Zadel R1150RT

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Ernst2
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2017, 19:48
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: ??

Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door Ernst2 »

Dag leden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een R1150RT uit 2002 en zal mij binnenkort wel wat uitgebreider voorstellen.
Maar ik zit met (misschien een rare?) vraag: Na het verwijderen van het (standaard) zadel krijg ik het er met geen mogelijk meer fatsoenlijk op.
Het stond op de middelste stand.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar is er misschien een handigheidje om het er in één beweging op te klikken/ schuiven/ zetten?
Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
R1150RT
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2017, 18:11
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen

Re: Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door R1150RT »

Ernst2 schreef:Dag leden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een R1150RT uit 2002 en zal mij binnenkort wel wat uitgebreider voorstellen.
Maar ik zit met (misschien een rare?) vraag: Na het verwijderen van het (standaard) zadel krijg ik het er met geen mogelijk meer fatsoenlijk op.
Het stond op de middelste stand.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar is er misschien een handigheidje om het er in één beweging op te klikken/ schuiven/ zetten?
Ik hoor het graag.
Beste

Is een mooie motor en goede aankoop. Zit uw beugel voor de verhoging zadel mooi op zijn plaats? Eerst uw chauffeurszadel plaatsen en nadien de passagierszadel. Je moet die er werkelijk laten inklikken. Op de achterkant van de chauffeurszadel hangt een pvc zwarte lip, deze is niet afgebroken?
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door Baird »

Zitten de 2 losse rubber rollen aan de voorzijde (van de hoogteverstelling) allebei naar binnen geschoven? Als die niet tegen de aanslag liggen krijg je het zadel er niet recht op.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Ernst2
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2017, 19:48
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: ??

Re: Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door Ernst2 »

Met de nodige zweetdruppels op zijn plek gekregen....
Onder het zadel zitten twee dikkere kabels (+ en -) waar ik de druppellader op aangesloten had. Zitten die daar eigenlijk standa ard? Ik heb echter geen zin om elke keer het zadel eraf te halen als ik een druppellader wil aansluiten dus ga ik een contrastekker aan de framebuis bevestigen waarop ik de lader makkelijk kan aansluiten.
Kan ik die eerder genoemde dikkere kabels als het ware verlengen of is het aan te bevelen dat ik het verlengsnoer met de voorgemonteerde oogjes aan de accupolen zelf bevestig?
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Ernst2 schreef: 26 aug 2017, 23:35. . . of is het aan te bevelen dat ik het verlengsnoer met de voorgemonteerde oogjes aan de accupolen zelf bevestig?
Ik zou doen wat je hierboven aangeeft. Dus het verlengsnoer van de acculader rechtstreeks aansluiten op de accu en de contrastekker bijvoorbeeld uit de opening van het zwarte kunststof zijkapje (aan de kuip) laten komen. Hier plug je dan gemakkelijk de acculader op in. Het zadel van je RT blijft dan uiteraard zitten.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Zadel R1150RT

Ongelezen bericht door Baird »

Voor het laden van je accu kun je gewoon een van de twee stopcontacten aan de linkerkant van de motor gebruiken. Als het echt 2 dikke kabels zijn is het waarschijnlijk iets om te jump-starten, is niet origineel op de R1150RT. Aan jou de keuze wat je wilt, ik heb de motor soms via de stopcontacten aan de druppellader, als je een jump-start nodig heb is er iets mis met je motor en zou je naar de accu en/of de startmotor moeten kijken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”