Motorheftafel

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
martijn1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2016, 12:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westvoorne

Motorheftafel

Ongelezen bericht door martijn1976 »

Ik zoek me een ongeluk, dus misschien heeft iemand nog een goede tip.
De volgende grote uitgave wordt een elektrisch/hydraulische heftafel.
Omdat ik van mening ben dat goedkoop duurkoop is, loop ik in een boog om de HBM en soortgelijke goedkope bruggen.
Bijvoorbeeld Motolift, maar 1700 euro en dan extra te moeten betalen voor een wielklem, vind ik belachelijk.
Autec is goed, alleen zo'n losse hydrauliek pot erbij lijkt me niet handig.
Zoiets http://www.bikelifteurope.com/en/scisso ... trico.html maar die zie ik nergens en zal wel boven budget uitkomen.
Twin Busch http://www.twinbusch.nl/product_info.ph ... cts_id=168 en TyreON http://www.bandenwisselaarshop.nl/produ ... orheftafel lijken hetzelfde, maar de 1 kan 1000 en de ander 500kg tillen, voldoende/teveel van het goede, maar wat het verschil nou maakt?
Iemand die een gebruikerservaring wil delen?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door HansD »

Als je in Duitsland wilt zoeken: een lift is een "hebebuhne"
Bijvoorbeeld Econ.
https://www.louis.de/artikel/econ-hebeb ... =275077678
Of deze
http://www.equitools.eu/Motorrad-und-Qu ... hebebuehne
Of kijk eens rond op
https://www.hebebuehne24.de/
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wat je ook koopt denk vooral over hoe vaak je hem gaat gebruiken. Ik heb er 11 maanden per jaar ongemak van dat ik een hefbrug heb omdat het ding in de weg staat. Het hangt af van de ruimte die je hebt natuurlijk. Goedkoop kan duurkoop zijn maar vaak weet je dat pas achteraf.
Als je er dan een koopt is het fijn als je iets hebt wat je in de vloer kan maken zodat de oprijplaat gelijk ligt met de vloer. Een wielklem is fijn om erop te hebben. maar ik zet de motor ook vast met spanbanden.
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Kees BMW »

martijn1976 schreef:Ik zoek me een ongeluk, dus misschien heeft iemand nog een goede tip.
De volgende grote uitgave wordt een elektrisch/hydraulische heftafel.
Omdat ik van mening ben dat goedkoop duurkoop is, loop ik in een boog om de HBM en soortgelijke goedkope bruggen.
Bijvoorbeeld Motolift, maar 1700 euro en dan extra te moeten betalen voor een wielklem, vind ik belachelijk.
Autec is goed, alleen zo'n losse hydrauliek pot erbij lijkt me niet handig.
Zoiets http://www.bikelifteurope.com/en/scisso ... trico.html maar die zie ik nergens en zal wel boven budget uitkomen.
Twin Busch http://www.twinbusch.nl/product_info.ph ... cts_id=168 en TyreON http://www.bandenwisselaarshop.nl/produ ... orheftafel lijken hetzelfde, maar de 1 kan 1000 en de ander 500kg tillen, voldoende/teveel van het goede, maar wat het verschil nou maakt?
Iemand die een gebruikerservaring wil delen?
Ik snap niet wat je bedoeld dat de heftafels van HBM niet goed zouden zijn,ik gebruik deze heftafel al jaren.Voor mijn BMW en mijn brommers staan er daaglijks op.Je gebruikt je heftafel toch maar een paar keer in het jaar??
Succes Kees.
Kees BMW
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Kees BMW schreef:
martijn1976 schreef:Ik zoek me een ongeluk, dus misschien heeft iemand nog een goede tip.
De volgende grote uitgave wordt een elektrisch/hydraulische heftafel.
Omdat ik van mening ben dat goedkoop duurkoop is, loop ik in een boog om de HBM en soortgelijke goedkope bruggen.
Bijvoorbeeld Motolift, maar 1700 euro en dan extra te moeten betalen voor een wielklem, vind ik belachelijk.
Autec is goed, alleen zo'n losse hydrauliek pot erbij lijkt me niet handig.
Zoiets http://www.bikelifteurope.com/en/scisso ... trico.html maar die zie ik nergens en zal wel boven budget uitkomen.
Twin Busch http://www.twinbusch.nl/product_info.ph ... cts_id=168 en TyreON http://www.bandenwisselaarshop.nl/produ ... orheftafel lijken hetzelfde, maar de 1 kan 1000 en de ander 500kg tillen, voldoende/teveel van het goede, maar wat het verschil nou maakt?
Iemand die een gebruikerservaring wil delen?
Ik snap niet wat je bedoeld dat de heftafels van HBM niet goed zouden zijn,ik gebruik deze heftafel al jaren.Voor mijn BMW en mijn brommers staan er daaglijks op.Je gebruikt je heftafel toch maar een paar keer in het jaar??
Succes Kees.
Ik denk dat ik ook een HBM heb maar voor mijn gebruik is het ook voldoende. Zo vaak hoef ik niet te sleutelen aan mijn BMW. Big RT Smile
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Mijn HBM doet het ook al jaren perfect en snap dus ook niet wat je bedoelt


Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
martijn1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2016, 12:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westvoorne

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door martijn1976 »

Het lijkt me zoiets als Skania sleutels of Gedore, verschil in kwaliteit en duurzaamheid. Bedankt voor de Duitse links.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Ton1959 »

martijn1976 schreef:Het lijkt me zoiets als Skania sleutels of Gedore, verschil in kwaliteit en duurzaamheid. Bedankt voor de Duitse links.
Een zeer goede kwaliteit is iets wat meestal gewenst is als iets vaak gebruikt word. Voor de gewone hobbyist is dat een vorm van over overkill.
Zo kocht ik Snap on toen ik in Engeland werkte aan auto's of Stahlwille gereedschap en Britool. Maar tegenwoordig stem ik het gereedschap af op het gebruik van nu. En dan lijkt een dure hefbrug voor mij dan geldverspilling terwijl je veel wil gaan sleutelen .
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Baird »

Zojuist een eigen HBM200 besteld voor de R1150RT, al meerdere keren zo'n tafel gebruikt bij ander forum lid en gaat prima.

Vroeger bij de heli's ook Snap-On, Gedore etc, nu heel tevreden met Skandia, je moet het dekseltje wel bij het potje houden (of zo iets.. :D )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
martijn1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2016, 12:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westvoorne

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door martijn1976 »

Graag meer van zulke reacties, hou ik wat centen in mijn zak :-) .
1 foto van een afgebroken heftafel, tovallig met een BMW er op, is/was voor mij eigenlijk genoeg om voor een duurdere te gaan.
Misschien rij ik eerdaags maar eens naar Moordrecht om te kijken of mijn vooroordelen gegrond zijn of niet.
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door wobbert »

Deze al jaren in gebruik: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... neumatisch

Staat zeer regelmatig een 1200RT en een 1100S op! Bevalt erg goed.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Dingeman »

Zie ook eens:

viewtopic.php?f=61&t=12553

Ook ik ben heel tevreden met mijn HBM 300.
Laatst gewijzigd door Dingeman op 23 jan 2017, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Dingeman »

martijn1976 schreef:Graag meer van zulke reacties, hou ik wat centen in mijn zak :-) .
1 foto van een afgebroken heftafel, tovallig met een BMW er op, is/was voor mij eigenlijk genoeg om voor een duurdere te gaan.
Misschien rij ik eerdaags maar eens naar Moordrecht om te kijken of mijn vooroordelen gegrond zijn of niet.
In Moordrecht zie je slechts alleen de opstelling van enkele motorbruggen met daarbij de technische gegevens. Dat geeft uiteraard een redelijke goede indruk wat voor een brug het is. Maar als je je goed wilt oriënteren is het m.i. goed dat je ook eens de mogelijkheid bekijkt om bij iemand (mogelijk een forumlid) te gaan kijken. Kun je misschien ook zien hoe het "allemaal" in zijn werk gaat hoe een brug te gebruiken met jou motor.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Dingeman »

Baird schreef:Zojuist een eigen HBM200 besteld voor de R1150RT, al meerdere keren zo'n tafel gebruikt bij ander forum lid en gaat prima.

Vroeger bij de heli's ook Snap-On, Gedore etc, nu heel tevreden met Skandia, je moet het dekseltje wel bij het potje houden (of zo iets.. :D )
Ik heb de HBM 300.
Van de HBM200 was het "tafelblad" te kort voor mijn R1200RT.
Schijnbaar voor jou R1150RT niet?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Ton1959 »

doov650

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door doov650 »

Voor 1700 eu van zo'n dure tafel,kan je je brommer een paar jaar bij de BMW dealert onderhouden.
Hou je nog schone handen ook.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ton1959 schreef:Nee mijne is toch deze https://www.autobrugwinkel.nl/motor-heftafel.html?p=2
Ik heb zeer stellig de indruk dat deze precies hetzelfde is als mijn rode HBM300.
Alleen de merknaam "Daytona" en de kleur (blauw) is anders.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dingeman schreef:
Ton1959 schreef:Nee mijne is toch deze https://www.autobrugwinkel.nl/motor-heftafel.html?p=2
Ik heb zeer stellig de indruk dat deze precies hetzelfde is als mijn rode HBM300.
Alleen de merknaam "Daytona" en de kleur (blauw) is anders.
Denk ik ook en hij werkt gewoon goed. De mijne is dan weer wel rood trouwens
fv1ede
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2016, 09:11
Type: Overig R-serie
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door fv1ede »

wat betreft duurzaamheid van een heftafel
ik heb al jaren een heftafel van daytona deze heb ik in de grond verzonken zodat alleen het blad op de vloer ligt ideaal
ik heb met deze heftafel ook mijn toenmalige intruder1800 erop gehad zonder enig probleem
sinds kort heb ik er een inrijklem bij die ik ook snel kan demonteren
nu ben ik bezig met de tafel te voorzien van een electriche hydrauliek pomp
deze hydro pomp kost echt niet veel op ebay en deze pompen worden gebruikt op aanhangers voor de kiep installatie en is dus sterk genoeg om een motor fiets te liften
ook dat spul heb ik inmiddels naast de brug in de vloer zitten het wachten nu is ff op mijn bestelling van hydro ole en de voedings kabels
dat zal ik van de week binnen komen
gemak diend de mens

ik vind de schaar en de rest van de constuctie meer dan goed voor hobby gebruik dat heeft die inmiddels wel bewezen
prijs was toen 599 euro met voetpomp wat ik wel een gammel ding vond en deze direct heb vervangen voor een wat degelijker pomp van een hand perspomp

groeten van Fred
ps mijn heftafel is de zwarte uitvoering
bmw r80rt zijspan-bmwr1100rs-VNDrifter-xs650 caferacer dat zijn mijn huidige brommers
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Baird »

Dingeman schreef:
Baird schreef:Zojuist een eigen HBM200 besteld voor de R1150RT, al meerdere keren zo'n tafel gebruikt bij ander forum lid en gaat prima.

Vroeger bij de heli's ook Snap-On, Gedore etc, nu heel tevreden met Skandia, je moet het dekseltje wel bij het potje houden (of zo iets.. :D )
Ik heb de HBM 300.
Van de HBM200 was het "tafelblad" te kort voor mijn R1200RT.
Schijnbaar voor jou R1150RT niet?
Weet de maten van de 1200 niet exact maar met een klein trucje met de voorwielaanslag krijg ik hem er helemaal op.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik gebruik al meer dan 10 jaar een HBM 200 heftafel en voor al het onderhoud van olie verversen tot een lampje verwisselen zet ik mijn R1150RT op de hefbrug dus best wel intensief gebruik en ik heb nog geen enkel mankement kunnen vinden een uitstekende aankoop voor een schappelijke prijs.

[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
martijn1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2016, 12:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westvoorne

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door martijn1976 »

Vanmorgen eerst langs HBM gegaan en mijn vooroordeel is bevestigd, ik vind het niks.
Dun metaal, niks doorgelast als je al over lassen mag spreken en onder elke brug was te zien dat er ooit hydraulische vloeistof heeft gelekt, 1 cilinder lekte nog steeds..
Praktisch gezien; de werkhoogte is in de vergrendeling nog maar zo'n 70cm, dan sta ik alsnog nog voorover gebukt te sleutelen en dat schiet niet op.
20 minuten verder zit Autec en geloof me, je ziet van een afstand al waar het prijsverschil in zit, echt niet alleen de naam.
Ik had wat extra centen deze maand, Autec nu nog even een januari-aanbieding en ik straks dus een mooie brug 8)_ .
Erg prettig dat ook voor mij, een particulier die 1 'goedkoop' bruggetje koopt, ruim tijd vrij gemaakt wordt om mijn vragen te beantwoorden en de brug te testen; een aanrader!
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Baird »

martijn1976 schreef:Vanmorgen eerst langs HBM gegaan en mijn vooroordeel is bevestigd, ik vind het niks.
Dun metaal, niks doorgelast als je al over lassen mag spreken en onder elke brug was te zien dat er ooit hydraulische vloeistof heeft gelekt, 1 cilinder lekte nog steeds..
Praktisch gezien; de werkhoogte is in de vergrendeling nog maar zo'n 70cm, dan sta ik alsnog nog voorover gebukt te sleutelen en dat schiet niet op.
20 minuten verder zit Autec en geloof me, je ziet van een afstand al waar het prijsverschil in zit, echt niet alleen de naam.
Ik had wat extra centen deze maand, Autec nu nog even een januari-aanbieding en ik straks dus een mooie brug 8)_ .
Erg prettig dat ook voor mij, een particulier die 1 'goedkoop' bruggetje koopt, ruim tijd vrij gemaakt wordt om mijn vragen te beantwoorden en de brug te testen; een aanrader!

Voor een prijs van ruim € 1500 ex btw zou ik ook wat beters verwachten dan de HBM 200 van € 269.= incl btw maar de vraag is wat je er mee wilt: een professionele garage opzetten of een hobbyist die zo nu en dan zijn motor op de brug wil.......
http://www.autec-vlt.nl/product/asm0703h/
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
martijn1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2016, 12:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westvoorne

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door martijn1976 »

1500 incl. BTW ;) . Ach, ik doe het goed of ik laat het. Waar een ander genoegen mee neemt ga ik me aan storen.
De hydraulische HBM was 500 waar ik naar keek, maar die elek, hydr van HBM van 1500 zal niet veel beter van kwaliteit zijn.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorheftafel

Ongelezen bericht door Dingeman »

martijn1976 schreef:,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

20 minuten verder zit Autec en geloof me, je ziet van een afstand al waar het prijsverschil in zit, echt niet alleen de naam.
Ik had wat extra centen deze maand, Autec nu nog even een januari-aanbieding en ik straks dus een mooie brug 8)_ .
Erg prettig dat ook voor mij, een particulier die 1 'goedkoop' bruggetje koopt, ruim tijd vrij gemaakt wordt om mijn vragen te beantwoorden en de brug te testen; een aanrader!
Veel gemak van deze brug.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”