Mijn R1100R zonder T

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ziet er strak uit zo, kan ik nog wat van leren... :$
(zelfkennis is de 1e weg naar genezing, er is dus nog wat hoop voor mij)
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

dutchmidiman schreef:Ziet er strak uit zo, kan ik nog wat van leren... :$
(zelfkennis is de 1e weg naar genezing, er is dus nog wat hoop voor mij)

Ik hou het eenvoudig nog. En tevreden ben ik nog niet maar als je gewoon wat doorvoerrubbertjes en wat amp stekkertjes wil kopen en wat draad dan weten de automaterialenzaken daar ook al een leuk prijskaartje aan te hangen. Ik moet nog even de beste oplossing te bedenken om de lampen nog iets beter te bevestigen en de bedrading wat netter kan maken en nog eenvoudiger kan los koppelen. Het is wel eenvoudiger als ze een passende set voor je motor maken zoals deze lampen.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dergelijke materialen moet je bij een elektronicawinkel kopen, die kennen vaak de wat meer realistische prijzen.
Ook hebben ze kleine stekkertjes waar je eens naar zou moeten kijken.

Ik weet niet hoeveel-polig die stekker moet zijn, maar anders kan ik eens in mijn verzameling kijken.
Moet waterdicht zijn, neem ik aan?
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

dutchmidiman schreef:Dergelijke materialen moet je bij een elektronicawinkel kopen, die kennen vaak de wat meer realistische prijzen.
Ook hebben ze kleine stekkertjes waar je eens naar zou moeten kijken.

Ik weet niet hoeveel-polig die stekker moet zijn, maar anders kan ik eens in mijn verzameling kijken.
Moet waterdicht zijn, neem ik aan?
Je hebt gelijk Rob die was ik vergeten en die zit nog dichtbij ook.

De standaard snoertjes waren vrij kort. Ik heb de twee massa draden vastgemaakt aan twee bestaande masspunten op het frame en mijn draadjes hadden een 5 cm langer mogen zijn. En deze wil ik liever niet met AMP stekkers omdat ze vaker los getrokken worden. En dn bedoel ik natuurlijk die standaard amp gevalletjes die ik niet echt bijzonder vind.
Dan moet ik een paar doorvoerrubbers hebben omdat ik die wil gebruiken met een busje erin en een paar revetten om de lampen vast te zetten aan de tank. En een paar doorvoerrubbers waar de bedrading door het plastic onder de tank komt. Om het net even iets beter af te werken. Het zal goed komen.

Ton _004
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door BertL »

Ton1959 schreef: Ik moet nog even de beste oplossing te bedenken om de lampen nog iets beter te bevestigen en de bedrading wat netter kan maken en nog eenvoudiger kan los koppelen.

Zijn de superseal connectoren een idee ? (evt. verkrijgbaar bij Conrad)

Afbeelding
GrTz
BertL
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

BertL schreef:
Ton1959 schreef: Ik moet nog even de beste oplossing te bedenken om de lampen nog iets beter te bevestigen en de bedrading wat netter kan maken en nog eenvoudiger kan los koppelen.

Zijn de superseal connectoren een idee ? (evt. verkrijgbaar bij Conrad)

Afbeelding

Zien er goed uit _004 Die zou ik ook solderen omdat ik niet de professionele echte AMP tang heb maar de gewone.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik gebruik deze AMP SuperSeal connectoren ook.
Meestal soldeer ik ze ook, maar wees heel conservatief met je soldeer, de ruimte waar de pen in gaat is vrij klein.

AMP Superseals zijn er in 1, 2, 3, 4, 5 en 6 polig. (ik heb zelfs wel eens 8-polig gezien, volgens mij. _001 )
En ze zijn bestand tegen oliën, brandstoffen en nog veel meer.
Worden vaak in de auto-industrie gebruikt en je ziet ze vaak ook als connectoren bij Xenon verlichting. ;)
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De Givi B33NMK gemonteerdmet de E250 grondplaat en rugsteun. Ziet er weer super uit vind ik.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

In deze monokey topkoffer mag maximaal 10kg dus beter dan de monolock van Givi omdat daar maar 3kg in mag.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ton, ziet er super uit.
Mooi in de lijn van de motor.
Die gaat zijn geld wel opbrengen.

Richard
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bedankt hoor en de helm past erin plus nog wat extra kleine spulletjes.Dus de camera tas kan erin als ik ergens naar toe ga en de helm als ik ga wandelen en fotograferen.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Helaas zit ik aan een grote topkoffer vast.
Heb mijn aktetas daar in.
En die past dus niet in de zijkoffers.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Netjes, en nog ingetogen ook.
Kan ik nog wat van leren. ;)

Ik heb de motor (weer) in het echie mogen zien, het is een bijzonder mooi exemplaar die zo puntgaaf is, alsof deze net van de fabrieksband afgekomen is.
Het is werkelijk een plaatje en een genot om naar te kijken.

En datgene wat er dan achteraf geplaatst is zo in lijn met de motor, het had een fabrieks-optie kunnen zijn.

Heel mooi en knap gedaan! _004
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De topkoffer mocht niet groter zijn omdat anders de topkoffer groter is dan de zijkoffers. Dan krijg je dat Subaru idee ( Je weet wel die met die gigantisch grote spoiler op de kofferdeksel). Dan denk je dat de koffer de handgreep is om de motor op te tillen. En dat ziet er bij de R1100R echt niet uit. Als de oude BMW stuurkuipjes, ook weer die kleine niet zo gigantisch duur waren zette ik er die ook nog op. Windschermen zijn wel praktisch maar ze overheersen de motor zo gauw.

Die motor van jou mag er zeker ook wezen hoor Rob. Het geluid van jou motor is ook een stuk mooier. En de jouwe heeft nog een groot voordeel. Jij kan zelfs nog een kratje bier handig vervoeren. Goh eigenlijk geen auto meer nodig dan. Nu moet ik nog iets kopen om te zorgen dat er niet meer krasjes op de tank komen. Tussen tankdop en zadel en misschien ook nog aan de zijkant van de tank. Misschien weer even wachten anders valt het op dat ik wel erg veel heb gekocht de laatste tijd.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

:lol: Alleen ik drink weer niet, dus daarmee is mijn aanpassing weer "mute".
Vandaar dat ik het de BBQ-plateau noem, gekscherend, een beetje. :$

Maar serieus, het is een kunst om aanpassingen ingetogen te doen, zonder "in your face" en achteraf het té-gevoel (zoals met mijn led-lampen) te krijgen.
En daarin ben jij een meester, en gaat mijn helm-pet af naar jou, diepe buiging.

Qua antikras schijnt VentureShield best wel mooi én onopvallend te zijn.
Maar ook weer niet goedkoop, oftewel best wel duur.
VentureShield is ook in "universele sheets" beschikbaar, kan je zelf met mesje en schaar aan de slag.

Maar ga anders eerst eens kijken hoe het in de praktijk eruit ziet.

Ik heb wel een aantal kits liggen voor mijn -1200-, en als ik de (echte) VentureShield bekijk is het niet echt superdik dat je het gevoel krijgt je motor aan het "wrappen" te zijn.
Gebruikersavatar
Till
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 aug 2012, 12:55
Type: R1200RT
Bijz: custom striping
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: AKKRUM
Contacteer:

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Till »

Super mooie motor! Wens je veel rijplezier.

groet,
Till
Gesloten

Terug naar “Showen die R1100RT”