Bandje lek gereden

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
perry

Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door perry »

Ola Rt-ers,

Vandaag m'n achterband lek gereden _002 geluk was wel dat de band nagenoeg op was.
Maaaaaaaaaar eea komt altijd op zo'n moment _003 dat je het eigenlijk nog niet wilde , gelukkig zat ik onder de rook van een Beemer dealer, de Jong in Alphen en ik werd prima - zoals gewoonlijk -geholpen het liep al aardig tegen sluitings tijd.

Voor zit een Metzler met weinig ervaring en achter ben ik overgestapt op Michelin Pilot Road 2.
170/60ZR17M/C. Bandje kostte mij de soma van 268.23 incl.

Moet wel zeggen dat mijn beemertje weer heerlijk rijdt met zo'n nieuwe slof.

Wat is jullie indruk van de prijs ?
Het is jammer dat je niet kan gaan shoppen omdat ik de volgende dag weer op de motor naar het werk moet.
Kon niet wachten er zat een stuk ijzer in dat wil je niet weten, de band liep ook vrij snel leeg.
Nou ik hoor jullie mening wel.

Groeten -1150- Perry
vioma

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door vioma »

Voor die prijs heb je een voor en achterband . Ik vind hem dus erg duur .
Staat in de prijslijst voor 161 euro , ze rekenen dus ruim honderd euro voor de montage _001
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... 1107&m_s=1
Jos BMW

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Jos BMW »

Is inderdaad behoorlijk aan de prijs.
Een voor- en achterband PR2 kun je laten monteren voor ongeveer 325 euro.
Snelle service kostte dus wel wat. Maar wat moet je dan anders. Je bent afhankelijk van je aanbod op dat moment.

Blijven lachen Big RT Smile :D :D :D :D :D
Gr Jos
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Baird »

ik schrik er ook van!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Bart51 »

Vanwaar kwam je en welke kant ging je op op welk tijdstip?

In Bodegraven heb je nl. Goedhart langs de N11 die je voor die prijs misschien wel 2 banden had geleverd.
In Leimuiden heb je vlak langs de N207 ook een motorzaak.
In Leiden heb je Huisman langs de Willem de Zwijgerlaan.
Bij de Jong ben je gewoon echt duur uit (Heb je tijdens het monteren niet even op zijn eerste etage gekekeken?
Daar staat alles wat tweedehands is (of derdehands/veelmeerhands) met prijzen waarvan de tranen spontaan in je ogen springen.

Maar goed, je bent geholpen en dat is ook wel wat waard op zo'n moment. Ik hoop voor je dat je er weer veel kilometers mee kan maken.

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Ton1959

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik kan zo niet beoordelen of ze je prima geholpen hebben of niet. Als ze naar jou toe moeten komen en de motor moesten ophalen is het bedrag redelijk. Als jij daar zelf met het wiel naar toe ging dan heb je dus veel te veel betaald. Maar ja als je voor het blok staat zo heb je inderdaad niet veel tijd om iets te regelen.

Ton _004
perry

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door perry »

Jullie hebben allemaal gelijk, echter was het maandag dan is de Jong als een van de enige open.
Het ging snel slechter met de band, kon nog net op eigen kracht het bedrijf bereiken, en het gebeurde allemaal nabij de Wilhelmina brug in Alphen.
Ik moest de andere dag weer om 06.00 uur op de motor naar het werk dus je staat met de rug tegen de muur.

Echter kan het ook niet zo zijn dat een set prijs goedkoper is ?????
Ik had trouwens de Metzler in Haarlem gekocht bij Jos Smit montage ed was rond de 150 euro. _004

Maar goed noem het maar overmacht.

Groet Perry
Ton1959

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Met een set bespaar je wel eens een tientje of zoiets maar ook niet veel meer denk ik. Och ja je rijd weer en je word weer wat wijzer. Toen ik jaren geleden merkte dat mijn dealer 100 Euro winst maakte voor monteren van een bandje ging ik ook altijd voort naar een goedkoper bandenbedrijf. En sinds die tijd ging de motor alleen voor garantiegevallen naar de dealer.

Ton
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door moh_fan »

Top service van de firma de Jong!
... maar ik zou me wel een klein beetje genaaid voelen.
Dubbel eigenlijk, want ik geloof niet dat ik er van zou hebben kunnen genieten...

Je hebt in ieder geval een goede les geleerd: Koop nooit banden bij je dealeRT!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door jaybmw »

In een woord: DUUR ! Zie eerdere draadjes voor bandenboeren.

Suc6 in de future met de aanschaf van rubber.

J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
R1200RT-LE
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe
Locatie: Betuwe

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Gister in de stalling gekeken hoe mijn RT er bij stond ... kon het toch niet laten om hem even te starten een een stukje door de straat te rijden .....
Maar HELP .... 0,9 bar in de achterband en 2,4 in de voorband... achterband is dus lek.

Gelukkig was de weg wat nat en zag dan op 1 plek van het loopvlak hele kleine belletjes uit de band komen .... ik heb er nog een dikke 5mm profiel op zitten.

Wat raden mensen aan ... Repareren of een nieuwe?
Ik heb druk sensoren (RDC), is er niemand bang dat deze beschadigen als een niet BMW dealer deze er op legt ....

Het is volgens mij vrij simpel om de band te vervangen ... iemand nog tips welke torcx sleutel ik het beste kan aanschaffen om de velg er af te krijgen ?
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
RhanRT

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ik ken iemand die na reparatie nog minstens 7000 km gereden heeft..... maar zou ik dat doen?
NOOIT !!
Reparatie is goed om weer rustig thuis te kunnen komen, aangepaste snelheid en geen gekke dingen.

groet,
RhanRT
Hub

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Hub »

R1200RT-LE schreef: Repareren of een nieuwe?
Zeker niet repareren, denk aan je eigen veiligheid.

_oo_ Hub
Wolfgang

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Wolfgang »

Kan iemand mij een zinnige reden opnomen waarom, zoals in het geval van @R1200RT-LE om een band die zo langzaam leegloopt niet met een plug te rapareren. Ik zelf ook al twee keer een band op die manier laten repareren. Nooit iets nadeligs van gemerkt.
Op een racemonster kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar op een toermachine !
Misschien een mythe die door de bandenboern maar wat graag in leven wordt gehouden ?
gr. Wolfgang
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Vorig jaar reed men motor maat met zijn 1200RT plat. ttz er zat zzn klein nageltje in de achterband mooi in het midden van het loopvlak. Zijn rustig naar een garage gereden waar we de beschikking hadden over perslucht. Wiek gestoken (band opgepompt, nageltje er uit, rubber geriumd met bet bijgeleverde tool, wiekplaatser reeds bij de hand, ruimer er uit en wiek er in, afgesneden tot +/) 1;5 cm en met de aansteker wiek in brand gestoken, uitgeblazen toen vlam aan band kwam. Het in brand steken maakt dat er vulkanisatie optreedt tussen de wiek en het rubber van de band). Hebben zo een aantal dagen rond gereden maat hij vertrouwde het niet. Bij BMW dan een andere band laten leggen. Hebben de gerepareerde band dan geïnspecteerd en vastgesteld dat de wiek binnenin de band een mooie halve bol vormde en met het binnenkarkas versmolten was. Was het leggen van een andere achterband dus nodig? NEEN!

Wel op het volgende letten: een nagel kan je er uit trekken. Een schroef dien je er uit te draaien om het karkas zo min mogelijk te beschadigen.

Voor wat betreft een voorband is het ook voor mij een "thuis brenger". Die wordt stande pede vervangen.
Ton1959

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat motorbanden wel te repareren zijn maar niet met propjes of een koord maar met een parapluutje. En dan alleen als het lek niet te dicht bij de zijkant van de band zit. Dit houd wel in dat de band ook gedemonteerd moet worden en dan kan men meteen bekijken of de band aan de binnenzijde niet beschadigd is.Of wat soms gebeurd dat de zijkanten van de band kapot zijn gereden door het te lang rijden met een lege band.
Maar ik zou het normaal niet doen omdat de kosten van de reparatie dan te hoog ligt in de meeste gevallen.

Ton
Jan R1200RT

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Mijn eigen ervaring is dat je een MPR2 niet kunt repareren met een parapluutje.
Ik heb het laten proberen nadat er een spijker rechtop in het midden in een profiel blok van het loopvlak van mijn net nieuwe achterband zat.
De binnenkant van een MPR2 heeft een soort siliconen laagje en daar hecht niks op. Ook niet nadat deze goed opgeruwd en ontvet was. Dit experiment kostte me € 20,=.
Dus toch weer een nieuwe achterband moeten kopen _002 .
Dat deed wel erg zeer om na een paar weken weer zo'n bedrag neer te moeten leggen en een nagenoeg nieuwe achterband achter te moeten laten voor het stort _003 .

Veel banden boeren en dealers willen trouwens helemaal niet repareren.
Ik heb ook Michelin gebeld, maar die raden het ook af :!:
Heeft me toen veel rondbellen gekost om iemand te vinden die het wilde proberen.
Huybers in Schijndel, waar ik mijn banden (heel prijs gunstig) haal, wilde het wel proberen maar gaf me niet al teveel kans.
Bleek dus dat hij gelijk had....... :(
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Baird »

Ik ga mee met repareren van een band, afhankelijk van de plaats van het lek, hoe het ontstaan is, hoek waaronder het voorwerp door de band heen gegaan is( zijn er meerdere koordlagen geraakt) en zo nog een paar voorwaarden. Als het dan gedaan wordt door een professioneel bandenbedrijf op een gedemonteerde band heb ik er geen moeite mee en heb dit ook al een paar keer laten doen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ik ga mee in de mening van Bert.Ik zelf repareer iedere week meerdere banden met een zg prop. Dit vulcaniseert goed met het rubber van de band en hecht super! Heb mindere goede ervaringen met het zg parapluutje,ivm meer arbeid/tijd van de rep en het niet hechten op de binnenzijde van de band.Ik spreek wel over autobanden,maar in feite is de koordconstructie en de wijze van repareren het zelfde.Wat ik nooit repareer is een lek dat op de schouder van het loopvlak zit,en als er een voorwerp schuin doorgedrongen is in de koordlagen.Dit vaak met gevolg van een carcasbreuk/bulten op de band = onveilig! Het repareren durf ik aan indien het kan,en ik zelf zou doorrijden tot de band op is.

Een rep afraden is een band verkoopmethode in mijn ogen! En als nood in the middle of nowhere kan het de oplossing zijn om dan met een bult op de band richting een bandenbedrijf oid te rijden en zo de gerepareerde band alsnog te vervangen.

Ik heb altijd een rep-set en compressortje bij als ik op vacantie ga.Gewoon een compr van een repset uit een VW,gaat tot 3 bar en is heel handig! Ook om evt andere mensen te helpen in geval van nood.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Baird »

jaybmw schreef:...............

Ik heb altijd een rep-set en compressortje bij als ik op vacantie ga.Gewoon een compr van een repset uit een VW,gaat tot 3 bar en is heel handig! Ook om evt andere mensen te helpen in geval van nood.

Grtn Jeroen.
Kan je aan nog zo'n compressortje komen? Heb ik wel interresse in!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
vioma

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door vioma »

Kan je aan nog zo'n compressortje komen? Heb ik wel interresse in!
Ik heb er 1 van de Aldi of Lidl koste een paar euro(8 geloof ik)en werkt prima.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door jaybmw »

Baird schreef:
jaybmw schreef:...............

Ik heb altijd een rep-set en compressortje bij als ik op vacantie ga.Gewoon een compr van een repset uit een VW,gaat tot 3 bar en is heel handig! Ook om evt andere mensen te helpen in geval van nood.

Grtn Jeroen.
Kan je aan nog zo'n compressortje komen? Heb ik wel interresse in!
Hoi Bert, Ik ga vd week eens op het magazijn bij ons koekeloeren.Er zijn mensen die bij aflevering van een auto een volwaardig reservewiel willen ipv zo'n repset met compressor en fles met bandenrep.middel. (in mijn ogen ook een complete mislukking,maar wel goedkoper voor de fabricant ivm goedkopere productiekosten).

Zodra ik er een heb hoor je het van me,wel even de 12v aansluiting pas maken op BMW.De 1150 heeft ook een smalle 12-v plug dacht ik?

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heb pas nog zo'n compressor weg gegooid. Ik wilde hem voor een dubbel luchtbed gebruiken op de camping maar het duurde zolang dat ik de handpomp gepakt heb. Aangezien iedereen al stond te staren omdat die kleine compressors zo veel herrie maken dacht ik van het is nu genoeg geweest weg ermee.
Maar voor de motor inderdaad toch zeer handig. Toch weer eentje kopen dan ;)

Ton _004
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ton, op marktplaats staan ze ook onder de noemer "bandenpomp". Wekelijks worden ze aangeboden.

Succes.

Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Okay bedankt Jeroen
Weer iets op de lijst van dingetjes die ik moet kopen. Big RT Smile
Eerst de voorveer nu . Het blijft leuk zo.

Ton _004
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door Baird »

jaybmw schreef:..............
Zodra ik er een heb hoor je het van me,wel even de 12v aansluiting pas maken op BMW.De 1150 heeft ook een smalle 12-v plug dacht ik?
Grtn Jeroen.
Stekkertje is geen probleem, ik hoor van je _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door jaybmw »

Bert, je hebt een pb-tje!

Greetz Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Bandje lek gereden

Ongelezen bericht door siebke »

Baird schreef:
jaybmw schreef:..............
........., wel even de 12v aansluiting pas maken op BMW.De 1150 heeft ook een smalle 12-v plug dacht ik?
Grtn Jeroen.
Stekkertje is geen probleem, ik hoor van je _004
Nou mensen,

Ik gebruik een verloopstekker, vorig jaar via de campingbeheerder gekocht bij Fritz Berger GmbH (Dld) voor een eurootje of 8 á 9. Gebruik em op de -1100- voor m'n navi én de electrische pomp van de Lidl. Hoef je niet meer te knutselen én blijft alles autogebruiksklaar.

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”