Nog eens: het tanklint

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Inspector Gadget

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jeroen1969 schreef: 17 jun 2017, 10:53 Ik kan me de terughoudendheid enorm voorstellen. Stelt je wurgt het ding op zijn plek met ...
Inderdaad, ik probeer altijd erg voorzichtig te zijn.
En let wel, nu is het nog een "proef-opstelling" om überhaupt te kunnen testen of die Convertor werkt op de 1200RT. (wat ik overigens wel verwacht maar wel ff wil zeker-weten ;) ).

Want ik ga het pas inbouwen (lees: dus ook de brandstofpomp-assembly compleet vervangen) zodra ik zeker weet dat het werkt.

Door die "proef-opstelling" en met contact-aan & contact-uit (dus zonder de motor daadwerkelijk te starten) met een paar minuten wachten terwijl de vlotter in de uiterste standen (meervoud) staat, verwacht ik te kunnen zien of het daadwerkelijk werkt.

En daarom in dit stadium nog ff niks permanent, het is puur eerst ff testen ..
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Je begrijpt dat ik na een nieuw lint en inmiddels een aantal keren zappen meer dan nieuwsgierig ben naar de ontwikkelingen. Ik kijk met bewondering naar je poging, dus het aanbod is vrees ik vooral symbolisch.... maar toch: als ik je ergens mee van dienst kan zijn. Graag
Peter
Inspector Gadget

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dingelbert schreef: 17 jun 2017, 18:05 Je begrijpt dat ik na een nieuw lint en inmiddels een aantal keren zappen meer dan nieuwsgierig ben naar de ontwikkelingen.
En anders ik wel, natuurlijk. ;)
Heb toentertijd (2014, ik heb het ff nagezien) een 2010 brandstofpomp gekocht omdat het mij sterk leek dat er geen oplossing te bedenken was voor het meetlint-probleem. Helaas gooide de gezondheid roet in het eten. :(
Dingelbert schreef: 17 jun 2017, 18:05 Ik kijk met bewondering naar je poging, dus het aanbod is vrees ik vooral symbolisch.... maar toch: als ik je ergens mee van dienst kan zijn. Graag
Kudos gaan naar BMWalter voor het spotten. -top-
En volgens mij is die HPoscam al sinds 2016 actief, dus ik had die in potentie ook hebben kunnen vinden. ;)
Dank voor je aanbod -top- waardeer ik, het is ff een föhn gaan proberen.

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ik vindt deze posting steeds spannender worden! Ik ga voor je duimen! En hoop voor vele Tank-Lint-Lotgenoten dat het je gaat lukken!
Zet hem op! _004
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ondertussen is hij terug van vakantie & heb ik een reactie gehad;
De 3D geprinte connector is naar verluid verbeterd en kan ik een andere convertor krijgen zodat deze beter zou moeten gaan passen.
Er is momenteel een gesprek gaande met een mogelijke opvolger die het gaat overnemen en voortzetten.
Medio juli gaat hij ook bij een BMW dealeRT langs om te testen of zijn Convertor (ook) werkt op een 1200RT.
Ik hoop voor die tijd degene te verkrijgen met de verbeterde connector...

Wordt vervolgd.
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Markus »

Toevallig nog een positieve update te melden ondanks de vakantie?
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door bmwalter »

het laatste nieuws!!

Er is getest met een pomp van een RT van 2010. De elektronica werkt (met convertor). Het probleem was van mechanische aard: de vlotter van de pomp zit aan de verkeerde kant. Na 6 uur was dat probleem getackeld.
Het is dus geen plug and play oplossing maar voor de handige dhz-er die er de prijs van een convertor en een (gebruikte) brandstofpomp met vlotter voor over heeft is het te doen.
Qua investering vergelijkbaar met een nieuw lint maar naar verwachting wel wat duurzamer.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Markus »

Dus als ik het goed begrijp, heb ik voor mijn RT uit maart 2010 een andere brandstofpomp nodig (nieuwe lichting van na oktober 2010?).
En zijn die converters dan nog te bestellen of dat niet?

Als ik het niet goed begrijp kan het aan mij liggen.
Eventueel plaatjes van de verschillen tussen de brandstofpompen mogelijk? Of zijn dat dezelfde als eerder gegeven in dit topic?
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door bmwalter »

Je begrijpt het goed. Of de convertors nog te bestellen zijn weet ik niet (denke het wel).
Kwam wel een bericht tegen van iemand die het had laten doen (met de nodige aanpassingen met een 3d-printer). Hij was na de operatie € 300 lichter....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Proe_Beemer
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:47
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Panningen

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door Proe_Beemer »

Het tanklint is voor een aantal typen BMW's en een aantal bouwjaren een steeds terugkerend reden tot storing tenzij je een interface plaatst voor het gebruik van een vlotter in de tank.

Ik heb een vlotter interface ontworpen en gemaakt die ik ga verkopen, status: ik wacht nog op het binnenkort te ontvangen malletje om het kleine printje 30x30 mm in epoxy te gieten. Voor de koppeling op de tankunit en de verbinding naar de de kabelboom connector maak ik gebruik van originele in de handel verkrijgbare connectoren, dus geen 3D of zelf gemaakte connectoren. [/img] Ik heb een film waarop een oscilloscoop een regelspanning laat zien door variatie van de vlotter. De film kon via dit forum niet mee worden gestuurd.

m.v.g.
Bert
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Nog eens: het tanklint

Ongelezen bericht door bmwalter »

Voorzie je ook in iets om de vlotter te monteren aan de bestaande brandstofpomp (met lint)?
Dat zou enorm in de kosten schelen.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”