zelf gel inbouwen?

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
gbaart
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2016, 09:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alkmaar

zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door gbaart »

Heb een prachtige -1150- maar het zadel valt mij wat tegen.
Ben dus op zoek naar een "budgetair" verantwoord alternatief.
Corbin en bagster is op dit moment te duur voor mij, Daarbij ben ik mijn zadel 3-4 weken kwijt en ik gebruik de -1150- dagelijks voor woon-werk.dat is dus geen optie.
Nu vond ik dit :
http://www.motea.com/nl/zadels--accesso ... 5947-0.htm
heeft iemand hier ervaring mee.
ik hoor het graag! _004
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb goede ervaring met Tiger leather in Den Haag. Die hebben kennis van zaken en voeren het uit terwijl je er op wacht en je krijgt nog koffie ook.

Kosten zover ik mij herinner 120 Euro en dan weet je zeker dat het vakkundig en goed gebeurt met een betere schuimsoort dan de standaard BMW schuimvulling. Welk resultaat zo,n gelmatje geeft is maar afwachten en als het niet lukt is je zadel vernacheld en moet je alsnog een voor dure oplossing kiezen.


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Snellecees schreef:Ik heb goede ervaring met Tiger leather in Den Haag. Die hebben kennis van zaken en voeren het uit terwijl je er op wacht en je krijgt nog koffie ook.

Kosten zover ik mij herinner 120 Euro en dan weet je zeker dat het vakkundig en goed gebeurt met een betere schuimsoort dan de standaard BMW schuimvulling. Welk resultaat zo,n gelmatje geeft is maar afwachten en als het niet lukt is je zadel vernacheld en moet je alsnog een voor dure oplossing kiezen.


Groet
Cees
Mee eens _004
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door Cobaard »

Ik heb in mijn BMW Comfort zadel ook bij tiger leathers in Den Haag van ander (harder) schuimrubber laten voorzien. Afspraak maken en daarna op wens laten vermaken. Klaar terwijl u wacht. Bij mij kostte het vermaken van het voorste deel 80 euro (medio 2014). Prima service en als je niet tevreden bent, terug gaan en dan wordt het kosteloos aangepast. Een aanrader _004
Inspector Gadget

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1 voor Tijger Leathers!
(http://tijgerleathers.nl)
baart schreef:..Nu vond ik dit..heeft iemand hier ervaring mee..
Dat is dezelfde die je veelvuldig ook kunt vinden op ebai, en wordt op de markt gebracht door de firma Tourtecs in Europa. (http://www.tourtecs.com/en/)
Via g00gle zin er vele verkopers zo te zien, maar ik ben vooralsnog geen reacties tegengekomen van de gebruikers zelf. _001

Ik weet niet hoe handig je bent, en je een plan-van-aanpak hebt als het onverhoopt mis loopt en je helemaal geen goed zadel meer hebt?
(wat ik natuurlijk niet voor je hoop, uiteraard!)

Ik zou adviseren ergens een 2ekans zadel te scoren en daarmee aan de slag te gaan. (er staan er 2x op marktplatz, bijvoorbeeld)

Maar als je dan alle kosten (en eventuele risico's!) bij elkaar optelt, is het wellicht verstandiger een versnelling op te schakelen en in 1 streep door te rijden naar Tijger Leathers. Dan krijg je exact het zadel zoals jij dat wenst.

Overigens, er zijn ook "tussenstappen" die je zou kunnen overwegen, zoals AirHawk (een soort supersize bubbelwrap), BeadRider (ja, een soort van kralenketting op je zadel en dat werkt kan ik je vertellen) en, seatjacks.
SeatJacks verhoogt je zadel iets en ook een kleine kanteling, wat vaak ook het zitcomfort kán verbeteren.

En ik doe ff gek, maar je kunt ook eens een (kleine) medische donut proberen.
Gewoon om te ervaren of dat verbetering geeft.
Maar ik roep maar wat, hoewel ik verwacht dat het tot op zekere hoogte zou kunnen werken. Goed gecamoufleerd en vastgezet natuurlijk. ;)
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door Baird »

TigerLeathers, nog steeds €80 voor het voorste zadel, pas laten doen: Prima! Wel cash of met bankapp afrekenen want ze hebben geen pinapparaat :D

(als je mazzel hebt zie je nog wat leuks voorbij komen want ze doen ook leren kleding voor niet-motorrijders (m/v wat je wilt )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
gbaart
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2016, 09:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alkmaar

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door gbaart »

bedankt voor de reacties. _004
lijkt wel reclame voor tijger leathers. :D
ik woon in alkmaar dus moet er ff over nadenken of ik naar den haag wil rijden hiervoor.
In tussentijd wat gegoogled.
voor een buddy wordt vaak polypress 120 DB gebruikt.
In alkmaar (bij mij om de hoek bijna blijkt :)
zit de schuimrubber gigant, daar een plaat polypress gekocht was ik 10 euro voor kwijt.
Overtrek van buddy kon ik gemakkelijk verwijderen (nietjes)
plaatje polypress (2 maal 1cm dik) over bestaande schuim getrokken. Is prima vervormbaar.
Daarna originele overtrek er weer om. en klaar !
Voor 10 euro en half uurtje werk zit ik al een behoorlijk stuk beter.

Tóch blijf ik Tijger leathers nog ff in mijn achterhoofd houden. Ga nu eerst flink wat km maken en kijken hoe het gaat.
nogmaals dank voor reacties.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: zelf gel inbouwen?

Ongelezen bericht door WernerB »

gbaart,
Ik heb een Gelpad van Motea aangebracht. Zie mijn bericht.
Zeer tevreden! En met die € 44,- aan kosten, kom je niet in het armenhuis.....hoop ik....
Aanvankelijk merk je niets van de aanwezigheid van de gelpad, maar na een half uurtje merk je dat er een plezierig gevoel van zitten ontstaat.
Je hebt niet meer de neiging om te gaan ver-zitten en mijn ervaring is, dat ik nu rustig ruim twee tot drie uur kan rijden, zonder een "blikken kont".
Dus, naast je reeds geïnstalleerde extra schuim, zou ik de Gelpad zeker aanraden.
let op: niet toepasbaar in zadels met verwarming!
Succes! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”