Mijn R1100R zonder T

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Ton1959

Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hier dan mijn motor zoals ik hem een tijdje geleden gekocht heb. Hopelijk in de loop van het volgend jaar met een aantal kleine modficaties. Er moeten onder andere stuurverhogers, hyperpro veren en Wunderlich voesteun verlagers op maar natuurlijk moet ik nog even sparen voor deze dingen.

Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mooie fiets! _004

Het is bijna net een RT zonder tupperware. ;)
Hoewel ik jou oliekoeler mooi en functioneler vindt staan, zo.

Het windscherm zal waarschijnlijk verstelbaar zijn, maar dan thuis, en met gereedschap? _001

Ik ken dit model verder niet, ik heb deze nimmer in het echie gezien, dus wat mij betreft heel uniek! _005
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 07 nov 2010, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door speek »

Helemaal niks mis met een R.
Ik heb 3 jaar op een R1200R gestuurd, dus ik weet wat het is.
It's never too late to have a happy childhood.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Helaas Rob

Geen verstelbaar scherm en dat was de grote fout van BMW. Is een origineel BMW scherm dat wel. Maar met mijn lengte is dit scherm geen succes. Dus ook uiteindelijk een mooi goed verstelbaar scherm erop ik weet al wat ik wil. BMW vind schijnbaar oliekoelers mooi en ze zetten er bij de latere modellen nog een mooi zilverkleurig randje om.
Ik weet dat een RT meer praktisch is maar ik ben gek op motorblokken. Ik moet motor/techniek zien. Als ik een auto ga kopen duik ik ook eerst onder de motorkap. Ik was stiekum ook wel verliefd op die nieuwe Moto Guzzi V7 maar die was te duur te klein en ik wil niet meer terug naar twee schokbrekers achter.De Triumph Bonneville was ook altijd zo'n droom van mij. Maar ik zou ook zo een nieuwe R90S willen hoor. _004

Ton
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is wat dat betreft een beetje een über BMW, je ziet het karakteristieke blok, de oliekoeler.
Je hoort de motor veel directer, ruikt de fiets ook.

Jammer van het scherm, dat zou voor mij een heel belangrijk punt zijn.

Voor het echte toeren is het natuurlijk een heerlijke motor, geen tupperware, je ervaart alles wat meer op, rondom en onder je heen.

PS: Ik weet niet of het zadel je bevalt, maar ik zie een Corbin zadel op MarktPlaats staan;
http://link.marktplaats.nl/384668458
Zal wel een lieve duit moeten kosten, schat ik zo in.

Mijn RT is mijn 1e motor met tupperware, voorheen altijd met "open fietsen" gereden.
Het heeft zeker wat, vooral omdat je er gemakkelijker bij kan, zien kan en eventueel doen kan.
Maar het comfort van de RT ben ik zeker gaan waarderen met het weer van de afgelopen periodes.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het scherm word uiteindelijk deze denk ik.

Tourenscheibe „Vario-Screen van Wunderlich
Je begrijpt wat ik bedoel ja met dat andere gevoel zonder de tupperware maar ik zie ook de voordelen van de RT. Ik kocht jaren geleden in 1980 denk ik mijn eerste GS550 Suzuki en zette er na twee jaar een Vetterkuip op en drie maanden naderhand stopte ik zes maanden met motorrijden omndat ik het niks meer vond. En toen kocht ik een GS850 met cardan zonder scherm of kuip en ik was weer gelukkig. Dat was het nieuwe model in 1982 en wat was die mooi . Ik voel de omgeving meer zonder kuip en natuurlijk met regen en in de winter is dat niks. Maar ja ben door mijn beperkingen toch meer een goed weer rijder geworden en een fietser in de regen.
Mijn langste regenrit in een ver verleden was 2200 km regen en een gedeelte sneeuw. En eens 800km bij -5 in de sneeuw en dan zonder verwarmde handschoenen in mijn dun Belstaff pak. Ik herinner het me goed dan gaat er een bakje koffie in en komen er vijf uit (raar toch). _004

Ton
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet wat je bedoelt wat betreft het echt rijden in de elementen.

Ik heb 3 jaar in Amerika gewoond en toen te weinig geld om een "echte" :roll: motor te kopen, het werd dus een soort dirt-bike van 250 cc.

Voor mijn werk en studie moest ik elke dag zo'n 180 km heen-en-terug reizen, en dat ook door weer-en-wind.
Inclusief de beruchte New England blizards, dan gaat de pijn van de koude na verloop van tijd weg naar totaal geen gevoel meer.
Niet slim en een beetje dom.

Ook vele lange ritjes gemaakt, dat gaat o zo gemakkelijk(er). Met weinig was ik al heel tevreden.
Bijvoorbeeld van Massachusetts naar Wyoming (Yellow Stone national park), een giga rit, door bergen, besneeuwde dalen, brandende zon, hagelbuien ter grootte van tennisballen.

Maar genoten dat ik heb, ook al is het onderhand weer zo'n 30 jaar geleden.

Nu is het wat meer draagbaarder en verantwoordelijker, hoewel ik vooralsnog geen handvaten-verwarming e.d. gebruikt heb.
Soms wel jammer dat je volwassener wordt, dan gaat soms wat van de bravoure verloren.
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door speek »

Ik heb nog een splinternieuw Parabellum scherm op zolder liggen.
Past prima op een R.
Kun je voor weinig overnemen, ligt bij mij stof te verzamelen.
It's never too late to have a happy childhood.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Speek
Ik heb wel een scherm erop zitten aar met mijn lengte vallen de meeste schermen tegen. Daarom wilde ik dit Vario scherm kopen en het zou met niet verbazen dat het voor mij meestal in de laagste stand zal staan. Maar ik moet nog bij andere navragen hoe dit scherm werkt bij hun R1100R en iemand van dezelfde lengte ongeveer.
Ik had op het BMW scherm wel een afstelling kunnen maken om het scherm onder een grotere of kleinere hoek te kunnen stellen maar echte hoogteverstelling is wat ik echt nodig heb eigenlijk.
Ik weet toen ik mijn Vetter kuip had dat ik em waardeloos vond maar mijn collega die mijn motor kocht van mij was er gelukkig mee maar hij was net 1,65 meter of zoiets en ik 1,85 meter. Eigenlijk is een schermhoogte van gelijk aan de spiegelhoogte of net eronder waarschijnlijk al voldoende. Ik zou deze misschien zelfs kunnen afzagen totdat ik weet wat de ideale hoogte moet zijn bij wijze van expiriment.
Veroorzaakte bij jou het scherm niet behoorlijk veel herrie rond je hoofd?

Ton
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door speek »

Tot 120kmh was dat Parabellum scherm heerlijk.
Systeemhelm kon je open laten staan.
Boven de 120kmh vond ik de wervelingen soms hinderlijk, maar dat is denk ik afhankelijk van de fiets en (vooral) je postuur.
It's never too late to have a happy childhood.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Speek
Ik zag net dat jij eerst het Vario scherm op je motor had. Hoe was dat dan in vergelijking met je Parabellum? Ik kijk over mijn scherm heen maar ik wil eigenlijk net iets lager denk ik om van dat wind geluid af te komen. Dus meer net de winddruk van het lichaam en meer niet.

Ton
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door speek »

Ton1959 schreef: maar ik wil eigenlijk net iets lager denk ik om van dat wind geluid af te komen. Dus meer net de winddruk van het lichaam en meer niet.
Dat lukt je niet op een R. Een R is een naked bike. Als je dat niet wilt dan moet je met de auto gaan of een RT kopen.
Ik heb aardig wat geëxperimenteerd met schermen op mijn R. Een tijd geaarzeld tussen de Parabellum en het varioscherm van Wunderlich. Je kiest dan tussen redelijk uit de wind zitten (Parabellum) met wat wervelingen bij hogere snelheid, of geen wervelingen (W. varioscherm) en in de wind zitten.
It's never too late to have a happy childhood.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Speek

Ik vond het antwoord op mijn vraag op de link die je gaf. Het blijft altijd moelijk denk ik om het juiste scherm te kopen denk ik. Maar na je laatste berichtje ben ik weer wat verder het moet dus het vario scherm zeker worden. Het vario scherm lijkt mij dus de beste optie.
Misschien bestaan er wel geen perfecte windschermen en bestaan er alleen maar perfecte oordopjes. _004
Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 22 nov 2010, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Erteetje

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Erteetje »

Die motor ziet er heeeel erg goed uit voor zijn leeftijd. Dat kan van ondergetekende niet altijd gezegd worden als ik 's morgens in de spiegel kijk :$ :$ :$
Ook de kleur staat hem mooi.

Luc
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bedankt Luc
Ik blijf hem nog een tijdje mooier maken. Meestal waren mijn motoren bij inruil mooier dan toen ik ze ophaalde bij de dealer. Ik rij graag op de motor maar wil niet rijden op een vieze motor.
Tijdens het poetsen ontdek je namelijk vaak het volgende probleem voordat je er onderweg mee stilstaat. En dan bedoel ik de spijker in de band een kleine olielekkage en rotte slangklem of een lekkende benzineslang. En soms speling op een achterwiel. Het is dus een manier om op tijd te zijn met klein onderhoud tussen de beurten door.

Ton
Ton1959

Sturverhoger Moto Techniques gemonteerd

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Met de gemonteerde Moto Techniques Stuurverhoger en een stuur dat 2,5 cm hoger is en veel comfortabeler.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En zo zien de stuurverhogers uit voor ze gemonteerd zijn. Het stuur is nu ongeveer 1,5 cm breder en dezelfde afstand dichterbij gekomen en dan 2,5 cm hoger dan normaal.

Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Ton1959

Stuurverhogers ,seatjacks en Extenda Fenda spatboprdverlenge

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De eerste drie accessoires gemonteerd .
De stuurverhogers
Seatjacks verhogen de voorzijde van het zadel met ongeveer 6mm ( iets beter omdat je wat minder naar voren schuift tijdens remmen en het zadel iets hoger komt. De kniehoek lijkt helaas niet veel verbeterd maar ergens had ik dat wel verwacht. Maar eerst nog eens proefrijden.
Extenda Fenda (voorspatbordverlenger) zodat het blok en de uitlaatbochten zuiverder blijven.

Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004 _005

Ik roep Tilburg County Chopper ;)

Oftewel, als je eenmaal lekker bezig gaat wat je allemaal aan opsmuk en verbeteringen kunt doen, zit er zo weer een paar kilo aan extra gewicht op.
Maar dat is in mijn ogen ook 1 van de grote charmes van BMW, het is niet “gegoten in beton” wat dat betreft, er zijn nog genoeg mogelijkheden om je eigen smaak en tint aan de fiets te geven.

Wel mooi en hopelijk ook net dat belangrijke extra stukje comfort voor je!
Waar het allemaal uiteindelijk om begonnen is. ;)
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob
En na deze winter de Hyperpro veren en ben ik al een eind in de goede richting. En nog een paar nieuwe veren aan de standaard(s) . En de standaard overspuiten ook nog. We blijven lekker bezig toch.... Big RT Smile


Ton _004
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ton1959 schreef:...En nog een paar nieuwe veren aan de standaard(s)...
:?: Zijn ze niet goed meer dan? :?:

Misschien iets waar ik ook op moet letten? _001
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob

Nou die veren zijn een bonk roest. Dat was bij mij nooit gebeurd omdat ik ze altijd een beetje invet. Ik ben allergisch voor roest.De standaard wil ik toch overspuiten omdat hij ook roestig is en ik dacht dan verwen ik de motor met een paar blinkende nieuwe veren en misschien zijn ze nog wel iets sterker ook. Nu blijft soms de standaard een beetje hangen en als er nieuwe veren opkomen en het zaakje weer ingevet is loopt dat allemaal weer wat fijner.
Ton _004
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ok, bedankt _004 , zal bij mijn dame ook eens een blink werpen op haar veertjes.
Want zover ik bemerkt heb, is het alleen de zijstandaard die ietwat "hangt", min-of-meer.
Maar dat "verwijt" ik het koudere weer, dan wordt alle smering wat minder soepel.
(zoals mijn stalen poortdeur, die heeft drie zware schanieren, maar met dit koude weer merk je pas echt het gewicht :shock: )

Welk(e) smeermiddel(len) gebruik/adviseer jij? (voor de veertjes en scharnierpunten van de standaarden van de motor)?
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob

Ik heb een water en hittebestendig vet dat ik voor de balhoofdlagers van mijn F650 gekocht had van SKF. Dus dat smeer ik op de lagering van de standaard. En voor de veren kan je zelfs nog wel die blanke/ amber teytyl gebruiken. Maar ik reinig mijn blok met en mengsel van diesel en motorolie en dan blijven die delen ook vettig. Elk vet op die veren is beter dan niks. De diesel reinigt het blok en de olie laat een klein beetje bescherming achter op het blok.Helaas had mijn standaard geen smeernippels. De F650 had er twee gemonteerd .

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bedankt voor de info, Ton! _004

Toch wel belangrijk om er aandacht aan te besteden, het gewicht van de dame (en soms van mij :roll:) leunt op die delen, en dat vergeet je snel om naar te kijken, totdat het doorgeroest is en afbreekt. :shock:

Wat ik wel eens gelezen heb op het forum.

Bedankt, weer wat geleerd en een punt van aandacht! _004
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob
Ik geloof altijd in preventief onderhoud maar overdrijf het soms wel hoor. Normaal gesproken moet je zelfs bijvoorbeeld ook de rubber remleidingen ook al lang vernieuwen bij deze leeftijd. En dat zie je aan de remvloeistof omdat op een gegeven moment die binnenzijde van die slangen verder aangetast word door de vloeistof. Dus niet alleen droogtescheuren aan de buitenzijde. De leidingen worden ook steeds harder en minder flexibel. De remvloeistof word dan ook sneller zwart en dat zie je weer tijdens het verversen.
Normaal daalt het kookpunt van de remvloeistof doordat de vloeistof hygroscopisch is maar er komt niet alleen water en slijpsel van de metalen delen in maar ook materiaal dat oplost van de binnenzijde van de slang. Maar ja ik zie het wel als ik de vloeistof ververs zo rond september 2011.
En dan de Stahlflex remleidingen erop en de motor remt weer een heel stuk beter. Maar ik kijk voor deze naar de aanbiedingen altijd op Ebay.

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hallo Ton,

De punten van aandacht betreffende de remleidingen had ik ook al ergens over gelezen, inderdaad.

In het begin had ik er nog over gedacht om ze te vervangen door de meer duurzame(re), stalen versie, maar gaf een expert aan dat dit niet zo veel verschil zou maken in de remkracht. En vervanging alleen "noodzakelijk" zou zijn als de remleidingen gescheurd of verdroogt (o.i.d.) zou zijn.

Aan de andere kant denk ik dan dat het wel om mijn veiligheid gaat, en je inderdaad rekening moet houden met het feit dat een remleiding door de agressiviteit van remvloeistof (ik heb gezien wat het doet op de lak van iemands motor :shock:) langzamerhand aangetast wordt.

En ik het eigenlijk "preventief" zou moeten laten vervangen.

Ga er toch weer eens serieus naar kijken cq. over nadenken.

Is Stahlflex een merk, zoals (waar ik dan naar kijk) GoodRidge?
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Hey Ton,

Mijn vorige - en eerste - motor was een r850r, en daar heb ik 2 jaar heerlijk op gereden, ruim 50,000 kilometers. Eigenlijk nooit problemen gehad met de vaste ruit, maar ik kon het ook nergens mee vergelijken. Na een val was de ruit flink beschadigd _002 (diepe krassen, steun afgebroken) en eigenlijk niet meer bruikbaar. Ik heb hem toen vervangen door een model van MRA, de Varioscreen
(kon zo snel geen link naar de officiële website vinden)

Eenvoudig te monteren en op allerlei manieren in te stellen, en wordt inclusief model specifieke bevestiging geleverd.
Wellicht een merk/model om mee te nemen in je overwegingen.
[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Gerbert
Dat is inderdaad ook een mooi scherm.

Ton _004
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag de zijstandaard vergroter gemonteerd en ook de middenbok die gepoedercoat is weer gemonteerd. Inclusief nieuwe veren en rubbertjes. Ziet er weer een stuk beter uit als de roestige middenbok. Met dank aan Dave _004

Ton Big RT Smile
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Strak & handig.
Ziet er weer uit als nieuw! _004
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er was een ding dat nog beter gemogen had. De standaard had nog wat beter omhoog kunnen gaan als je hem van de middenbok rijd. Zelfs met nieuwe veren en ingevet moet ik de standaard toch nog een klein duwtje geven voor hij in zijn geheel terug naar boven gaat.Maar ik ben tevreden hoor
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat probleem had ik ook vaak op mijn -1100-, volgens mij is de constructie van de (tweevoudige) veerwerking niet optimaal.
Misschien wat smering op het scharnierpunt? (ik roep maar wat: kogellagervet? _001)

Wel merk ik dat de veerwerking op de -1100- krachtiger leek dan bij de -1200-.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat heb ik er helaas al op gedaan. Misschien komt er nog wat verbetering in.
Inspector Gadget

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Voor wat het waard is, en een beetje mosterd na de maaltijd;

Toen ik mijn ( -1200- ) zijstandaard eraf ging halen om de antennemast-beugel erop te laten lassen, (viewtopic.php?f=47&t=787&start=1680#p53986) zag ik op de RepROM voor de -1200-
46 53 005 Zijstandaard uit- en inbouwen/reinigen en smeren + 46 53 505

dat er een bus(je) in het scharnierpunt zit van de zijstandaard, en dat deze binnen en buiten gesmeerd diende te worden; (onderdeel nr. 4 in de 1e afbeelding, nr. 1 in de 2e afbeelding en nr. 2 in de 3e afbeelding). Het busje zat er redelijk strak in, maar er zat ook een klein gaatje aan de rand waardoor het busje uit de zijstandaard getikt kon worden (anders krijg je de zijstandaard niets eens uit de montage-punt los... ;) )
13-3-2012 0-52-47.png
Misschien proberen te smeren met WD40 of siliconenspray? _001

Let wel; bij de -1100- 's vond ik altijd de zijstandaard wel wat zwaar gaan en inderdaad soms wat blijven steken.

Bij de -1200- hoef je er maar naar te wijzen het ding klapt in. :O
Dat is m.i. het andere uiterste.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RhanRT

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door RhanRT »

[quote="dutchmidiman"]
13-3-2012 0-52-47.png
Misschien proberen te smeren met WD40 of siliconenspray? _001

Smeer niet met WD40 of siliconenspray, beiden zijn vettig en trekt stof en vuil aan, gebruik graffiet.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De lagering van de middenbok heb ik gesmeert met een goed vet dat tevens waterbestendig is. En de twee opvulbusjes ook.De motor gaat wel weer een beetje lichter op de standaard
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn aangepast zadel. Ik ben zeer tevreden met het werk van Tijger Leathers aan mijn zadel. Zie hier het resulaat.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 24 sep 2012, 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.
wilcobeettjer

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door wilcobeettjer »

Ziet er mooi uit Ton!!
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bedankt _004
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En geeft toch weer een aander aanzicht ook.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 29 jun 2012, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Heel mooi. Mag ik vragen wat het gekost heeft?

Groet,
Kees Jan
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door BertL »

....mooi, en meteen nieuwe avatar !
GrTz
BertL
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het kostte iets duurder dan wat ik dacht dat wel.
Het verhogen was 70 Euro en de bekleding van het voorste zadel was 90 Euro en het achterste gedeelte was 60 Euro. Maar als je ziet hoe BMW een zadel maakt dan vind je dit meteen het geld waard.
Nu heb je gewoon een goed zadel en eigenlijk zijn die van BMW gewoon standaard vn dezelfde kwaliteit als de schokbreker veren dus gewoon :(

Maar ja Tijger Leathers besteed dan ook de meeste tijd aan het verbeteren van BMW zadels. En hoe nieuwer de BMW hoe minder goed het zadel schijnt te zijn. Zoals het nu zit hoef ik er eigenlijk alleen af om te tanken.
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Voor de Avatar maak ik in de vakantie hopelijk wel een betere foto.

Ton _004
Dave

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Dave »

Mooi biesje ;)

Is mooi geworden Ton! En belangrijker, als de zit goed is geniet je (nog) meer van de motor (zonder T)...
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ja hé Dave ik had dat biesje al ergens anders gezien en vond het toen al zo mooi Big RT Smile
Ton1959

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag weer even lekker de motor gewerkt. Meteen maar wat meer geld uitgegeven voor een goede versnellingsbak en cardanolie. De Catrol MTX 75W140. Wat wel opviel is dat de oude olie die er in zat sinds september 2010 heel zuiver was. En dit was voor zowel de cardan als de versnellingsbak het geval. De remvloeistof ook maar meteen ververst en de motor even gesynchroniseert.
En morgen weer even kijken of hij nou ook nog beter rijd. Ik had alleen de pakking ringen voor versnellingsbak en cardan even bij de dealer gehaald en zelfs als je met het juiste onderderdeelnummer komt voor de ringetjes dan vragen ze nog naar het type motor.


Ton _004
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Mijn ervaring is dat de versnellingbak en de cardan na ca 30000 km zijn ingelopen en dan bij verversing de olie er helder uitziet omdat er geen metaaldelen meer in rondzweven. De olie is natuurlijk wel afgebroken zodat verversen altijd nodig blijft.

Groet,
Kees Jan
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Mijn R1100R zonder T

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ton, gatverdamme wat ziet je zadel er mooi uit. Je ziet gewoon de kwaliteit. DIe moet gewoon lekker zitten.

Tja, ik ben er al achter met dealers vanwege mijn auto.
Als je teveel weet en dat ook ventileert dan worden ze vervelend.
Ik had mijn voorwiellagers van mijn auto laten doen en daarna voelde ik trillingen.
Ik heb daarna 2 keer nieuwe voorwielschijven vervangen en het bleef, ik zag de schijf slingeren als ik deze ronddraaide tussen de remklauw.
Dacht eerst dat mijn schijf krom was door te snelle temperatuur wisselingen. Maar na 2 keer nieuwe schijven monteren kreeg ik door dat de naaf waar mijn lager inzat niet meer recht was. Met het lager erin persen hebben ze deze dus krom geperst. Was onderhand al een paar keer naar de dealer geweest. Toen ik dit vertelde aan de dealer stonden ze me raar aan te kijken en hebben de auto weer nagekeken en melde dat ze hem uitgemeten hadden en er geen slingering inzat.
Ik had geen verstand van auto's.
Yeh wright, mijn vader heeft altijd in de auto's en vorkheftrucks gewerkt en daar heb ik alles van geleerd.
Ik naar een onafhankelijke zaak bij mij om de hoek en hem hetzelfde gezegd dat ik dus dacht dat ding krom was, hij ging meten en melde me dat ie zo krom als een hoepel was.
Hij vond het netjes dat ik gelijk kon vertellen wat ik constateerde zodat hij gericht kon zoeken.
Heb hem voor weinig de boel laten maken en dat is nu mijn garage geworden , de dealer weet niet wat ze doen bij auto's.
Ik onderhand wel want je krijgt een hulpmonteurtje die zodra hij afgestudeerd is werkplaatsmonteur word die alleen maar de hulpjes aan het werk moet houden bij die dealer van mij.
Hoe dat met motormonteurs is weet ik niet want van mijn auto heb ik al geleerd en daarom heb ik Kenny als monteur voor mijn motor.
Daar mag je zien wat hij doet en hoe hij het doet, geen geheimen.
Interessant voor mij met mijn achtergrond van mijn vader en soms leer ik ook nog bij met Kenny.

Hoe het zit met regnrs van de onderdelen? Geloven ze je niet of willen ze geen verkeerde spullen verkopen?
Denk toch dat het je eigen verantwoordelijkheid is als je met een nummer komt en je die krijgt van ze en achteraf blijkt dat je geen ringetje hebt maar een voorvorkpoot.
Ze kunnen toch gewoon zeggen met dat nummer van Oh dat ringetje van het boutje van de versnellingsbak? Iedereen blij dan toch?
Volgens mij ligt het aan het communiceren van een dealer met een klant die wat wijzer is dan de doorsnee rijder.
Ton, als je bij mij zo een ringetje zou halen zou ik dat zo afhandelen, helaas ben ik geen motorbedrijf maar weet wel dat je een klant in zijn waarde moet laten en dit ook kunnen zien. Niet iedereen is gelijk, gelukkig maar.

Maar top dat je je motor zelf doet.
Heb ik soms nog weinig tijd voor vandaar dat ie dan naar Kenny gaat. Maar wil wel zoveel als mogelijk zelf doen.
Gesloten

Terug naar “Showen die R1100RT”