Boordcomputer knop

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
woutervk1991
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: voorhout

Boordcomputer knop

Ongelezen bericht door woutervk1991 »

Goedendag mannen en vrouwen.

Mijn zadel heeft verwarming, alleen mijn stuur wilt hier nog niet aan mee werken.

Nu wil ik een stuurschakelaar aanschaffen met schakelaar en deze laten inlezen bij een bmw dealer.

Maar nu kan ik ook gelijk kiezen voor de BC knop. Momenteel heb ik deze niet. Kan ik hem er dan wel erbij nemen en ook in laten lezen of moet je motor hiervoor gemaakt zijn?
Ik weet niet of standaard de rt al de opties geeft voor een boordcomputer alleen de bediening optineel is??
(Bmw r1200rt 2005)

Alvast bedankt

Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Boordcomputer knop

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik denk de software e.d. allemaal wel aanwezig is, maar minimaal zal ook de boordcomputer door de dealer vrijgeschakeld moeten worden. Zal niet goedkoop zijn.... Check met de dealer, zou ik zeggen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Boordcomputer knop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Begrijp ik uit je reactie dat jou motor OEM geen zadelverwarming heeft/had?
Dan moet de BMW dealeRT inderdaad dat voor jou inschakelen (lees: je motor aan de BMW diagnose, en dan via een beveiligde internet vanaf de fabriek de software daar voor inladen in jou motor).

Of dat ook zo gemakkelijk gaat met de BC-optie weet ik niet.
Formeel stond deze niet als achteraf-mogelijk in te bouwen optie, en koste toentertijd 176 euro, fabrieks-af.
Naar wat ik begrepen heb, is het niet alleen software maar ook een andere ZFE (dus ook hardware).

En jou 1200RT een modeljaar 2005 zijnde, oftewel de 1e generatie, twijfel ik of dat model de Boordcomputer-optie überhaupt tot een mogelijkheid had. Omdat ook redelijk basic zaken zoals datum/tijd-klok toentertijd ook nog niet mogelijk waren. (lees: w.o ook geen service-melding)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 27 sep 2017, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Boordcomputer knop

Ongelezen bericht door Mello »

Ik heb dit 4 jaar geleden laten doen door de dealer.
Zie hiervoor ook het draadje viewtopic.php?t=7074

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :D

[groet] Johan
Inspector Gadget

Re: Boordcomputer knop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mello schreef: 27 sep 2017, 08:50 Ik heb dit 4 jaar geleden laten doen door de dealer.
Zie hiervoor ook het draadje viewtopic.php?t=7074
Voor de duidelijkheid met dat draadje gaat het over de zadelverwarming, terwijl dit draadje over de boordcomputer gaat. :$
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”