Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Bert33 »

Voor mijn -1100- is het weer tijd voor een paar nieuwe banden. Ik ben op zoek naar een goede allroundband die ook bij nat weer presteert. Ik rij dagelijks - totdat er pekel wordt gestrooid - in weer en wind naar mijn werk. Struinend op het internet kom ik de test in het Duitse blad "Motorrad" tegen, waarbij de Metzeler Roadtec Z8 Interact en de Michelin Pilot Road 4 GT goed uit de bus komen (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... uring.html). De Metzeler op 1 in het algemeen, 2 bij de "Nässetest"; de Michelin net andersom. Iemand ervaring met een van de twee, met name wat betreft het gebruik bij regen?
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Mijn ervaring met de mp3 is niet zo goed, de mp4 weet ik niet. De Metzelers doet het onder mijn 1200rt perfect. Nu 12000km verder en de banden gaan nog wel even mee. Ook blijven ze vertrouwd aanvoelen. Maar tja...., banden blijft altijd een persoonlijke keuze!

live today, wait not till tomorrow........
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Dingeman »

In deze rubriek "Banden-velgen-wielen" staan zoveel draadjes over ervaringen tav banden voor onze RT's dat je bijna jou vraag niet meer hoeft te stellen. Als je even zoekt en gaat lezen, ben je echt wel enige tijd bezig.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Bert33 »

In deze rubriek "Banden-velgen-wielen" staan zoveel draadjes over ervaringen tav banden voor onze RT's dat je bijna jou vraag niet meer hoeft te stellen. Als je even zoekt en gaat lezen, ben je echt wel enige tijd bezig.
Klopt helemaal en inderdaad ook al gedaan. Mijn vraag betreft echter specifiek de genoemde merk en type banden, die in deze test als beste uit de bus komen en mogelijke eigen ervaringen van medeforumleden met de door Motorrad genoemde "klasse Fahreigenschaften bei Regen".... Daar heb ik in de talloze draadjes zoekend weliswaar (mn over de PR4) een paar opmerkingen over kunnen vinden maar het zou mij helpen als ik daar iets meer over te weten kan komen.
Gebruikersavatar
Ralf
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2014, 15:42
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Ralf »

Vorige week mpr3 voorband vervangen voor mpr4 gt (r1100rt). De oude band was vierkant gereden door woon werk verkeer, meerendeel rijksweg. Heb geen ervaringen met de metzlers maar Michelin levert zover dat ik het weet geen mpr4 achterband voor de r1100rt (160/60 18). Hopelijk heb je hier wat aan.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Lemoi »

had eerst de metzeler op mijn 1200RT LC en nu de MPR4. Met droog weer heb ik geen onderscheid gemerkt. Bij nat weer zijn de MPR4 voor mij beter. kan er iets "verder" mee gaan.
Vandaag uit stuttgart terug naar huis (met een groot stuk binnen door). de eerste 3 uur regen gehad en voel me prima met de MPR4. Dat had ik niet met de metzeler

Dus ik ga volgende keer zeker weer voor MPR4.
Als je alleen recreatief rijdt is de metzeler ook prima daar je toch dan bijna alleen met goed weer rijd.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Lemoi schreef:had eerst de metzeler op mijn 1200RT LC en nu de MPR4. Met droog weer heb ik geen onderscheid gemerkt. Bij nat weer zijn de MPR4 voor mij beter. kan er iets "verder" mee gaan.
Vandaag uit stuttgart terug naar huis (met een groot stuk binnen door). de eerste 3 uur regen gehad en voel me prima met de MPR4. Dat had ik niet met de metzeler

Dus ik ga volgende keer zeker weer voor MPR4.
Als je alleen recreatief rijdt is de metzeler ook prima daar je toch dan bijna alleen met goed weer rijd.
Goed info ik hoop dat er de MPR4 ook komt voor mijn motor. Ik vind het zo jammer dat ik nu alleen maar de voorband kan kopen in combinatie met een MPR3
doov650

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door doov650 »

Mijn LC is af fabriek met de Metzeler geleverd. Band bevalt prima en eerlijk gezegd beter dan de PR3 die ik hiervoor altijd reed.
Inmiddels heb ik 9,5k met de banden gereden en ze sturen nog steeds retestrak. Dit in tegenstelling tot de PR3 die na verloop van tijd steeds zwaarder gaat sturen en vanaf ca 8k onplezierig gaat aanvoelen.
In de regen geven ze net zo veel vertrouwen als de Michelins. Uit de testen komt Michelin steevast als regen-winnaar uit de bus. Bedenk daarbij wel dat de banden dan op de limiet getest worden. Een normale gebruiker ( ik dus) komt doorgaans niet in de buurt van wat de banden in de regen aankunnen. Ik ervaar geen verschil tussen de Metzeler en de Michelin, dus voor mij staat de keuze vast. Ik blijf bij de Z8.
Ik schat dat de Metzelers nu nog voor zo'n 1500-2000 km profiel hebben. Dus met de levensduur zit het ook wel snor.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Lemoi »

na 17K waren mijn metzeler op. Nu 7500 km gereden met de MPR4. Bevallen nog steeds goed en zeker ook retestrak op droog maar wel beter op nat als metzeler, hoef je echt niet het uiterste proberen op te zoeken. Hij "zoekt" wat meer met regen. (ik rij dus ook met kleine regenbuitjes en zwaardere regenval)
ik kan me voorstellen dat ik als elke dag rijder wel wat verder ga en waarschijnlijk daardoor ook iets meer van de banden verg en waarschijnlijk daardoor het verschil merk.

Daarom zoals gezegd, ik kan me voorstellen dat als je meer recreatief rijd je net zo goed de metzeler kan nemen
Gebruikersavatar
FredBurgmans
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 sep 2010, 23:45
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

doov650 schreef:Mijn LC is af fabriek met de Metzeler geleverd. Band bevalt prima en eerlijk gezegd beter dan de PR3 die ik hiervoor altijd reed.
Inmiddels heb ik 9,5k met de banden gereden en ze sturen nog steeds retestrak. Dit in tegenstelling tot de PR3 die na verloop van tijd steeds zwaarder gaat sturen en vanaf ca 8k onplezierig gaat aanvoelen.
In de regen geven ze net zo veel vertrouwen als de Michelins. Uit de testen komt Michelin steevast als regen-winnaar uit de bus. Bedenk daarbij wel dat de banden dan op de limiet getest worden. Een normale gebruiker ( ik dus) komt doorgaans niet in de buurt van wat de banden in de regen aankunnen. Ik ervaar geen verschil tussen de Metzeler en de Michelin, dus voor mij staat de keuze vast. Ik blijf bij de Z8.
Ik schat dat de Metzelers nu nog voor zo'n 1500-2000 km profiel hebben. Dus met de levensduur zit het ook wel snor.
Gisteren liet ik mijn PR4 vervangen en heb nu de Metzeler Z8 eronder liggen.
Mijnheer DooV, ik kan u verzekeren dat u aangenaam verrast zult zijn door de nieuwe Metzeler Z8 Interact M/O (let op die aanduiding/toevoeging!) want niet alleen de rubbercompound is recentelijk aangepakt maar ook het karkas van de band. En beide veranderingen hebben goed uitgepakt.

Voor mij staat daarom nu al vast dat de volgende set weer de Metzeler Z8 Interact M/O wordt.
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Iemand gebruikservaring met banden Michelin of Metzeler?

Ongelezen bericht door Lemoi »

FredBurgmans schreef:
doov650 schreef:Mijn LC is af fabriek met de Metzeler geleverd. Band bevalt prima en eerlijk gezegd beter dan de PR3 die ik hiervoor altijd reed.
Inmiddels heb ik 9,5k met de banden gereden en ze sturen nog steeds retestrak. Dit in tegenstelling tot de PR3 die na verloop van tijd steeds zwaarder gaat sturen en vanaf ca 8k onplezierig gaat aanvoelen.
In de regen geven ze net zo veel vertrouwen als de Michelins. Uit de testen komt Michelin steevast als regen-winnaar uit de bus. Bedenk daarbij wel dat de banden dan op de limiet getest worden. Een normale gebruiker ( ik dus) komt doorgaans niet in de buurt van wat de banden in de regen aankunnen. Ik ervaar geen verschil tussen de Metzeler en de Michelin, dus voor mij staat de keuze vast. Ik blijf bij de Z8.
Ik schat dat de Metzelers nu nog voor zo'n 1500-2000 km profiel hebben. Dus met de levensduur zit het ook wel snor.
Gisteren liet ik mijn PR4 vervangen en heb nu de Metzeler Z8 eronder liggen.
Mijnheer DooV, ik kan u verzekeren dat u aangenaam verrast zult zijn door de nieuwe Metzeler Z8 Interact M/O (let op die aanduiding/toevoeging!) want niet alleen de rubbercompound is recentelijk aangepakt maar ook het karkas van de band. En beide veranderingen hebben goed uitgepakt.

Voor mij staat daarom nu al vast dat de volgende set weer de Metzeler Z8 Interact M/O wordt.
kijk zo heeft ieder zijn eigen ervaring. Zo zie je maar weer, een ieder rijd anders en sommige voor de werk en andere voor recreatief gebruik. dus ieder zijn band _004
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”