Citydeksel 'overleden'

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Van de week wilde mijn rechter koffer niet lekker dicht. Dit is de koffer die ik het meest gebruik, en tot mijn schrik zag ik dit:
Afbeelding
één volledig uitgescheurd scharnier :cry:

Uit voorzorg laten staan. Met alleen de linker koffer krijg ik mijn tas ook wel mee, maar liever heb ik ze allebei beschikbaar.
Vragen:
Komt dit vaker voor?
Heeft iemand nog tips voor een vervangend deksel, want googlend kom ik ze niet tegen......
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door R1nus »

Ik ben bang dat deze erg moeilijk te verkrijgen zijn.

Je kan natuurlijk wel een reparatie uitvoeren door een grotere plaatjes aan bijde zijde van het gat te monteren waarop je het scharnier weer monteert.
Dan overbrug je het gat en heb je een breder draagvlak voor het scharnier en je hoeft geen hoge kosten te maken voor het vervangen van de deksel.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Dingeman »

R1nus schreef: 03 jul 2017, 09:49 Ik ben bang dat deze erg moeilijk te verkrijgen zijn.

Je kan natuurlijk wel een reparatie uitvoeren door een grotere plaatjes aan bijde zijde van het gat te monteren waarop je het scharnier weer monteert.
Dan overbrug je het gat en heb je een breder draagvlak voor het scharnier en je hoeft geen hoge kosten te maken voor het vervangen van de deksel.
Goed advies, maar het hoeft nog niet eens aan BEIDE zijden. Alleen een (metalen) strip aan de binnenzijde lijkt mij al voldoende. Bij de montage het oude uitgebroken stukje gewoon laten zitten als "opvulling".
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Inspector Gadget

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zover mij bekend maakte alleen NedPlex & ene "BCD" uit Frankrijk dergelijke "city" deksels voor de 1200RT.
NedPlex is volgens mij met die productie gestopt? (althans, ik kan het niet vinden op zijn frans-nederlandse website) _001

BCD wordt nog wel aangeboden op ebai;
http://www.ebay.nl/itm/351304504196

PS: Bij de NedPlex die ik toentertijd kocht zaten er (ook al) metalen plaatjes bij, ook voor aan de binnenkant...
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Inspector Gadget schreef: 03 jul 2017, 11:27 Zover mij bekend maakte alleen NedPlex & ene "BCD" uit Frankrijk dergelijke "city" deksels voor de 1200RT.
NedPlex is volgens mij met die productie gestopt? (althans, ik kan het niet vinden op zijn frans-nederlandse website) _001
BCD wordt nog wel aangeboden op ebai; http://www.ebay.nl/itm/351304504196
PS: Bij de NedPlex die ik toentertijd kocht zaten er (ook al) metalen plaatjes bij, ook voor aan de binnenkant...
Bij Nedplex inderdaad ook niets kunnen vinden, en die eBay'ers zijn stevig aan de prijs. Ik heb mijn deksels enkele jaren terug van een forumlid overgenomen, weet eigenlijk niet eens zeker of ze van NedPlex of BCD zijn. Er zat in ieder geval geen metalen plaatje bij.

Toch maar de DHZ route nemen en aan de slag met een strip staal, hoe dik zou dat plaatje moeten zijn ?
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Inspector Gadget

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de NedPlex die ik nieuw kocht zaten ze toentertijd erbij. _001
Naast redelijk grote ringen (ook nog eens)

Qua dikte, 3mm? (net zo dik als het schanier :idea: )
Het gaat om de krachten te verdelen.
Ik zou eventueel dat plaatje, als het eenmaal allemaal past & werkt, eventueel verlijmen aan de binnenkant.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Dingeman »

AGVerheij schreef: 03 jul 2017, 13:16
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Toch maar de DHZ route nemen en aan de slag met een strip staal, hoe dik zou dat plaatje moeten zijn ?
Misschien een strip aluminium? (van inderdaad ongeveer 3 mm dik). Lijkt me iets gemakkelijk te bewerken in de juiste "pasvorm". Ik zou de strip vastzetten met een paar boutjes en moertjes. Niet vergeten een paar goede ringen te gebruiken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Inspector Gadget

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet niet of aluminium een verstandige keuze is omdat, obviously, er behoorlijk wat krachten op het schanier en montage-punten komt te staan.
Ik ben geen materiaal-expert of dat plaatje nu flexible moet zijn of juist niet. _001

Eventueel zou ik contact opnemen met NedPlex, wellicht heeft hij nog adviezen en, wellicht, nog een city deksel.
You never know. ;)
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Mail gehad van Olivier (Nedplex): repararen lijkt hem niet mogelijk, maar ze zijn nog wel leverbaar _004
Dan maar een stukje vakantiegeld investeren in de motor......
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Inspector Gadget

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mooi! _004
Vraag hem dan gelijk om een dubbele setje plaatjes, boutjes, moertjes, en ringetjes, dan kan je beide deksels monteren zoals het hoort. ;)
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door RToon »

En het scharnier met wat olie bewerken zodat het gemakelijk op en neer gaat
Want dat zal de oorzaak zijn van afscheuren van het materiaal van de koffer
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Citydeksel 'overleden'

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Dat, en ik heb ook wel eens een íets te volle tas bij me.......

Hartelijke groeten van ONE A2003 aan alle forumleden

Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”