GoXtreme speed

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ziet er goed uit. Beetje trilling hier en daar. Hoe heb je de camera vastgemaakt?
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Dank voor de foto! Zie ik het goed dat je een ander boutje hebt gebruikt op een bestaand gat waar het dashboard mee vastzit in de kuip?
Ik heb inderdaad ook rammels bij bepaalde toerentallen. Goede tip om eens stukje vilt te proberen. Ga ik ook proberen.
Inspector Gadget

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je moet, in mijn ervaringen althans, vooral *niet* door een ruit heen willen filmen. _001
Door invallende zonlicht en dikte van de ruit kan dat soms vreemde vertekeningen geven, of de camera "foppen" qua belichtingen e.d. met alle mogelijke gevolgen van dien v.w.b.t. de opname(s).

Let wel, het kan zijn dat gegeven de omstandigheden het ene moment beter/prima werkt versus het andere moment, en je opeens veel minder resultaten haalt.
Inspector Gadget

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zolang je ruit van de motor redelijk krasvrij is, zal de camera het zelf allemaal wel redelijk kunnen oplossen.
Bij een auto is het glas, en heeft de camera daar vrijwel nooit echt last van, zijn mijn ervaringen vooralsnog.

De behuizing van de camera zelf zal je zien dat de voorkant waardoor de camera opnames maakt, speciaal gevormd is.
Oftewel plastic of glas, eventueel sferisch, superplat (en dun), of iets dergelijks.

Mooi stukje huisvlijt! _004

Het kan zijn dat je toch nog enige trillingen in de opnames ziet (vooral bij stationair & optrekken), eventueel kan je met rubber (bijvoorbeeld oude fietsbinnenbanden) dikke "ringen" tussen de montage-bouten. (idee smilie)
Heeft mij ook wel eens geholpen in bepaalde situaties.
wooter

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door wooter »

Probleem met filmen door de ruit is dat de ruit na verloop van tijd vuil wordt, en bij regen de wind ook niet zoveel vat krijgt op het water, wat bij filmen zonder ruit heel wat beter meevalt omdat het vuil daar korter bij de lens zit dus nooit scherp wordt, en door de bolling van de lens het water makkelijker van de lens geblazen kan worden.

Het probleem met lange kunststoffen bevestingingsarmen en bevestigingspunten onderaan de camerabehuizing is dat je makkelijk trillingen versterkt, waardoor je een bobbel-effect krijgt.

Camera's zoals de Contour lijn gaan daar veel beter mee om omdat het bevestigingspunt centraal op de camera is en er dus geen extra gewicht is dat het trillen kan versterken.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prima beelden Steef.
Helaas kan je aan het geluid niet veel verbeteren in dit segment. Gewoon een mooi muziekje erbij plaatsen op YouTube . . . .
zoals ik bij onderstaande video heb gedaan . . . ook met de Easypix Go Xtreme Speed _004
[youtube]5S9t8qafaXA[/youtube]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: GoXtreme speed

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de meeste Action Camera's, ook de duurdere, is het geluid lang niet altijd je-van-het.
De microfoon zit of op een ongunstige plaats, of, zoals ik het beluister in je opnames, is de microfoon overstuurd/te gevoelig.

Inderdaad muziekje onderzetten c.q. mengen, externe microfoon aansluiten (als dat mogelijk is of anders met de soldeerbout aan de slag e.d.), of zogenoemde WindJammer (= microfoon-bontje) plaatsen/plakken.

Beeld is veel belangrijker, vind ik zelf.
Op de boxer hoor ik soms het kraken en tikken van de motor, en dat is lang niet altijd even aangenaam voor wat betreft de "focus" op de opname zelf.
Dus mengen met muzak. ;)
Zoals je gedaan hebt. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”