Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ultimate

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ultimate

Ongelezen bericht door japachap »

Net nadat ik naar Nederland kwam, kreeg ik een klein scheur in mijn OE comfort zadel. De zadel was al redelijk goed, maar ik vond dat ik glijdt vaaker te ver naar voren tijdens remmen.
Ik had de steunplaat modificatie uitgevoerd, maar met de aankomst van de scheur liet ik een lokale autobekledingbedrijf (Vredegoor te Enschede) de zadel een nieuw cover en en aanpassing aan de vorm geven. De voorkant was opgebouwd, terwijl de dikke achterkant was iets slanker gemaakt.
Fotos-

Voor-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kost= ongev. 80 euro.
De modificatie was echt top, maar nog na een lange dag had ik nog last van 'apen-kontje'...
Dus een maand geleden heb ik een Beadrider Ultimate Seatcover besteld via- http://www.beadrider.com/beaded-motorcycle-seats/ voor 0ngev.45 euro plus p+p.
Ik moet even wennen- ook twee extra touwtjes aan het achterkant van de cover vastzetten om te voorkommen dat het rollt op zichzelf door de diep-gevormed acterkant van de zadel. Echt raar gevoel, maar het schuift niet rondom zoals vermeld door andere gebruikers. Beetje gevoel van de voorkant van de Seatcover op de binnenkant van mijn dijbeen (misschien een wat breder cover zal beter gevoel geven?), maar wordt niet meer te merken na een paar minuten.
De cover geevt een steviger gevoel tot de zadel, maar uiteindelijk geeft een gelijkmatiger verspreiding van de druk.
Het is echt opmerkelijk dat lucht stroomt nu onder mijn billen. Een echte koeler gevoel in de zomer. Zelfs met een Flexothane regenbroek (verassend adement, trouwens!) geen zweatende gevoel meer op benauwd, regenachtig dagen.
Ik heb nu bijna 3000km gereden (snelweg en bergen... _004 ) met de Beadrider en het is echt een topper in combinatie met de aangepast zadel!

Fotos-
Afbeelding

Afbeelding
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Inspector Gadget

Re: Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ulti

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb toentertijd (2010) ook de beadrider gekocht en onderschrijf jou ervaringen.
Als alternatief versus een niet-OEM zadel (o.i.d.), top!
En met de Ultimate is de kwaliteiten dusdanig dat het nog altijd als nieuw eruit ziet.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ulti

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik had een vorm van deze beadrider ook in de auto en het werkte vrij goed. Na enkele jaren vielen de beads er wel af maar die dingen kostte toen toch weinig. Ik weet niet hoe goed ze zijn voor het skai van het zadel maar voor comfort doet het in ieder geval veel. Tevens maakt het die zitkuil in het zadel wat minder. En die drukte je nou net telkens in de verkeerde positie. Daarom liet ik mijn zadel platter maken
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ulti

Ongelezen bericht door japachap »

Ton1959 schreef: Tevens maakt het die zitkuil in het zadel wat minder. En die drukte je nou net telkens in de verkeerde positie. Daarom liet ik mijn zadel platter maken
Bij mijn geeft het zo'n 2cm meer zithoogte op de middenste zadel staand, zonder de zadel verder achter te hoeften schuiven. Lijkt mij bijna perfect Big RT Smile
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Aangepast R1150RT Comfort zadel (OE) plus Beadrider Ulti

Ongelezen bericht door Ton1959 »

japachap schreef:
Ton1959 schreef: Tevens maakt het die zitkuil in het zadel wat minder. En die drukte je nou net telkens in de verkeerde positie. Daarom liet ik mijn zadel platter maken
Bij mijn geeft het zo'n 2cm meer zithoogte op de middenste zadel staand, zonder de zadel verder achter te hoeften schuiven. Lijkt mij bijna perfect Big RT Smile
Dat heb ik bij mijn zadel ook door die zitkuil te verminderen. Dus minder diep en vlakker kwam ik iets hoger en tevens met een vaster schuim en toen was het ook super. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”