Vergrendeling koffer 1150RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ewarns
Type: R1150RT
Bijz: Donkergrijs
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Santpoort

Vergrendeling koffer 1150RT

Ongelezen bericht door Ewarns »

Normaal kan de koffer eenvoudig van de motor afgehaald worden, door de eerste hendel (ofwel draaggreep) op te klappen. Bij mijn linkerkoffer is het mechaniek defect. De koffer kan wel open. Na wat speurwerk heb ik een prachtige handleiding gevonden, maar om het mechaniek (multifunctiebox) te demonteren, moet toch echt de koffer eerst van de motor. Laat dat nu net mijn probleem zijn.... _001 Wie weet een truc om de vergrendeling in te klappen of toch het mechaniek te demonteren?

Erik
Ewarns

Re: Vergrendeling koffer 1150RT

Geen reacties tot dusver. Ik heb nu maar een 2e hands koffer gekocht. Er zit niks anders op dan de grendel door te zagen, zodat ik de koffer van de motor kan tillen. Toch een beetje jammer om de zaag te zetten in een ogenschijnlijk nog nette koffer. :cry:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Kennelijk is er niemand hier die daar ervaring mee heeft. :O Maar je kunt de koffer er toch gewoon op laten? Wellicht krijg je hier nog reacties? Zonde om gelijk de zaag erin te zetten . . . . een second hand zijkoffer heb je ook niet zo snel.
Ewarns schreef:Geen reacties tot dusver. Ik heb nu maar een 2e hands koffer gekocht. Er zit niks anders op dan de grendel door te zagen, zodat ik de koffer van de motor kan tillen. Toch een beetje jammer om de zaag te zetten in een ogenschijnlijk nog nette koffer. :cry:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Ewarns

Dank voor je reactie. Eigenlijk kwam ik achter het defect omdat ik de motor na een toerrit eens flink wilde oppoetsen. Dat gaat gewoon makkelijker zonder de koffers. En voor een dienstreis laat ik de koffers vaak thuis, want met de koffers is de motor breder dan het stuur. Al is de RT natuurlijk mooier met zijkoffers. Het blijft raar dat de koffer nu niet te demonteren is. Overigens wel het bewijs dat de koffers niet zonder geweld gejat kunnen worden.
Maar, bij Boonstraparts heb ik een zijkoffer besteld. Geluk dat er nig een koffer was dus.
Als iemand behoefte heeft aan de handleiding van de koffers dan wil ik die wel posten.
Erik
Benji
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Het complete rek waar de koffers aan ophangen zit vast met 8 boutjes, wat je kunt proberen is de 4 achterste boutjes los te draaien en zo eerst het bagage rekje te verwijderen. Dan hou je nog een linkse en rechtse beugel over, de beugel waar de koffer op vast zit, hier de 2 boutjes en moeren van los draaien en dan heb je beugel plus koffer gedemonteerd. Misschien is het dan wat makkelijker het één en ander proberen HEEL te demonteren. Op http://www.realoem.com/bmw/select.do?la ... 600&arch=0
kun je de plaatjes eens bekijken als het niet heel duidelijk is.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
karelh
Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
Land: nl
Woonplaats of omgeving: enschede

Ongelezen bericht door karelh »

Als je nog even geduld hebt er is zaterdag een koffer van mijn motor gereden en ik ga het slot en of hele mechaniek overzetten op een andere koffer.Als ik het heb uitgezocht kan ik mischien helpen met oplossing.

Vriendelijke groet
karelh
Ewarns

Benji schreef:Het complete rek waar de koffers aan ophangen zit vast met 8 boutjes, wat je kunt proberen is de 4 achterste boutjes los te draaien en zo eerst het bagage rekje te verwijderen. Op http://www.realoem.com/bmw/select.do?la ... 600&arch=0
kun je de plaatjes eens bekijken als het niet heel duidelijk is.
Super! _004 Dat klinkt hoopvol en de plaatjes zijn behoorlijk duidelijk.
Gelukt! De koffer is eraf, de beugel zit weer aan het frame een het slot ligt eruit. Het euvel is duidelijk: de as is gebroken van het mechaniek waar de handgreep aan vastzit. Dus eigen slot monteren naar inmiddels bestelde koffer en eigen deksel overzetten (ipv platte). Ik ben weer hoopvol.
Ewarns

Hier is de handleiding (Reparaturanleitung/Einbauanleitung) van de koffers van de 1150RT
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... 7620_1.pdf
speciaal voor karelh en andere belangstellenden
succes
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Helder, hier hebben we iets aan, dank hiervoor. Ik zal het ook plaatsen onder HANDIGE DOWLOADS EN LINKS elders op het forum.
Ewarns schreef:Hier is de handleiding (Reparaturanleitung/Einbauanleitung) van de koffers van de 1150RT
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... 7620_1.pdf
speciaal voor karelh en andere belangstellenden
succes
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”