Keyless ride en centrale vergrendeling

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Dingeman »

Beste R1200RT LC rijders,

Over de schakelassist (quick shifter) lees ik genoeg op dit moment. Maar over de extra opties van "keyless ride" en de "centrale sleutelvergrendeling" ben ik nog niets tegengekomen.

Zouden die LC-rijders, die deze beide opties hebben op hun RT, eens hun ervaringsgegevens willen delen. B.v. is het het geld waard, hoe is het bedieningsgemak, werkt het altijd, zijn er naast de mogelijke voordelen ook nog nadelen, is het storingsgevoelig etc. etc.

Bedankt alvast.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Beste,

Dinsdag a.s. krijg ik mijn RT/LC afgeleverd met Keyless ride en centrale vergrendeling.
Zodra ik iets zinnigs hierover kan melden kom ik er op terug.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste, ik heb keyless ride en centrale vergrendeling. Gemakken dienen de mens denk ik dan maar en beide werken naar volle tevredenheid. Ik vind het wel makkelijk dat ik mijn sleutel in mijn broekzak kan houden. Wanneer ik een tour ga maken zet ik vooraf het alarm op automatisch, als ik stop afstap en even een winkel etc binnen ga ben ik in ieder geval verzekerd dat hij op alarm staat. Centrale vergrendeling werkt niet op de kleine topkoffer die erop zit.
Overigens ben ik zeer tevreden over de r1200rtlc rijdt geweldig.
Veel plezier ermee.

Groeten lexrt Big RT Smile _004
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Lemoi »

ben ook wel tevreden met de keyless ride. Alleen had ik graag gezien dat als het alarm er automatisch erop gaat , ook alles vergendelt wordt. Dus je loopt weg en klak, alles dicht, tjoep alarm erop.
Heb nu het gevoel dat keyless ride er "achteraf" bij is gekomen zonder over een totaal concept na te denken.
En centrale vergrendeling werkt prima (ook met de grote topkoffer). Dat is wel een grote aanwinst tov mijn oude R1100RT
Erteetje

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Erteetje »

Centrale vergrendeling werkt bij mij tot nu toe storingsvrij en ik vind het een handige optie om in een keer alles af te sluiten _004
hbeeksma
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2015, 11:37
Type: R1200RT
Bijz: K52 San Marino Blue Metallic (sinds 17-7-2015)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem
Locatie: Arnhem

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door hbeeksma »

Functioneert prima, maar moet wel een routine ontwikkelen waar je de sleutel laat. Zeker met dit wisselende weer en dito kleding zit de sleutel telkens "in het andere jasje".
Moet de sleutel wel echt op je lijf dragen, want in je tas in de koffer is net te ver weg. Keyless ride zorgt ook voor de tankdop, en das ook wel handig.
De centrale vergrendeling neemt tevens het kleine "dashboardvakje" voor zijn rekening, waardoor dat ook iets aan functionaliteit wint. Je kunt er nu redelijk straffeloos je telefoon in doen, zonder na het weglopen terug te moeten omdat het vakje misschien niet op slot is.
schaap

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door schaap »

Lexrt schreef:Beste, ik heb keyless ride en centrale vergrendeling. Gemakken dienen de mens denk ik dan maar en beide werken naar volle tevredenheid. Ik vind het wel makkelijk dat ik mijn sleutel in mijn broekzak kan houden. Wanneer ik een tour ga maken zet ik vooraf het alarm op automatisch, als ik stop afstap en even een winkel etc binnen ga ben ik in ieder geval verzekerd dat hij op alarm staat. Centrale vergrendeling werkt niet op de kleine topkoffer die erop zit.
Overigens ben ik zeer tevreden over de r1200rtlc rijdt geweldig.
Veel plezier ermee.

Groeten lexrt Big RT Smile _004
Hey,bij mij werkt de vergrendeling wel op de topkoffer ,is wel meerprijs en gaat samen met extra remlicht achter op je topkoffer plus een lampke erin..
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door HansD »

Centrale vergrendeling is decadent (net een auto), maar ook erg handig: 1 klik en alles dicht!
(Ik rijd altijd met alle koffers op de motor)
Laatst gewijzigd door HansD op 12 nov 2015, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
doov650

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik vind de centrale vergrendeling een nutteloze optie. Ik rij vrijwel altijd zonder koffers, dus dan werkt het alleen op het kastje in de dash waarin toch niets past.

Keyless ride heb ik niet , maar wel eens een fiets meegehad die het wel had. Dat vind ik wel een handige optie.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Lemoi »

centrale vergrendeling is perfect. Alle drie de koffers in 1 keer dicht en ook beide vakjes voor, ideaal. Kan me voorstellen dat het minder interessant is als je geen koffers hebt, maar dan nog. Beter geen sleutel gebruiken als een sleutel :-)
Mijn sleutels leg ik in het linker vakje voor als ik ga rijden. Bevalt me prima
Gebruikersavatar
bmwmuppet
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2009, 21:54
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Franeker
Locatie: Franeker

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door bmwmuppet »

Gebruik m'n Lc nu een dik halfjaar en ben zeer tevreden over de opties die je noemt .De tip van het aut alarm neem ik mee en ga dit ook zo instellen
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Lexrt »

schaap schreef:
Lexrt schreef:Beste, ik heb keyless ride en centrale vergrendeling. Gemakken dienen de mens denk ik dan maar en beide werken naar volle tevredenheid. Ik vind het wel makkelijk dat ik mijn sleutel in mijn broekzak kan houden. Wanneer ik een tour ga maken zet ik vooraf het alarm op automatisch, als ik stop afstap en even een winkel etc binnen ga ben ik in ieder geval verzekerd dat hij op alarm staat. Centrale vergrendeling werkt niet op de kleine topkoffer die erop zit.
Overigens ben ik zeer tevreden over de r1200rtlc rijdt geweldig.
Veel plezier ermee.

Groeten lexrt Big RT Smile _004
Hey,bij mij werkt de vergrendeling wel op de topkoffer ,is wel meerprijs en gaat samen met extra remlicht achter op je topkoffer plus een lampke erin..
Klopt werkt tegen meer prijs op de grote topkoffer, alleen ik heb een kleine topkoffer.

Groeten lexrt
Gebruikersavatar
hweerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2009, 20:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: engelse versie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: amersfoort

Re: Keyless ride en centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door hweerman »

Ik heb centrale vergrendeling op kleine topkoffer en op de zijkoffers. Werkt prima! En erg gemakkelijk. Keyless ride heb ik niet: bij weglopen druk ik op de afstandsbediening van de sleutel en dan staat het alarm er op en zijn de koffers vergrendeld. Ideaal. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”