BT-023

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

BT-023

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Las dat er begin 2010 een nieuwe BT uitkomt, de BT-023. Ben benieuwd, want dit is wel een band voor het soort motoren als een RT. Verwacht dat de prestaties op nat wegdek beter moeten zijn om niet achter te blijven bij de PR banden. Hoor graag van gebruikers wat ze er van vinden als de band uit is :D Goed het is nog geen maart inderdaad 8)

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Brommertje114

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Klopt... tenminste, dat die band komt. Of-t-ie echt beter zal zijn dan de BT021 of de RP(2) moeten we nog maar afwachten.

Op de site van Bridgestone wordt er deze pagina aan gewijd.

In MotoPlus nr. 24 wordt er, kort samengevat, over gezegd dat 't niet zomaar een opgewaardeerde BT021 is maar een echt nieuw ontwikkelde band van een compoundmix van een nieuwe versie Silica en een polymer. De achterband wordt een 2-compound band met een hard midden (voor hoge slijtvastheid) en zachte zijkanten (voor meer grip in bochten).
Maar misschien heb je dat stukje zelf ook gelezen ;)...

Trouwens, zo rond die tijd komt Conti ook met een nieuwe band voor "ons" segment, de Conti RoadAttack2, die ook meer grip zou geven en eerder "ingereden" zou zijn. Ook aldus MotoPlus nr. 24.

Gr., Eric
braba

Re: BT-023

Ongelezen bericht door braba »

In het komende voorjaar komt er vast weer een test aan in de motorbladen (motoplus meestal in maart) met alle nieuwe en bijna nieuwe types van alle bekende fabrikanten. Maar de verschillen zijn voor de amateurs onder ons bijna niet waarneembaar is meer een gevoelskwestie want echt slechte banden worden bijna niet meer verkocht.

Maar als de nieuwe BT023 de huidige nummer 1: Dunlop Roadsmart en nummer 2: Michelin Pilot Road 2(test motoplus 2009) verslaat is het een absolute topper. :shock:
Gebruikersavatar
nonkel moto
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2009, 18:11
Type: R1100RT
Land: B
Locatie: belgie gent centrum

Re: BT-023

Ongelezen bericht door nonkel moto »

een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Brommertje114

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Vertel !!
Bij de aanschaf van mijn brommer is die er omgelegd, de achterband was nog goed... ik heb geen klachten. Wat zijn de jouwe?

Eric
Stingray

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Stingray »

We zullen het komend voorjaar weer genoeg te kiezen hebben. Als bridgestone en conti met met een nieuwe band gaan komen dan zal de rest vast niet al te lang op zich laten wachten. Z6 gaat al een tijdje mee en de PR2 eigenlijk ook al.

Daar zullen ze ook vast wel een opvolger voor aan het ontwikkelen zijn. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
nonkel moto
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2009, 18:11
Type: R1100RT
Land: B
Locatie: belgie gent centrum

Re: BT-023

Ongelezen bericht door nonkel moto »

Brommertje114 schreef:
nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Vertel !!
Bij de aanschaf van mijn brommer is die er omgelegd, de achterband was nog goed... ik heb geen klachten. Wat zijn de jouwe?

Eric
de voorband had een ongelijkmatige afslijting en kreeg noppen op de zijkant waardoor slecht bochtenwerk en was niet meer tevertrouwen
bandendruk stond altijd op 2.5 nu zit er mpr2 op wat een grote verbetering is _004
ltjl

Re: BT-023

Ongelezen bericht door ltjl »

Ik had ook problemen met m'n BT021 voorband (oude type). Ik heb nu zo'n nieuw type BT021 op m'n voorwiel. Achter heb ik ook een BT021 en ben hier tevreden over. Ik heb nog te weining km's gemaakt om er iets zinnigs over de nieuwe voorband te zeggen. Toch zijn dit m'n laatste Bridgestones. Aanvankelijk werd eenieder met klachten (google maar eens "BT021") tegemoet gekomen met een coulance regeling:

Geachte heer Lux,
Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mailbericht. Hartelijk dank hiervoor.
Na de introductie van de BT-021 zijn er andere voorbanden geproduceerd, BT-021 F DT (Deep Tread).
Voor de BMW R1150RT adviseren wij voor de BT-020 F DT. De “DT” versie is bij een nieuwe band te herkennen aan een witte en geel streep op de band. En achter adviseren wij de BT-021 R.Om uw klacht in behandeling te nemen, hebben wij een procedure:
Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met uw dealer en hij kan op zijn beurt contact met ons opnemen, zodat we uw klacht kunnen behandelen en op een goede manier kunnen afhandelen.

Met vriendelijke groeten,

Best regards,

PR & Communicatie
Bridgestone Nederland B.V.
Distriboulevard 15, 4761 RZ MOERDIJK
P.O. Box 65, 4780 AB MOERDIJK


Echter.....toen puntje bij paaltje kwam en de oude BT021 band opgestuurd was Bridgestone........niets, nada, noppes. Maar geen probleem.......volgende keer gewoon een ander merk _003 .
braba

Re: BT-023

Ongelezen bericht door braba »

Tja de BT 021 is anno 2009/2010 ook een beetje een 'bejaarde' band was in 2007 de topper maar is ook door Bridgestone al een keer verbeterd (BT021 in zwaardere uitvoering en nu komend voorjaar BT023) _001

Maar misschien dat ze bij Bridgestone nu wel een perfecte band maken voor tourfietsen :$
Laatst gewijzigd door braba op 28 dec 2009, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ltjl

Re: BT-023

Ongelezen bericht door ltjl »

Bejaard ? De BT021 is pas op de marktgekomen in 2007 als mixedcompoundband (buitenkant zachtrubber, midden harder rubber). En ik kan me vergissen, maar de Bridgestone BT022 bestaat volgens mij niet . In 2008 is de nieuwe "VDB" versie van de BT021 op de markt gekomen. Op de bridgestone website van de "ooster-buren" staat e.e.a. duidelijk vermeld : http://bestellung.bridgestone-mc.de/index.php?id=44" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de duitse tal machtig bent, dan lees maar eens wat er reeds allemaal over de BT021 geschreven is (incl. standpuntinname van Bridgestone):
http://motorradundreisen.de/forum/motor ... 1-t95.html" onclick="window.open(this.href);return false;
braba

Re: BT-023

Ongelezen bericht door braba »

Oeps typ foutje heb mijn bericht aangepast.
ltjl

Re: BT-023

Ongelezen bericht door ltjl »

OK.....ik zie je wijzigingen. 2001 = 2007 , BT022 :D

Tja... ik snap Bridgestone niet ....zoals men zegt : een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Men heeft toegegeven dat de BT021 uit de 1e serie een probleem had. Als ik bandenfabrikant was (of importeur), dan zou ik coulant met klachten over deze band omgaan en een tevreden klant behouden. Echter..... vrijemarkt economie.... dus gewoon een setje van een ander merk de volgende keer 8)_
Brommertje114

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

nonkel moto schreef:
Brommertje114 schreef:
nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Vertel !!
Bij de aanschaf van mijn brommer is die er omgelegd, de achterband was nog goed... ik heb geen klachten. Wat zijn de jouwe?

Eric
de voorband had een ongelijkmatige afslijting en kreeg noppen op de zijkant waardoor slecht bochtenwerk en was niet meer tevertrouwen
bandendruk stond altijd op 2.5 nu zit er mpr2 op wat een grote verbetering is _004
Ok, bedankt voor je antwoord.
Ik heb er sinds de aanschaf nog niet zo veel op gereden dat een afwijkend slijtagepatroon te zien is... en zeker de afgelopen dagen niet! Ik ben een beetje voorzichtig met die witte zooi op de weg en ook met datgene wat de wegbeheerder er op strooit... :oops: Volgend jaar, als 't strak gaat vriezen en 't lekker droog wordt mag-t-ie weer onder de hoes uit. Dan zien we wel verder.
roadcrew

Re: BT-023

Ongelezen bericht door roadcrew »

Voor mij geen bridgestone meer voorband nog geen 7000km mee gereden.
Achterband is beter.
Voor nu Michelin en die zit er inmiddels 6000km op en is nog lang niet op.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: BT-023

Ongelezen bericht door WernerB »

Heb inmiddels 8000km afgelegd met de Michelin PR-2 op mijn R1100rt. Zowel de voor-als de achterband vertonen forse cuppingsverschijnselen. Voorts: de rechterzijde van mijn voorband vertoont extreme slijtage. Bandenspanning ( check ik wekelijks) voor: 2,5 en achter 2,9.
Van zowel Duitse als Engelse berijders de tip gekregen om voor een BT020 en achter een BT021 te monteren.
Is trouwens ook het advies van mijn bandenman! De BT023 moet zich volgens hem eerst nog maar bewijzen!
Ga binnenkort dus zijn raad maar eens opvolgen, want dat ellendige getril van die geblokte PR-2-banden ben ik inmiddels meer dan zat.
Overigens blijken vooral zwaardere motoren last te hebben van het beruchte cuppen.
Extreme slijtage van de voorband aan de rechterzijde zou, volgens kenners, kunnen liggen aan het kantelmoment van elke boxermotor. Zie hiervoor ook eens vele reacties en foto's op het forum van BMW Motor Club Vlaanderen.

Have a nice BMW-day,
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
vioma

Re: BT-023

Ongelezen bericht door vioma »

Als je nooit in de regen rijdt kun je wel een bt021 achter doen , ga je er mee in de regen rijden ga dan aub niet te snel de bocht om , waarom neem je niet de dunlop roadsmart die heeft zich al bewezen op droog en nat wegdek. _004
Brommertje114

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

't Wordt wel moeilijk zo... :$
De één vindt de BT021 _004 of _005 , de ander roept er Oia over...
Feit is dat in diverse testen vooral voor nat weer dee PR2 en de RoadSmart uitstekend blijken te zijn...
Niets zo lastig als bandenkeuze... 10/20/70 in de portemonnee/tussen de oren/onder de brommer... _001

Eric
Stingray

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Stingray »

Banden blijft ook gedeeltelijk een gevoelsmatige keuze. En bij te veel keuze gaat men toch meer twijfelen. Bij zoveel banden horen ook zoveel meningen.

Wel wil ik nog even aangeven dat de rest van de motor moet kloppen voordat je de banden objectief kunt beoordelen.

Wat is de rijstijl? Wat is de toestand van de schokbrekers? Wat is de toestand van de cardan? Etc.. etc..

WernerB geeft aan dat de PR2 gaat cuppen na 8000km. Andere hebben daar weer geen last van. Is de PR2 dan slecht? Ik denk van niet maar iets in de RT van WernerB zorgt er voor dat het niet in "evenwicht" is en dus vreemd slijt. Al moet ik wel zeggen dat op mijn ex-1100RT de Z6 ook binnen 8000km op was. Ik vond de schokbreker achter te slap afgesteld maar kon niet versteld worden want die schroef was dol. Mijn rijstijl zal ook niet helpen want die is bij tijd en wijlen redelijk pittig.

Vooral de schokbrekers en aandrijflijn dient goed te zijn en zonder speling voordat je de banden kunt beoordelen.

Na overstappen van de RT naar de GS is de situatie weer heel anders.

Tijdens de afgelopen zomervakantie in Oostenrijk hebben we veel regen op ons dak gehad. Op de RT reed ik in de regen alsof ik op eieren reed. Er was geen vertrouwen in de regen ( en dus ook geen plezier). Nu gebruik ik de GS ook om mee naar het werk te rijden en als ik op de GS in regen rijd dan is er in eens wel vertrouwen (en dus wel plezier).

Hiermee wil ik aangeven dat je op een toermotor met pure wegbanden en oudere schokbrekers niet het maximale uit de banden haalt. De GS heeft nieuwe Hyperpro veren en all-road banden maar wel dat vertrouwen. Achteraf ben ik dus van mening dat als ik op de RT ook de veren had vervangen ik met meer vertrouwen in de regen had gereden. Dat lag dus niet aan de banden naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Baird »

WernerB schreef:Heb inmiddels 8000km afgelegd met de Michelin PR-2 op mijn R1100rt. Zowel de voor-als de achterband vertonen forse cuppingsverschijnselen. Voorts: de rechterzijde van mijn voorband vertoont extreme slijtage. Bandenspanning ( check ik wekelijks) voor: 2,5 en achter 2,9.
........
Overigens blijken vooral zwaardere motoren last te hebben van het beruchte cuppen.
Extreme slijtage van de voorband aan de rechterzijde zou, volgens kenners, kunnen liggen aan het kantelmoment van elke boxermotor. Zie hiervoor ook eens vele reacties en foto's op het forum van BMW Motor Club Vlaanderen.

Have a nice BMW-day,
WernerB
Kijk maar eens op mijn draadje "Slechte ervaring met PR2", zelfde ellende. _002 _002 _002
Bij mijn motoren(R1100RT => R1150RT) is de slijtage juist meestal aan de linkerzijde van de voorband: doordat de tank gemiddeld meer aan de rechterkant zit helt hij over naar de rechterzijde en moet je dus een beetje naar links sturen om rechtuit te gaan, dus krijg je een asymmetrisch slijtagepatroon waarbij de linkerzijde verder weg is dan de rechterzijde.
Of het kantelmoment een rol speelt twijfel ik een beetje aan, dan zou je een vergelijk moeten maken tussen een GS en een RT vanwege de verschillende locatie van de benzinevoorraad.

Ik heb al vele setjes Pilot Road 1ste generatie versleten _004 _004 en ga de volgende keer de RoadSmart maar eens proberen, die krijgen hier zoveel positieve reacties,

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Stingray

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Stingray »

Bert,

Ik wil met mijn vorige post alleen aangeven dat het niet altijd alleen de kwaliteit van de band hoeft te zijn die de slijtage of grip beinvloed. Ik neem aan dat je ook zult beamen dat als bijvoorbeeld je schokbrekers slecht zijn je dit ook in je banden terug zult zien. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit in jouw geval zo is.

het zegt uiteraard ook iets dat jij ook niet te vreden bent met de PR2. Wat ik vreemd blijf vinden in jou geval is dat je met de PR1 prima uit de voeten kunt en dat je met zijn opvolger (die in theorie toch beter moet zijn) niet te vreden bent. Wellicht dat ik toch een beetje teleurgesteld bent in Michelin of bandenmerken in zijn algemeen. Kan er dan bij geen merk een probleemloos type tussen zitten?? Dit is dan een beetje het gevoel dat mij overvalt. Hierdoor blijf ik ook doorlopend twijfelen over wat nu een goede keuze is.

Wat jij met de PR2 hebt ervaren, heb ik met de BT020 gehad. ( die komt er bij mij dus niet meer onder) Terwijl veel mensen toch zeer tevreden waren met deze band.
Het GS forum staat vol met verhalen over de continental Trailattack die een onbalans hadden bij een bepaalde snelheid. Zelfs dealers die deze band niet meer wilden monteren, terwijl hij door Motorrad.de als beste getest is van alle all-road banden.

De BT021 die een te zwakke voorband HAD voor zware motoren. Inmiddels is er ook een zwaarder type leverbaar maar de reputatie is al geschaad.

De PR2 die ook als beste tour/sportband getest is en jij hebt jammer genoeg dus andere ervaringen.

Ik ben overigens wel blij dat Dunlop ook een 19" roadsmart voorband levert want deze band staat bij mij ook op het lijstje van mogelijke volgende band.

Continental komt ook met de opvolger van de roadattack (heet heel orgineel de roadattack 2). Deze heb ik ook op mijn lijstje staan ( wellicht dat de trailattack ook een opvolger krijgt). In het voorjaar kijk ik wel wat het wordt.

Samengevat:

Door alle verhalen die er over ieder type band te vinden zijn blijf ook ik twijfelen wat als volgende band aan te schaffen.
Voor mij staat wel als een paal boven water dat de schokbrekers en aandrijflijn in orde moeten zijn om een band objectief te kunnen beoordelen.
Laatst gewijzigd door Stingray op 09 mar 2010, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: BT-023

Ongelezen bericht door WernerB »

Duidelijk is in elk geval dat we over banden nog uren kunnen ouweh.....!
Waarom ik geen Dunlop Roadsmart ga uitproberen? Weet ik niet. M'n dealer/bandenboer heeft diverse politie-en rijschool BMW's in onderhoud. Ook die rijden al enige tijd rond met BT-020 voor en BT021 (vernieuwd type!) achter. En die jongens maken echt wel kilometers!
Voor wat betreft de vering en aandrijflijn van mijn RT: die is 100% in orde. De instelling van de achterschokbreker heb ik wat steviger afgesteld met de bekende schroef onderin de veerpoot.
Ik zal jullie in elk geval op de hoogte brengen van mijn ervaringen met de BT020/021-combinatie. Ze gaan er volgende maand onder.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stally4
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 aug 2009, 09:14
Type: R1100RT

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Stally4 »

Hey Werner,

Ondertss al de nieuwe banden op de motor?
Zijn de problemen met de trillingen nu van de baan?

Ik sta nml ook te springen om mijn set MPR's2 te wisselen.

Banden zijn na 14000km zo goed als op. Was echt geen succes.
Hier ook cuppen dat het een lieve lust is.(zoals hier ook al iemand schreef "de ratten hebben er precies aan geknaagd ...")
Beter kan ik het niet omschrijven.
Als gevolg van die cupping ook enorme irritante trillingen/vibraties. Deze waren er reeds van bij de eerste 1000km...

In ieder geval, voor mij geen PR's meer ... Toch maar ff de BT023 bekijken ...

Mvg,

Stally
braba

Re: BT-023

Ongelezen bericht door braba »

Stally4 schreef:Hey Werner,

Ondertss al de nieuwe banden op de motor?
Zijn de problemen met de trillingen nu van de baan?

Ik sta nml ook te springen om mijn set MPR's2 te wisselen.

Banden zijn na 14000km zo goed als op. Was echt geen succes.
Hier ook cuppen dat het een lieve lust is.(zoals hier ook al iemand schreef "de ratten hebben er precies aan geknaagd ...")
Beter kan ik het niet omschrijven.
Als gevolg van die cupping ook enorme irritante trillingen/vibraties. Deze waren er reeds van bij de eerste 1000km...

In ieder geval, voor mij geen PR's meer ... Toch maar ff de BT023 bekijken ...

Mvg,

Stally
Volgens de bridgestone bandenboeren op de motorbeurs te Utrecht is er een speciale GT uitvoering van de BT023 speciaal voor dikke toerfietsen. In de folder staat dan specifiek voor onder andere FJR, RT, GTR e.d. Daar zit een extra stevige koordlaag in tegen vervorming en cuppen. Als die GT uitvoering in alle RT maten te leveren is zou dat mijn voorkeur hebben bij de BT023.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: BT-023

Ongelezen bericht door WernerB »

Hallo Stally en braba,
Heb een paar BT021's laten monteren. Geen 020voor/021achter-combinatie zoals ik aanvankelijk wenste. Heb er inmiddels 1200 km mee gereden. Ben prima tevreden. De band geeft me een goed gevoel en het irritante trillen van de gecupte PR2-banden is verleden tijd! Alleen boven de 160km/uur wat licht trillen. Kan te maken hebben met uitbalanceren. Heb wel het idee dat ze wat minder comfortabel (lees: soepel) overkomen dan de PR2's. Ze voelen gewoon wat harder aan. De band geeft me echter, tot nu toe, geen reden tot klagen. Maar ja, dat deden de PR2's aanvankelijk ook niet. De tijd zal het leren of ik de goede keuze heb gemaakt. Overigens merkte mijn dealer hetzelfde op als braba: nl dat de BT023 er ook is in een zwaardere uitvoering en zeer geschikt voor zwaardere toermachines. Maar dat was hem nog niet bekend ten tijde van het onderleggen van het setje BT021's.
Voorlopig geniet ik weer van mijn 1100rt in optima forma! Laat de zomer maar gauw komen!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stally4
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 aug 2009, 09:14
Type: R1100RT

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Stally4 »

Werner,

bedankt om jou ervaring te delen.

Nu ben ik vrijwel zeker dat de, inderdaad wel erg irritante, trillingen voortkomen van de gecupte MPr's.
Kon overigens moeilijk anders daar al de rest (wiellagers, cardanlagers, ... ) reeds diverse malen gecheckt is.
Steeds dezelfde conclusie : alles OK
De trillingen/vibraties blijven echter aanwezig.
De profi's kwamen eveneens tot dat besluit > oorzaak : de banden ...

Enfin, hopen maar dat heel binnenkort het probleem "van de baan" is ...
In de komende weken worden nieuwe sloffen aangekocht.
Vermoedelijk worden het dus de nieuwe BT023's in de verstevigde uitvoering. (indien reeds beschikbaar natuurlijk)

Ik laat zeker nog een bericht mbt de resultaten/bevindingen.

Geniet van jullie machines,

Groeten,

Stally
jochembruinhof

Re: BT-023

Ongelezen bericht door jochembruinhof »

Heb vandaag 2 bridgestones BT 023 ( achter geen BT 023 R GT, maar de gewone BT 023) laten monteren op mijn R 1150 RT. Rijdt wel heel anders dan de PT2 van Michelin. Veel lichter sturend en veel directer wegcontact voor mijn gevoel. De eerste 190 km zitten er al weer op. Echt even wennen. Verder nog geen snelle bochten mee gereden in verband met het inrijden van de banden. Ook nog geen ervaring met regen,want vandaag was een droge dag. De eerste indruk is in ieder geval goed.
braba

Re: BT-023

Ongelezen bericht door braba »

jochembruinhof schreef:Heb vandaag 2 bridgestones BT 023 ( achter geen BT 023 R GT, maar de gewone BT 023) laten monteren op mijn R 1150 RT. Rijdt wel heel anders dan de PT2 van Michelin. Veel lichter sturend en veel directer wegcontact voor mijn gevoel.

Ben benieuwd hoe ze bevallen na een paar duizend km's. De eerste reactie, als motorrijders een nieuwe band onder hun motor hebben, is meestal dat de motor veel lichter en directer stuurt. Is ook logisch de nieuwe band is veel ronder/spitser dan de vervangen afgeplatte oude band. Dus sturen gaat dan veel lichter en directer ;)
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: BT-023

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

... en laten we de invloed van de bandenspanning niet vergeten .... _001
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
roadje36

Re: BT-023

Ongelezen bericht door roadje36 »

Ik lees dit met interesse omdat ik aan een nieuwe voorband toe ben op mijn R1100RS.
Ik heb nu een BT020 vooraan, en de BT021 achter, dat van de wat snellere slijtage voor, en vooral net naast het midden kan ik onderschrijven. Mijn huidige voorband is vooral iets links van het midden zo goed als kaal, weet meteen waarom de terugreis van de Eifel in stromende regen wat glijpartijtjes opleverde :D .
Twijfel nu tussen een PR2 of de nieuwe BT023, van de laatste natuurlijk nog geen gebruikerservaringen omdat hij pas net leverbaar is. Mischien ga ik dan maar eens voor de Pilot Road2, voor mij de eerste ervaring met Michelin, tot heden altijd Metzeler of Bridgestone gereden.
Of de RoadSmart moet met een mooie aanbieding te leveren zijn, doe ik helemaal eens gek ;)

groetjes Harold
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

jochembruinhof schreef:Heb vandaag 2 bridgestones BT 023 ( achter geen BT 023 R GT, maar de gewone BT 023) laten monteren op mijn R 1150 RT.
Ik sta ook voor de keuze of ik een BT023F of BT023F(GT) laat monteren. Van de week bestelde ik bij Mopedriefen de BT023F, maar kwam er vandaag achter dat de BT023F(GT) wordt geadviseerd. Zal toch niet voor niets zijn. Ben dus aan het twijfelen of ik deze BT023F retourneer voor de (GT) versie. Heb de BT023F op marktplaats gezet voor € 105,00. Kost het niets en bestel ik een (GT) versie.
Dus voor de liefhebber: http://link.marktplaats.nl/346699987
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michl
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
Type: R1200RT
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Michl »

Ja inderdaad al 1500 km eigenaar van BT-023(F en R) GT en geniet zelfs nu het regenweer. (qua banden dan)

tenminste 2 duimen omhoog!! Michelin PR2 was ook niet verkeerd, maar B blijft voor mij de topper bij grote tourmotoren.

Groet,
Michl

BTW in D kopen heeft de voordeel dat je een bandenverzekering erbij krijgt!! http://www.bridgestone-mc.de/index.php?id=152
Afbeelding
HHAGEN

Re: BT-023

Ongelezen bericht door HHAGEN »

Voor de R1200RT is er een speciale versie nl de BT-023 GT op de markt gebracht. Als je even doorsurft op internet dan kun je deze band (v/a) zelfs redelijk goedkoop aanschaffen. Ik koop zelf altijd mijn banden voor mijn motor/auto/caravan via internet. Dit gaat tot nu toe altijd goed, en van eventuele mindere kwaliteit heb ik nog nooit last gehad. Ik heb nu nog michelins onder mijn R1200RT, daar ben ik niet over te spreken. Dus zodra ze versleten zijn (want ons ben tenslotte zunnig) schaf ik een paar Bridgestones aan. [groet] -1200- Henk Hagen.
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

HHAGEN schreef:Voor de R1200RT is er een speciale versie nl de BT-023 GT op de markt gebracht. Als je even doorsurft op internet dan kun je deze band (v/a) zelfs redelijk goedkoop aanschaffen. Ik koop zelf altijd mijn banden voor mijn motor/auto/caravan via internet. [groet] -1200- Henk Hagen.
Ik heb mij BT023F weer ingeleverd en een voor en achterband voor de 1200RT aangeschaft. Dus de BT023F(GT) en BT023R(GT). Gekocht bij Moped Reifen (internet) voor € 245, 75 incl bezorgen.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Opahak

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Opahak »

Goedendag allen,

Ben vandaag mijn 1100RT gaan halen en heb een rit van 200 km achter de rug.
Voor de BT021 (hakverwege zijn leven) en achter een nieuwe BT023. Ik moet zeggen dat ik een heerlijke rit achter de rug heb.
Precies sturen op lagere en hogere snelheden. Weinig tot geen bandgeruis en 20 km uithollingen overdwars gereden en de banden hielden zich uitstekend. Ik heb anderhalf jaar niet gereden en binnen 10 km weer op oude niveau rijkunsten. Ik ben nu al een fan van de BT023 terwijl ik eigenlijk een PR/man was _004
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb inmiddels mijn eerste 2.500 km met de BT023F(GT) en BT023R(GT) achter de rug met droog en nat weer. Afgelopen week heb ik ze uitgebreid getest in de Harz. Beide (de Harz en de banden) zijn zeer goed bevallen. Nu eens kijken hoe ze houden op de lange termijn.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: BT-023

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

De tussenstand:

Ik heb inmiddels (nov 2010) 10.000 km op mijn BT-023 (GT) staan. De staat van de banden vind ik nog steeds behoorlijk goed. Ik heb geen last van schubben of ongelijk slijten en verwacht er nog zeker 6.000 km mee te kunnen rijden. De wegligging vind ik werkelijk zeer goed!

Ik rij veel woon-werk (snelweg). Mijn bandenspanning is: voor 2.6 en achter 3.0 bar
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: BT-023 (GT)

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ralph Romein schreef:De tussenstand:

Ik heb inmiddels (nov 2010) 10.000 km op mijn BT-023 (GT) staan. De staat van de banden vind ik nog steeds behoorlijk goed. Ik heb geen last van schubben of ongelijk slijten en verwacht er nog zeker 6.000 km mee te kunnen rijden. De wegligging vind ik werkelijk zeer goed!

Ik rij veel woon-werk (snelweg). Mijn bandenspanning is: voor 2.6 en achter 3.0 bar
De laatste 1.500km is de voorband snel achteruit gegaan. Inmiddels is het zachtere rubber dat aansluit op het loopvlak harder weggesleten dan het loopvlak zelf. Hierdoor krijg je een hoogteverschil met het loopvlak met een duidelijke rand. Dat rijdt in bochten echt niet lekker. De voorband gaat eruit met 14.000km. De achterband is nog prima en blijft nog even. Samengevat vind ik de wegligging van de BT-023 bijzonder prettig in alle omstandigheden. Het slijtage patroon valt wat tegen, want feitelijk zou de band kwa loopvlakprofiel nog zeker een tijdje mee moeten gaan. Ik heb Brigdestone van het slijtagepatroon op de hoogte gebracht.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”