Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
- GertH
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
- Type: R1200RT
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
- Locatie: Arum
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Portemonnee zegt "gaaf", maar boerenverstand zegt "als dat rubber naar zijn grootje is, zou die kogel zelf dan echt nog wel goed zijn?"
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Je kunt het eerst proberen met alleen een rubbertje, als je een kant los hebt dan weet hoe soepel de fusé nog is, werkt het dan werkt het . Om de kogel er uit te persen heb je iets meer nodig dan een 'houten hamertje', mocht dat achteraf toch nodig zijn dan heb je het nieuwe rubbertje al en kun je alsnog aan de bak :mrgreen:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Bij auto's ligt het iets anders . Daar word een tijd met een kapotte fuseekogel rubber gereden voordat iemand hem daar op gaat afkeuren. Dan zit er zoveel zand en vuil in die kogel dat je hem wel moet vervangen. Maar ik zou ook denken dat de rubbers eerder kapot gaan bij een GS. Als ze gewoon van de ouderdom kapot gaan zou ik altijd meteen de kogel ook vervangen.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Onze auto kwam twee jaar geleden niet door de APK keuring bij de dealer met een kapot rubber van de fuseekogel. Er is een nieuwe originele fuseekogel (met rubber) geplaatst (en ja, daar zijn ook verschillen in).
Terug naar de vraag van topicstarter GertH, ik zou een nieuwe originele fuseekogel (met rubber) laten plaatsen. Ik denk dat de dealer of specialist dat ook zou doen. Als je het zelf doet maak je een eigen beslissing, doorgaans iets meer rekening houdend met je portemonnee.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Het hangt ervan af waardoor het rubber kapot ging. Als er niks klem tussen heeft gezeten maar hij is versleten zou ik kiezen voor een nieuwe kogel en rubber. Als het rubber al een tijdje kapot is dan twijfelde ik geen seconde hierover. Als de rubber beschadigd is door een foutje bij het sleutelen en alleen de rubber is geraakt dan kan je alleen een andere rubber monteren als die leverbaar is.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Ik denk dat die lijn van afwegingen de enige juiste is.Ton1959 schreef: ↑12 okt 2017, 23:57 Het hangt ervan af waardoor het rubber kapot ging. Als er niks klem tussen heeft gezeten maar hij is versleten zou ik kiezen voor een nieuwe kogel en rubber. Als het rubber al een tijdje kapot is dan twijfelde ik geen seconde hierover. Als de rubber beschadigd is door een foutje bij het sleutelen en alleen de rubber is geraakt dan kan je alleen een andere rubber monteren als die leverbaar is.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Complete fuseekogel vervangen of alleen maar het rubber
Tja zelf ben ik niet van de zuinigheid als het om onderhoud gaat. bij auto's zag ik vaak die platte fuseekogel hoezen. Dan zie je waar ze plat geworden zijn de droogtescheuren en als je dan nog een tijdje wacht is het over. Dan vernieuw ik het compleet.Bert M schreef: ↑14 okt 2017, 07:37Ik denk dat die lijn van afwegingen de enige juiste is.Ton1959 schreef: ↑12 okt 2017, 23:57 Het hangt ervan af waardoor het rubber kapot ging. Als er niks klem tussen heeft gezeten maar hij is versleten zou ik kiezen voor een nieuwe kogel en rubber. Als het rubber al een tijdje kapot is dan twijfelde ik geen seconde hierover. Als de rubber beschadigd is door een foutje bij het sleutelen en alleen de rubber is geraakt dan kan je alleen een andere rubber monteren als die leverbaar is.