Wat nu weer? RT start niet meer...

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Wat nu weer? RT start niet meer...

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Hi,

Zoals in mijn andere draadje te lezen was heb ik net mijn remleidingen vervangen en remvloeistof ververst etc. Had wat problemen met ABS bleek een elektrisch contact te zijn op de ABS pomp, alles deed het weer.

Vanmorgen nog eens gekeken, alles normaal, starten, lopen, remmen werkte zoals ik gewoon was.
Daarna nog even luchtfilter vervangen, en koppelingsvloeistof ook door laten lopen.
Daarna alle plastic delen er weer op.

En toen... Niks..

Als ik de sleutel omdraai gaat alles aan, ABS pomp werkt, alles lijkt normaal, maar als ik op de start knop druk gebeurt er niks, geen klik, geen startmotor geluid, net alsof hij op de zijstandaard en in versnelling staat zeg maar..

Dodemansknop staat goed, hij staat in vrij, op de middenbok, zijstandaard ingeklapt. Accu heeft 2 dagen aan de lader gestaan.

Dit moet toch iets heel doms zijn, ergens een verbinding los getrokken met monteren van de kuipdelen of zo?

maar voor ik alles er weer af ga schroeven (zucht): heeft er iemand een idee waar ik kan kijken? Nog andere stomme dingen waar ik niet aan gedacht heb?

Bedankt, Bas
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Wat nu weer? RT start niet meer...

Ongelezen bericht door Isaac »

Het intrekken van de koppeling overbrugt de veiligheid van de versnellingsbak. Als je dat nog niet geprobeerd had dan krijg je mogelijk een zoek richting als het dan wel werkt.
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: Wat nu weer? RT start niet meer...

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

Bedankt. Het is opgelost. Ik had dat gepost maar is blijkbaar niet doorgekomen. De vorige eigenaar had een antidiefstal schakelaartje onder de Kuip gezet. Had ik po omgezet bij monteren :-)


Sent from my iPhone aan alle forumleden
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”