BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

Pirelli Angel GT

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag de Pirelli Angel GT laten monteren. De gevoeligheid voor lengterichels is weer weg en de band voelt eigenlijk meteen goed. Mijn MPR3 was niet versleten maar het slijtagepatroon was onregelmatig ( cuppen) en dat voelde je ook in bochten. Nu rijd de motor weer gewoon. Nog even afwachten hoe de band is als ik er 50km op heb gereden.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag nog wat meer gereden. Nu valt eigenlijk pas op hoeveel effect het cuppen heeft op het gevoel dat je band je geeft. Een nieuwe band rolt gewoon netjes door de bocht. Mijn oude band had nog zeer veel profiel maar je hebt er in feite niks aan als de band gecupt is dan moet je hem toch vervangen . Maar ik vind de PIrelli's toch een fijner gevoel geven. DE MPR3 heeft wel veel grip en is op nat wegdek zeer goed maar de motor lijkt er meer mee in de bocht te vallen. En op dat punt wint de Pirelli voor mijn gevoel.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door EileRT »

Bedankt voor het delen Ton. Ik heb er nu MPR3 onder. Nu na 8K nog geen last van cuppen, maar de Pirelli houd ik in mijn achterhoofd en mag MSA t.z.t. wellicht voor mij bestellen. Ben benieuwd naar jouw verdere ervaring met deze band. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Eilert

Mijn MPR3 heeft er voor 14586 km op gelegen. Waarvan ongeveer 3500km op de bandenspanning die Michelin aangaf. Daarna ben ik de spanning hoger gaan zetten en daardoor leek het cuppen een stuk minder snel te gaan. De achterband cupt ook maar daar merk je veel minder van. Die ligt er een 12000km op ongeveer. En ik verwacht dat ik die pas volgend jaar voor de zomer eens vernieuw. Maar zoals ik al zei de profieldiepte was nog steeds goed voor maar ik vond het sturen wat minder worden.
Ik vind het nu weer leuk als er een bocht komt Big RT Smile
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door EileRT »

Ton1959 schreef:Ik vind het nu weer leuk als er een bocht komt Big RT Smile
En daar GAAT het uiteindelijk toch ook om Ton! _004 Big RT Smile _004

Overigens houd ik ook een iets hogere bandenspanning aan dan voorgeschreven, juist om het cuppen tegen te gaan. Nou ja, tegenhouden doe je het nooit! ;)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Door stom toeval kwam ik er tot mijn verbazing achter dat mijn MPR3 achterband 3 jaar geleden is gemonteerd en ondertussen 18000 km verder. Dacht ik een paar weken geleden nog dat ik waarschijnlijk het KFR van de boxer voelde omdat de -1150- nogal stotend reed op de snelweg, nu denk ik dat het ook wel eens gecupte banden zouden kunnen zijn. Ik ga deze week nog naar de bandenspecialist en zal de band laten nakijken en mij ook eens voor laten lichten over de Pirelli. Ik ben geen kenner maar mijn voorband (ook MPR3) is een jaar later gemonteerd, heeft er 5000 minder op staan, maar is naar mijn mening meer aan vervanging toe dan de achterband. Maar dat zal de specialist maar moeten beoordelen :neutral:

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn MPR3 ligt er achter ook rond de drieduizend korter op dan mijn net vervangen voorband. En is zit nog gigantisch veel profiel op maar ook gecupt. Maar ik laat die nog een tijdje liggen. Ik kan me niet voorstellen dat de Pirelli uiteindelijk ook niet zal cuppen maar je zal het verschil zelf niet weten totdat je het getest hebt zag ik dan maar. Telkens blijven de testers roepen dat de nieuwe beter zijn. Hij voelt fijn maar aangezien het nu al weer fris is verwacht ik niet dat er dit jaar nog veel kilometers bijkomen. Bij de MPR3 bemerkte ik al na 3500km dat de motor weer meer gevoelig werd voor lengterichels in het wegdek. Maar als je er niet teveel over nadenkt is het okay. Tot nu toe vind ik de Pirelli fijn voelen . Het iets minder in de bocht vallen vind ik fijn maar voor de rest merk ik nu de band nog zo nieuw is weinig verschil behalve dan dat de motor nu iets strakker door de bocht gaat . Maar dat was gewoon doordat de oude band gecupt was en de nieuwe nog een mooi egaal loopvlak heeft.
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door CCvW »

Met welke bandenspanning rijden jullie? Ik 2,5 voor 2,9 achter. Maar mijn voorband en achterband slijten ook onregelmatig. Aan de zijkanten slijt hij dieper dan in het midden. Het zelfde patroon als je ziet met iemand met te lage bandenspanning.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Voorband 2.5 nu en achterband nu nog 2,7 maar na vervanging straks 2.9. Ik denk dat dit waarschijnlijk het grote nadeel van de dual compound banden is. Een hard rubber in de midden en een zachter voor meer grip aan de zijkant. Misschien dat daarom vroeger bij mij de banden daarom wel mooi afslijten en nu net als bij jou dan.
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door CCvW »

Dat zou goed kunnen inderdaad. Ik rijd met Metzeler Z6 Roadtech. Dit is ook een dual-compound band geloof ik. Hiervoor had ik Michelins. Deze vielen wat meer de bocht in. Dat was wel fijn. Maar deze Metzelers gaan wat langer mee, en ik rijd toch alleen maar op de snelweg. Ik heb ze al wat harder opgepompt. Misschien dat het nu minder is.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”