Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
ik zou graag de cijferplaten vervangen op de kilometer en toerenteller met witte cijferplaten van een R1100RT. Mijn vraag is: is dit mogelijk voor ik ze bestel want dat zit er wel ingewikkeld uit als je zo het dashbord bekijkt, indiern dit mogelijk is, wie kan mij helpen aan de hand met foto's of dergelijke
MVG Brompi
MVG Brompi
Laatst gewijzigd door Brompi op 11 nov 2015, 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.
- JM1100RT
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 25 aug 2013, 19:28
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Eindhoven
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Dat ziet er wel helemaal anders uit of van een r1100rt, maar toch bedankt voor de reactie
- RToon
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Asten
- Locatie: Asten
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
dat is toch niet van een R1100RT ???JM1100RT schreef:http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 10-79.html
JM
die van mij heeft een grote en een kleine teller model 2000
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
een ziek mens heeft er maar een
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Inderdaad, er zit nogal een verschil tussen degene voor de 1200RT en 1100RT.
Degene voor de 1100RT;
http://tachoscheiben.newtacho.de/bmw-r1100rt-p-272.html
Mogelijk zijn er meerdere "fabrikanten", ff zoeken via G00gle op "R1100RT Tachoscheiben" (bijvoorbeeld)
Degene voor de 1100RT;
http://tachoscheiben.newtacho.de/bmw-r1100rt-p-272.html
Mogelijk zijn er meerdere "fabrikanten", ff zoeken via G00gle op "R1100RT Tachoscheiben" (bijvoorbeeld)
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Bedankt, voor de reactie, heb momenteel nog niks gevonden maar als ik via de microfiche kijk van BMW R...RT is dat in 1 stuk ik denk dat dit in elkaar geprest en geplakt is m.a.w niet op te maken tegen fraudeInspector Gadget schreef:Inderdaad, er zit nogal een verschil tussen degene voor de 1200RT en 1100RT.
Degene voor de 1100RT;
http://tachoscheiben.newtacho.de/bmw-r1100rt-p-272.html
Mogelijk zijn er meerdere "fabrikanten", ff zoeken via G00gle op "R1100RT Tachoscheiben" (bijvoorbeeld)
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
De afbeeldingen van/bij de fiches van BMW zijn indicatief en kloppen vaak niet!
Als (!) ik het mij goed herinner is het namelijk niet 1 stuk.
Als (!) ik het mij goed herinner is het namelijk niet 1 stuk.
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
http://s9.tinypic.com/256d8jo_th.jpg
http://i64.tinypic.com/24fycft.jpg
http://i67.tinypic.com/256d8jo.jpg
Zo ziet hij er nu uit met witte wijzerplaten, heb er wel 4 uur mee bezig geweest, maar ik vind dat het geslaagd is
http://i64.tinypic.com/24fycft.jpg
http://i67.tinypic.com/256d8jo.jpg
Zo ziet hij er nu uit met witte wijzerplaten, heb er wel 4 uur mee bezig geweest, maar ik vind dat het geslaagd is
Laatst gewijzigd door Brompi op 27 nov 2015, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Met zo'n resultaat ben je die 4 uurtjes zo vergeten
Mooi geworden
Mooi geworden
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Ja, dat klopt welNico4sen schreef:Met zo'n resultaat ben je die 4 uurtjes zo vergeten
Mooi geworden
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Nice!
Was de wijzerplaat inderdaad 1 stuk, qua km en toerental?
Was de wijzerplaat inderdaad 1 stuk, qua km en toerental?
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Neen, in 2 aparte onderdelenInspector Gadget schreef:Nice!
Was de wijzerplaat inderdaad 1 stuk, qua km en toerental?
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Thanks!
Zoals ik reeds vermoede & aangaf.
Zoals ik reeds vermoede & aangaf.
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Inspector Gadget schreef:Thanks!
Zoals ik reeds vermoede & aangaf.
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Hoe heb je de toerenteller open gekregen ?
Heb het al eens geprobeerd maar helaas zonder resultaat
Ben zeer benieuwd.
Heb het al eens geprobeerd maar helaas zonder resultaat
Ben zeer benieuwd.
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Goedemorgen, vooreerst heb ik al mijn tupperware eraf gedaan omdat het de bedoeling was om mijn oude xenon verlichting van mijn GW 1800 terug te plaatsen. Ik weet het mag niet.....in al die jaren mits een onderbreking van 7 jaar, dus in die 36 jaar dat ik met een motor rij waarvan toch de laatste 10 jaar met xenon verlichting ben ik nog nooit aangehouden zelfs niet in Nederland want ik zit veel in Nederland omdat de wegen er eenvoudigweg beter bij liggen. Nu betreft de tellerpartij: ik heb gans de dashboard gedemonteerd en dan draai je de 2 moeren van 10 met draad van 6 los tot op het draadeinde en dan heb ik met een houten hamer mijn kilometerpartij eruit geklopt met een korte droge slag, mijn toerenteller kwam er zo uit. Dan heb ik dat ook eerst goed bekekenen geprobeerd om de glasringel open te puren maar zag direkt dat dit hopeloos was.
Met een hele fijne ijzerzaag heb ik die buitenste ringel opgezaagd en sprong alles los van de spanning, afdichting die er tussen zat was helemaal verstorven, glas opgekuisd en dan met 2 koffielepels een soort hefboom systeem gemaakt om de wijzer eraf te krijgen met een kleine druk(niet noemenswaardige) dan de 2 kleine stervijsjes lossen en de zwarte wiizerplaat is eraf en kun je de witte monteren met diezelfde vijsjes en een hele ligte spanning vast zetten. Wijzer ligtjes afgeschuurd en in de grondverf en dan kleur uwer keuze, ik had nog reflecterend orangje. Wanneer dit alles goed droog is(ik heb 18h gewacht) monteer je de wijzer er terug op maar zorg met een hele lichte druk dat de wijzer onder de aanslag zit en dan haal met je nagel de wijzer over de aanslag anders duid te toeren teller 100 toeren minder aan en dan de wijzer in het centrum nog eens goed aandrukken. Dan heb ik de oude dichting met glas(glas in de dichting steken,nieuwe dichting niet apart te verkrijgen) en een fijn laagje silicone gebruikt en buitenring er terug over met als hulpmiddel een grote coullier(spanring) op het uiteinde van de ring geplaatst t.t.z spanring naar u toe dicht gedraaid, eerst goed vast spannen zodat je ziet dat alles dicht zit en aansluit en dan de spanring terug een beetje lossen zodat je het effect kunnen maken zoals je een piston(zuiger) in een cilinder duwd. En dan terug in het dashboard steken op zijn plaats en de toeren/kilometerteller erin duwen en doordat de teller terug op zijn plaats zit en onder spanning in het dashboard-huis blijf is alles mooi dicht en onder spanning.
TIP: Betreft de verlichting, misschien beter T5 LED verlichting te gebruiken, want ik vind bij mij dan toch met de gewone verlichting 1.4w dat het te fel is.
Hopende u hierbij van dienst te zijn
Grts Brompi uit Knokke België
Met een hele fijne ijzerzaag heb ik die buitenste ringel opgezaagd en sprong alles los van de spanning, afdichting die er tussen zat was helemaal verstorven, glas opgekuisd en dan met 2 koffielepels een soort hefboom systeem gemaakt om de wijzer eraf te krijgen met een kleine druk(niet noemenswaardige) dan de 2 kleine stervijsjes lossen en de zwarte wiizerplaat is eraf en kun je de witte monteren met diezelfde vijsjes en een hele ligte spanning vast zetten. Wijzer ligtjes afgeschuurd en in de grondverf en dan kleur uwer keuze, ik had nog reflecterend orangje. Wanneer dit alles goed droog is(ik heb 18h gewacht) monteer je de wijzer er terug op maar zorg met een hele lichte druk dat de wijzer onder de aanslag zit en dan haal met je nagel de wijzer over de aanslag anders duid te toeren teller 100 toeren minder aan en dan de wijzer in het centrum nog eens goed aandrukken. Dan heb ik de oude dichting met glas(glas in de dichting steken,nieuwe dichting niet apart te verkrijgen) en een fijn laagje silicone gebruikt en buitenring er terug over met als hulpmiddel een grote coullier(spanring) op het uiteinde van de ring geplaatst t.t.z spanring naar u toe dicht gedraaid, eerst goed vast spannen zodat je ziet dat alles dicht zit en aansluit en dan de spanring terug een beetje lossen zodat je het effect kunnen maken zoals je een piston(zuiger) in een cilinder duwd. En dan terug in het dashboard steken op zijn plaats en de toeren/kilometerteller erin duwen en doordat de teller terug op zijn plaats zit en onder spanning in het dashboard-huis blijf is alles mooi dicht en onder spanning.
TIP: Betreft de verlichting, misschien beter T5 LED verlichting te gebruiken, want ik vind bij mij dan toch met de gewone verlichting 1.4w dat het te fel is.
Hopende u hierbij van dienst te zijn
Grts Brompi uit Knokke België
- Andrew
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Bedankt voor je uitleg.
Ik geloof niet dat ik de ring ga doorzagen
Het gaat mij erom dat het glas aan de binnenkant wat vlekjes heeft.
Ik zou het graag schoon willen maken maar dit wordt me toch wat teveel.
Ik kijk nog wel even door de vlekjes heen
Ik geloof niet dat ik de ring ga doorzagen
Het gaat mij erom dat het glas aan de binnenkant wat vlekjes heeft.
Ik zou het graag schoon willen maken maar dit wordt me toch wat teveel.
Ik kijk nog wel even door de vlekjes heen
Re: Kilometer/Toeren teller om cijferplaat te vervangen
Andrew schreef:Bedankt voor je uitleg.
Ik geloof niet dat ik de ring ga doorzagen
Het gaat mij erom dat het glas aan de binnenkant wat vlekjes heeft.
Ik zou het graag schoon willen maken maar dit wordt me toch wat teveel.
Ik kijk nog wel even door de vlekjes heen