Tankschroefprobleem

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Copper
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mar 2015, 21:57
Type: R1150RT
Bijz: 0419 Edition. ABS. Twin Spark. TT Rider 400
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Eijsden

Tankschroefprobleem

Ongelezen bericht door Copper »

Ik heb weer wat aan mijn motorfiets hangen. Alle boutjes van mijn tupperware gingen los.....behalve deze. De moer in de plastic tank draait mee.
Ik heb de kop eraf geboord om de zijkuip eraf te krijgen, maar nu......
Iemand een ideetje hoe ik die los krijg ?
tankschroef.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Rubber onder"
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Tankschroefprobleem

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik heb bij een andere BMW rijder de bout met moer er uit getrokken. Mogelijk datje wat rondom de bout wat weg moet frezen. In het gat wat nu geen moer meer bezit heb ik een siermoer geplaatst en verlijmd.Een siermoer is dicht dus kan er geen lijm in lopen en het nieuwe boutje kan niet per ongeluk door gedraaid worden door het kunststof van de tank. Voorzichtig dus er uit trekken.
Inspector Gadget

Re: Tankschroefprobleem

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb het ook ooit eens gehad op mijn 1100RT;
Heb voorzichtig de achterblijfsels van de bout opgewarmd waarna ik die compleet met de "koperen" inbus uit de tupperware kon halen.
Nadat die resten van de bout eruit was, die "koperen" inbus gewoon weer teruggeplaatst en 2-componenten lijm gebruikt om die weer vast te zetten.

Een andere keer was het voldoende die "koperen" inbus vast te zetten in de tupperware (wederom met 2-componenten lijm) en met een kleine tang die bout eruit te draaien.

Copper
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mar 2015, 21:57
Type: R1150RT
Bijz: 0419 Edition. ABS. Twin Spark. TT Rider 400
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Eijsden

Re: Tankschroefprobleem

Ongelezen bericht door Copper »

Bedankt voor de suggesties. Ik ga hem komende week warm maken en eens kijken wat hij doet.

Bedankt _004
"Rubber onder"
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”