GoPro Nieuws

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

GoPro Nieuws

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het gaat al een tijdje niet echt goed met de Fa. GoPro, helaas.

De recentelijk uitgebrachte Drone moest massaal worden teruggeroepen door problemen met de stroomvoorziening.
(waardoor deze onfortuinlijk uit de lucht kon komen te vallen. Oops.)
https://www.bnr.nl/radio/bnr-internet-o ... groepactie

Daarnaast hebben SmartPhones steeds betere camera's aan boord.
En natuurlijk de "erosie" van het marktaandeel van ontelbare andere merken.

Ikzelf denk ook dat de GoPro Hero 5 niet echt heel erg revolutionair te noemen is, op enkele punten na.
Maar dat is koude-grond psychologie. ;)

Dat dit allemaal niet zonder gevolgen blijft;
https://dutchitchannel.nl/567068/gopro- ... banen.html

Zo is een hele divisie van GoPro die documentaires maakte, opgedoekt.
Heel sneu, als je ziet wat ze met toch relatief weinig middelen en minder budget dan als bij Hollywood, voor elkaar kregen;

[youtube]9W8eCGNgdEI[/youtube]

[youtube]z9vUCXGoC6w[/youtube]

(meer is te vinden op https://www.youtube.com/user/GoProCamera
Gebruikersavatar
Aircooled
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 aug 2013, 19:32
Type: R1200RT
Bijz: Full option.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Re: GoPro Nieuws

Ongelezen bericht door Aircooled »

Paar jaar geleden de Gopro 2 gekocht voor een hele hoop geld, nu wilde ik dus weer een nieuwe, en dat is de Git2Pro geworden, incl alle toeters en bellen en nog wel het allerbelangrijkste wifi, afstandbediening, reserve accu ennnnnnn beeldstabilisatie, vooral het laatste vind ik belangrijk zeker op de motor, heb er een paar korte filmpjes mee gemaakt zonder al te veel in te stellen, ben er zeer tevreden over.

Oja prijs gopro 5 ongeveer 430 euri, de Git2Pro 122 dollar incl shipping cost.

Zodra mn brommer weer in elkaar zit en het weer het toelaat eens een leuk filmpje maken.

Mzzzl Roland.
Nicht immer aber immer ofter...
Inspector Gadget

Re: GoPro Nieuws

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Waarschijnlijk bedoel je dan de HD Hero 2 en dan zal "..Paar jaar geleden.." zo rond 2012 gelegen zijn, ongeveer.
Dat is lang geleden in Action Camera land. ;)

GoPro is inderdaad behoorlijk (lees: nu pas, met de Hero 5) laat met het toepassen van beeldstabilisatie.
Wel dan weer 3-assen, wat niet vaak voor komt.
En dan de echte variant, niet de digitale beeldstabilisatie.

Bij digitale beeldstabilisatie gaat het altijd ten koste van de beeld kwaliteit en kán het als bijzonder storend ervaren worden dat de opname "door de lucht gaat zweven" door die "stabilisatie".
En post-productie kan je vrijwel hetzelfde effect (lees: beeldstabilisatie én "het door de lucht zweven") krijgen door gebruik te maken van moderne(re) edit software. Of bij YT zelf, kwestie van een vinkje aanzetten.

Andere merken die ook beeldstabilisatie toepassen, niet-digitaal, zijn Garmin en Sony.
En Sony natuurlijk min-of-meer de grondlegger van die techniek.
Nadeel is wel dat door gebruik van die"gyro's" je accu iets minder lang mee gaat.
Vandaar dat je die optie ook kunt uitzetten.
Gebruikersavatar
Aircooled
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 aug 2013, 19:32
Type: R1200RT
Bijz: Full option.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Re: GoPro Nieuws

Ongelezen bericht door Aircooled »

Denk dat in het hele verhaal ook de "hoge" prijzen meespelen als je even rondt kijkt dan koop je zo een camera die een stuk goedkoper is, ik begrijp ook wel dat je een stuk kwaliteit koopt net zoals je bij de navigatie eerder een TomTom of een garmin koopt, i.p.v. iets meer aziatisch....
Daarom werken mijn garmin zumo 550 en de Gopro 2 (ja ik weet het maar noem m al 4 jaar zo) nog steeds maar je wilt toch af en toe ook iets nieuws toch....trouwens ben zeer tevreden over de Garmin 595LM.
Nu heb je dus mensen die af en toe een filmpje maken van een leuke rit en de mensen die er wat meer mee doen, ik hoor bij die eerste groep en vind dan 500 euro voor een camera-tje een hoop geld.

Maar goed nu eerst wachten tot eind februari tot ik weer kan rijden (iets met verzekering en winterstop) en dan eens een filmpje maken, woon in zuid Limburg met de ardennen en de eifel naast de deur dus dat komt wel goed.

Wordt dus vervolgd.....

Mzzzl Roland.
Nicht immer aber immer ofter...
Inspector Gadget

Re: GoPro Nieuws

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen afwegingen.
En zolang je geen "TV-producties" maakt o.i.d, volstaat bijna elke camera.
Het is maar waar jij tevreden mee bent.

En het is inderdaad heel veel geld voor die Hero 5, maar geen 500 euro.
"Slechts" 430 euro. :$

En echt revolutionair is die Hero 5 wat mij betreft niet, anders dan wat andere high-end merken (en ook diverse meer-betaalbare merken) ook bieden.
Zoals beeld-stabilisatie, GPS, spraaksturing, standaard waterdicht, om er een paar te noemen.
Qua beeld-sensor (e.d) is de Hero 5 Black niet verandert versus de Hero 4 Black, misschien wel wat kleine wijzigen in de software ter verbeteringen van de opnames.
En dat is mogelijk net de crux, net ff te weinig revolutionair versus de voorgaande model(len) anders dan een paar features.
En die mogelijk niet iedereen zal aanspreken, versus de investering.

Hopelijk komt GoPro er weer bovenop, want ik ben een tevreden GoPro gebruiker van het 1e uur.
Ondanks dat ik Garmin VIRB XE gebruik. En Sony's. En zelfs VIO HD's.
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”