verzopen of niet ?

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
frans hoogenbosch
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2016, 19:37
Type: R850RT
Bijz: behalve dat hij lekker rijdt bedoel je ?!!
Land: ned.
Woonplaats of omgeving: den helder

verzopen of niet ?

Ongelezen bericht door frans hoogenbosch »

goedemorgen allemaal ,
wat een leed , wat een gedoe ........een kleine week geleden ben ik terug gekomen van een weekje Tsjechie . Lekker getourd , goed adres om te verblijven ,kortom , een succes . Op het bospad na , waarbij het huis stond . Daar ging ik onderuit . En dan blijkt het zwaartepunt van een BMW toch nog best hoog te zitten waardoor je behoorlijk je best moet doen om hem weer rechtop te krijgen .......Hoe dan ook . Eenmaal weer thuis , bijna 2500 km later , motor in de garage gezet . Vervolgens , na een dag of drie , wilde ik hem pakken voor een ritje .......maar helaas . Met geen mogelijkheid te starten . Tijdens het zoeken naar eventuele oorzaken zie ik dat het kabeltje van de choke buiten de behuizing steekt . Gebeurd tijdens het vallen , het weer rechtopzetten ? Ik weet het niet . Ik heb er later normaal mee gereden . Maar ik vraag me zelf desalniettemin af , zou het kunnen dat de motor verzopen is door een openstaande choke ? En zo ja , hoe haal ik dan de bougies er uit om de boel te laten verdampen ? Met open gas starten helpt niet , hij geeft nog geen pufje ,en een bougiesleutel zit niet , hoe raar ik dat ook vindt , in mijn boordgereedschap ......Trouwens , die sleutel zal wel een raar exemplaar zijn met de afstand die hij moet overbruggen om bij de bougie te komen en de geringe ruimte die er is om uberhaupt zover te komen .........
Heeft iemand wel eens een soortgelijk zoekplaatje bij de hand gehad ? Zo doet ie et , loopt ie als een zonnetje , en zo vertikt hij het in alle toonaarden .....Raar !!!!!!En dan te bedenken dat ik zat te zingen op dat ding ......Valencia , Valencia .
Groetjes allemaal , Frans
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: verzopen of niet ?

Ongelezen bericht door Isaac »

Bij deze motor is de choke niets anders dan een gasklep verstelling. Verzuipen als deze open blijft staan kan dus niet.
Als een motor verzopen is dan zou je een redelijke benzine damp moeten ruiken.
Komt de brandstof pomp wel bij?
Heb je een externe bougie even aangesloten gehad om de vonk te controleren?

Je hebt ze beide nodig en uit je verhaal lees ik dit niet terug.
frans hoogenbosch
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2016, 19:37
Type: R850RT
Bijz: behalve dat hij lekker rijdt bedoel je ?!!
Land: ned.
Woonplaats of omgeving: den helder

Re: verzopen of niet ?

Ongelezen bericht door frans hoogenbosch »

je hebt gelijk , dat ga ik direct even doen ....checken . Zo voor de hand liggend en toch ......
bedankt !!
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”