Terug-roep actie BMW (USA)

Nieuws uit de media en weetjes over BMW motoren

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Zwiety »

Inspector Gadget schreef: Je hebt email mét bijlage retour.
Ik zou in jou geval een afspraak plannen met je dealeRT dat ze er ff naar kijken. :$
Thx _004 Ga me eens goed in de materie verdiepen en dan maar naar de dealeRT.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan! _004

Ben wel heel benieuwd hoe het jou vergaat, lees graag je relaas. ;)
Beamietoo

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Niels heeft mij verteld dat de dealers in NL zijn al op de hoogte maar de nodige onderdeel en gereedschap ontbreekt nog.
Het is niet duidelijk of in Europa een terugroepaktie komt. Mijn mening is dat het zeker wel aan de orde is.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel! _004
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS:
Bij mij ruik ik vooral een benzinelucht nabij de tankvul-opening.

Ik vermoed dat 1 (of meerdere) afdichtingsrubbers bij mij verhard zijn (onderdelen 5 & 6 op de navolgende afbeelding)
B0006504.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Zwiety »

Inspector Gadget schreef:Graag gedaan! _004
Ben wel heel benieuwd hoe het jou vergaat, lees graag je relaas. ;)
Ik ben nu een weekje of zo verder en de benzinegeur is weg... _001 ik heb alle Tupperware eraf gehad en het deksel met de snelkoppelingen van de benzineleidingen gecontroleerd. Geen scheurtje te bekennen, geen vochtige plekken te zien. En als ik op de vuilaanslag op het deksel moet afgaan, wijst niets op lekkage.
De benzineleidingen volgende, heb ik ook niets kunnen vinden. Rara..... _001

Mijn conclusie is dus dat die benzinegeur niet van dit deksel kwam.

Zou het dan toch van een te volle benzinetank kunnen komen? De laatste keer tanken heb ik (al kijkend in de tankopening) tot de rand toe afgetankt. Misschien zit er een overloop/ontluchtingsslang die voor wat spill heeft gezorgd. Zal mijn Haynes er nog eens op naslaan _001
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor de update! _004

Ja, als je het te vol tankt en het loopt over, zal het deels in de ontluchtingsgaatje lopen en deels in de rand blijven.
(volgens mij _001 )
Ik weet niet hoe goed/breed het ontluchtingsgaatje doorloopt, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet "als een tuinslang" doorloopt maar meer druppelt. Zeker als er wat vuil in dat gaatje/slangetje zit.

En benzinegeur blijf je heel lang ruiken, volgens mij.

Ik heb in ieder geval de tankdop-afdichtingssetje besteld, de BMW dealeRT gaf aan dat je geen benzinelucht hoort waar te nemen als je met je neus op de tankdop zit.
En dat zal waarschijnlijk mijn probleem zijn en waarom de brandstof vrijwel verdampt was toen ik na mijn "periode" (ca. een jaar later) ging rijden. En mijn brandstofstrip een beetje in de war is. ;)
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Vandaag keurig geholpen bij Molenaar in Ijsselstein _004

Na telefonisch contact twee weken geleden waarbij ik heb uitgelegd wat de staat van de ring was, enkele barsten zoals te zien op de eerste foto, hebben ze de pomp besteld. Vandaag langsgereden om een afspraak te maken, ik was in de buurt, kon de pomp tot mijn verbazing meteen gewisseld worden. Top!

Zoals het was, overigens niet heel erg slecht als je dat vergelijkt met de eerder getoonde foto's in dit draadje,
Afbeelding

De nieuwe pomp,
Afbeelding

Hier is de modificatie van de nieuwe pomp goed te zien,
Afbeelding

No 1, 7 & 9 zijn vervangen,
Afbeelding


Nadat ze klaar waren hoefde ik alleen een handtekening te zetten i.p.v. mijn pinpas te gebruiken......ook wel eens leuk :lol:
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Maar dan ben je waarschijnlijk al reguliere klant bij Molenaar voor je onderhoud e.d., denk ik? _001

PS, geheel terzijde:
Bij het nieuwe model voor bouwjaar augustus 2010 e.v., weliswaar dus het vlotter-model, is de quick disconnect bovenop komen te vervallen en steekt er een stukje slang uit, mét quick disconnect.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Zwiety »

Keurige actie van Molenaar _004
Laat ik daar nu ook klant zijn..... _005

Dank voor je foto's. Dat maakt een hoop duidelijk.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Inspector Gadget schreef:Maar dan ben je waarschijnlijk al reguliere klant bij Molenaar voor je onderhoud e.d., denk ik? _001
Nee, ben daar geen vaste klant. Heb gevraagd of het mogelijk was om nu, tussen de beurten door, de pomp te laten vervangen want ik wilde dit niet laten wachten tot september. Twee andere dealers die ik heb gesproken wilde deze recall alleen doen tijdens de beurt.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad keurige actie van Molenaar dan! -top-

Warme douche voor Molenaar, wat mij betreft. ;)
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inspector Gadget schreef:Ik heb in ieder geval de tankdop-afdichtingssetje besteld
Maar blijkt helemaal niet leverbaar te zijn! :shock: :(
Alleen het afdichtrubbertje welke bovenop ( :O ) je tankdopslotje gemonteerd zit, is los leverbaar.
Maar dat is meer tegen de "klank" als het afdichtvaantje je slotje afdekt.

Misschien anders een 2ehands tankvuldop aanschaffen, en daar teen-en-tander van kannibaliseren.. _001
MoneyFor

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik mag deze aanpassing ook laten uitvoeren bij de dealer, toen ik om mijn olie ging keek die even na uit zichzelf of er nog recals waren op de motor en hij sprak me over deze. Ik moet nu een afspraak maken en ze zeggen dat het ongeveer 40 minuten in beslag zal nemen. Ik neem echter ook altijd wel een benzine geur waar rond de motor, komt dit van het gekende probleem of misschien ook van de rubbers aan de tankdop ?
Ik zal eerst al de recall laten uitvoeren en kijken of het dan weg is.

mvg
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik begin te twijfelen of het bij mij wel de tankdop-rubbers zijn, omdat de rubbers vooralsnog niet of heel moeilijk leverbaar zijn.
Wat een mogelijke conclusie zou kunnen zijn dat deze nooit vervangen hoeven te worden? _001

Ik ga binnenkort proberen een afspraak te plannen met de BMW dealeRT want er staat nog een andere terugroep-actie open ook.
De gebruikte tankdop is onderweg naar mij, kan ik die bestuderen hoe het in elkaar steekt, of je überhaupt iets zou moeten kunnen ruiken enzovoort.
MoneyFor

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Inspector Gadget schreef:Ik begin te twijfelen of het bij mij wel de tankdop-rubbers zijn, omdat de rubbers vooralsnog niet of heel moeilijk leverbaar zijn.
Wat een mogelijke conclusie zou kunnen zijn dat deze nooit vervangen hoeven te worden? _001

Ik ga binnenkort proberen een afspraak te plannen met de BMW dealeRT want er staat nog een andere terugroep-actie open ook.
De gebruikte tankdop is onderweg naar mij, kan ik die bestuderen hoe het in elkaar steekt, of je überhaupt iets zou moeten kunnen ruiken enzovoort.

Ik hoor graag je van je als je iets hebt kunnen achterhalen, ik vernoem het sowieso bij mijn bezoek aan de dealer en laat je hun conclusie weten.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ik heb de 2010 tank maar had toch een benzinelucht om de motor hangen. Kwam bij de tankdop vandaan. Na het tankdoprubber ingesmeerd te hebben met vaseline en even een rit van drie kwartier is het probleem nu weg.
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nico4sen schreef:Ik heb de 2010 tank maar had toch een benzinelucht om de motor hangen...
Dank je wel voor de tip! -top-

PS: Dan moet je nog je avatar aanpassen. ;)
Inspector Gadget

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Update:
Gebruikte tankdop vandaag ontvangen, met grote dank aan Boonstra Parts.
Moet daar toch echt een keertje langs gaan om die te bedanken.

De tankdop zou in principe de tankopening goed moeten afdekken, in mijn optiek zelfs "luchtdicht".
Kortom, je zou geen benzinelucht nabij je tankdop moeten kunnen ruiken, denk ik zo.

Helaas bleek dat afgelopen zondag wel anders, echt een enorme walm.
En ik had het ff niet met de motor in de volle zon en net getankt hebben.

Kortom, spoedig een vervolg hierop. :shock:
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Inspector Gadget schreef: PS: Dan moet je nog je avatar aanpassen. ;)
Done _004
MoneyFor

Re: Terug-roep actie BMW (USA)

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nico4sen schreef:Ik heb de 2010 tank maar had toch een benzinelucht om de motor hangen. Kwam bij de tankdop vandaan. Na het tankdoprubber ingesmeerd te hebben met vaseline en even een rit van drie kwartier is het probleem nu weg.
Ik ga alvast deze vaseline tip even testen, baat het niet dan schaadt het niet...
Gesloten

Terug naar “BMW Motorrad nieuwtjes”