Zijstandaard kortsluiten

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
rien uit borcity
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2017, 15:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Born

Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door rien uit borcity »

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de motor blijft lopen ondanks het feit dat ik hem op de zijstandaard zet ?
BVD Rien
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Isaac »

Daar is al aardig wat over geschreven. De schakelaar zit daar niet voor niets. Maar al had deze net even anders gewerkt dan zou het mooier geweest zijn. Nu is dat middels een relais en wat arbeid goed mogelijk. Dan blijft de motor draaien als de zijstandaard uitgeklapt wordt MITS deze ook in zijn vrij staat.
Veiligheid boven alles.
rien uit borcity
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2017, 15:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Born

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door rien uit borcity »

Ok ik ga eens verder op het forum kijken wat er zoal wordt gemeld.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik weet niet hoe de BMW set in elkaar zit maar met 1 relais met een maak contact en een spoelspanning van 12 volt is de modificatie uit te voeren.
Wel zal er wat gesoldeerd en aan bedrading aangepast moeten worden.
Het relais komt met de spoel vast op de groen-violet draad die tussen de kill-switch en de jiffy schakelaar zit.
De andere kant van de spoel komt op de bruin zwarte draad van de neutral-switch.
Het kontakt komt vast aan dezelfde draad van de de spoel op de groen-vilet draad tussen de kill-switch en de jiffy schakelaar.
De andere kant komt aan de andere kant van de jiffy schakelaar zijnde de groen-gele draad.
Is dus een kwestie van 3 draden (1 zijde spoel en contact is 1 draad) bij de bestaande bedrading extra aanbrengen.
Met de standaard knijp klemmen rood is dit een kwestie van voorbereiden (relais voorzien van draden) en zoeken naar de bedrading op de motor.
Klemmen plaatsen en als je het goed gedaan hebt, werken.
Gebruikersavatar
michaelb
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
Type: R1100RT
Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
Locatie: Hoevelaken

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door michaelb »

Ha Rien,

Voor een zeer uitgebreide uitleg over jouw vraag, én een complete 'how-to' over hoe aan te passen zie hier:
viewtopic.php?f=34&t=12521

Met behulp van deze instructies (en voor een paar euro aan materiaal) heb je het gemak van een vrij lopende motor met de zijstandaard uit maar ook de veiligheid van het niet kunnen wegrijden als je een versnelling inschakelt.

Succes,
Michael
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Isaac »

Het schema, zoals deze via de link te bekijken is, zit net iets anders aangesloten zoals ik heb omschreven.
De spoel wordt hier rechtstreeks vanaf een zekering gevoed. Beter is zoals ik had omschreven.
De rode draad, aansluiting 86, niet naar de zekering voeren maar in dit geval met contact 87 van het relais verbinden.
Dan is het een kwestie van draden met elkaar verbinden en werken.

Zoals getekend is dan:
draad 86 die bij de groen-violet komt.
draad 30 die komt bij groen-geel.
draad 85 die komt bij bruin-zwart.

In deze situatie kan je ook de motor starten als de zijstandaard uitgeklapt is (en neutraal staat) als je draad 86 en 30 omwisselt dan blijft de motor wel draaien (mits neutraal) maar kan deze niet gestart worden omdat het relais pas bij komt als de standaard is ingeklapt.
In de 2e situatie houdt het relais zich zelf vast zolang aan alle voorwaarden wordt voldaan.
rien uit borcity
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2017, 15:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Born

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door rien uit borcity »

OK mannen bedankt voor al jullie reacties en vooral tips. Ik zal de instructie op de link gebruiken samen met een ervaren knutselaar.
Groet Rien
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik heb voor de aanpassing een schemaatje getekend (in tekst formaat) welke de werking weer geeft.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid in de werking. Dit is de 2e omschrijving dus niet starten met de standaard uit.

Code: Selecteer alles

      12 volt
__________________
    |
    |
   \
    \ kontaktslot
    |
    |
   \
    \ kill schakelaar
    |_____________________
    |                     |
   \                     \  kontakt
    \ zijstandaard        \ nieuw
    |_____________________| relais
    |                     |
   \                     _|_
    \ start knop        |___| nieuw
    |                     |   relais
   _|_                    |
  |___| start relais      |
   | |____________________|
   |               |
  \  koppeling    \  neutraal
   \ schakelaar    \ schakelaar
   |               |
 __|_______________|_________
       Massa
rien uit borcity
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2017, 15:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Born

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door rien uit borcity »

Beste allen, ondanks alle goed tips en tops heb ik bij de ]firma Notten in Brunssum vandaag zegge en schrijve € 5,00 moeten uitgeven om de jiffy kort te laten sluiten. Bij vrijstand blijft de R op de jiffy lopen simpelweg door een stekkertje achter de zwart zijdeksel los te halen en door te verbinden . ! De monteur gaf wel zeker 3x aan dat ik voor het wegrijden de jiffy niet moest vergeten. En dat is nog niet alles ! Ik heb de motor met 3 maanden garantie gekocht bij een nog niet te noemen zaak. De monteur hoorde dat de R niet soepel stationair liep en ging op speurtocht; hij gaf me 4 dingen mee waar ik binnen de garantie een beroep op moest doen; ik ben zelf niet zo technisch en was dan ook enorm blijk met dit advies. Alles bij elkaar is ie een half uur bezig geweest en dat voor bovenstaand bedrag. Topservice ! en ze zien me zeker weer terug indien nodig. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik hoop toch wel dat bij het inschakelen van de versnelling de motor automatisch uitschakelt? Want als ik de uitleg door de monteur zo hoor is dat niet het geval en, in mijn optiek, vragen om een schuiver...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Wullum »

Klinkt idd een beetje als een hack oplossing... Ik zou er niet gerust op zijn...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Vraagje van mij, ik heb mijn R1150RT nog niet zo lang maar die van mij loopt gewoon met de jiffy uit en slaat af als ik hem in de 1 zet zonder de jiffy in te klappen.
Ik begrijp dat dat dus niet standaard is en dus aangepast moet zijn??

Verder twee opmerkingen/vragen:

- ik snap dat deze schakeling er niet voor niks zit maar om nou te zeggen dat het levensgevaarlijk is deze te overbruggen gaat me ook wel wat ver, mijn vorige 4 motoren hadden deze schakelaar niet en dat heeft nooit tot rampen geleid, kan natuurlijk dat geef ik onmiddelijk toe en ik heb ook geen enkele behoefte de schakelaar te overbruggen...

- Dat brengt me op de vraag. Ik denk dat je ook best zonder kan rijden, kwestie van gewenning, maar waarom zou je dat willen???
Wat is het voordeel van lopende motor met jiffy uit? Als je de motor wilt laten lopen op standaar zet je hem op de middenbok. Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik graag zou willen dat de motor loopt met de jiffy uit. Niet eigenwijs bedoelt, ik wil het gewoon graag weten.

Groet
Bas
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bert M »

Er schuilt naast het gevaar van het maken van de eerder genoemde jiffy-schuiver, overigens nog een risico: oververhitting en daarmee gepaard gaande het smelten (en soms zelfs ontbranden) van je kuipdelen. Het is technisch een heel slecht idee om de boxer lang stil te laten staan met draaiende motor. De boxers hebben de rijwind écht nodig voor de koeling.

Vandaar overigens ook dat de RT-p altijd werd uitgerust met een extra koelfan. De dames en heren van de politie kennen immers wel situaties waarin het wenselijk is om met draaiende motor stil te staan.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Georgio »

rien uit borcity schreef:Beste allen, ondanks alle goed tips en tops heb ik bij de ]firma Notten in Brunssum vandaag zegge en schrijve € 5,00 moeten uitgeven om de jiffy kort te laten sluiten. Bij vrijstand blijft de R op de jiffy lopen simpelweg door een stekkertje achter de zwart zijdeksel los te halen en door te verbinden .
Slecht plan zo, dit is vragen om een schade.....en duur: een relais kost nog geen 3 euro en een paar stukjes draad en een paar gram soldeer: je blijft onder de 5 euro met het schema van Isaac. Dat heb ik een paar weken aangebracht en werkt perfect (Dank Isaac!)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door EileRT »

Zijstandaard kortsluiten? Ik zou deze "actie" niet uitvoeren! :O

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 08 mar 2017, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
GerritR
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2013, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Full options excl.radio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door GerritR »

Bas van Dijk schreef:Vraagje van mij, ik heb mijn R1150RT nog niet zo lang maar die van mij loopt gewoon met de jiffy uit en slaat af als ik hem in de 1 zet zonder de jiffy in te klappen.
Ik begrijp dat dat dus niet standaard is en dus aangepast moet zijn??

Verder twee opmerkingen/vragen:

- ik snap dat deze schakeling er niet voor niks zit maar om nou te zeggen dat het levensgevaarlijk is deze te overbruggen gaat me ook wel wat ver, mijn vorige 4 motoren hadden deze schakelaar niet en dat heeft nooit tot rampen geleid, kan natuurlijk dat geef ik onmiddelijk toe en ik heb ook geen enkele behoefte de schakelaar te overbruggen...

- Dat brengt me op de vraag. Ik denk dat je ook best zonder kan rijden, kwestie van gewenning, maar waarom zou je dat willen???
Wat is het voordeel van lopende motor met jiffy uit? Als je de motor wilt laten lopen op standaar zet je hem op de middenbok. Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik graag zou willen dat de motor loopt met de jiffy uit. Niet eigenwijs bedoelt, ik wil het gewoon graag weten.

Groet
Bas
Mijn r1150rt loopt ook gewoon met de jiffy uit, en slaat af als de versnelling wordt ingeschakeld. De motor is geïmporteerd vanuit Duitsland, misschien dat het daar standaard zo is ingesteld? Is die van jou ook geïmporteerd wellicht?


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Idd geïmporteerd uit Duitsland!


Sent from my iPhone aan alle forumleden
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou ook eens kijken achter de oliekoeler in het vooronder of je daar een ventilator kan zien zitten.
Dan is het zeer waarschijnlijk een ex-overheidsversie.
En desondanks zie je daar vaak aan de tupperware nabij het motorblok toch de nodige <kuch> warmte-plekken.

Desalniettemin, het automatisch afslaan van de motor, met de zijstandaard uit, in de versnelling et cetera, is een belangrijk veiligheidsaspect.
Ook omdat soms de veren van de zijstandaard kunnen falen, breken of zelfs losraken en de zijstandaard dan letterlijk naar beneden valt. :shock:
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Inspector Gadget schreef: Ook omdat soms de veren van de zijstandaard kunnen falen, breken of zelfs losraken en de zijstandaard dan letterlijk naar beneden valt. :shock:
Idd zo ben ik met mijn eerste motor, een 125cc Horex MZ-B Imperator zo eens onderuit gegaan op een rotonde, veer gebroken.
Gebruikersavatar
GerritR
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2013, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Full options excl.radio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door GerritR »

Bij mij iig geen ventilator of enig ander bewijs van een rt-p. Dus ik denk dan toch dat de Duitse rt's een andere configuratie hebben.

Hartelijke groeten van SM-G920F aan alle forumleden
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS:
De 11xxRT's zijn standaard voorzien voor de "veilige" jiffy-staat-nog-uit detectie. _001
Zie pagina 53 van de Gebruikershandleiding voor de 1150RT en pagina 47 van de 1100RT.

Met dien verschil, dat de 1100RT niet gestart kan worden met de zijstandaard uit & de motor uit gaat zodra je de zijstandaard uitklapt.
En bij de 1150RT de motor wel gestart kan worden, met de zijstandaard uit, zolang de motor maar niet in een versnelling staat of gaat.

Er zit dus verschil qua "gedrag" tussen de 1100RT en 1150RT aangaande de jiffy.
Gebruikersavatar
theotrucker
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
Type: R1100RT
Bijz: 2004
Land: nl
Woonplaats of omgeving: landgraaf

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door theotrucker »

Mijn r1100rt is ook geïmporteerd uit Duitsland. Hij gaat wel uit als ik de jiffy uitklap. Toch zou het wel gemakkelijk zijn als hij blijft lopen. Het is gemakkelijker om hem even op zijn zijstandaard te zetten om het tuinpoortje open of dicht te maken. En dan na 2 minuten weer starten is eigenlijk niet nodig. Ik verander het toch maar niet. Als de veer werkelijk zou breken ga je genadeloos op je bek. Mijn laatste val is 46 jaar geleden. Dat wil ik vermijden
!Theo
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Zelf als je een tuindeurtje dicht moet doen: wat is het probleem met even op de startknop te drukken, ook na 1-2 minuten?

Aangezien alle eco modellen tegenwoordig start-stop hebben is het blijkbaar ook niet minder effecient of zo, in tegendeel.
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Natuurlijk heeft een ieder zo z'n eigen routines en gebruiken. ;)
Ook ik moet door een (redelijk krappe) poortdeur manoeuvreren en pas daarna start ik de motor. (op de middenstandaard)
Om dan de deur af te sluiten, kleding dicht, handschoenen aan en helm op, en gáááááááán.

Want ik heb ooit in den beginne wel eens behoorlijk scheef (lees: er half onderuit) gegaan met dat manoeuvreren en dan wil je liever dat niet meemaken met een draaiende motor.

Ook heb ik het ooit eens meegemaakt dat de brandstofleiding-quick disconnects na een onderhoud niet goed vast bleek te zitten en bij starting letterlijk de brandstof onder mijn motor vandaan spoot.

En ik heb het een keer meegemaakt dat de achterrem vast geslagen was, en die achterpartij letterlijk in de brand stond (remvloeistof brand als een gek!) toen ik thuis kwam en stilstond. Gelukkig wel een brandblusser altijd dichtbij.

Kortom, voor mij persoonlijk situaties dat ik niet ga manoeuvreren met de motor terwijl die draait als ik (ook daar) geen eigen veiligheidsruimte heb.
Maar dat zijn mijn natuurlijk persoonlijke(!) overwegingen.
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Inspector Gadget schreef:Natuurlijk heeft een ieder zo z'n eigen routines en gebruiken. ;)
Ook ik moet door een (redelijk krappe) poortdeur manoeuvreren en pas daarna start ik de motor. (op de middenstandaard)
Om dan de deur af te sluiten, kleding dicht, handschoenen aan en helm op, en gáááááááán.
Niet om eigenwijs te doen hoor, ik wil het gewoon graag begrijpen. Jij:

- Manouvreert door de poort
- Zet hem op de jiffy
- Start de motor
- Stapt af om de poort te sluiten
- Stapt weer op en rijdt weg.

correct?

Dus waarom niet / wat is er tegen:
- Manouvreert door de poort
- Zet hem op de jiffy
- Stapt af om de poort te sluiten
- Stapt weer op, start en rijdt weg.

Dan hoef je geen jiffy's kort te sluiten en het aanhandelingen / de tijd is exact gelijk.

Groet
Bas
Gebruikersavatar
michaelb
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
Type: R1100RT
Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
Locatie: Hoevelaken

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door michaelb »

Volgens mij kunnen we nog heel lang bezig zijn met elkaar te overtuigen waarom het wel/niet praktisch is om de jiffy uit te kunnen zetten met lopende motor.

Feit is volgens mij dat er een 'veilige' oplossing geboden is waarbij de motor alleen blijft lopen als de jiffy uitstaat én de versnelling in neutraal (de optie mét relais).

De afweging of de kans op oververhitting opweegt tegen het gemak bij het passeren van de poort mag iedereen van mij zelf weten...

[groet]
Michael
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bas van Dijk schreef: Niet om eigenwijs te doen hoor, ik wil het gewoon graag begrijpen.
Er is geen "goed" of "fout" in deze discussie, wat mij betreft.
Iedereen maakt zijn eigen overwegingen en is er niets eigenwijs aan.
Bas van Dijk schreef: Jij:

- Manoeuvreert door de poort
<knip> ....

correct?
Nee, niet helemaal.
Als je het echt volledig wilt weten; (you asked for it! :lol: :twisted: )
- Vul de koffer met de spullen die ik nodig heb, reserves etc.
- Meet de bandendruk voor en achter & BRAVOK.
- Trek motorkleding aan
- Manoeuvreer de motor door de poortdeur.
- Zet de motor op de middenbok.
- Start de motor.
- Sluit poortdeur af, berg huissleutels in koffer.
- Zet intercom aan, sluit jas en helm.
- Stap op de motor, duw motor van de middenbok af en rij weg.
Bas van Dijk schreef: Dus waarom niet / wat is er tegen:
<knip> ....
- Zet hem op de jiffy
Ik gebruik de jiffy alleen maar bij het afstappen;
- Motor uit.
- Jiffy uit.
- Afstappen.
- Motor op middenbok.

De jiffy kán afbreken, daar zijn al wat draadjes over geweest op het RT-forum .
Daarnaast kán de motor erg schuin komen te staan, afhankelijk van de afstrating.
Wat toevallig bij mijn poortdeur het geval is, grote put en brandgang tussen de huizen.
Op de middenbok ervaar ik de motor als stabieler, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Bas van Dijk schreef: Dan hoef je geen jiffy's kort te sluiten en het aan handelingen / de tijd is exact gelijk.
Bij de 1200RT werkt de zijstandaard/jiffy net als bij de 1150RT, dus geen enkele modificatie nodig wat dat betreft.

Mijn op- en aanmerkingen in het begin van dit draadje waren toentertijd voor mijn 1100RT, die had die functie niet fabriek-af.

En het gaat mij zeker niet om de tijd, elke seconden met een motorpak aan is genieten wat mij betreft.
EN op de motor dus dubbel genieten. ;) _004
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 09 mar 2017, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
theotrucker
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
Type: R1100RT
Bijz: 2004
Land: nl
Woonplaats of omgeving: landgraaf

Re: Zijstandaard kortsluiten

Ongelezen bericht door theotrucker »

Ik moet met draaiende motor draaien in mijn tuin, naar buiten rijden, jiffy uit laat ik hem op de standaard vallen en stap dan af.
Nu met mijn nieuwe accu en startmotor ook geen probleem meer om nogmaals te starten.
Eerder altijd ABS lampjes knipperen, maar dat is gelukkig voorbij!
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”