Beantwoord: zadel Wunderlich

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Dominique
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2013, 17:33
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Hamme
Locatie: Hamme

Beantwoord: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Dominique »

Beste vrienden ;
Ik heb me onlangs een ergonomisch zadel gekocht bij Wunderlich , het gaat over het standaard ergo zadel , voor mijn -1150-
Bij montage kan men best het origineel beugeltje gebruiken van het bijrijder zitje ,omdat het bijgeleverd beugeltje iets te kort is en zo te hard spant op het slot achteraan .
bij montage van het ergozadel ,kreeg ik de bijrijderzit er heel moeilijk op.
Natuurlijk de vraag ; hoe zit het ???? wel........................veel beter ,veel betere steun achteraan de rug , de zadels zijn uitgevoerd met antislip..........
het zadel kost natuurlijk een duit maar ik had het er voor over , iedere keer naar de ergotherapeut kost ook geld dus _004
Ik wou dit laten weten voor mensen die twijfelen over een aankoop ,van zo een zadel.
De levertijd is zeer snel 3 dagen.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren of andere merken van zadels , die goed zitten dit betwijfel ik niet , ik zet dit bericht gewoon ter info :-)

[groet] Dominique
Gebruikersavatar
hybride
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door hybride »

Hoi,

Interessant. Kun je een fotootje maken van het nieuwe gemonteerde zadel?

Hoe is het met de zithoogte. Is die anders dan het origineel?

Aangezien ik lang ben prefereer ik een lage zit.

Gr, Hans
Dominique
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2013, 17:33
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Hamme
Locatie: Hamme

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Dominique »

hybride schreef:Hoi,

Interessant. Kun je een fotootje maken van het nieuwe gemonteerde zadel?

Hoe is het met de zithoogte. Is die anders dan het origineel?

Aangezien ik lang ben prefereer ik een lage zit.

Gr, Hans

het zadel zit iets hoger , en je zit meer in een kuipje

Dominique
Dominique
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2013, 17:33
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Hamme
Locatie: Hamme

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Dominique »

Dominique schreef:
hybride schreef:Hoi,

Interessant. Kun je een fotootje maken van het nieuwe gemonteerde zadel?

Hoe is het met de zithoogte. Is die anders dan het origineel?

Aangezien ik lang ben prefereer ik een lage zit.

Gr, Hans

het zadel zit iets hoger , en je zit meer in een kuipje .voor de tank gaat het iets sneller omhoog , daardoor lijkt het dat het zadel niet goed aansluit tegenover de tank .Ook voor de bijrijder zit voor het chauffeurszadel een bultje .
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=CGCQLIMZ

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=UTEEVTQN
Dominique
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Andrezo »

Ik heb sinds een week of 4 ook het Wunderlich zadel in verlaagde uitvoering, maar mij duozit ging op zonder problemen op.
Het zadel zit perfect, heb er gister avond 3,5 uur op gezeten (207km) zonder er af te gaan en absoluut geen kont of rug klachten. _004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
hybride
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door hybride »

Misschien een rare vraag, maar kun je in woorden uitdrukken wat er nu beter aan zit aan de lage versie Wunderlich ipv het origineel?
Bij het originele zadel heb ik na een uur rijden het gevoel dat ik op de bodemplaat zit. Ik voel dan een paar vervelende drukpunten in mijn zitvlak.
Ik neem aan dat bij de lage uitvoering ook niet veel ruimte zit tussen het laagste punt van het zadel en de bodem?
Gebruikersavatar
Andrezo
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 apr 2013, 19:10
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Locatie: Almelo

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Andrezo »

hybride schreef:Misschien een rare vraag, maar kun je in woorden uitdrukken wat er nu beter aan zit aan de lage versie Wunderlich ipv het origineel?
Bij het originele zadel heb ik na een uur rijden het gevoel dat ik op de bodemplaat zit. Ik voel dan een paar vervelende drukpunten in mijn zitvlak.
Ik neem aan dat bij de lage uitvoering ook niet veel ruimte zit tussen het laagste punt van het zadel en de bodem?
Het voelt als of het zadel wat minder breed is, het schuin in het zadel is volgens mij iets harder.
Bij het oude zadel was dit iets zachter, waardoor ik ook het gevoel kreeg van verschillende drukpunten op mijn zitvlak.
Tevens is het wunderlich zadel wat ruwer, waardoor ik niet meer naar voor en achter schuif tijdens remmen en gas geven.
In was tijdens het rijden continu aan het verplaatsen van voor naar achter, waardoor ik lage rugklachten kreeg.
En de lage versie ie er eigenlijk voor mensen voor korte beentjes :oops: zoals ik, de lage versie heeft volgens mij niets met de rug vandoen _001 .
Honda Shadow VT600 Honda Super Magna Suzuki AN400 Suzuki AN650 Exec BMW K1200LT
Gebruikersavatar
hybride
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door hybride »

Hmmm. Ik heb bij langere ritten de neiging om met een kromme rug te gaan zitten om laag te blijven. Ik wil dan de kuip lager zetten en moet dan met mijn hoofd mee naar beneden. Het lijkt mij dat dat met een laag zadel beter lukt dan een normale zadel. Maar je hebt een punt dat de knieën meer buigen met een lage zit. lastig. Weet ik nog niet wat ik moet bestellen. _002
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door ciske »

Hmmm. Ik heb bij langere ritten de neiging om met een kromme rug te gaan zitten om laag te blijven. Ik wil dan de kuip lager zetten en moet dan met mijn hoofd mee naar beneden. Het lijkt mij dat dat met een laag zadel beter lukt dan een normale zadel. Maar je hebt een punt dat de knieën meer buigen met een lage zit. lastig. Weet ik nog niet wat ik moet bestellen. _002
Voetsteunverlagers?

gr v Ciske
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Gewoon zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers. Precies naar wens. Een lager zadel zorgt bij langere mensen voor een nog slechtere zit dan het origineel zadel. Ik heb mijn zadel net laten verhogen om de kniehoek gunstiger te krijgen. En een beter schuim en een zadel bekleding waar je niet op schuift.
Voor rugklachten te voorkomen stuurhogers monteren. En mocht het dan nog niet goed zijn voetsteunverlagers . Een BMW mag dan een perfecte toermotor zijn maar de zitpositie die nou echt belangrijk is blijkt in de praktijk niet goed. Na alle aanpassingen kan het wel perfekt zijn.
Gebruikersavatar
hybride
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Re: zadel Wunderlich

Ongelezen bericht door hybride »

bedankt voor de tips zeg!
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”