opvolger pilot road-2

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Willem Rietveld
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Hallo, ik kwam de onderstaande link tegen met de opvolger van de pilot-road-2. ( mijn voorkeursband)
Schijnt op alle fronten weer verbeterd te zijn.
Op de foto ziet het er wel erg vreemd uit in eerste instantie, met links de voorband en naar rechts overgaand in het achterbandprofiel

groeten, Willem.

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8 ... oad-3.html
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Willem Rietveld schreef:Hallo, ik kwam de onderstaande link tegen met de opvolger van de pilot-road-2. ( mijn voorkeursband)
Schijnt op alle fronten weer verbeterd te zijn.
Op de foto ziet het er wel erg vreemd uit in eerste instantie, met links de voorband en naar rechts overgaand in het achterbandprofiel

groeten, Willem.

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8 ... oad-3.html
Interessant profiel, jammer dat ik er net nieuwe MPR2 onder heb liggen.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Heel apart profiel ja, even aan wennen.
Moet binnenkort nieuw rubber onder mijn -1150- hebben, dus deze komen op de 'shortlist'
[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door tengske »

Dag,

nu ik toch beide sloffen moet vervangen dan maar eens nadenken om de PR 3 te nemen..
Iemand al iets over prijzen gezien of gehoord?
Aan jullie allen een prettige jaarwisseling, een stevig beging een veel veilige km's gewenst!
-1200-

[groet]

Tengske
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
jasper75

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door jasper75 »

Interessant, ik ben binnenkort toe aan een nieuw setje

[groet] Jasper
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Baird »

Ik zou wachten op de eerste echte reacties van gebruikers, vaak zitten er ook in banden kinderziektes( eigen ervaring!!) en dan komen er spontaan speciale versies voor de zwaardere toermotoren zoals de onze. Als je nu ervaring hebt met een merk/type waar je echt happy mee bent zou ik die er nog een rondje opzetten en rustig afwachten wat de reacties zijn, je kunt ook een merk/type nemen waarvan bekend is dat ze het onder onze fietsen goed doen, de ellende komt er meestal pas uit als het product de markt in gaat en wij zijn geen proefkonijnen voor de producenten. Niet alles wat nieuw is is beter!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
xantingo

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door xantingo »

Baird schreef:Ik zou wachten op de eerste echte reacties van gebruikers, vaak zitten er ook in banden kinderziektes( eigen ervaring!!) en dan komen er spontaan speciale versies voor de zwaardere toermotoren zoals de onze. Als je nu ervaring hebt met een merk/type waar je echt happy mee bent zou ik die er nog een rondje opzetten en rustig afwachten wat de reacties zijn, je kunt ook een merk/type nemen waarvan bekend is dat ze het onder onze fietsen goed doen, de ellende komt er meestal pas uit als het product de markt in gaat en wij zijn geen proefkonijnen voor de producenten. Niet alles wat nieuw is is beter!
Ik heb destijds nochtans zowat meteen na het uitbrengen van de PR2 een set laten monteren op de 1150RT.
Geen seconde spijt van gehad, en wanneer mijn huidige PR2 versleten zijn ga ik wellicht ook de PR3 proberen. 't Zal alleen nog eventjes duren want mijn PR2 hebben nog maar 4000 km gereden...
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door AGVerheij »

www.motorbanden-quickservice.nl/ heeft de PR3 in de verkoop, kost zo'n €10 meer dan de PR2.
Overigens kan ik deze band op de website van Michelin niet vinden _001
[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Tour-ist

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Zijn er inmiddels RT-ers met Pilot Road 3 ervaringen? Als ik dit filmpje zie, lijkt het me toch een ideaal concept: een harde compound voor het middenvlak en een zachtere voor de buitenkanten.

http://www.youtube.com/watch?v=YS8XkFhSRX0
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als nou niemand de mpr 3 gaat monteren dan koop ik er volgende maand wel een. Ik begin met de voorband omdat ik van die Bridgestone BT21 af wil. De achterband dan misschien in de zomer vervangen. Ik ben altijd nieuwsgierig al heb ik dan natuurlijk weer geen vergelijking met de MPR 2 omdat ik die nog niet gehad heb.

Ton _004
jasper75

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door jasper75 »

Ik heb er vorige week een set op laten leggen (sorry Bert, ben eigenwijs), kan er nu nog niets over zeggen _001 iedere nieuwe band rolt lekker af in vergelijking met wat er af komt.

Gr Jasper
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door moh_fan »

Een bandenboer die aanwezig was op de Motorbeurs kon niet echt heel enthousiast zijn over de PR III's.
Zijn gedachte was, dat de band krek hetzelfde zou zijn als de PR II, op het profiel na...

Ik ben heel benieuwd naar de eerste vergelijkingen tussen de Dunlop Roadsmart, Michelin Pilot Road III en Bridgestone Battlax BT-023.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Beamietoo

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Voor de 1150 en 1200 zijn de MP3's er al. De achterband voor de 1100Rt is nog even wachten tot medio april.
Eerst impressie van de eerste montage moet ik even afwachten want je weet het pas als je in verschillende weersomstandigheden en op diverse wegdekken heb gereden. Ik heb een verzoek ingediend bij Michelin om aan te geven wat zij op het oog hebben voor verbetering. Wordt vervolgd.

gr,
Kenny
huize144

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door huize144 »

Hallo,bleek deze week een lekke achterband te hebben heb er dus een nieuw setje PR3 op laten zetten.
Heb er ongeveer 250km meegereden maar moet zeggen ze voelen goed aan rollen goed mooi stabiel de BMW stuurt ook mooier de bochten in vind ik.Nou rijdt het met nieuwe banden altijd stukken beter de tijd zal het leren naarmate de banden verslijten hoe ze zich houden.Heb direckt ook mijn throttlemeister kunnen proberen wekt perfect.

Gr Meint
Paul cr

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Paul cr »

Vandaag ook een set besteld. Ik zal m'n ervaringen hier vermelden. Met zo'n 30 k per jaar zal ik over 6 maanden meer weten. Tot nu toe op de RT alleen ervaring met Metzeler Z6 interact. Daar rijd ik zo'n 15 k mee.
Beamietoo

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Beamietoo »

ksimon schreef:Voor de 1150 en 1200 zijn de MP3's er al. De achterband voor de 1100Rt is nog even wachten tot medio april.
Eerst impressie van de eerste montage moet ik even afwachten want je weet het pas als je in verschillende weersomstandigheden en op diverse wegdekken heb gereden. Ik heb een verzoek ingediend bij Michelin om aan te geven wat zij op het oog hebben voor verbetering. Wordt vervolgd.

gr,
Kenny
Michelin zegt dat de grote verandering zit in de aangepaste profiel waarbij de afvoering van onderliggende water verbetert is en daarbij nog MEER grip op de natte wegdek.
Met wat door te vragen hebben ze ook kunnen vertellen dat de levensduur ook verhoogd is.
Mijn indruk is dat wat naar mijn mening de uitstekende prestaties van de MPR2 nu een tikje omhoog zou moeten zijn. (Geen aandelen in Michelin alleen een tevreden afnemer, doorverkoper EN zelf en gebruiker) _004

gr,
Kenny
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb net de MPR3 laten monteren bij Kenny en ik moet zeggen dat de eerste indruk van deze band goed is. Maar dan vergelijk ik hem met de Bridgestone BT 21 die eraf kwam. Na 7000km had deze Bridgestone een behoorlijk raar slijtagebeeld. Ik had er misschien mee bij Bridgestone kunnen aankloppen maar ik wilde toch geen Bridgestone meer. Nou in het najaar de achterband ook vervangen en dan kan ik er weer een tijdje tegen.
De gevoeligheid voor lengterichels is weg en zelfs terwijl ik er nog maar even op gereden heb geeft hij al een goed gevoel als je door de bocht gaat. Meestal zijn de nieuwe banden in het begin nog wat gladjes maar deze heeft al meteen grip.

Ton _004
Hub

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Hub »

Ook ik heb woensdag j.l. een setje MPR3 laten monteren.
Voelt erg goed, echter pas 50 km mee gereden.
Heb voor de liefhebber een leuk adres. Ik heb er incl. montage op de motor € 314,= voor betaald bij Abel in Landgraaf.
[groet] -1150- Hub
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door tengske »

Dag luitjes,

het onderwerp MPR3 lijkt ingedommeld, vandaar nu een reactie uit het zuiden!
Ik heb er nu 2K mee gereden, rollen prima af, liggen erg goed in de bocht, en voelen veilig aan.
Het feit dat ik regelmatig in de bochten met m'n schoenen aan de grond kom wil voor mij zeggen dat ze plakken aan de weg.
helaas, maar dat hebben jullie buiten ook gezien, heb ik nog weinig ervaring met regen, want is er nauwelijks gevallen.
Erg goede band, ben alleen benieuwd hoelang ze mee zullen gaan! Wordt vervolgd!

gr

maRTin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn reactie was hier viewtopic.php?f=30&t=3535

Maar ondertussen rond de 2500 km met de voorband en ook allemaal in droog weer. Door de goede voorband nu word de Bridgestone achter ook weer wat ronder. De motor gaat een stuk beter door de bocht. Ik zal dit jaar de achterband ook vervangen en dfan ben ik benieuwd wat daarvan het resultaat is.

Ton
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik rijd nu net iets meer als 3000 km met de MPR 3. Het is nu duidelijk dat ook op mijn R1100R de bandenspanning hoger moet worden gezet als Michelin aangeeft. Bij mij is het standaard 2.2 voor en 2.5 achter. Aangezien de gevoeligheid voor lengterichels in het wegdek toch weer iets terug kwam en ik al een onregelmatige slijtage voel van de band voor heb ik besloten om de bandenspanning te verhogen met 0.2. Als je meer naar de zijkant van de band gaat voel je al hoogteverschil in het profiel. Maar ik hoop dat deze slijtage zich niet voortzet als de spanning verhoogt is.
Ik las ook eerder dat de MPR 2 dit ook wel doet maar nu weet ik dat dit bij de MPR3 ook zo is. Ik ben toch nieuwsgierig genoeg om ook de achterband te proberen. Banden zullen natuurlijk altijd slijten en bij mijn vorige motoren gingen de banden er bij ongeveer 15000 km er toch af. Ik rijd namelijk toch wel graag met een fijne ronde band.


Ton _004
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Nu 4000km met de Mpr3 voor. Door de verhoogde bandenspanning geen last meer van onregelmatige slijtage. Het is zelfs weer goed gekomen. En komende zaterdag gaat achter de MPR 3 erop dus weer even op bezoek bij Kenny voor het monteren van de band. Ik ben echt nieuwsgierig of de achterband ook zo'n verbetering zal geven.

Ton _004
Beamietoo

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Reken erop Ton !
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Straks heeft mijn bandje zoveel grip dat hij niet meer bij jou uit de werkplaats rolt :D :D :D


Ton Big RT Smile
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Garfield »

Ik heb nu ook de inmiddels niet meer zo nieuwe MPR3 eronder. De MPR2 heeft het 17000km volgehouden en eigenlijk nog niet echt versleten. Wel vierkant aan het worden, want woon-werk en toch ook wat cupping aan de voorkant. Maar omdat ik een langzaam leeglopende achterband had, heel klein spijkertje :twisted: toch maar als set vervangen. Kenny zat tot over zijn oren in het werk en hij gaat eerdaags op welverdiende vakantie, dus een alternatief gezocht, en gevonden.
Ik ben bij http://www.motorbandenserviceharderwijk.nl geweest. Werkplaats aan huis en op afspraak. Goed gereedschap, demonteerapparaat met kunststof klauwen om maar iets te noemen. Dirk Kamphorst staat ook met enige regelmaat op MP met mooie aanbiedingen. Ik heb met hem kunnen afspreken dat forumleden gratis montage op de motor krijgen, dat scheelt toch weer ;)

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Paul cr

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Paul cr »

Da's een mooie aktie van je Frans !
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Garfield »

Dank je, graag gedaan.
Ik was voor een complete set all-in €319,00 kwijt, prijspeil oktober 2011. Voorband zou iets duurder worden? _001
Aan Walter/Jos heb ik gevraagd of dat iets is voor de rubriek 'korting voor leden", nog even afwachten. Volgens mij moet een moderator het erin zetten? Geen idee. Ik kan er in ieder geval weer even tegenaan. _004

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
popeye

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door popeye »

Gisteren nieuwe set PR3 erom laten leggen. Via internet besteld autobandenmarkt.nl en laten monteren bij Autobandencentrum de Vries. Was in totaal 313,- kwijt en ben goed tevreden over de levering en montage. Ben benieuwd hoe het rijdt want heb nog geen blokje om gedaan. Ik zal na verloop van tijd wel laten weten hoe ze bevallen. Keek eerst wel vreemd op, of ze wel goed gemonteerd waren De groef van de voorband loopt van binnen naar voren. Achter loopt die "normaal" van het midden naar achteren. Geen idee wat voor voordeel dit zou hebben, maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben.
Ton1959

Re: opvolger pilot road-2

Ongelezen bericht door Ton1959 »

39624[1].jpg
Zo ligt hij erop

Ton _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”