Wunderlich zadel testen

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Giel »

Hallo,

Ik krijg met mijn origineel zadel op de 1150rt nogal wat last na een uur rijden.
Daarom zou ik graag een testrijden op een ander, liefst een wunderlich omdat de prijs relatief nog laag is in vergelijking met anderen.
Is er iemand op het forum die er een heeft of weet waar ik het zou kunnen testen dan hoor ik het graag!
Big RT Smile
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Wullum »

Overweeg ook eens om je standaard zadel te laten aanpassen? Of koop een beschadigd zadel voor een zacht prijsje en laat dat aanpassen, ander schuim, andere bekleding...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Snellecees »

Giel,

Je kunt inderdaad je zadel ook aan laten passen bij Tiger leather in Den Haag. Heb ik anderhalve maand geleden ook laten doen en ben er een week mee naar Engeland geweest en prima hele dagen kunnen rijden zonder last van een houten k.. te krijgen en dat was voorheen wel het geval. Kosten rond de 130 euro totaal voor beide zadeldelen. Ze zetten er een hardere schuimlaag in en gebruiken je originele bekleding weer. Ze zijn er een kleine 2 uur mee bezig en met een kopje koffie kijk je mee hoe ze het aanpassen. Als je dat wilt kunnen ze er ook nieuwe bekleding opzetten maar daar moet je dan een nieuwe afspraak voor maken zodat je kunt proberen of de aanpassing voldoende is en alles kan zetten.

Je kunt er ook op zaterdag terecht.



Vriendelijke groet
Cees
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Giel »

Ik zal dan eens op zoek gaan naar iemand die mijn zadel kan aanpassen in de buurt.
Zou wel graag naar Tijgerleathers willen gaan maar vind 220km rijden net iets teveel van het goede.
Zal niet voor meteen zijn maar hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik had voor twee jaren terug een R1200GS en daarbij dezelfde problemen met mijn achterste. Ook op het GS-Forum de vraag gesteld voor een proefrit met een geleend zadel, echter helaas. Heb toen een motortourtje Duitsland gecombineerd met een bezoek aan het plaatsje Sinzig, alwaar Wunderlich een vestiging heeft. Heb als onderpand onder inlevering van mijn orgineel zadel een hele dag kunnen en mogen proefrijden met een Wunderlich zadel. Conclusie op het eind van de dag ging ik met een nieuw zadel naar huis. Voor MIJN achterste was dit HET zadel.

Nu rijd ik een R1200RT (2011) en had daarbij wederom dezelfde klacht. Bij Tijgerleathers mijn orgineel zadel laten aanpassen. Was wel een verbetering, maar nog niet wat ik gewend was van het Wunderlichzadel op mijn GS.

Een poos terug had ik geluk. In gesprek met mijn dealer stelde ik hem op de hoogte van mijn klacht. Ik trof het, hij had kort geleden een R1200RT ingeruild waarbij als extra een Wunderlichzadel was ingeruild. Na een weekendje proefrijden was de koop snel gesloten en rijd ik nu weer naar volle tevredenheid met een Wunderlichzadel op mij R1200RT. Mijn orgineel, aangepast, zadel ligt nu in opslag op zolder.

Dus met zoeken en geluk hebben koop je een goed gebruikt Wunderlichzadel voor ongeveer hetzelfde geld als waar je het orgineel zadel voor moet laten aanpassen. En waarvan achteraf pas blijkt of de aanpassing het gewenste en verwachte resultaat heeft opgeleverd.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Giel »

ja, misschien toch maar eens overwegen dan. Ik vond het ook zo dubbel om al dadelijk mijn zadel te laten bewerken zonder te weten wat ik in de plaats zou krijgen...
Heb ondertussen een BMW winkel gevonden op 20km van thuis waar ze naar eigen zeggen ook alle Wunderlich zaken kunnen laten leveren.
Ga daar eens vragen of ik het daar niet eens kan en mag uitproberen en anders er maar eens een weekendje Duitsland van maken.
[groet]
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Dingeman »

Giel schreef:ja, misschien toch maar eens overwegen dan. Ik vond het ook zo dubbel om al dadelijk mijn zadel te laten bewerken zonder te weten wat ik in de plaats zou krijgen...
Heb ondertussen een BMW winkel gevonden op 20km van thuis waar ze naar eigen zeggen ook alle Wunderlich zaken kunnen laten leveren.
Ga daar eens vragen of ik het daar niet eens kan en mag uitproberen en anders er maar eens een weekendje Duitsland van maken.
[groet]
Het zou mooi zijn indien men aldaar een Wunderlichzadel klaar heeft liggen wat je kan en mag gebruiken om proef te rijden. Want dat zou ik eerst wel echt uitproberen voordat je tot aanschaf overgaat. Je wilt uiteindelijk toch wel weten wat je koopt.

Verder als je de dealer laat bestellen, toch even een prijsvergelijking doen op de site van Wunderlich. Mogelijk ben je goedkoper uit als je zelf bij Wunderlich bestelt, want zij kunnen ook laten bezorgen.

Enne,,,,,, een weekendje of een tweetal dagen Duitsland is ook mooi. Weet je tenminste wat je koopt. Wel even tevoren telefoneren of men het zadel heeft liggen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ik heb mijn zadels vorig jaar laten verbouwen: hoger en comfortabeler. Tevens in het voorste zadel verwarming laten maken. Dit heb ik in Wijchen laten doen bij een autostoelenverbouwer.
Nu overweeg ik om een R1200RT te kopen en daar past helaas mijn verbouwde zadel niet op. Misschien heb jij interesse om hem over te nemen zodat ik mijn R1150RT met de normale zadels om kan ruilen?
Laat het maar via een PB weten.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Giel »

Ik wou echt dat ik hem kon kopen maar ben niet van de grootste en kan met mijn standaard zadel maar net veilig genoeg aan de grond. Zeer jammer want zag het helemaal zitten!
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Je kunt natuurlijk proberen hoe die zit in de laagste stand :$
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Gebruikersavatar
Giel
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 sep 2013, 09:37
Type: R1150RT
Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
Land: belgië
Woonplaats of omgeving: tongeren
Locatie: Widooie

Re: Wunderlich zadel testen

Ongelezen bericht door Giel »

Sorry gaat echt niet lukken. Ik rijd momenteel in laagste stand en wou dat er nog een stand lager was :$.
echt zeer jammer. Anders was ik wel gekomen...
Je kan wel proberen het bij de te koop advertenties te zetten natuurlijk.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”