Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12 jun 2015, 11:07
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1150RS uit 2003
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Den Bosch
- Locatie: Rosmalen/Den Bosch
Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Hi. Ik (Willem) rijd een fijne R1150RS uit 2003, in de sjieke (vind ik) kleur pacific blue.
Zo ziet-ie er uit:. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik best een wat stoerdere "look" zou willen hebben. BMW heeft in 2004 - het laatste jaar van productie - een zogenaamde Special Edition van de R1150RS op de markt gebracht die ik qua uiterlijk wel heel mooi vind.
De SE was er in een aantal uitvoeringen. Onderstaand de grijs-ivoor combinatie: En bijvoorbeeld ook in paars-zilver: Nu dacht ik dus, om mijn eigen blauwe uitvoering te (laten) spuiten in een eigen kleurencombinatie; het originele pacific blue gecombineerd met het ivoor van het eerste SE voorbeeld hierboven.
Ik heb ff snel met Photoshop wat in elkaar geknutseld om een beeld te hebben hoe het eruit zou kunnen zien: Ik vind het mooi !!! De oplettende lezer (haha) ziet dat ik niet helemaal de SE heb aangehouden; ik vind het niet mooi om de topkuip in een contrastkleur te doen dus die heb ik in mijn knutselfoto origineel blauw gelaten. En ik twijfel ook of het wel mooi is om het voorspatbord te doen zoals bij de SE.
Anyway, nu heb ik dus een beeld van hoe het er uit zou kunnen gaan zien. En nu dus op zoek naren spuiterij, of zelf gaan klussen maar daar schrik ik enigszins voor terug. Ik ben zeker niet onhandig, maar op internet lees je wel veel over dat zelf spuiten vaak wel tegenvalt qua resultaat.
En natuurlijk is uitbesteden van het spuiten waarschijnlijk ook best duur. Ik was al even snel bij een spuiterij in Nieuwegein langsgereden om te informeren wat het ongeveer zou kosten; deze spuiterij gaf een richtprijs van € 1600 voor het geheel, dus inclusief topkuip en voorspatbord. Niet goedkoop dus...
Ik houd me aanbevolen voor tips en suggesties m.b.t. het spuiten, zowel het zelf doen als over goede (en niet te dure) sluitbedrijven (ik woon in Brabant).
En natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie van het eventuele nieuwe uiterlijk vinden :-)
Groetjes,
Willem
Den Bosch
Zo ziet-ie er uit:. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik best een wat stoerdere "look" zou willen hebben. BMW heeft in 2004 - het laatste jaar van productie - een zogenaamde Special Edition van de R1150RS op de markt gebracht die ik qua uiterlijk wel heel mooi vind.
De SE was er in een aantal uitvoeringen. Onderstaand de grijs-ivoor combinatie: En bijvoorbeeld ook in paars-zilver: Nu dacht ik dus, om mijn eigen blauwe uitvoering te (laten) spuiten in een eigen kleurencombinatie; het originele pacific blue gecombineerd met het ivoor van het eerste SE voorbeeld hierboven.
Ik heb ff snel met Photoshop wat in elkaar geknutseld om een beeld te hebben hoe het eruit zou kunnen zien: Ik vind het mooi !!! De oplettende lezer (haha) ziet dat ik niet helemaal de SE heb aangehouden; ik vind het niet mooi om de topkuip in een contrastkleur te doen dus die heb ik in mijn knutselfoto origineel blauw gelaten. En ik twijfel ook of het wel mooi is om het voorspatbord te doen zoals bij de SE.
Anyway, nu heb ik dus een beeld van hoe het er uit zou kunnen gaan zien. En nu dus op zoek naren spuiterij, of zelf gaan klussen maar daar schrik ik enigszins voor terug. Ik ben zeker niet onhandig, maar op internet lees je wel veel over dat zelf spuiten vaak wel tegenvalt qua resultaat.
En natuurlijk is uitbesteden van het spuiten waarschijnlijk ook best duur. Ik was al even snel bij een spuiterij in Nieuwegein langsgereden om te informeren wat het ongeveer zou kosten; deze spuiterij gaf een richtprijs van € 1600 voor het geheel, dus inclusief topkuip en voorspatbord. Niet goedkoop dus...
Ik houd me aanbevolen voor tips en suggesties m.b.t. het spuiten, zowel het zelf doen als over goede (en niet te dure) sluitbedrijven (ik woon in Brabant).
En natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie van het eventuele nieuwe uiterlijk vinden :-)
Groetjes,
Willem
Den Bosch
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Beerten in Borculo is erg goed. Zij doen ook al het spuitwerk voor de Van Harten specials etc.
Heb onlangs telefonisch contact met ze gehad over een projectje en de kosten en dit viel me niet tegen :)
Heb onlangs telefonisch contact met ze gehad over een projectje en de kosten en dit viel me niet tegen :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Waarom doe je die licht gekleurde stukken niet met folie wrappen? Goedkoper en je kunt weer terug naar origineel. Van het wrappen zijn hier ook mooie voorbeelden te vinden, Beemer-Tycoon o.a.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12 jun 2015, 11:07
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1150RS uit 2003
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Den Bosch
- Locatie: Rosmalen/Den Bosch
Re: Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Wrappen... tja ik weet het niet...
Misschien heb ik het mis hoor, maar ik heb het idee dat wrappen in dit geval geen goede oplossing is;
- ik wil geen hele stukken van kleur laten veranderen (zoals bijvoorbeeld een hele tank); het gaat om losse, relatief kleine stukken.
- deze stukken bevinden zich deels op een plaats waar ik er (met mijn knieën) veel contact mee heb als ik rijd, dus ik denk niet dat het verstandig is om te werken met wraps, stickers of ander geplakt spul; ik vermoed dat dit (snel) los zal laten als ik steeds over heen schuur.
Groeten, Willem
Misschien heb ik het mis hoor, maar ik heb het idee dat wrappen in dit geval geen goede oplossing is;
- ik wil geen hele stukken van kleur laten veranderen (zoals bijvoorbeeld een hele tank); het gaat om losse, relatief kleine stukken.
- deze stukken bevinden zich deels op een plaats waar ik er (met mijn knieën) veel contact mee heb als ik rijd, dus ik denk niet dat het verstandig is om te werken met wraps, stickers of ander geplakt spul; ik vermoed dat dit (snel) los zal laten als ik steeds over heen schuur.
Groeten, Willem
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Willem, ik heb mijn auto laten bestickeren door ESdesign uit Sprang-Capelle, nu ga ik er iedere week mee door de wasstraat en het zt er nog steeds op.
Ik zou eens informeren als ik jou was.
gr hein
Ik zou eens informeren als ik jou was.
gr hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12 jun 2015, 11:07
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1150RS uit 2003
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Den Bosch
- Locatie: Rosmalen/Den Bosch
Re: Ik overweeg om m'n R1150RS te (laten) spuiten
Dank voor de tip ! Ik zal er eens langs rijden :-)
Willem
Willem