Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag heeft het hier in het zuiden regelmatig geregend en ik heb de tijd gedood door reviews te bekijken op YouTube over de GoPro Hero 4 (silver en black)
Zelf gebruik ik de GoPro Hero 3+ waar ik in principe ook tevreden over ben.
Toch vraag ik mij af of het de moeite waard is om over te stappen op de 4. (of misschien zelfs erbij te nemen om vanuit meerdere hoeken te filmen tijdens een motorrit.)
Is iemand hier die ervaring heeft met de GoPro hero 4 silver??

Luc
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb geen ervaringen met de Silver edities, maar een vergelijk is wel te vinden.

Bijvoorbeeld;
http://www.gizmag.com/gopro-hero4-vs-go ... lus/34090/
&
http://vegasaur.com/gopro-hero4-hero3-comparison

In de high-end heb je wat meer features met de Hero 4 serie.
Maar kost wel, niet alleen geld, maar ook opname-duur, lees accu, die is minder krachtig bij de Hero 4 serie.
En de Hero 4 is meer power-hongerig, dus minder opname-duur.

Met die optiek blijft de Hero 3 + wat dat betreft een prima camera.
Zelfs de Hero 3 Plus Silver.

Als je daarentegen er een camera erbij zoekt, en je hebt een televisie met HD of Ultra HD, geeft de Hero 4 serie ietwat meer mogelijkheden.
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Ik heb geen ervaringen met de Silver edities, maar een vergelijk is wel te vinden.

Bijvoorbeeld;
http://www.gizmag.com/gopro-hero4-vs-go ... lus/34090/
&
http://vegasaur.com/gopro-hero4-hero3-comparison

In de high-end heb je wat meer features met de Hero 4 serie.
Maar kost wel, niet alleen geld, maar ook opname-duur, lees accu, die is minder krachtig bij de Hero 4 serie.
En de Hero 4 is meer power-hongerig, dus minder opname-duur.

Met die optiek blijft de Hero 3 + wat dat betreft een prima camera.
Zelfs de Hero 3 Plus Silver.

Als je daarentegen er een camera erbij zoekt, en je hebt een televisie met HD of Ultra HD, geeft de Hero 4 serie ietwat meer mogelijkheden.
DE accu is voor mij iets minder spannend. Op de motor krijgt ie permanente voeding via de USB poort en daar gebruik ik hem nog steeds het meeste voor. Ik heb er ook een paar andere filmpjes mee gemaakt en ook dan kom ik met een uur opnametijd een heel eind. Eventueel is er de mogelijkheid van een spare accu om een eventueel tekort aan capaciteit te compenseren.

Wellicht is het beter om af te wachten wat de GoPro 5 te bieden heeft in de toekomst (begin 2016) en het voor de time being uit te zingen met de 3+ silver, waar ik nog steeds tevreden over ben.

Dank je wel voor de links!
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat van de accu-duur wilde ik hier wel ff benoemen want daar zijn veel klachten over.
Maar inderdaad als je een externe voeding gebruikt of een nog grotere niet-OEM accu (er zijn er zelfs die echt 4x tot 5x de capaciteit geven) is dat geen issue.

Goede marketing geeft met een zeker regelmaat nieuwe modellen met extra nieuwigheden die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt maar ook niet wilt missen. ;)
Markt creëren heet dat.
Big RT Smile
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Welke camera is op dit moment de beste?
GoPro 3 of 4 of gewoon een andere?
Ben erover aan het denken om er een aan te schaffen maar de markt veranderd nogal snel.
Dus welke camera geeft de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

WaltzingMatilda schreef:Welke camera is op dit moment de beste?
GoPro 3 of 4 of gewoon een andere?
Ben erover aan het denken om er een aan te schaffen maar de markt veranderd nogal snel.
Dus welke camera geeft de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment?
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van jouw beurs en wat jij ervoor over hebt.

Als ik op dit moment een andere zou kopen zou ik gaan voor de Hero 4 Silver. De beeldkwaliteit is prima. 4K vind ik nu nog niet zo spannend (daarom de 4 black niet), maar ook dat is persoonlijk.
De Hero 3+ silver die ik nu heb maakt leuke filmpjes van mooie kwaliteit in 1080 30 of 60 fps, maar in het donker (binnenshuis of s avonds) is deze van mindere kwaliteit en is de 4 silver beduidend beter. Je zult toch echt voor jezelf moeten uitmaken welke dingen voor jou belangrijk zijn en waar je de camera voor gaat gebruiken.

Op YT vind je heel erg veel testen en vergelijkingen die je keuze gemakkelijker maken. Daarbij kun je ook nog in mind houden dat de kwaliteit van het origineel op jouw PC een stuk beter is dan de door YT gecomprimeerde filmpjes die ge-upload zijn.

Voor mij is het in ieder geval geen vraag meer voor welk merk ik moet kiezen. GoPro dus _004
Succes.
Luc
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Erteetje schreef:
WaltzingMatilda schreef:Welke camera is op dit moment de beste?
GoPro 3 of 4 of gewoon een andere?
Ben erover aan het denken om er een aan te schaffen maar de markt veranderd nogal snel.
Dus welke camera geeft de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment?
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van jouw beurs en wat jij ervoor over hebt.

Als ik op dit moment een andere zou kopen zou ik gaan voor de Hero 4 Silver. De beeldkwaliteit is prima. 4K vind ik nu nog niet zo spannend (daarom de 4 black niet), maar ook dat is persoonlijk.
De Hero 3+ silver die ik nu heb maakt leuke filmpjes van mooie kwaliteit in 1080 30 of 60 fps, maar in het donker (binnenshuis of s avonds) is deze van mindere kwaliteit en is de 4 silver beduidend beter. Je zult toch echt voor jezelf moeten uitmaken welke dingen voor jou belangrijk zijn en waar je de camera voor gaat gebruiken.

Op YT vind je heel erg veel testen en vergelijkingen die je keuze gemakkelijker maken. Daarbij kun je ook nog in mind houden dat de kwaliteit van het origineel op jouw PC een stuk beter is dan de door YT gecomprimeerde filmpjes die ge-upload zijn.

Voor mij is het in ieder geval geen vraag meer voor welk merk ik moet kiezen. GoPro dus _004
Succes.
Luc
Hoi Luc,

Enig idee waar ik deze het beste zou kunnen kopen en wat ongeveer de kosten zouden zijn?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

WaltzingMatilda schreef:
Hoi Luc,

Enig idee waar ik deze het beste zou kunnen kopen en wat ongeveer de kosten zouden zijn?

Moeilijk te zeggen. Op marktplaats adverteerd een Roger uit Vleuten al jaren met GoPro's onder de prijs.
Hij vraagt 339 voor de GoPro hero 4 Silver.
Ik heb mijn Hero 3+ silver 2e hands via marktplaats gekocht en die zag er als nieuw uit en werkt nog steeds feilloos.
Ik kan me ook zo voorstellen dat je ivm eventuele garantie liever in de buurt koopt.

Kijk ook eens op de pricewatch op www.tweakers.net

Op marktplaats staan er ook altijd veel.

Succes.
Luc
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Erteetje schreef:De Hero 3+ silver .. maar in het donker (binnenshuis of s avonds) is deze van mindere kwaliteit en is de 4 silver beduidend beter.
Low-light is voor de meeste Action camera's meer een after-thought dan dat het echt bruikbaar is, in mijn ervaring.
Het helpt wel een anders flink donkere scene nog enigszins zichtbaar te maken, maar je houdt een zekere mate van granulariteit in het beeld.
Pas bij de Hero 4 Black is het beter, verkijk je er dus niet op als dat een belangrijk ding voor je is.
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:
Erteetje schreef:De Hero 3+ silver .. maar in het donker (binnenshuis of s avonds) is deze van mindere kwaliteit en is de 4 silver beduidend beter.
Low-light is voor de meeste Action camera's meer een after-thought dan dat het echt bruikbaar is, in mijn ervaring.
Het helpt wel een anders flink donkere scene nog enigszins zichtbaar te maken, maar je houdt een zekere mate van granulariteit in het beeld.
Pas bij de Hero 4 Black is het beter, verkijk je er dus niet op als dat een belangrijk ding voor je is.
Klopt helemaal. Ik heb daar een test op YT van gezien en het verschil tussen de 4 silver en de session en de 3+ black was duidelijk in het voordeel van de 4 silver.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Erteetje schreef:
WaltzingMatilda schreef:
Hoi Luc,

Enig idee waar ik deze het beste zou kunnen kopen en wat ongeveer de kosten zouden zijn?

Moeilijk te zeggen. Op marktplaats adverteerd een Roger uit Vleuten al jaren met GoPro's onder de prijs.
Hij vraagt 339 voor de GoPro hero 4 Silver.
Ik heb mijn Hero 3+ silver 2e hands via marktplaats gekocht en die zag er als nieuw uit en werkt nog steeds feilloos.
Ik kan me ook zo voorstellen dat je ivm eventuele garantie liever in de buurt koopt.

Kijk ook eens op de pricewatch op http://www.tweakers.net

Op marktplaats staan er ook altijd veel.

Dank voor de tip, mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar kopen "in de buurt" ivm service e.d.
Aangezien ik een beetje off topic ga stuur ik je een pb-tje ;)

Succes.
Luc
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
faith1072
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2015, 18:26
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Aalten

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door faith1072 »

Ik heb de hero 4 black en heb er zeer goede ervaringen mee.
Mooi scherp beeld en mooie kleuren.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik heb de hero 4 silver.
Ben er zeer tevreden over.
Mijn vader heeft de 3 en ik kon met mijn camera toch wat meer dingen doen.
Accu duur is voor mij ook prima.
Alleen als de wifi stand aan staat is hij vrij snel leeg in standby modus.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Bedankt zover voor jullie respons!
Ik heb besloten om af te wachten wat de GoPro 5 te bieden heeft die voorjaar 2016 gepresenteerd gaat worden.
In de winter maak ik toch minder gebruik van de GoPro omdat ik dan minder tot geen motor rij.
Mocht de versie 5 niet veel toevoegen ga ik alsnog voor de 4 black of Silver.

Luc
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je ziet nu al de Hero 4's in aantrekkelijke prijzen, om de voorraden niet te hoog te hebben zodra de Hero 5 officieel aangekondigd gaat worden.
Begin volgend jaar, naar verwachting, inderdaad.

Het zal waarschijnlijk meer in de 4K videoresoluties en dan met name hogere frame-rates dat ik persoonlijk verwacht dat er veranderingen in zullen zitten.
Naast een zwaardere accu, kleine(re) behuizing en misschien nog meer cosmetische aanpassingen.

Hopelijk geen vaste accu, zoals GoPro de laatste reeks mee heeft uitgerust, want daar heb ik persoonlijk echt een bloedje hekel aan.

Afwachten waarmee GoPro gaat komen.
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Je ziet nu al de Hero 4's in aantrekkelijke prijzen, om de voorraden niet te hoog te hebben zodra de Hero 5 officieel aangekondigd gaat worden.
Begin volgend jaar, naar verwachting, inderdaad.

Het zal waarschijnlijk meer in de 4K videoresoluties en dan met name hogere frame-rates dat ik persoonlijk verwacht dat er veranderingen in zullen zitten.
Naast een zwaardere accu, kleine(re) behuizing en misschien nog meer cosmetische aanpassingen.

Hopelijk geen vaste accu, zoals GoPro de laatste reeks mee heeft uitgerust, want daar heb ik persoonlijk echt een bloedje hekel aan.

Afwachten waarmee GoPro gaat komen.
Ik ga helemaal met je mee in deze Rob.
De vaste accu vind ik ook helemaal niks!! Hopelijk wel eindelijk eens een accu met wat meer capaciteit voor de momenten waarop geen vaste voeding beschikbaar is.
Kleinere behuizing is zeker leuk maar geen must voor mij persoonlijk.
Zelf hoop ik op beeldstabilisatie. Ik vind dat wel een belangrijke toevoeging moet ik toegeven.
Laatst een test van Sony bekeken en dat vond ik op het gebied van stabilisatie wel indrukwekkend.

Dus GoPro....................... :D _004

We zullen het zien.
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben bang dat mijn voorspelling van een vaste, ingebouwde accu voor de Hero 5 redelijk waarschijnlijk gaat worden.
Anders kan GoPro geen kleinere behuizing verwezenlijken, schat ik zo in.
Versus verbeterde accuduur, dus lange(re) opname-tijd.
(of tenminste fatsoenlijke opname-tijd want dat is bij de Hero 4 familie toch ietwel een drama)

PS: Ik las ook al beweringen dat de GoPro 5 naast 4K ook 8K beeldresoluties gaat ondersteunen, maar ik twijfel daar eerlijk gezegd wat over;
Want bij dat soort resoluties kan je al bijna niet meer volstaan met een 64Gb micro-SD geheugenkaartje en zal je 128Gb moeten gaan gebruiken, als je "meer dan enkele minuten" (ik chargeer natuurlijk) wilt opnemen op 8K resoluties.
En dergelijke 128Gb microSD en SD-XC kaartjes zijn behoorlijk duur, tenminste 80 euro en (soms ver) boven de 100 euro als je de Professional Line kiest.
DSC00548.JPG
En ik denk/vermoed, in de lijn van wat GoPro tot op heden al reeds gedaan heeft, dat het niet de GoPro 5 gaat heten maar GoPro 4 Plus.
Als een soort marketing-tussenstap om te zien of de markt er klaar voor is, de stand van de techniek, en, niet bepaald onbelangrijk, de prijzen van de componenten.
Want, zie GoPro 2 versus 3 versus 4, dat waren toch kleine revoluties op diverse vlakken voor GoPro.
En dus zal de GoPro 5 een flinke stap voorwaarts moeten zijn. En anders Hero 4 Plus gaan heten.
Pure gok natuurlijk van mijn kant.

Want ik ben nogal vreemd verrast als ik zie de grote afmetingen van de beeldsensor van een professionele digitale SLR versus de sensor van de GoPro's.
Dan lijken de GoPro's nog altijd iets van "speelgoed". _001

BTW;
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... amera.html

Het is dat ik GoPro's ruim voldoende heb maar anders zou ik het zeker overwogen hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erteetje

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Ben bang dat mijn voorspelling van een vaste, ingebouwde accu voor de Hero 5 redelijk waarschijnlijk gaat worden.
Anders kan GoPro geen kleinere behuizing verwezenlijken, schat ik zo in.
Versus verbeterde accuduur, dus lange(re) opname-tijd.
(of tenminste fatsoenlijke opname-tijd want dat is bij de Hero 4 familie toch ietwel een drama)

PS: Ik las ook al beweringen dat de GoPro 5 naast 4K ook 8K beeldresoluties gaat ondersteunen, maar ik twijfel daar eerlijk gezegd wat over;
Want bij dat soort resoluties kan je al bijna niet meer volstaan met een 64Gb micro-SD geheugenkaartje en zal je 128Gb moeten gaan gebruiken, als je "meer dan enkele minuten" (ik chargeer natuurlijk) wilt opnemen op 8K resoluties.
En dergelijke 128Gb microSD en SD-XC kaartjes zijn behoorlijk duur, tenminste 80 euro en (soms ver) boven de 100 euro als je de Professional Line kiest.
DSC00548.JPG
En ik denk/vermoed, in de lijn van wat GoPro tot op heden al reeds gedaan heeft, dat het niet de GoPro 5 gaat heten maar GoPro 4 Plus.
Als een soort marketing-tussenstap om te zien of de markt er klaar voor is, de stand van de techniek, en, niet bepaald onbelangrijk, de prijzen van de componenten.
Want, zie GoPro 2 versus 3 versus 4, dat waren toch kleine revoluties op diverse vlakken voor GoPro.
En dus zal de GoPro 5 een flinke stap voorwaarts moeten zijn. En anders Hero 4 Plus gaan heten.
Pure gok natuurlijk van mijn kant.

Want ik ben nogal vreemd verrast als ik zie de grote afmetingen van de beeldsensor van een professionele digitale SLR versus de sensor van de GoPro's.
Dan lijken de GoPro's nog altijd iets van "speelgoed". _001

BTW;
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... amera.html

Het is dat ik GoPro's ruim voldoende heb maar anders zou ik het zeker overwogen hebben.
Om te beginnen is de Coolbleu second life een mooie aanbieding!

De Hero 4 session heeft een vaste ingebouwde accu en dat wordt bij testen als nadeel betiteld. Hoeveel mensen hebben niet meerdere accu's om te kunnen wisselen om zo snel weer verder te kunnen filmen zonder tijdverlies.
De mannen en vrouwen van GoPro gaan zeer zeker terrein verliezen op de actioncam markt omdat dit simpelweg zou betekenen dat de GoPro beperkt(er) bruikbaar wordt. Ik mag op mijn -1200- dan een vaste voeding hebben maar lang niet overal op vakantie oid heb je vaste voeding binnen handbereik.

Mocht het wel zo zijn dan wordt het maken van een keuze wel gemakkelijker. Dan blijf ik vooralsnog hangen op de Hero 4 (zowaar geen slechte camera)

Luc
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Iemand die veel dichter bij het GoPro-vuur zit en meer in die "scene", gaf mij recentelijk aan;
Ook wij blijven bij iedere GoPro release overigens hopen op een flinke verbetering, maar het is een klein beetje zoals Apple met een nieuw iOS: veel poespas en heisa eromheen, maar weinig echte toegevoegde waarde.
Als Mac (en meer van Apple) gebruiker en GoPro gebruiker van bijna het 1e uur, moet ik hen gelijk geven;
Echt revolutionair is GoPro niet (meer), het zijn verbeteringen op enkele punten, soms een feature erbij maar geen revolutie.
Zeker als je kijkt naar de andere merken c.q medespelers in die markt.

Je kunt er van alles van vinden maar Garmin's recentelijke VIRB X & XE zijn toch best wel indrukwekkend met al die sensor-data.

Aan de andere kant, mede-spelers van het 1e uur zoals VIO en Contour, die zie je ondertussen in de ruis wegzakken...
Inspector Gadget

Re: Loont de overstap van GoPro 3+ silver naar 4 Silver?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En dat wordt dus net bevestigd door GoPro zelf;

Ze hebben voor de "onderkant" van de markt de "Hero Plus LCD" uitgebracht;
http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/hero ... aster.html

Maar nu nog een versie voor aan de (diepere) onderkant van de markt, de Hero Plus;
http://shop.gopro.com/cameras/heroplus/CHDHC-101.html
(dus zonder LCD bakpannen en wel met vaste accu et cetera)

Zoals GoPro zelf recentelijk ooit aangaf;
Woodman, tevens oprichter van het bedrijf, zegt tevreden te zijn over de verkoopcijfers van GoPro. Alleen zijn de camera's van het bedrijf 'te duurzaam'. Oudere modellen worden nog steeds veel verkocht.
Overigen heeft GoPro ook plannen medio begin volgend jaar met een eigen drone uit te komen.
Als zo'n ding mij kan volgen en bijhouden op de motor lijkt het mij wel een aardige gadget.
(dat laatste bestaat al alleen nog niet boven de 70km/uur)
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”