ervaring Wunderlich zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

ervaring Wunderlich zadel

Ongelezen bericht door 1-handed »

Tijdens de rit in de Eifel heb ik vrij snel gemerkt dat het zadel wel erg zacht is en ik veel last kreeg van mijn bips :oops:
Graag wil ik nu het Wunderlich zadel
Lees ik het nu goed op hun site zadel bestuurder 499 met verwarming en 489 pass. met verwarming kost
Krijg ik na terug sturen van mijn eigen zadel (Fahrer 200,-€ // Beifahrer 150,-€) terug ???
Iemand ervaring hier mee
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: ervaring Wunderlich zadel

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb het zadel van Kahedo/Touratech, 2 centimeter dikker dan het originele (ik wilde graag nog ietsie hoger zitten) en een stuk harder qua schuimsoort..........en ik ben er reuze tevreden over!
Ook Touratech kent zo'n inruilsysteem maar ik heb daar niet voor gekozen omdat ik het originele zadel wilde houden voor het geval ik er niet tevreden over was.
Voor zover ik het begrijp wordt de onderplaat van de originele zadels gebruikt als basis voor het nieuwe, vandaar de inruilprijs.
gr v Ciske
Dave

Re: ervaring Wunderlich zadel

Ongelezen bericht door Dave »

Voor meer waar voor je geld zou je ook eens kunnen kijken bij Tijger Leathers in Den Haag. Die kunnen je ook van alles leveren, precies zoals je wilt. En op maat omdat je er heen moet om te passen, niets ruilen, build to specs! Ik denk dat je dan minder duur uit bent (eventueel met verwarming zelfs), een echte maatwerk oplossing krijgt en bovendien de styling nog kunt aanpassen aan wat je wilt! Maar je zou kunnen beginnen met een prijsopgaaf (wel precies aangeven wat je wilt, ze praten in principe altijd over een enkele buddy, dus niet over die van de bijrijder), dat kost extra... net als het rugkussen op de koffer.

En het levert nog een leuk ritje op ook nog...

Zie ook viewtopic.php?f=47&t=787&p=49036, ergens naar beneden scrollen en daar zie je mijn aanpassing (en reacties).

Succes met de keuze!
Erikh

Re: ervaring Wunderlich zadel

Ongelezen bericht door Erikh »

En voor wat minder geld zou ik gaan voor het BMW comfortzadel!
Zit super (iets lager dan het origineel waardoor je met beide voetjes aan de grond kan), voor en achterdeel verwarmd, zit wat steviger dan het standaardzadel.
Er zijn meerdere op het forum die dit zadel hebben en zijn er zeer enthousiast over.
Ik zou iig een stuk gaan proefrijden met welk zadel dan ook.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”