BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

Bridgestone T30 Sport Touring

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Voor onze RT's vragen naar de GT versie die kunnen meer gewicht aan.
[youtube]HOT9undnQ1o[/youtube]
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Benji »

Dit filmpje gaat over de T30 Evo, de opvolger van de T30. Volgens mij kun je de T30 Evo niet in GT uitvoering krijgen, tevens is de EVO maar in 1 of 2 maten verkrijgbaar op dit moment.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
beckysmile

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door beckysmile »

Dat was in het begin met de T30 niet anders, goede hoop dus, dat daar snel verandering in komt.
Ik heb nog zo'n 3000 km te gaan met mijn T30 (heeft nu 14 k gelopen, licht plat vlak in het midden wegens veel snelweg), duurt nog ongeveer 3 maanden, en dan liggen ze hopelijk in de winkel.

Ik ben in elk geval dermate tevreden, dat het zeker weer een T30 wordt, en indien mogelijk de EVO-versie.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ze rijden idd erg fijn _004
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Baird »

beckysmile schreef:Dat was in het begin met de T30 niet anders, goede hoop dus, dat daar snel verandering in komt.
Ik heb nog zo'n 3000 km te gaan met mijn T30 (heeft nu 14 k gelopen, licht plat vlak in het midden wegens veel snelweg), duurt nog ongeveer 3 maanden, en dan liggen ze hopelijk in de winkel.

Ik ben in elk geval dermate tevreden, dat het zeker weer een T30 wordt, en indien mogelijk de EVO-versie.

Groet, Aad

Big RT Smile
Kijk, dat bericht zocht ik nou: iemand die tevreden is over de T30 en ook net als ik veel snelweg rijdt. _004 Ik las in een test van 2014 dat hij heel stabiel is, dat komt goed uit want mijn 1150 blijft onrustig rijden bij rechtuit, ook bij de MPR4GT, Metzeler ZE8, Dunlop Smart II. (nee, nergens speling, ook met de kleine ruit, zonder topkoffer en de vering is onderhanden genomen door JJSuspension)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

K'heb de T30GT's er nu 900 km onder en deze band rolt zeer "vertrouwenswaardig" onder alle omstandigheden.

fyi
gr. Joop
beckysmile

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door beckysmile »

Net even gecheckt bij Bridgestone, de 2 leverbare maten zijn in elk geval de goede voor zowel 1150RT als 1200RT, maar ze geven zelf aan, dat deze band niet geschikt is, dus het wordt toch echt wachten op de GT versie.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Staat ook boven het filmpje..... ;) _004
beckysmile schreef:Net even gecheckt bij Bridgestone, de 2 leverbare maten zijn in elk geval de goede voor zowel 1150RT als 1200RT, maar ze geven zelf aan, dat deze band niet geschikt is, dus het wordt toch echt wachten op de GT versie.

Groet, Aad
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Markus »

De t30 ligt er net een dag onder, nog niet echt een uitspraak over kunnen doen.
Hopelijk in een later stadium iets meer ervaring, net als met de machine zelf.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door WernerB »

Baird schreef:
beckysmile schreef:Dat was in het begin met de T30 niet anders, goede hoop dus, dat daar snel verandering in komt.
Ik heb nog zo'n 3000 km te gaan met mijn T30 (heeft nu 14 k gelopen, licht plat vlak in het midden wegens veel snelweg), duurt nog ongeveer 3 maanden, en dan liggen ze hopelijk in de winkel.

Ik ben in elk geval dermate tevreden, dat het zeker weer een T30 wordt, en indien mogelijk de EVO-versie.

Groet, Aad

Big RT Smile
Kijk, dat bericht zocht ik nou: iemand die tevreden is over de T30 en ook net als ik veel snelweg rijdt. _004 Ik las in een test van 2014 dat hij heel stabiel is, dat komt goed uit want mijn 1150 blijft onrustig rijden bij rechtuit, ook bij de MPR4GT, Metzeler ZE8, Dunlop Smart II. (nee, nergens speling, ook met de kleine ruit, zonder topkoffer en de vering is onderhanden genomen door JJSuspension)
Bert,
Ik heb vlak voor het treffen2015 , mijn tweede! set T30 banden laten monteren. Van de eerste ging de achterband 16000km mee. Had nog wel een paar duizend meegekund, maar ik wilde met Therese achterop, geen risico nemen! ;)
De voorband was nog niet dringend nodig, maar toch meteen ook laten vervangen. Wel de GT-versie!
De T30 GT vertoont op geen enkele wijze een vorm van cupping! Ook niet na 16000 km!

Ben buitengewoon content met de T30! Ik maak veel snelweg kilometers, dus wat sneller plat rijden....
De band stuurt heerlijk bochten in en voelt veilig en stabiel aan. Ook met duo en belading.
Een ding zou de Evo beter moeten doen en dat is presteren bij nat wegdek. Ik rijd echter nooit op de grens en kan dus geen ervaring delen waarop de T30 in bochten bij nat wegdek, wat onplezieriger zou aanvoelen.

Mijn leverancier in Tholen is topdealer van Bridgestone en kan derhalve deze banden tegen zeer lage prijzen aanbieden, inclusief omleggen!
Ik kan de band je derhalve zeer aanraden! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Baird »

Inmiddels met mijn huisleverancier een afspraak gemaakt om binnenkort de T30 GT's eronder te laten leggen en dan een week naar de Vercors om ze 'in te rijden' :D en daarna in 3 maanden op te rijden :cry:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
beckysmile

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door beckysmile »

Even een citaat uit de Motoplus:

"Bij de T30 Evo lag de nadruk op het verbeteren van natte grip met behoud van de bestaande goede eigenschappen. Ter indicatie van de verbetering: Bridgestone geeft aan dat de rondetijd op het natte testcircuit liefst 9 procent sneller is!"

Mij lijkt dit een significante verbetering.

Uiteraard blijft er verschil bestaan tussen droog en nat, en op een circuit zullen er geen plakstrepen en zebrapaden liggen, daar verlies je je grip, net als op metalen dilatatiestrips bij bruggen.
Je zult die dingen met elke band blijven voelen, de kwaliteit van de band moet dan zitten in het snel herstellen van de grip na zo'n wisseling.
Bij de huidige T30 GT is naar mijn mening op dat gebied nog wat winst te halen, maar dan vooral met als doel, dat de motor wat minder nerveus aanvoelt, en niet dat ik harder de bocht om kan, dat laat mijn verstand niet toe in de regen (het externe geheugen achterop trouwens ook niet :mrgreen: ).
Op droog wegdek doet de T30 het uitstekend, zonder allerlei verschijnselen als scheef aflopen of cuppen. Een plat slijtvlak door veel snelwegkilometers is helaas niet te voorkomen, behalve ten koste van grip.

Mijn volgende band wordt zeker weer een T30 GT, en indien mogelijk een Evo.

Groet, Aad
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Markus »

Tot nu toe een paar honderd km erop zitten met de band.
Achter rijd goed, voor vind ik alleen onrustig boven de 110 en verder.
Als ik normaal rij (50) kan ik tevens niet het stuur los laten om rechtdoor te rijden, dit weet ik aan de boxer motor (afwijking naar rechts).
Is dit normaal? En op welke spanning staan bij jullie de banden?
Ik rij op de 1100.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Voor een goede test om te kijken of de motor rechtuit gaat in plaats van naar rechts trekt kan je dit beter proberen op een groot parkeerterrein of in de midden van de weg als er geen verkeer is. Door het camber van de weg gaan motoren en auto's vaak langzaam naar rechts . In Engeland kregen we altijd klachten dat ze net naar de andere kant trokken bij het loslaten van het stuur. De weg is bol voor de afwatering van het water namelijk. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik over het algemeen toch minimaal met één hand het stuur vast houd. Je voelt overigens wel reacties in het stuur bij gas geven of loslaten bij boxermotoren.
beckysmile

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door beckysmile »

Voor 2,5, achter 2,9 zowel solo als duo.

Zeer stabiel weggedrag bij alle snelheden solo zonder topkoffer, duo met topkoffer rijdt prima tot zo'n 160, daarboven ontstaan er achter wat vreemde geluiden, hoewel die niet perse van de achterband hoeven te komen :mrgreen:
Ik ben in elk geval zo tevreden, dat ik, ondanks alle positieve verhalen over de MPR4, er absoluut niet over denk om deze te laten monteren, het wprdt gewopon weer een T30, al dan niet Evo.

Groet, Aad
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Viaantje »

Wellicht een vreemde vergelijking, maar op al mijn auto's waar ik Michelin's onder had leggen gingen deze banden eronder vandaan :evil:
Met mijn Saxo 1.4 sport met Michelin sportiefste banden destijds in hevige regenval op de A12 2x toe achterstevoren gestaan en het gelukkig kunnen navertellen (was gelukking 's avonds laat met weinig verkeer.
Maar ook onder zwaardere en groteren auto's gingen de Franse banden eraf, reed met Conti's, Toyo's, Dunlop (zomer en winterbanden) en Bridgestone's.
Moet zeggen dat Bridgestone mij beter passen qua karakter. Dunlop's wat zoekerig en de BS stabieler. Met de Battlax heb ik dit gevoel ook.
Merkte van de week op dat mijn motorbanden ook lichtjes een vlak gedeelte krijgen (cardantrekje) ondanks dat ik niet veel snelwegkm's maak.
Maar eerlijkheid wenst ook dat dit vermoedelijk al was toen ik de motor kocht. Dus helemaal objectief kan ik dit niet beoordelen.
Wel komen er later BS onder, in de GT Evo. Kijken hoe lang ze dan mee gaan.

We hebben slechts 2 contactpunten, en daar bezuinig ik niet op.
beckysmile

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door beckysmile »

Volgens mijn lokale rubberleverancier zegt het testen van banden niet zo heel veel, een band die op het ene voertuig goed scoort kan het op een ander voertuig laten afweten. Zie hiervoor ook de diverse toerbandentests, de ene test wordt met de Yamaha FJR1300 uitgevoerd en de andere met de R1200RT lc, en het resultaat levert toch echt een andere uitkomst op. Zo heb ik onder de Fiat Multipla Gislaveds liggen, terwijl die onder de Tigra van mijn zoon niet echt lekker lopen (zoals ook voorspeld door diezelfde rubberleverancier).
Ergo, leg je oor te luisteren bij je bandenleverancier, hij hoort van vele gebruikers wat hun ervaringen zijn, en kan je op basis van die informatie goed van advies dienen, tenminste als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt, dan wordt het toch testen lezen of gokken.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Ton1959 »

beckysmile schreef:Volgens mijn lokale rubberleverancier zegt het testen van banden niet zo heel veel, een band die op het ene voertuig goed scoort kan het op een ander voertuig laten afweten. Zie hiervoor ook de diverse toerbandentests, de ene test wordt met de Yamaha FJR1300 uitgevoerd en de andere met de R1200RT lc, en het resultaat levert toch echt een andere uitkomst op. Zo heb ik onder de Fiat Multipla Gislaveds liggen, terwijl die onder de Tigra van mijn zoon niet echt lekker lopen (zoals ook voorspeld door diezelfde rubberleverancier).
Ergo, leg je oor te luisteren bij je bandenleverancier, hij hoort van vele gebruikers wat hun ervaringen zijn, en kan je op basis van die informatie goed van advies dienen, tenminste als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt, dan wordt het toch testen lezen of gokken.

Groet, Aad
De test zegt wel iets natuurlijk alhoewel het resultaat met de testmotor inderdaad anders kan zijn dan met je eigen motor. Maar een band die op nat wegdek geen of weinig grip heeft zal bij elke motor dit resultaat geven. De bandenleverancier zal je graag een goede band verkopen maar ook hij zal kijken naar zijn winstmarges. Dan komt er nog bij dat iedereen andere eisen stelt aan een band dus de terugkoppeling van de klant zegt ook niet alles.
Maar tests zeggen ook niet alles. Er waren ooit testers die de BT21 goed vonden en nu beseft bijna iedereen die hem op zijn BMW had dat die band slecht was. Ik lees dus gewoon heel veel tests en lees goed wat mensen zeggen op forums. En dan kijk ik wat mijn wensen zijn en dan neem ik nog een gok maar de volgende keer pak ik wat de vorige keer de nummer 2 was. Al twijfel ik nog tussen drie merken nu.
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Viaantje »

Wat de testredactieleden allemaal niet schrijven, is niet altijd beter want er zal er nooit één een nieuwe band afkraken.
Hetzelfde geldt voor autotesten/bandentesten, zo extreem ver als dat ze gaan in een test zullen wij in de praktijk vermoedelijk nooit halen.
Dus krijg je automatisch al andere uitslagen.
Een test geeft een idee van een bepaalde band, maar eigen gevoel, type auto/motor, cilinderinhoud, gewicht van de motor/berijder, grootte van het windscherm speelt allemaal nog eens mee.
Plus de rijervaring zelf van de ene persoon, de een voelt niets aan een motor/auto, en een ander voelt meteen verschillen.
Hetzelfde in mijn auto, voel het direct als er 0,2 bar uit is (staan op 2.8). Mijn vrouw rijdt rustig door als ie nog op 2.0 bar staat en dus wiebelig door de bochten heen gaat.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er word altijd een band afgekraakt maar niet op de manier die jij verwacht. De grootste verliezer is in feite het meest afgekraakt door de puntenwaardering. Maar vergeet niet dat het om minimale verschillen gaat. Al één tester meerdere types test komt er altijd een betere uit de bus. En als meerdere testers met hetzelfde resultaat komen dan zegt dat dus wel iets. Neem maar aan dat de testers de rijervaring wel hebben. Anders waren ze geen testers natuurlijk.
Maar voor mij blijft wel altijd de vraag of de test eerlijk is. Maar dat komt er uiteindelijk ook weer uit als andere met totaal andere resultaten komen.
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Viaantje »

Ton1959 schreef: Neem maar aan dat de testers de rijervaring wel hebben. Anders waren ze geen testers natuurlijk.
Maar voor mij blijft wel altijd de vraag of de test eerlijk is. Maar dat komt er uiteindelijk ook weer uit als andere met totaal andere resultaten komen.
Dat je een testresultaat krijgt met een winnaar, en een band die onderaan staat begrijp ik. Ze kunnen niet allemaal op één staan -naughty-
Maar eerlijke testen, veel testen worden onafhankelijk gedaan en op een afgesloten circuit. Maar voor jan en alleman zou het eigenlijk het beste zijn om zelf banden te mogen testen. Want zoals gezegd, het is tamelijk persoonlijk. Een test kan een indicatie geven wat een goede band is. Maar vaak rijden wij niet op eenzelfde motor als waarmee getest is, laat staan dezelfde omstandigheden (hoogte, luchtvochtigheid, temperatuur lucht/wegdek).
Ik weet dat er een testcentrum is in Oostenrijk of Zwitserland waar je banden kunt testen, kun je zelf een soort persoonlijk en vergelijkend warenonderzoek doen.
Zelfde motor, waarbij ze gewoon de setjes wielen met banden vervangen.

Jammer dat dit hier in Nederland niet kan, zodat je eindelijk met de juiste keuze /lees tevreden de deur uitrijdt omdat je eigen keuze hebt gemaakt.
Gewoonlijk kom je er naderhand achter of die band je hebt aangeschaft, bij je past. En is dit niet het geval, is het toch een dure aangelegenheid (valt met de motor nog wel mee). Maar de bandjes die ik onder mijn auto heb bijvoorbeeld kostten me 200 Euro per band (ex montage).
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ben tevreden met de huidige testmethode. Het klinkt erg onpraktisch en onmogelijk als iedereen alles zelf moest testen op het circuit. De test is altijd tekort voor een goed oordeel.
Maar we gaan erg off topic vrees ik.
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Markus »

Even een update.

Zoals ik in mei aan gaf heb ik het rubber er onder laten liggen, zonder te weten hoeveel kilometers ik er op zou afleggen tot aan nu. En ik kan je zeggen, dat zijn er meer dan ik verwacht had.
In mei was ik nog niet eens in staat langer als 20 minuten op de motor te zitten, met als aanleiding een ongelukkig valletje op de schouder. Vanaf medio juni dit geprobeerd op te rekken, totdat ik begin augustus een paar mooie dagen in het verschiet zag. Dit werden uiteindelijk 10 dagen richting Limburg, Ardennen, Luxemburg en de Eifel!
De woon werk kilometers trokken aan mij voorbij en begin September heb ik de Eifel nog maar eens dunnetjes over gedaan. Na terugkomst uit de Eifel had ik alle schroom overwonnen met de RT, waren de schaamranden opgerookt, de band weer zo goed als rond en een hoop kilometers verder.
Nu sinds eind oktober de klei op de wegen begint te liggen, heb ik nog meer vertrouwen in de RT, dan wel de banden gehad, zelfs op rotondes die mij toch iets minder lief zijn sinds het voorjaar.
De teller staat sinds de rubber wissel tussen de 10 en 12 duizend kilometer.
Zijn de banden op? Nee, profiel zit er nog genoeg op. Zowel voor als achter.
Is er al een plat vlak zichtbaar? Misschien langzaam achter, voor nog lang niet.
Is er sprake van cuppen? Voor lichtjes, achter nog niets van gezien dan wel gemerkt.

Misschien wel het belangrijkste wat invloed heeft, de rijstijl. In het begin was ik een degelijke rustige rijder, ondanks mijn leeftijd. Toch ben ik gaande weg ik de motor begon te kennen er steeds meer aan het uithalen. Rij ik vaak, ja! Dagelijks moet de motor er staan voor mij, anders wordt het thuis werken in plaats van op de zaak.

Een foto van de RT durf inclusief banden staat durf ik niet te maken, gezien de staat sinds ik terug ben van de Eifel. Het laagje wat er op zit blijft er de rest van de winter op zitten tegen de pekel. Ik hou namelijk van een glimmende mooie zwarte bimmert,

Tot nog toe een plusje voor deze band, ik ga hem zeker her overwegen erop te knallen. Echter ben ik nieuw in het circus van motor en banden en probeer ik graag ook wat anders uit. Iets wat goed is kan je namelijk altijd nog op terug vallen!
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bridgestone T30 Sport Touring

Ongelezen bericht door Baird »

Zo hebben we allemaal wel wat: Eind juni heb ik zeggen en schrijven één week op de T30's gereden op mijn R1150RT, wat een rampenband, niet te sturen, onrustig, werkelijk doodeng. Na een week dus de MPR4GT's er onder en die zijn 2 weken terug na 16.500 fantastische kilometers vervangen door weer een set MPR4GT. Blijkbaar wil mijn motor niet met de T30's rijden, het zij zo. Het is dus maar net hoe het uit valt. Verder gaan bandenmerken vergelijkingen tussen auto- en motorbanden natuurlijk helemaal nergens over .......

(Oh ja ze waren goed gemonteerd en ook goed gebalanceerd etc etc)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”