Verlaagd zadel.....of juist niet?

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door WernerB »

Beste forumleden,
Op mijn 1200RT zit, zoals de verkoper mij meldde, een verlaagd bestuurderszadel. Ik heb echter het idee dat het helemaal niet lager zit dan het zadel van mijn vorige RT.
En voordat ik op zoek ga naar een ander zadel (met normale zithoogte), zou ik graag willen weten waar ik een verlaagd RT-zadel aan kan herkennen. _001
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
doov650

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door doov650 »

Plaats een piccie van je "verlaagde" zadel. Dan krijg je gefundeerd commentaar. Zo'n verlaagd zadel beschrijven is nogal een gedoe. Het is namelijk verlaagd.
doov650

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door doov650 »

En anders plaats je het "verlaagde" zadel toch in de hoogste stand. Dan zit je weer normaal.
beckysmile

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door beckysmile »

Dat is niet helemaal waar, als je je zadel omhoog zet, zet je het ook naar achteren, levert echt een andere zitpositie op.
Inspector Gadget

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou via de bekende VIN-decoder nazien wat er fabrieks-af bij jou afgeleverd is geworden.

En daarnaast staat er volgens mij altijd het product-nummer aan de onderkant van het zadel;
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=52_3214
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door WernerB »

Beste Rob,
Je bent me net een stap voor! Zie mijn reactie onder jouw laatste bericht! Big RT Smile
Laatst gewijzigd door WernerB op 13 jul 2015, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Via g00gle kom ik "hits" tegen die aangeven dat het inderdaad een verlaagd zadel is.

PS: Mijn fout, jou aankomende model 1200RT is natuurlijk 2010 modeljaar;
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=52_3214

Maar je kunt het ook meten;
1. Place your seat on the kitchen worktop (your motorcycle seat that is - don't sit on the worksurface yourself)

Put something across the lowest part of the seat, make sure it is level, and measure the gap between the worksurface and the "level" on the seat. Standard seat it is 5.5 inches high and the low seat 4.0 inches high.

2. Now take a tape measure and measure across the seat from the edge of the seat across the top and down to the other edge (at the lowest point) Standard seat 17.0 inches Low seat 14.5 inches

3. Now measure along the seat from the back to the front (including the bit that turns down in front of the tank. Standard seat 16.75 inches Low seat 15.5 inches.

4. Straight edge along the top of the seat from back to front. Measure the gap between the straight edge and the bit where you sit. Standard seat the gap is 2.0 inches Low seat 2.5 inches.

5. On the standard seat the front is pretty much the same height as the back. On the low seat the front is much higher than the back - oop's should have made that method 1..........

The low seat has a lot less padding and that is why I went back to the standard seat.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door WernerB »

Rob,
Ook ik had deze site van BMWsporttouring gevonden aan de hand van mijn mouldingnummer en jouw VINcode.
Ben simpelweg gaan meten en wat blijkt: ik heb een normaal zadel! :-)

Dank voor jullie participatie!

Enne.....helaas Rob, mijn andere RT is een model uit 2006 geworden, in Piedmont Red, 23000 km op de teller, eerste eigenaar en onderhouden bij Molenaar IJsselstein. Geen 2010-er dus! :cry:
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WernerB schreef:Ben simpelweg gaan meten en wat blijkt: ik heb een normaal zadel! :-)
Ben blij voor je, echt waar! _004
WernerB schreef:mijn andere RT is een model uit 2006 geworden, in Piedmont Red, 23000 km op de teller, eerste eigenaar en onderhouden bij Molenaar IJsselstein. Geen 2010-er dus! :cry:
Wat niet is kan misschien nog ooit komen, gefeliciteerd in ieder geval! _005
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Verlaagd zadel.....of juist niet?

Ongelezen bericht door aantzeetje »

je kunt het makkelijk op het oog zien. als het in de laagste stand staat moet je zo een 10 cm hebben gemeten aan achterkant zadel naar begin passagier toe in de hoogte
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”