Houders Rider 450 functioneren niet

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Houders Rider 450 functioneren niet

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb vorige week een Rider 450 gekocht en via marktplaats 2 extra houders omdat ik nog een 2e motor heb en ik wil de rider in de auto gebruiken. Ik heb dus 3 houders, 2 extra gekocht en 1 bij de nieuw gekochte rider.

Ik wilde de rider eerst in de auto instaleren en heb hiervooe 1 van de 3 houders gebruikt. Ik heb geconstateerd dat de rider niet oplade. Ik heb op de contactpuntjes van de houder de spanning gemeten en erwas geen spanning.

Ik heb toen op een losse accu geprobeerd of de andere houders wel spanning op de contactpunten hadden en inderdaad 1 van de 3 heeft spanning op de contactpunten en zie ik dat de rider oplaadt.

Zijn hier meer mensen die hier tegenaan lopen. Zijn de houders van zodanige slechte kwaliteit dat ze niet voldoen of heb ik gewoon pech. :evil:


In de houder wordt de 12 V omgezet naar 5 V voor de rider, dus mogelijk is er iets defect in de houder, wie heeft hier ook deze slechte ervaring met deze houders.



Groet
Cees
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Houders Rider 450 functioneren niet

Ongelezen bericht door pheufk »

Plus en min goed aangesloten.




GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: Houders Rider 450 functioneren niet

Ongelezen bericht door skull »

tomtom450.jpg
tomtom450 1.jpg
Heb dat ook aan de hand gehad, twee houders en geen enkele gaf verbinding in de stroomaansluiting. Heb die aansluitingen vervangen, ze zijn inderdaad van een hele slechte kwaliteit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Houders Rider 450 functioneren niet

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik een van de defecte houders open gemaakt en gerepareerd. Het was een slechte soldeerverbinding, een van de voedingspuntjes die tegen de contacten van de TOMTOM drukken maakte geen contact met de print. De ander defecte heb ik nog niet bekeken maar daar verwacht ik iets soortgelijks te vinden. Wel erg slordig en dit verwacht je niet van een Tomtom product. _001

Groet
Cees
Gebruikersavatar
RT1
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: Houders Rider 450 functioneren niet

Ongelezen bericht door RT1 »

Heb dit oook gehad, op advies van Mr Gps met TomTom gebeld. Deze stuurden zo een nieuwe op. Toen deze ook niet bleek tewerken kreeg ik nog een andere. 👍🏻Schijnt bekend probleem te zijn. 😭

Groet Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”