Contour+

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Contour+

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

In de Moto73 constateerde men dat de Contour+ videocamera moeilijk was te fixeren omdat, ook met alle schroeven aangedraaid, er speling in het schuifsysteem aanwezig bleef. Graag verneem ik de ervaring van forumleden die een Contour+ gebruiken. Want als dat inderdaad zo is ga ik naar een ander merk.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Re: Contour+

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik had dit ook al gelezen op diverse fora, de nukken van het T-rail systeem in combinaties met plastics.
En niet eenvoudig oplosbaar, dus dan een niet zo handige keuze.

Vandaar dat ik doorgespaard heb en uiteindelijk voor de VIO gegaan ben.
Maar ook een goed alternatief, zeker wat betreft kwaliteit en (ook belangrijk) goede belichting, is GoPro.
Dan vooral de automatische belichting bij GoPro, maakt dit in mijn optiek 1 van de betere camera's.

Daarnaast is de Contour+ op de keeper beschouwd nog altijd de VholdR van vroeger met wat extra's, lees, nog steeds matige kleurverzadiging en niet-automatische belichting.
Dat is althans mijn mening.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Contour+

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

dutchmidiman schreef:Ik had dit ook al gelezen op diverse fora, de nukken van het T-rail systeem in combinaties met plastics.
En niet eenvoudig oplosbaar, dus dan een niet zo handige keuze.
toch raar dat de fabrikant plastic gebruikt om de camera te fixeren, kan niet goed gaan. Het wordt dus een ander merk.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Re: Contour+

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk dat Contour ongetwijfeld in hun visie de juiste keuzes gemaakt heeft.
Bij veel, heel veel Action Camera's, ook de dure, zie je veel plastics gebruikt worden.

Je hebt wel een belangrijk punt, de fixatie.
Bij de oudere Contours (toen nog VholdR’s) was datzelfde systeem geen echt groot probleem, overigens.
Maar, vraag maar eens aan Kenny hoe een GoPro zich houdt in Zuid Afrika op een 1200GS, daar kan ook een GoPro-mount niet tegen.

Gelukkig is daar wel een oplossing voor, een aluminium montage-adapter voor de GoPro;
gopro-tripod-mount-metaal_80244-302x252.jpg
Kortom, je zult veel plastics tegen komen, bij elk merk Action camera, het is vaak wel hoe stevig is het allemaal.

Ik denk dat goede kwaliteit opnames ook heel erg belangrijk zijn.
Anders kan je net zo goed een 50 ~ 60 euro Action Camera uit China bestellen, en de matig tot slechte beeldkwaliteit accepteren.
(sorry, dat is dan mijn mening)

De montage en fixatie kan je altijd zelf met enige creatieve inspiraties wel oplossen, en anders heb je de hulp van 2000+ leden van het RT-forum die graag met je willen meedenken!
Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Contour+

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

dutchmidiman schreef:Ik denk dat Contour ongetwijfeld in hun visie de juiste keuzes gemaakt heeft.

Maar, vraag maar eens aan Kenny hoe een GoPro zich houdt in Zuid Afrika op een 1200GS, daar kan ook een GoPro-mount niet tegen.

Gelukkig is daar wel een oplossing voor, een aluminium montage-adapter voor de GoPro;
gopro-tripod-mount-metaal_80244-302x252.jpg
Nu ben ik niet van plan om met de RT naar Zuid-Afrika te gaan maar de aluminium adapter is wel een mooie oplossing.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”