Goede uitkomst van Garantie

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
ricwolt
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2015, 00:04
Type: R1200RT/LC
Land: Australia
Woonplaats of omgeving: Brisbane
Locatie: Brisbane

Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door ricwolt »

Ik kocht in April dit jaar een nieuwe R1200RT LC en had een beetje een stuur probleem.
Het was alsof de lagers te straks stonden zoals je dat op een conventionle vooorvork kan hebben met balhoofdlagers.
Uiteraard zit het op de 1200Rt iets anders.
Het probleem was te merken bij langzaam rijden (20-30 km per uur of minder)

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben er verschillende keren mee terug geweest en bracht hem voor het laatst op 23sept naar de dealer . Na 9 weken heen en weer gelul van de "monteurs" en "technici" uiteindelijk een brief geschreven naar de BMW importeur met de het lopende verhaal dat ik zorgvuldig had bijgehouden (kan ik evt plaatsen incl brief aan BMW)

Ik schreef dat 9 weken nu wel genoeg was en dat ik mijn garantie boek nu citeer waarin staat dat als een probleem niet opgelost kan worden dat je je geld terug kunt vragen of een nieuwe motor.
3 uur na het verzenden kreeg ik telefoontje van de importeur dat de dealer opdracht was gegeven om mij zonder verdere kosten een nieuwe motor aan te bieden.
Ik heb de motor afgelopen zaterdag opgehaald. Ook keurig alle asossoires over gezet.
Dus nu staat er weer een brandnieuwe BMW R1200RT LC in de garage.
Goed opgelost en geregeld BMW !
Far away is only far away if you never go there!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heel mooi geregeld. Had iemand van de BMW importeur zelf ook met de motor gereden? Wij hadden in de garage ook soms dat bij een ( voor ons) onoplosbaar probleem iemand van de importeur bij ons langs kwam om te kijken of er een oplossing was voor het probleem. Soms lukte dat maar niet altijd. En dan moest de importeur natuurlijk iets.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door Bert M »

Prima opgelost door de mensen van BMW! Dat mag ook wel eens gezegd worden _004
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Wel jammer dat ricwolt daarvoor zelf in de pen moest klimmen richting de BMW importeur. Een beetje dealer had dat zelf geregeld.....
Maar inderdaad uiteindelijk prima opgelost!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
ricwolt
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2015, 00:04
Type: R1200RT/LC
Land: Australia
Woonplaats of omgeving: Brisbane
Locatie: Brisbane

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door ricwolt »

Uiteraard was er veel communicatie tussen de dealer en deBMW importeur, maar "even langskomen" is een probleem daar de BMW importeur 2000km van de dealer is gelegen. (ik woon in Brisbane (Australia) en BMW Australia is in Melbourne)

Ik denk dat het probleem ook een beetje in het volgende zit.
Tegenwoordig zijn monteurs over het algemeen onderdelen vervangers. Ik denk dat er weinig werkplaatsen zijn waar je nog een draaibank of een freesbank zult aantreffen. Even flink buiten de box denken is er mijns inziens ook weing meer bij.

Het kan ook anders. Vroeger had ik een oude R67/2. Ik gaf eens te hard gas met het resultaat dat de klep door de zuiger ging. Op dat moment bevond ik me boven aan een pas tussen Oostenrijk en het toen Communistische Yugoslavia.
Nadat ik even de cylinderkop had verwijderd en de stoterstangen eruit gehaald en de gebroken klep uit de zuiger had getrokken reed ik op 1 cylinder de berg af Yugoslavia in, niet wetende dat daar geen BMW 's werden verkocht.
Ik stopte bij een werkplaats annex sloperij en reed de volgende dag weer verder ri Turkije met een Peugeot zuiger en cylinder voering en op maat gemaakte Mercedes kleppen, klepzetels en klepgeleiders. (onderdelen uit wrakken)

In 1997 reed ik in India met een R80 met eenzijdige achter vering. Na het zoveelste grote gat in de weg was het gedaan met de demper en reed ik als een pogo verder. Bij een werkplaats warden een paar klemmen en beugels in elkaar gefabriceerd. Een paar uur later had ik een schokdemper van een kleine auto parrallel naast mijn oude veer element en reed ik er zonder problemen mee verder helemaal totaan Nederland.

Vandaag de dag is het over het algemeen een kwestie van niets repareren maar alleen vervangen. In mijn voordeel werd op het eind dan maar de hele motor vevangen.
Far away is only far away if you never go there!
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door Benji »

Er zou een slechte reeks telelevers zijn met een te strak kogelgewricht, heb dit gelezen op http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=76514
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Goede uitkomst van Garantie

Ongelezen bericht door Baird »

Benji schreef: 04 dec 2017, 18:08 Er zou een slechte reeks telelevers zijn met een te strak kogelgewricht, heb dit gelezen op http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=76514
Lekker .... :$ :$
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”