iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Hoor en wederhoor over Action- en dashcamera's

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ben op zoek naar de beste actioncam voor bevestiging aan de helm.
Of is dit af te raden en is een vaste bevestiging (of dmv een zuignap) beter/handiger? Kan dit op een 1100RT?
Welke camera is de beste? GoPro 3 o.i.d?
Rij ook regelmatig minder goede wegen.
Kom op dit forum zo veel info tegen dat het begint te duizelen :$

Greezt WaltzingMatilda
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door mhovens »

Ik heb al jaren een actioncam op mijn helm. Er zitten bij de camera die ik heb gekocht bevestigingen die je op de helm kan plakken. Dat gaat prima en geeft een trillingvrij beeld. Tot zover het eerste deel van je vraag. Op de vraag welke camera kan ik moeilijk antwoord geven. Ga je voor top kwaliteit dat is inderdaad de GoPro een goede keuze. Maar daar zit een prijskaartje aan. Er zijn goedkopere oplossingen zoals de camera van het kruidvat van 59 euro geeft ook al mooie beelden. Kortom er is veel te kiezen, kwestie van je wensen lijstje maken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

ik wil toch voor kwaliteit gaan, is een GoPro dan een goede keuze, hij lijkt mij zo groot/breed?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb ook met de GoPro 2 e.v. op de helm gereden, het is nogal een contraptie.
Naast GoPro kan je ook eens kijken naar de Drift Ghost serie actie camera's, die zijn wat minder "in your face". (lees: "platter")
Of de VIO POV HD, of het merk Contour, die heb ik ook allemaal op mijn helmen.

Bij de meeste Action Camera's zitten de bekende 3M plakkers om de camera aan de helm te bevestigen.
Kijk altijd goed via een proefopname of de camera wel op de goede plek zit;
Door de grotere kijkhoek loop je een zeker risico dat een groot gedeelte van de helm anders in de opname terugkomt, en dat is zonde.
Als vuistregel hou ik maximaal een paar centimeter aan wat zichtbaar mag zijn, meer is gewoonde zonde van de opnames.

Natuurlijk kan je kiezen voor de budget camera's, maar als het er echt op aan komt, zijn die opnames vaak matig en soms zelfs heel slecht.
Daarin moet je natuurlijk zelf de keuzes maken, maar het is anders raadzaam door te sparen.
Het is heel eenvoudig;
Als de opnames puik zijn, ga je er ook meer van maken.
Want soms lijkt dat diegene die een budget Action Camera bezitten, enkele opnames maken in den beginne maar daarna zie je niet veel publicaties meer.
Wellicht omdat het resultaat tegenvalt? _001

Ik zal de laatste zijn om te roepen dat iedereen aan de GoPro moet, die is mijn optiek, ook al bezit ik er meer dan een gemiddeld aantal, de allerlelijkste en meest onpraktische qua vormgeving.
Ook al zijn de opnames vaak wel heel erg goed, ook onder de moeilijkere omstandigheden (met name belichting), naast messcherp.

Maar de diverse opnames van de budget camera's die ik tot op heden tegengekomen ben, is het in mijn optiek vaak echt zonde-geld.
Heel erg sneu voor degene die dat overkomt natuurlijk.
Maar het is een keuze.

1 groot nadeel van een camera op de helm, je hoofdbewegingen bepalen ook de opname, en dat heeft zeker en vast ook invloed.
doov650

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door doov650 »

GoPro met de zuignap op je helm gaat prima. Voordeel is ook dat je niet gebonden bent aan de rijrichting van je motor. Door je hoofd te bewegen kan je het perspectief wijzigen.

Op mijn skihelm heb ik voor de kleefmontage gekozen. Werkt ook prima.
Gebruikersavatar
RhoShae
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2011, 12:35
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony metallic, BMW Navigator VI.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Echt (Limburg)

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door RhoShae »

Ik heb zelf een GoPro 3+ Black Edition; vanwege de afstandsbediening die er standaard bij zit. Die zit aan de sleutel van het contactslot dus ik kan onder het rijden de camera bedienen. Als ik dat nl. niet doe, is de geheugenkaart al vol voordat ik aan mijn eerste kop koffie zit. Je kunt het resultaat van mijn laatste filmpje bekijken op het forum: Eifelrit 18 oktober 2014. De camera zat met een zuignap aan de voorzijde van de ruit geplakt. Dat geeft een vrij statisch beeld (lees: je filmt alleen maar recht vooruit en kan dus saai overkomen). Maar toen ik het muziekje erbij had gemonteerd was het saaie beeld opeens heel 'fris'. Dat scheelt echt!

Ik heb mijn camera ook wel eens aan de zijkant van mijn helm gemonteerd (met een standaard bijgeleverde 'houder', voorzien van 3M-tape). Dat werkt ook goed. Zit muurvast. Nadeel daarvan vind ik dat je een aantal 'hulpstukken' aan/in elkaar moet schroeven om de camera aan de houder te monteren, zodat de (zijkant van de) camera voldoende afstand heeft tot de helm. Mooi is anders. Je moet je tijdens het filmen (als de camera dus aan je helm zit) wel bewust zijn van je camera. Dus rustig met hoofd bewegen van links naar rechts tijdens het filmen. Anders is het niet prettig kijken. Ik zie op de film een héél klein deel van mijn helm, de hele ruit (standaard 1200RT) en een deel van het dashboard. De ruit vertekent overigens behoorlijk. Het lijkt heel klein. Ik heb nog geen Youtube-filmpje van zo'n situatie. Ik zal vanavond eens een foto nemen van mijn helm met gemonteerde camera en die hier posten.

Voordeel van de GoPro vind ik trouwens dat je vele soorten hulpstukken kunt kopen (met bijbehorend prijskaartje), zodat je je camera overal kunt monteren. Ik ben heel tevreden over mijn GoPro. Dit is mijn eerste camera, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Succes met je keuze!
VT1100C (2002-2011), R1100RT (2011-2013), R1200RT (2013-2018), R1200RT LC (2018-)
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

RhoShae schreef:Nadeel daarvan vind ik dat je een aantal 'hulpstukken' aan/in elkaar moet schroeven om de camera aan de houder te monteren, zodat de (zijkant van de) camera voldoende afstand heeft tot de helm. Mooi is anders.
Als je de GoPro Side gebruikt, zou dat voldoende moeten zijn;
http://www.v-nix.nl/gopro-side-mount
Maar inderdaad niet echt heel erg fraai. :$
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door blackers »

Ik vraag me af: Wat is het effect van een camera op de helm als je een ongeluk krijgt..en dan bedoeling ik niet de prachtige beelden van het ongeluk. Laat een camera altijd los, of komt deze door de klap dwars door de helm je hersenpan binnen. M.a.w. is het niet gevaarlijk om een camera op je helm te bevestigen?

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Bert M »

blackers schreef:Ik vraag me af: Wat is het effect van een camera op de helm als je een ongeluk krijgt..en dan bedoeling ik niet de prachtige beelden van het ongeluk. Laat een camera altijd los, of komt deze door de klap dwars door de helm je hersenpan binnen. M.a.w. is het niet gevaarlijk om een camera op je helm te bevestigen?

[groet]
Goede vraag! Als ik de stellage van de GoPro Side zie, kan ik mij namelijk ook niet voorstellen dat het erg comfortabel rijdt. Bij een substantiële snelheid kan het haast niet anders dan dat je permanent een asymmetrische druk op je nekspieren te compenseren hebt.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij GoPro is het deels een klik/schuif-systeem, dus er is een redelijke kans dat het zou afbreken van de helm bij een ongeval.
Maar dat is een aanname, ik kan het gelukkig (!) niet toetsen aan een eigen praktijksituatie.
Het is dus een goede vraag of het inderdaad wel zo verstandig is met een helm-camera te gaan rijden, voor het geval van een ongeval.

Qua windkracht/rijwind heb ik het vooralsnog nooit opgemerkt, weinig last van.
Maar dat was voornamelijk op de 1100RT met een prima niet-OEM windscherm. ;)
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Een andere mogelijkheid zou zijn de MV-FHD-268.
Deze is de opvolger van de MV-FHD-002 die bij de KNMV als instructiecamera in gebruik is.
Het nadeel is dat er, per accu, maar 2-3 uren gefilmd kan worden en de kosten bedragen zo'n € 500,- ex. BTW.
Erg prijzig lijkt mij.
Iemand van hier ervaring mee?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als ik dan ook ff mag "pluggen", zou je ook eens naar de VIO POV HD kunnen kijken;
https://vio-pov.com
&
http://www.v-nix.nl/vio-pov

Ook op MarktPlatz regelmatig aangeboden...
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:Als ik dan ook ff mag "pluggen", zou je ook eens naar de VIO POV HD kunnen kijken;
https://vio-pov.com
&
http://www.v-nix.nl/vio-pov

Ook op MarktPlatz regelmatig aangeboden...

Ziet er in eerste instantie goed uit............... totdat je het filmpje bekijkt....niet echt een voorbeeld van scherpe beelden :$
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet niet op welk filmpje je exact doelt, maar mijn eigen opnames met specifiek deze VIO POV HD camera;

Deze dus, reeds eerder in dit draadje gelinkt;
posting.php?mode=reply&f=120&t=9855#pr105404

En
[youtube]https://youtu.be/B7m6ipIMXuo[/youtube]

Volgens mij wel redelijk scherp? _001
Wel onderbelicht door de felle zon toentertijd, en ik had nog geen zonnekapje voor de camera.
(naast het feit dat je zelf de belichting bij de VIO POV HD moet aanpassen, in tegenstelling tot de Go Pro's, die doen dat automatisch)

Maar hoor/lees dat graag natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Ronald K »

blackers schreef:Ik vraag me af: Wat is het effect van een camera op de helm als je een ongeluk krijgt..en dan bedoeling ik niet de prachtige beelden van het ongeluk. Laat een camera altijd los, of komt deze door de klap dwars door de helm je hersenpan binnen. M.a.w. is het niet gevaarlijk om een camera op je helm te bevestigen?

[groet]
Kijk naar -kwijling- Michael Schumacher -kwijling- . Zijn hersenletsel schijnt voornamelijk veroorzaakt te zijn door de camera welke hij op zijn helm bevestigd had.
Bij mij dus geen camera op de helm. Bovendien zou je je kunnen afvragen wat de lijm van de bevestiging doet met je helm.
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:Ik weet niet op welk filmpje je exact doelt, maar mijn eigen opnames met specifiek deze VIO POV HD camera;

Deze dus, reeds eerder in dit draadje gelinkt;
posting.php?mode=reply&f=120&t=9855#pr105404

En
[youtube]B7m6ipIMXuo[/youtube]

Volgens mij wel redelijk scherp? _001
Wel onderbelicht door de felle zon toentertijd, en ik had nog geen zonnekapje voor de camera.
(naast het feit dat je zelf de belichting bij de VIO POV HD moet aanpassen, in tegenstelling tot de Go Pro's, die doen dat automatisch)

Maar hoor/lees dat graag natuurlijk.
Dit ziet er inderdaad perfect uit moet ik zeggen, heel duidelijke beelden.
Heb je verder alles probleemloos kunnen monteren?
Is de aflevering van de camera compleet met bevestigingsmaterialen?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ronald K schreef:
blackers schreef:Ik vraag me af: Wat is het effect van een camera op de helm als je een ongeluk krijgt..en dan bedoeling ik niet de prachtige beelden van het ongeluk. Laat een camera altijd los, of komt deze door de klap dwars door de helm je hersenpan binnen. M.a.w. is het niet gevaarlijk om een camera op je helm te bevestigen?

[groet]
Kijk naar -kwijling- Michael Schumacher -kwijling- . Zijn hersenletsel schijnt voornamelijk veroorzaakt te zijn door de camera welke hij op zijn helm bevestigd had.
Bij mij dus geen camera op de helm. Bovendien zou je je kunnen afvragen wat de lijm van de bevestiging doet met je helm.
De hersenbeschadiging van M.S. is gekomen (voor zover mij bekend) door een valpartij met hoge snelheid waarbij zijn helm een rotsblok geraakt heeft.
Ik denk dat een eventuele bevestigde helmcamera daar verder niet of nauwelijks van invloed op is geweest aangezien deze als eerste zou (af-) breken bij een valpartij nog voor de helm de grond (of rotsblok) raakt.
Misschien is het achteraf wel een "geluk" (voor zover je daarvan zou kunnen spreken) bij een ongeluk geweest dat de helm van M.S bij het ongeval gebroken is.
Als je nl met (ongeacht welke helm dan ook, duur of goedkoop) je hoofd (zonder dat de helm aan de buitenkant zichtbaar beschadigd raakt) een obstakel raakt dat niet meegeeft (muur, betonnen brugpijler) met een snelheid van meer dan 30km/u is de kans op overleven toch nagenoeg nihil aangezien je hersenen tegen de binnenkant van je schedel tot moes worden geperst. Helm ziet er nog goed uit, binnenkant van je hoofd niet meer.

Verder zijn er volgens mij 2 soorten helmen, 1 met zachte en 1 met harde buitenschaal. Plaksel op helm met zachte buitenschaal lijkt mij schadelijker dan beetje plaksel op helm met harde buitenschaal.
Hetzelfde effect heb je met zonlicht, de "harde" verkleurt niet, de "zachte" wel.
De "zachte" helmen zijn verder ook ongeschikt voor de motor, eerder iets voor de bromfiets hoewel je daar natuurlijk ook je vraagtekens bij kunt zetten :roll:

Verder maakt natuurlijk iedereen voor zichzelf uit of hij/zij een camera wel of niet neemt en waar deze dan bevestigd gaat worden.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Dit ziet er inderdaad perfect uit moet ik zeggen, heel duidelijke beelden.
Ik ben ook positief verbaasd dat ook een niet-GoPro zulke goede beelden kan opleveren. ;)
WaltzingMatilda schreef:Heb je verder alles probleemloos kunnen monteren?
Is de aflevering van de camera compleet met bevestigingsmaterialen?
Ja, je krijgt een hele set aan bevestigingsmaterialen erbij, montage ging probleemloos, zit er nu zo'n 3 jaar op en nog steeds zo vast als een huis.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik begrijp je enthousiasme, WM maar lees ook even deze reactie. Ik kan me er wel in vinden . . . . want daar zijn helmen niet voor bestemd . . . . :( Ik ben voorstander van een camerapositie op de motor . . . Geeft ook rustigere beelden.

Ronald K schreef: Kijk naar Michael Schumacher. Zijn hersenletsel schijnt voornamelijk veroorzaakt te zijn door de camera welke hij op zijn helm bevestigd had.
Bij mij dus geen camera op de helm. Bovendien zou je je kunnen afvragen wat de lijm van de bevestiging doet met je helm.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik kan het ook wel begrijpen, een camera op de helm lijkt mij bij een ongeval zeer onwenselijk.
Net als een rugzak, een telefoon in de borstzak, of sleutels in de broekzak.
Eigenlijk moet je zo min mogelijk harde voorwerpen op je lichaam dragen, die kunnen bij een ongeval letterlijk een permanente indruk achterlaten en zelfs voor meer schade aan jou veroorzaken.

Ook al zullen het geen Schumacher-snelheden zijn, de krachten kunnen wel heel erg groot zijn.
Daar kunnen sommige van het forum die onfortuinlijk een ongeval met hun motor meegemaakt hebben, be-amen.
Van alles breekt of scheurt er af, en dan niet alleen de plastic delen. Velgen krom, sturen doormidden, noem maar op.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Het probleem lijkt mij bij bevestiging aan de motor dat bij veelvuldig bochtenwerk (veel links/rechts werk) je veel "schuine" beelden krijgt waardoor je een slecht overzicht krijgt van de omgeving.(lijkt mij)
Bij bevestiging van een kleine camera aan de helm blijft heb je dit probleem niet aangezien je helm in de bocht veel meer horizontaal blijft.
Bovendien kun je met helmbevestiging ook nog naast je kijken mocht dat nodig zijn.
Mijn voorkeur blijft daardoor uitgaan na een helmcamera.

Maar zoals eigenlijk bij alles in dit leven heeft ieder voordeel ook zijn nadeel en andersom.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
kevpau
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2011, 21:47
Type: R1150RT
Bijz: Blauw, Zumo 550, Cardo Solo
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heinkenszand
Locatie: Heinkenszand
Contacteer:

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door kevpau »

ik wil de aspirant gebruiker wijzen op de verzekeringstechnische aspecten van een camera op de helm.
Elke helm heeft een ECE goedkeuring voor wat betreft de veiligheidsaspecten. Zolang de helm gebruikt wordt in overeenstemming met deze ECE goedkeuring is de helm veilig in gebruik.
Door wijzigingen aan te brengen op, aan of in de helm, die niet goedgekeurd zijn door de importeur, vervalt de ECE goedkeuring, en is in principe de helm onveilig (biedt niet meer de bescherming conform de ECE goedkeuring).Bij aanhouding of bij een ongeval zou de verzekering of Bevoegd Gezag zeer moeilijk kunnen gaan doen.
Als je een helm gaat overspuiten of bestickeren vraag dan altijd eerst naar de voorschriften van de importeur.

In principe kan een aan de helm gemonteerde CARDO BT set dus ook voor problemen kunnen zorgen. Om deze reden worden tegenwoordig draadloze communicatiesets ingebouwd door de helmfabrikant en zo ter ECE typegoedkeuring aangeboden.

Als KNMV wedstijdleider bij PocketBike races laat ik altijd camera's en bevestigingen van de helmen verwijderen. Als een rijder gebruik wil maken van een camera tijdens het rijden, dat dient de camera stevig en zonder uitstekende delen, die verwondingen zouden kunnen veroorzaken, op de motorfiets geplaatst te zijn en nooit op de helm.
Erteetje

Re: iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik heb zelf de GoPro 3+ silver edition en ben daar erg van onder de indruk.
Kijk eens op Youtube naar de vergelijkingstesten.

IK heb de camera met de GoPro zuignap aan de zijkant van de motor op de tupperware bevestigd en dat geeft een prima beeld. Alleen bij stil staan trilt het iets, maar dat vind ik geen probleem en is ook maar minimaal.
Nadeel van bevestiging op de helm vind ik dat het beeld erg onrustig wordt. Niemand kijkt alleen strak voor zich uit en het heen en weer draaien van het hoofd vind ik onprettig.

Luc

Laat je trouwens niet misleiden door de kwaliteit van de filmpjes op youtube. Doordat zij comprimeren is het beeld slechter dan het origineel. Je kunt er wel de verschillen tussen de verschillende types zien.
Gesloten

Terug naar “Over: Action- en dashcamera's”