sleutels BMW-R1200RT

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Johnnyd
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2016, 12:49
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kortrijk W-VL

sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Johnnyd »

een vraagje, heb pas mijn R1200RT gekocht, en heb 2sleutels en 2 bakjes voor het BMW alarm !

nu komt het, de 1ste sleutel is uit metaal met plastiek rond en de andere is een kleinere in harde plastiek, kan ook starten en koffers open doen
klopt dit wel of moeten er 2 metaal sleutels zijn ? -1200-
Inspector Gadget

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Moet nog altijd wennen aan het Vlaams. :lol:

Als je met "bakjes" bedoelt de afstandsbediening van het alarm, inderdaad, je krijgt er meestal 2x stuks bij.

Die geheel-plastic sleutel is de reserve sleutel, en alleen bedoelt voor nood-situaties.
Het is niet verstandig die veelvuldig te gebruiken om de koffers bijvoorbeeld open te maken, door het vele wrikken kan die sleutel "opeens" afbreken of inscheuren.

Meestal krijg je 2x metalen en 1x plastic sleutel bij de 1200RT. De plastic als reserve dus.

Je kunt vrij eenvoudig bij een BMW dealeRT met het tonen van je rijbewijs en voertuigpapieren een metalen sleutel bijbestellen.
Die dan bij levering gelijk werkt met je alarm en wegrijblokkering.
Johnnyd
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2016, 12:49
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kortrijk W-VL

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Johnnyd »

hoi vandaag langsgeweest bij een BMW dealer en die zegt dat het zo is,
vroeger had je 2 sleutels en ze doen dit al een tijdje niet meer volgens hem,
heeft ook een boekjes meegegeven over de motor handleiding en daar staat te lezen !
op Pg 38 u ontvangt een hoofdsleutel en een reservesleutel.
bedankt voor de reactie hé,

gr Johnny
-1200-
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Ares »

Bij de 1200 lc, met keyless-ride kreeg ik 1 sleutel en de kunststof resevesleutel.


Gerhard
Inspector Gadget

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Johnnyd schreef:heeft ook een boekjes meegegeven over de motor handleiding en daar staat te lezen !
op Pg 38 u ontvangt een hoofdsleutel en een reservesleutel.
Je hebt gelijk, I stand corrected. :$

Beetje afhankelijk van de exacte bouwjaar van de 1200RT en dus relevante Gebruikershandleiding (in mijn geval periode juli 2007) staat inderdaad, maar dan op pagina 47;
U ontvangt een hoofdsleutel en een reservesleutel.
Ikzelf heb via voorgenoemde procedure, tegen betaling uiteraard, een 2e hoofdsleutel besteld.
Middels 2x quick-disconnects draag ik die via een lanyard om de hals, 1x voor het contactslot en 1x voor ff nog even de koffer(s) open te kunnen maken zonder eerst het contact uit te schakelen. De (plastic) reserve-sleutel draag ik in het borstzakje samen met ICE pasje e.d
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door R1nus »

Mijn -1200- is van maart 2006 en daarbij kreeg ik (volgens het boekje pag. 38) 1 hoofdsleutel en 1 kunststof reservesleutel.

Ik heb er voor gekozen om er een sleutel bij te laten maken zonder chip voor de EWS (elektronisch wegrijbeveiliging).
Dit om vanuit mijn berging mijn motor te kunnen verplaatsen of de koffers te openen zonder dat ik met de motor op pad ga.

Bij de lokale ijzerwinkel (E-Norm), waar ik de sleutel heb bij laten maken was ook de mogelijkheid om de chip uit te laten lezen en te laten programmeren. Maar gezien mijn doel had ik er geen behoefte aan om daar extra voor te betalen.

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Johnnyd
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2016, 12:49
Type: R1200RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kortrijk W-VL

Re: sleutels BMW-R1200RT

Ongelezen bericht door Johnnyd »

hoi bedankt iedereen, ben nu ook meer op mijn gemak hé,
heb ook wel 2 afstandsbedienningen erbij gekregen !

dus alles is in orde.

nogmaals bedankt voor jullie antwoord

Gr Johnny
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”