Kussen voor topkoffer

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Om mijn vriendin te verwennen wil ik een kussen kopen voor op de topkoffer. Eigenlijk de enige (web-)shop die ik heb gezien is de BMWMotorenshop en dan ben ik €60 kwijt.
Het lijkt me dat er meer plekken moeten zijn die ze verkopen, iemand nog suggesties ??

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
RhanRT

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door RhanRT »

Big RT Smile Beter Bed is ook een mogelijkheid Big RT Smile
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Givi heeft ook losse kussens voor topkoffers uit de eigen collectie: http://www.motolife.nl/contents/nl/d165 ... oires.html. Wellicht dat sommige modellen ook passen op een BMW topkoffer.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Tour-ist

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Tour-ist »

En de dealer levert natuurlijk ook een rugkussen...
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Tour-ist schreef:En de dealer levert natuurlijk ook een rugkussen...
Dan ben je zeker niet goedkoper uit, en ik heb begrepen dat de TS € 60,- te duur vindt...
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb niet gezegd dat ik €60 te duur vindt, maar het is wél een flink bedrag.
Ik was gewoon nieuwsgierig of sommige leden van dit RT-forum soms nog andere adressen zouden weten dan ik met Google heb kunnen vinden.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Tour-ist

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Het oog (en de rug) wil denk ik ook wat. Er zit nogal een verschil in de uitvoering. Dik, dun, zwart of bruin bijvoorbeeld. Dit zal, naast de prijs, ook een rol moeten spelen bij het bepalen van de uiteindelijke keuze.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...ik ben indertijd ook een hééééle tijd op zoek geweest naar een vervanger voor de 'dure' €60,= versie..... 8) ..en...er geen gevonden die net zo mooi paste... :$ . Maar ach.....als het uitgegeven bedrag inmiddels omreken....heeft het errug lekker achterop zitten voor dochterlief mij tot dusver €0,40 per rit gekost... :D :D
PeeWee

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door PeeWee »

60 € voor de "dikke" ruggesteun is niet duur .
Ik heb zo'n 3 jaar geleden dit ook betaald voor de standaard ruggesteun bij de stealert .
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Gisteren het dikke kussen binnen gekregen, en net de montage bekeken.
Helaas zit er geen sjabloon o.i.d. bij, dus de precieze plaats van de vier te boren gaten in de topkoffer kan ik niet nagaan. Wel geprobeerd zelf iets te fabrieken van een A4'tje, maar door de dubbele kromming van zowel kussen als koffer ben ik bang dat ik er net naast kom te zitten. En de boel moet natuurlijk wel netjes glad aansluiten.......
Met google kom ik ook niets bruikbaars tegen, dus toch BMWMotorenshop maar mailen of ze niet iets vergeten zijn.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....vreemd....bij mij zat dat sjabloon er wel bij... _001
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Als je nu op de boutjes die eruit komen wat vaseline smeert en dan tegen je koffer aan duwt dan heb je gelijk de gaatjes mal.
En als er geen boutje inzitten maar moeren dan neem je draadeindjes en doe je hetzelfde.
Even uitmeten hoe hoog je hem wilt hebben en dan er tegenaan duwen.
Moet bijna goed gaan lijkt me.

2 keer alles meten natuurlijk,.

Richard
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door AGVerheij »

BMWMotorenshop gaf aan dat ze de kussens altijd zonder sjabloon monteren, door het kussen met de schroeven tegen de koffer de duwen. De kleine krasjes die dat oplevert geven de plaats aan.
Dat heb ik dus gedaan, alles minstens 2 keer nagemeten en toen de boor gepakt voor de 4 gaten. De plaats klopte, het kussen kon zonder veel problemen vastgezet worden.

Echter, hij zit nu niet strak tegen de koffer aan, aan zowel onder- als bovenzijde zit er een opening van een millimeter of 6. Niet echt dramatisch, maar mooi is anders. Helaas is corrigeren niet meer mogelijk. Heb ik nu iets verkeerd gedaan, of sluiten de rugkussens bij jullie ook niet rondom glad aan op de koffer ??

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Bij mij sluit ie ook niet 100% tegen de topkoffer.....ook al had ik er wél een sjabloon bij... :D . Kheb 't niet exact nagemeten, maar ik schat dat 't bij mij ook een mm of 5 scheelt.
Inspector Gadget

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Is jullie (dikke/gestoffeerde) kussentje een BMW onderdeel, dus OEM? _001

Ik heb deze gehad en volgens mij niet van BMW, want ik zag geen onderdeelnummer ingeslagen o.i.d.
En die was al op mijn topkoffer gemonteerd, en sloot ook niet 100% aan (hoeveel mm exact, kan ik mij zo ff niet goed meer herinneren, maar 4 á 5 mm klinkt mij redelijk).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=23

Aangezien ik nooit meer iemand achterop wil hebben, heb ik de kussen uiteindelijk weer verkocht en de BMW-plastic "kussen" (was niet meer is dan een kunststof plaatje).
Daar moest ik nieuwe gaten voor boren, de mal gebruikt, en die sluit perfect aan.

Kortom, ik denk dat het niet zo zeer aan jullie of de montage ligt, maar de kromming van die (dikke) kussen.
Dat is althans mijn gedachte, voor wat het waard is.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Het gaat om dit kussen, inderdaad de dikke uitvoering. Bestaat uit één dik stuk schuim.
Voor zover ik heb gezien en me kan herinneren stond er nergens een BMW-logo of zoiets op, en zal het dus geen OEM-part zijn.

Je hebt gelijk met de opmerking over de kromming, en daar zit 'em ook de kneep: de achterzijde van het kussen is redelijk vlak, de koffer twee kanten uit gekromd en dan trekt het naast de schroeven toch wat naar buiten. Maar goed, mijn passagier is er wél tevreden over _004 ze zit er toch met de rug naar toe......

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

......ennuh....ik heb exact dezelfde als GerbeRT... :D ..ook van dezelfde shop.....en blijf 't een beetje vreemd vinden dat ik er wél een sjabloontje bij had zitten... _001
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door siebke »

Het (dikke) rugkussen kocht ik bij 'De Hobbyist' in Hunsel (L) voor € 50,- mét een sjabloon. Is ook geen OEM maar een "eigen ontwikkeld model" zoals men mij vertelde. Kreeg de waarschuwing om de bouten niet te vast aan te draaien i.v.m. het enigszins naar buiten trekken van de in het schuim ingesealde moeren. Maar ik ontkwam ook niet aan die 3-5 mm openstaande rand. Na me een 1/2 jaar aan die lelijke (vuil-en-stof-aantrekkende) bovenrand te hebben gestoord, heb ik die rand in 3 etappes volledig, tot halverwege de rondingen, gedicht met een heel dun randje secondenlijm (ALDI). Kussen met een hand steeds met enige druk lang genoeg tegen het koffer duwen en tegelijkertijd alle uitpuilende lijm met een goed absorberend niet pluizend doekje wegvegen. Anders krijg je een lelijke lijmstreep net boven het kussen. Geduld en rust zijn hierbij schoone zaaken. Ik ben uiterst tevreden met het resultaat en het kussen sluit al bijna 1 jaar perfect tegen het koffer aan. De -1100- overwintert/slaapt onder een hoes in een open schuurtje dat alleen afschermt tegen (de meeste) hemelnattigheid.

Veel succes mocht je er aan willen beginnen,

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Bert

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Bert »

Mijn vrouw had ook grote moeite om achterop prettige steun in de rug te hebben.
Wij hebben, na lang zoeken naar een oplossing, in een kringloopwinkel voor 2,50 euro een hoofdsteun van een rolstoel kunnen kopen.
(dat is toeval natuurlijk dat je daar tegenaan loopt, maar je blijft wel zoeken als de bestaande middelen geen uitkomst bieden)
Die heb ik aan de topkoffer bevestigd en ze zit nu heerlijk. _004

Afbeelding :lol: Afbeelding
Afbeelding

-1100- knutselgroet van Bert.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Bert, een super creatieve oplossing.

Netjes hoor. _004
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Berrybeer schreef:Bij mij sluit ie ook niet 100% tegen de topkoffer.....ook al had ik er wél een sjabloon bij... :D . Kheb 't niet exact nagemeten, maar ik schat dat 't bij mij ook een mm of 5 scheelt.
zag gisteren na terugkomst van een ritje zowaar dat de bovenste twee schroeven van het kussen (die dus eigenlijk in het kussen zelf vast horen te zitten) langzamerhand van het kussen loskomen... :( ....zal dus volgend seizoen wel weer een nieuw kussen worden... ;)
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Berrybeer schreef:
Berrybeer schreef:Bij mij sluit ie ook niet 100% tegen de topkoffer.....ook al had ik er wél een sjabloon bij... :D . Kheb 't niet exact nagemeten, maar ik schat dat 't bij mij ook een mm of 5 scheelt.
zag gisteren na terugkomst van een ritje zowaar dat de bovenste twee schroeven van het kussen (die dus eigenlijk in het kussen zelf vast horen te zitten) langzamerhand van het kussen loskomen... :( ....zal dus volgend seizoen wel weer een nieuw kussen worden... ;)
Heb ik ooit ook gehad.
Ik heb toen in de wintermaanden het kussen eraf gehaald en de gaten in de koffer tijdelijk met ducktape dicht geplakt.
Het kussentje van het plankje losgemaakt en op het plaatje aan de binnenkant (dus in het kussentje) voorzien van bouten naar buiten toe en deze met een twee componenten kunsthars vast gemaakt. Hierna het kussentje weer teruggeplaatst en vastgemaakt aan de plaat.
Hierna het kussentje weer op de koffer gemaakt met dus de bouten vanuit het kussentje door de koffer en aan de binnenkant met grote sluitplaten en moeren vastgemaakt.
Neem wel bouten die niet te ver in de koffer komen of slijp de bouten na montage door de koffer op maat.
Leg dan wel een doek in de koffer omdat anders het hete slijpsel zich gelijk in het plastic vastplakt. Dat krijg je nooit meer weg.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Hartstikke bedankt voor de tip _004

Eind volgende maand gaat ie alweer naar de winterstalling en dan zal ik teenentander in de komende wintermaanden eens goed bekijken... 8-) . Kweet alleen niet of er bij mijn kussentje wel een soort plankje zit... :$. Volgens mij is de mijne helemaal van kunststof...tenminste ik zag aan het uiteinde van de twee bovenste schroeven - terwijl ik als het ware in het binnenste van het kussentje keek - twee grote gekartelde revet-ringen zitten. Die hadden dus eigenlijk moeten voorkomen dat de uiteinden van die twee schroeven tzt door het kunststof zouden steken... :O

Maar goed....ik heb binnenkort in ieder geval tijd genoeg om het proberen te fixen of om "gewoon" een nieuwe te kopen...
Dave

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Dave »

@BerryBeer, eventueel wil ik je rugkussentje wel meenemen naar tijgerleathers voor een reparatie als dat nodig is. Daar moet ik mijn buddy opnieuw laten overtrekken (en aanpassen) dus kan ik dit misschien ook laten doen.

Laat maar weten...
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Die van mij had een kunststofplaat met daarop een kussentje in een plastic zak met daaroverheen de skai buitenkant.
Je kan ook kijken of de opening die nu tussen je kussen en de koffer zit op kan vullen door er een soort rubberen plaat er tussen te maken.
Het is een projectje.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Dave schreef:@BerryBeer, eventueel wil ik je rugkussentje wel meenemen naar tijgerleathers voor een reparatie als dat nodig is. Daar moet ik mijn buddy opnieuw laten overtrekken (en aanpassen) dus kan ik dit misschien ook laten doen.

Laat maar weten...
Super aardig van je Dave!!

Denk alleen dat 't niet erg rendabel is...(volgens mij heb ik er €60 voor betaald). Als ik het goed heb dan bestaat mijn kussentje enkel uit een blok schuimrubber met daarover een stukje zwart skai. Het probleem was - en is - dat dat blokje schuimrubber gewoon recht is en de topkoffer een welving heeft. Bij het monteren van het kussen trek je als het ware dmv de vier schroeven het kussen in de vorm van de welving van de topkoffer... 8-) ...alleen....blijft er in mijn geval dus wel altijd spanning staan op het blok schuimrubber en kunnen de twee bovenste schroeven die spanning maar een bepaalde tijd aan voordat ze loslaten vanuit het schuimrubber....

Ik denk dat ik in de komende wintermaanden eerst de tip van Beemerrichard ga proberen; mijn rugkussen op een dun plaatje ijzer leggen, het plaatje vervolgens netjes uitknippen en zorgen dat de vier gaatjes die nu in mijn topkoffer óók in het ijzeren plaatje komen te zitten. Vervolgens het ijzeren plaatje net zo verbuigen tot dezelfde vorm als de welving in de topkoffer en er dan de vier schroeven door heen doen. Dan is het slechts nog een kwestie van het kussen stevig vastlijmen op het ijzeren plaatje en vervolgens de hele handel weer vastschroeven.. :D

Zoals je ziet heb ik ik in mijn hoofd helemaal voor elkaar... :lol: En mocht 't onverhoopt toch niet zo uitpakken als ik dacht....koop ik een nieuwe.. :-)
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Je kan ook ipv een metalen plaat een paar glasvezel matten nemen zoals voor autoreparaties.
Dan doe je een plastic zak tegen je koffer en daar doe je de glasvezelmatten op en harsen maar.
Dan heb je gelijk de vorm van je koffer. Boutgaten erin boren en de bouten met 2 componentenhars vast lijmen.
Het schuimrubber van je kussentje een beetje in de vorm snijden en er tegen aan lijmen.
Skai erover heen plakken.
Monteren en klaar. ;)
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Tijdens de kerstvakantie heb ik me maar eens uitgesloofd en zelf een rugkussen voor m'n -1100- in elkaar gefabriekt. Best gelukt voor een amateur ;)

Heb zelf een "plaat" gemaakt van twee lagen triplex:
- In vorm zagen
- Buigen (nat maken, buigen, droogstoken)
- De twee lagen met elkaar verlijmen
- Bevestigingsmateriaal tbv M8 boutjes geplaatst

En toen het kussen zelf:
- Uit een oud stoelkussen een schuimkussen gesneden en door m'n vriendin laten bekleden met stof
- Plaat en kussen samengevoegd (verlijmd)
- Kunstleer er overheen gezet (samen met m'n vriendin) en vastgeniet

En toen kwam het spannendste:
- Gaten boren in het deksel van de topkoffer (plekken had ik al gemarkeerd voordat ik kussen en plaat had samengevoegd)
- De boel vastzetten met de M8 boutjes (dat kussentje gaat nergens meer heen zonder de topkoffer _004 )

Alle gebruikte materialen, behalve het kunstleer, had ik liggen. De kosten vallen dus ook reuze mee. Big RT Smile

Misschien krijgen we nog eens de moed om het kussentje iets "professioneler" te bekleden (heb nog genoeg kunstleer liggen), zodat het nog wat strakker oogt.

Zie hier het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004 +1 voor je zeer creatieve oplossing!
Alleen heb ik nu die motor niet meer.

BMW's oplossingen vond en vind ik nog altijd geen rugkussen maar een "schaamplaatje".
Dun stuk plastic voor de sier, maar dat is dan mijn mening.

Met jou oplossing verwacht ik een soort "recliner" gevoel waar je heerlijk tegenaan zit, en moet oppassen dat je niet wegdommelt. ;)
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Met jou oplossing verwacht ik een soort "recliner" gevoel waar je heerlijk tegenaan zit, en moet oppassen dat je niet wegdommelt. ;)
Zoiets zei m'n vriendin gisteren ook al toen ze even ging proefzitten :D
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Mooie oplossing en een blije vriendin denk ik zomaar.
Dit word genieten voor beide met een ritje. _004
Erteetje

Re: Kussen voor topkoffer

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dit vind ik nu weer een grappige creative oplossing om een rolstoelkussen te gebruiken. _004
Wellicht als je je BeemeRT lang genoeg houdt kun je hem tegen de tijd dat je 85 bent ombouwen tot rolstoel of rollator :D _004 :D _004 :D

Luc
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”