Nieuwe RT

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door Bert M »

Vergeet ook vooral niet dat op dit moment heel veel dealers de grootst mogelijke moeite hebben om hun voorraad gebruikte motoren te financieren. Doorloopsnelheid van de gebruikte motorfietsen is in dit seizoen niet om over naar huis te schrijven, dat betekent dat alles wat je nu inruilt zeker nog een paar maanden als morsdood kapitaal in de showroom verankerd staat. Een R1200RT inruilen van 3 jaar jong is dus momenteel lastige kost, want de dealer zal BMW Motorrad wel de volle dealerprijs moeten aftikken, maar de klant betaalt 'slechts' de helft. Dat betekent dat de dealer dus die Euro 10k inruilprijs zelf moet bijleggen. Verkoop je er als dealer een schamele 10 stuks, dan is dat dus al een ton... En wat doet de bank? U raadt het al: die draait momenteel bij heel veel (MKB) bedrijven (zoals motordealers) juist stapsgewijs de rekening courant kredieten (financiering van werkkapitaal) langzaam dicht...

De dealers staan dus aan de ene kant onder druk om veel te verkopen (nieuw) en aan de andere kant om juist weinig in te kopen (inruil) en dan is het dus te vrezen dat de inruilwaarde van de doorsnee jong gebruikte R1200RT (en die van alle andere modellen, ook Japanners, in het vergelijkbare segment) voorlopig stevig onder druk komt te staan. Zeker als dan ook nog eens een aantal bedrijven op nadrukkelijke uitnodiging van de bank gebruikte motorfietsen moet gaan dumpen (tegen afbraakprijzen) om de liquide positie weer iets op te vijzelen...

Daarentegen is het nu wel een hele gunstige tijd om een oud gebakje in te ruilen of vooral helemaal niets in te ruilen. Daar maak je de dealer heel erg blij mee en hij waarschijnlijk jou als klant!

Troost biedt overigens de gedachte dat het principe van waarde van een goed of een zaak slechts geldt op het moment dat je het wil verkopen of dat het total loss wordt verklaard. Op het moment dat je motorfiets nog lekker rijdt en je prakkiseert er niet over om 'm weg te doen, voel je ook niets van een spontane waardedaling.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Een paar weken geleden een heel mooi inruilbedrag gekregen voor mijn 13 jaar oude 1100RT bij inruil op een bijna nieuwe F800GT, dus ik kan het laatste deel van de post van Bert geheel onderschrijven!
Big RT Smile
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door 1-handed »

Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door scan »

Welke RT bedoel je nou precies? _005
perry

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door perry »

Ik weet het ook niet, ze hebben alle twee 2 koppen !!!!!! :lol:
Gebruikersavatar
peterBig
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 sep 2009, 22:33
Type: R1200RT

Re: Nieuwe RT

Ongelezen bericht door peterBig »

1-handed schreef:Toch MOOI de nieuwe RT Big RT Smile
https://www.dropbox.com/sc/w3vtaw0swy1y ... 6A8629.jpg
beetje magertjes ;)

Geef mij maar de 90-er, met iets meer vulling :lol:

gr,

Peter
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”