achterband r1200rt

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Even een vraag over de achterband van mijn -1200- .Deze is over zo'n 1000km op en ik wil ipv de conti overgaan naar michelin pr2.Op diverse bandensites voordelige banden gezien,maar hoe weet ik of het de goede is? Ik bedoel de draagkracht van een 180 band op een rt moet meer zijn dan die van bijv een japanse 900cc sportmotor.Dit om een kat in de zak te voorkomen,want een band met te weinig draagvermogen is niet bevordelijk voor de rijeigenschappen van de rt. En misschien wel gevaarlijk ook?

Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?

[groet] ,jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
jeroen12

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Ik heb afgelopen vrijdag 235 euro voor een PR2 betaald bij Molenaar. Zal vast wel ergens (veel?) goedkoper kunnen, maar ze zitten zo lekker handig om de hoek ;)
DVR1200RT

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Hey Jay,

Kijk eens bij ASF Motorparts in Purmerend.
Ik heb hier mijn Dunlop Roadsmarts gekocht. 's Ochtends gebeld, 's middags gemonteerd.
Doet ook Michelin en weet wat 'ie doet.
Kent ook de juiste bandenspecs qua gewicht en zal je niet de verkeerde willen leveren.
Monteert bijvoorbeeld de banden met de stip, dus het gewogen lichtste punt, bij 't ventiel. Gek genoeg doet niet iedereen dat, hij wel.
Eenmanszaak. En dan ook nog eens best scherp geprijsd.

Hier de link,
http://www.motorbanden.eu/

Zie ik net bij 't teruglezen dat je in Brabant woont. Ik reed er vanuit Bussum voor heen en weer, maar of dat voor jou de moeite is..
sanderh

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door sanderh »

Jeroen,

Je kan van je huidige band de specificaties aflezen. breedte, diameter, hoogte e.d. ken je wel, maar ook het draagvermogen.
Meer info op deze link: http://www.novarota.nl/motor/extyre
Als je dezelfde specificaties neemt als je huidige band zal je goed zitten.
Jan R1200RT

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Jeroen,

Ik heb mijn banden de laatste keer bij Huybers in Schijndel gekocht.
Zij hadden vorig jaar de beste deal voor een setje Michelin Pilot Road 2 banden.
Deze bevallen mij erg goed en zijn volgens vele tests zeer veilig in de regen (niet onbelangrijk) _004
En Schijndel is in Brabant (dus mogelijk redelijk in de buurt) :)

Huybers Motoren
Europalaan 91 - 5481 JD Schijndel - Telefoon: (073) 54 77 770 - Fax: (073) 54 80 691
E-mail: info@huybersmotoren.nl
http://www.huybersmotoren.nl/banden_aktie.aspx
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Dank jullie allen voor de reacties. _004


Groeten Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door leo442 »

jaybmw schreef:Even een vraag over de achterband van mijn -1200- .Deze is over zo'n 1000km op en ik wil ipv de conti overgaan naar michelin pr2.Op diverse bandensites voordelige banden gezien,maar hoe weet ik of het de goede is? Ik bedoel de draagkracht van een 180 band op een rt moet meer zijn dan die van bijv een japanse 900cc sportmotor.Dit om een kat in de zak te voorkomen,want een band met te weinig draagvermogen is niet bevordelijk voor de rijeigenschappen van de rt. En misschien wel gevaarlijk ook?

Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?

[groet] ,jeroen.
Probeer eens bij ''de molen banden'' in Son op ind.terr.ekkersrijt , of bij ''J&f banden'' op de rooiakkerstraat in Eindhoven. Beide geschikte adressen.

Gr.Leo.
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik heb vorige week maandagavond weer een nieuwe PR2 achterband voor mijn R1200RT besteld op www.autobandenmarkt.nl en op woensdag werd deze al bezorgd.
Deze moet je hebben: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1

Prijs is inclusief verzenden. En niks geen oude banden aan de code te zien was de productie mei '10
Scheelt zo'n €100 ongeveer dus!
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Marruk8865 schreef:Ik heb vorige week maandagavond weer een nieuwe PR2 achterband voor mijn R1200RT besteld op http://www.autobandenmarkt.nl en op woensdag werd deze al bezorgd.
Deze moet je hebben: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1

Prijs is inclusief verzenden. En niks geen oude banden aan de code te zien was de productie mei '10
Scheelt zo'n €100 ongeveer dus!
Dat zier er goed uit ja,exact het zelfde profiel als mijn voorband.En de pilot road2 A? Hier staat bmw apart bij vermeld,maar of dit een 2ct band is?
Heb jij hier ook antwoord op?

Groeten Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

jaybmw schreef:En de pilot road2 A? Hier staat bmw apart bij vermeld,maar of dit een 2ct band is?
De Michelin Pilot Road 2 is een 2CT band, zie ook: http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 38&lang=EN
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Wat er nou anders is aan de Pilot Road 2 A weet ik niet. Ik had igg die band zoals ik eerder vermeld had al onder mijn 1200RT en heb nu precies dezelfde.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door moh_fan »

Als je een achterband van Michelin neemt, 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL, dan is 73 de index van draagkracht, te weten 365 kg.
Verder is er een Pilot Road 2 versie met een versterkte wang-constructie.
Dit type is te herkennen aan de 'B' op de wang van de band.
Afbeelding
© ®win
Laatst gewijzigd door moh_fan op 29 jul 2010, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Op het etiket wat op de "gewone" PR2 zat stond tot (ik meen) 364kg.
Aangezien een 1200RT rijklaar 259 kg weegt lijkt de gewone mij ook oké.
Die hebben ze er tenminste voor mij bij de dealeRT onder gelegd.
Hier staat dan weer alleen de FJR vermeld. Welkom in de wondere wereld van de motorbandenmarkt!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ben zelf weer achter een adres gekomen van een ducati-freak die van zijn hobby,nu part-time werk heeft gemaakt.Het betreft een motor-gek die alle merken voorziet van nieuwe banden,remblokken en complete service uitvoerd zover als mogenlijk tegen aardige prijzen. Hij woont in Wernhout (tegen de belgische grens),en bood mij een michelin pr2 A aan icl monteren/balanceren en ventiel aan voor 183 euro's. Daarbij vermeldde hij dat er een a,b en c band te krijgen is en de a aanbevolen is voor zwaardere fietsen.De A is de duurste volgens hem,maar met versterkte wangconstuctie wel "de" band. Bij de road-attack zie ik dat de profiel groeven los komen van het loopvlak aan de zijkanten,ik rijd stevig door de bochten,en de band zo goed als rond en denk dattie te slap is en het gewicht/temp niet aankan.

Anyway,het mail adres is : john@jbmotoren.nl en de site is www.jbmotoren.nl Zijn tel nr is 06-53228935.
Leuke site met diverse merken remdelen,bell-ray olie enz enz.Een collega van me had er voor 300 euro 2 white-wall dunlop's voor zijn shadow 1100,en de banden waren van het jaar 2010.Dit kan je zien bij het dot-nr,week en jaar van productie.Mijn collega was er tevreden.

Groeten van een omgeslagen kawarijder,(maar nog wel kawafan)

Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
paulds65

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door paulds65 »

Wat het rijklare gewicht is van een motorfiets (259kg) is natuurlijk totaal oninteressant
met betrekking tot het draagvermogen van een band. Het gaat om het maximaal totaal gewicht
dus inclusief 2 personen + bagage en dan moet je ook nog weten wat de verdeling voor/achter is.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

paulds65 schreef:Wat het rijklare gewicht is van een motorfiets (259kg) is natuurlijk totaal oninteressant
met betrekking tot het draagvermogen van een band. Het gaat om het maximaal totaal gewicht
dus inclusief 2 personen + bagage en dan moet je ook nog weten wat de verdeling voor/achter is.

Hierop is het draagvermogen toch afgestemd vanaf de fabriek,en zo staat het ook in het instructieboekje. Nooit lichter kiezen natuurlijk,een zwaardere (reinforced) band is niet zo slecht hoor! Ik heb al meer banden gezien die in de bergen gesneuveld zijn na het rijden met duo en bagage... Jou bericht is niet meer dan logisch,maar de motorfabrikant heeft dit allang berekend met de ontwikkeling van de fiets.Wel onduidelijk is de site van mopedreifen.de. Hierop de rt ingetoetst en ik zie niet de band die ik zoek,nl de 2ct pr2A wel de normale.Mail gestuurd maar kreeg een raar mailtje terug.Op nederlandse site de band gevonden voor 170 euro,die gaat erop. Jb motoren gaat hem leveren en die trapt hem erop voor 183 euro all-in.Da's 90 euro goedkoper als bij de dealer,snel verdiend dus.

[groet] J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Habeve

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Habeve »

jaybmw schreef:
paulds65 schreef:Wat het rijklare gewicht is van een motorfiets (259kg) is natuurlijk totaal oninteressant
met betrekking tot het draagvermogen van een band. Het gaat om het maximaal totaal gewicht
dus inclusief 2 personen + bagage en dan moet je ook nog weten wat de verdeling voor/achter is.

Hierop is het draagvermogen toch afgestemd vanaf de fabriek,en zo staat het ook in het instructieboekje. Nooit lichter kiezen natuurlijk,een zwaardere (reinforced) band is niet zo slecht hoor! Ik heb al meer banden gezien die in de bergen gesneuveld zijn na het rijden met duo en bagage... Jou bericht is niet meer dan logisch,maar de motorfabrikant heeft dit allang berekend met de ontwikkeling van de fiets.Wel onduidelijk is de site van mopedreifen.de. Hierop de rt ingetoetst en ik zie niet de band die ik zoek,nl de 2ct pr2A wel de normale.Mail gestuurd maar kreeg een raar mailtje terug.Op nederlandse site de band gevonden voor 170 euro,die gaat erop. Jb motoren gaat hem leveren en die trapt hem erop voor 183 euro all-in.Da's 90 euro goedkoper als bij de dealer,snel verdiend dus.

[groet] J.
Voor de duidelijkheid:
Ledig gewicht = 259 kg
Max belading = 236 kg
Toelaatbaar totaal gewicht = 495 kg.
Voor dit gewicht (495kg) zul je dus banden moeten hebben en niet voor het netto gewicht (259kg).

[groet]
-1200-
Harald
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Nou, lekker dan! Heeft de dealer bij mij dus de verkeerde banden er onder gelegd?
Habeve

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Habeve »

Marruk8865 schreef:Op het etiket wat op de "gewone" PR2 zat stond tot (ik meen) 364kg.
Aangezien een 1200RT rijklaar 259 kg weegt lijkt de gewone mij ook oké.
Die hebben ze er tenminste voor mij bij de dealeRT onder gelegd.
Hier staat dan weer alleen de FJR vermeld. Welkom in de wondere wereld van de motorbandenmarkt!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Het totaal belastbare gewicht wordt natuurlijk berekend over twéé banden.
Dus als het max.laadvermogen van één band 364 kg is dan is het totale draagvermogen
(van de banden dus) 728kg _004 . Hiermee voldoe je dus ruimschoots aan de eis van 495kg
totaal laadvermogen van de RT.

[groet]
-1200-
Harald
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Mij ben je kwijt! Voldoet die "gewone" PR2 dan wel of niet voor een R1200RT?
Habeve

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Habeve »

Habeve schreef:
Marruk8865 schreef:Op het etiket wat op de "gewone" PR2 zat stond tot (ik meen) 364kg.
Aangezien een 1200RT rijklaar 259 kg weegt lijkt de gewone mij ook oké.
Die hebben ze er tenminste voor mij bij de dealeRT onder gelegd.
Hier staat dan weer alleen de FJR vermeld. Welkom in de wondere wereld van de motorbandenmarkt!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Het totaal belastbare gewicht wordt natuurlijk berekend over twéé banden.
Dus als het max.laadvermogen van één band 364 kg is dan is het totale draagvermogen
(van de banden dus) 728kg _004 . Hiermee voldoe je dus ruimschoots aan de eis van 495kg
totaal laadvermogen van de RT.

[groet]
-1200-
Harald
Zoals reeds eerder vermeld heeft jouw achterband een loadindex van 73 dat betekend dat hij gemaakt is voor een maximaal totaalgewicht(!) van de motor van 364kg.
Als je nu op de volgende link klikt: http://www.protempo.nl/index.php?id=3-31 en op je voorband kijkt welke loadindex daar op staat dan weet je wat je voorband mag dragen aan totaalgewicht. De voorband en de achterband indexen bij elkaar opgeteld geeft het totaalgewicht van de twee banden en dat moet hoger zijn dan het totaalgewicht van de motor (495kg)

Dus;

achterband, loadindex 73 = 364kg
voorband, loadindex (bijvoorbeeld!) 68 = 315kg
Totaal draagvermogen voorband + achterband = 315+364 = 679kg
Maximaal totaalgewicht motor (leeggewicht+belading) = 495kg dus je hebt 184kg over en daarmee voldoen je banden dus ruimschoots aan de eis!
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, beter kan ik het niet vertellen _001 .

[groet]
-1200-
Harald
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Check! Bedankt.
Habeve

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Habeve »

Marruk8865 schreef:Check! Bedankt.
Graag gedaan! _004
Harald
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Een gewone 2ct of band met de index 73 voldoet echter ja,maar zoals eerder gemeld zijn er varianten met versterkte schouders/koordlagen.
Deze banden vervormen minder in bochten op de velg waardoor er een stevigere feedback is op het rijwiel gedeelte.En bovendien ze blijven beter heel dan afbrokkelen van het loopvlak van het carcas.Daarom kies ik voor de verstevigde versie,puur omdat ik stevig doorrijd met of zonder duo en/of bagage.De huidige band is totaal aan gort na 4dznd km,ook aan de zijkanten waar scheuren inkomen.Het verschilt idd van rijder tot rijder hoor,maar ik houd een normale band niet heel.Zeker in de bergen met remmen en accelereren.Juist dan gebruik je de band maximaal. :D Maar eenieder heeft zijn eigen rijstijl natuurlijk,en racen is over. Anders had ik wel op een supersport blijven rijden,feit is echter dat het frame van de -1200- geweldig stuurt en mij uitnodigd om als de mogelijkheid er is flink door de bochten te sturen.

De normale band is zo'n 40 euro goedkoper,en voldoet voor de rustige rijder. Ik ga voor de pilot road 2 A,en laat het weten wat het resultaat is. Ga in sept naar sauerland en laat het weten wat de bevinding is van deze band. :roll:

Grtn,J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Marruk8865

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

jaybmw schreef:Een gewone 2ct of band met de index 73 voldoet echter ja,maar zoals eerder gemeld zijn er varianten met versterkte schouders/koordlagen.
Deze banden vervormen minder in bochten op de velg waardoor er een stevigere feedback is op het rijwiel gedeelte.En bovendien ze blijven beter heel dan afbrokkelen van het loopvlak van het carcas.Daarom kies ik voor de verstevigde versie,puur omdat ik stevig doorrijd met of zonder duo en/of bagage.De huidige band is totaal aan gort na 4dznd km,ook aan de zijkanten waar scheuren inkomen.Het verschilt idd van rijder tot rijder hoor,maar ik houd een normale band niet heel.Zeker in de bergen met remmen en accelereren.Juist dan gebruik je de band maximaal. :D Maar eenieder heeft zijn eigen rijstijl natuurlijk,en racen is over. Anders had ik wel op een supersport blijven rijden,feit is echter dat het frame van de -1200- geweldig stuurt en mij uitnodigd om als de mogelijkheid er is flink door de bochten te sturen.

De normale band is zo'n 40 euro goedkoper,en voldoet voor de rustige rijder. Ik ga voor de pilot road 2 A,en laat het weten wat het resultaat is. Ga in sept naar sauerland en laat het weten wat de bevinding is van deze band. :roll:

Grtn,J.
Een band aan gort na 4000 km? T Oia g! Dat krijg ik op mijn werkfiets niet eens voor elkaar en daar doe ik niet anders dan als een debiel rijden ;)
Met mijn vorige PR2 meerdere malen Eifel en Sauerland gedaan en aangezien ik sommige rijeigenschappen van het werk heb overgenomen toch ook niet rustig gereden. Maar 4000 km? Ik ben erg benieuwd wat je er dan mee doet _001
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Huidige achterband is een conti-roadattack,met 73 load-index. Zeer zachte band,vandaar mijn keuze voor de pilot road 2A.Moet er wel eerlijk bijzeggen dat de michelin voorop nieuw was bij de aflevering,en de conti hooguit 1000 km erop lag.De vorige eigenaar had dit laten doen vlak voor de inruil.Ik heb maar 4000 km met deze band gedaan,en de totale levensduur is zo'n 5000 km schat ik. Niet echt veel dus. Op mijn laatste zx-9 reed ik met pirelli altijd zo'n 7500km met de achterband.Een collega van me reed een conti achterop een oude gold-wing totaal aan gort in luxenburg. De band begon midden op het loopvlak te scheuren... Ook hij reed stevig door,en had altijd op 1100 suziki gsx-r gereden. Is conti slecht? Ik denk het niet hoor,maar ik ga voor michelin.

[groet] J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Erteetje

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Erteetje »

jeroen12 schreef:Ik heb afgelopen vrijdag 235 euro voor een PR2 betaald bij Molenaar. Zal vast wel ergens (veel?) goedkoper kunnen, maar ze zitten zo lekker handig om de hoek ;)
Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)
Op dit moment hebben zij de pr2 voor 300 euri's inclusief montage en de pr3 voor 319.50 inclusief montage.

Kleine prettige zaak.

Luc
Jan R1200RT

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Erteetje schreef: Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)
Op dit moment hebben zij de pr2 voor 300 euri's inclusief montage en de pr3 voor 319.50 inclusief montage.

Kleine prettige zaak.

Luc
Zijn volgens mij inderdaad nette prijzen.
In Schijndel (zie mijn vorige post) nog tot mei dit jaar set MPR-2 voor € 299,= incl. montage.
Komt voor mei dus nog een nieuw setjes van deze op mijn fiets.
Ik wacht (waarschijnlijk) nog even op meer praktische ervaringen met de MPR-3 tot de volgende vervanging _001 .
Ik kijk altijd even de kat uit de boom......

Heb vorig najaar bij Heuts mijn nieuwe helm gekocht.
Was inderdaad erg prettig om daar te kopen _004 .
flyer
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2009, 13:33
Type: R1200RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland
Locatie: Netherlands

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door flyer »

Volgens mij hebben de vestigingen van Motoport ergens in Augustus/September ook een bandenweekend met korting.
Erteetje

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door Erteetje »

Jan R1200RT schreef:
Erteetje schreef: Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)
Op dit moment hebben zij de pr2 voor 300 euri's inclusief montage en de pr3 voor 319.50 inclusief montage.

Kleine prettige zaak.

Luc
Zijn volgens mij inderdaad nette prijzen.
In Schijndel (zie mijn vorige post) nog tot mei dit jaar set MPR-2 voor € 299,= incl. montage.
Komt voor mei dus nog een nieuw setjes van deze op mijn fiets.
Ik wacht (waarschijnlijk) nog even op meer praktische ervaringen met de MPR-3 tot de volgende vervanging _001 .
Ik kijk altijd even de kat uit de boom......

Heb vorig najaar bij Heuts mijn nieuwe helm gekocht.
Was inderdaad erg prettig om daar te kopen _004 .
Kat uit de boom kijken is verstandig, ook banden kunnen last hebben van kinderziektes of andere negatieve eigenschappen.
flutske

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door flutske »

jaybmw schreef:Even een vraag over de achterband van mijn -1200- .Deze is over zo'n 1000km op en ik wil ipv de conti overgaan naar michelin pr2.Op diverse bandensites voordelige banden gezien,maar hoe weet ik of het de goede is? Ik bedoel de draagkracht van een 180 band op een rt moet meer zijn dan die van bijv een japanse 900cc sportmotor.Dit om een kat in de zak te voorkomen,want een band met te weinig draagvermogen is niet bevordelijk voor de rijeigenschappen van de rt. En misschien wel gevaarlijk ook?

Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?

[groet] ,jeroen.
Ik heb op mijne R1100RT nu een BT023 liggen en volgende keer leg ik er een BT 023 GT op die heeft iets grotere draagkracht ( speciaal voor zwaardere motoren )

grtjs Erik
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: achterband r1200rt

Ongelezen bericht door tengske »

Dag luitjes,

misschien wel helemaal achterhaald, ter info,
ik heb mijn banden in Duitsland laten monteren ( zie andere topic).
Daar kreeg ik te verstaan dat voor mijn -1200- de MPR3 met een A het best zou zijn, in Duitsland iig een must!
Je krijgt er ook een apart certificaat bij dat de MPR3 met A moet zijn uitgerust.
Dwz dat er een extra versteviging in de vorm van staal in de band is verwerkt, en dus meer krachten kan hebben m.n. bij hogere snelheden.
Het certificaat dien je ook bij de papieren mee te dragen.
Nou weet ik die duitese grundlichkeit wel, maar een duitse collega motard bij de (duitse) Politie wist te vertellen dat bij ongevallen tegenwoordig extra aan dacht aan de banden wordt besteed.
Of je dan over een of twee tienstje moet gaan bakkeleien?
voor wat het jullie waard is.

[groet] -1200-

maRTin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”