ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
witte

ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Ongelezen bericht door witte »

hey ,
Ik ben op zoek naar een ruggesteun voor de bestuurder ( r 1150 rt ) .
heb er ondertussen een gevonden bij MOTO LUXE in frankrijk , heeft er iemand reeds ervaring met deze online verkoper ??
MOTO LUX voert deze ruggesteunen in uit amerika bij de firma back up .

( de hobbyist heeft ook rugsteunen maar ik denk niet dat deze verstelbaar zijn , vooruit , achteruit , omhoog en lager . en ze zijn ook 100 euro duurder )

alvast bedankt voor de reacties .
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Ongelezen bericht door Baird »

witte schreef:hey ,
Ik ben op zoek naar een ruggesteun voor de bestuurder ( r 1150 rt ) .
heb er ondertussen een gevonden bij MOTO LUXE in frankrijk , heeft er iemand reeds ervaring met deze online verkoper ??
MOTO LUX voert deze ruggesteunen in uit amerika bij de firma back up .

( de hobbyist heeft ook rugsteunen maar ik denk niet dat deze verstelbaar zijn , vooruit , achteruit , omhoog en lager . en ze zijn ook 100 euro duurder )

alvast bedankt voor de reacties .
Als je kijkt naar dat ding van MOTOLUX zie je dat er een mooie holle ronding in zit, dwz dat je nooit in een bocht een beetje kan verzitten om strakker te sturen want je zit vast in je holle rugleuning. Verder is hij dusdanig stevig van staal dat ik hoop dat hij bij een aanrijding van achteren voldoende meegeeft en niet je rug breekt waardoor je een dwarslaesie kan oplopen, vandaar:

Ik heb er zelf een gemaakt, is te verstellen voor zomer/winter jas en zadel verstellingen. Over het uiterlijk van het ding kun je discussiëren maar ik rij intussen met de V2.0 versie en bevalt me uitstekend, tijdens de vakantie is er plek om er een tas op te plaatsen en bij een aanrijding van achteren breekt hij in stukken om te voorkomen dat je een dwarslaesie oploopt. Op de bijgaande foto's kun je wel een beeld opmaken hoe het gemaakt is. Het gedeelte waar je tegen aanzit is van hard-schuim met skai bekleed en kan kantelen zodat je er altijd goed tegen aan zit, de verstellingen worden gedaan door de verschillende lengten van de constructie in andere gaatjes te monteren.

Met de V1.0 heb ik ooit( vorige eeuw) in MOTO73 gestaan. Er wordt vaak gegniffeld als met dat ding ziet, maar dan toch even een fotootje gemaakt!!

De kosten zijn te verwaarlozen, minstens 1 rechterhand en standaardgereedschap helpt wel. :D

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... TW4QPS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... BELI3L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Peter en Angelique

Re: ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Is wel lastig, de vrouw of je minnares kan niet meer mee! _002


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Ongelezen bericht door Baird »

Peter en Angelique schreef:Is wel lastig, de vrouw of je minnares kan niet meer mee! _002


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Was de vraag ook niet, MAAR: Ik heb deze zo gemaakt dat hij met standaard gereedschap( = platte schroevendraaier) uit elkaar kan en dan in de linker zijkoffer past. Dus mocht ik onderweg mijn vrouw dan wel mijn minnares tegenkomen kan ze binnen een paar minuten opstappen, heb ik weer een rugleuning!! nog veel meer :lol:

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: ruggesteun bestuurder r 1150 rt

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.
http://www.wunderlich.de/shop/catalogse ... +41570-000
http://www.bakupusa.com/bmw_models.html
Deze 2 linken heb ik gevonden wat ruggesteunen betreft,hier kan je ook de bevestiging zien.Misschien een idee zelf zoiets te maken uit aluminium oof rvs.

Gr-Kees.
Kees BMW
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”