controle bandenspanning

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
RhanRT

controle bandenspanning

Ongelezen bericht door RhanRT »

Kent iemand van ons onderstaande site, of heeft iemand van ons hier ervaring mee?
http://www.air-check.eu/index.php?main_page=indexgroet,
RhanRT
Inspector Gadget

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Yep, die heb ik ook. ;) :lol:
(denk dat je niet meer verbaasd bent, haha).

Ze zijn ook bekend onder de naam "Fire Fly".
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=43245

Het principe is eenvoudig;
Je brengt eerst je bandendruk op het juiste niveau.
Daarna schroef je (voor het eerst) die "Valve Stem Caps" erop, die meet en onthoud dan die ingestelde bandendruk.
Zodra de bandendruk afwijkt van die waarde, begint het ledje te knipperen, tot ca. 3 weken, dan is de batterij leeg. Die je overigens *niet* kunt vervangen.

Ansicht een prima oplossing als je iets wilt doen aan een soort signalering van je bandendruk.

PS: Het Belgische bedrijf ken ik niet....
Gebruikersavatar
clemturbo
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: enschede

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door clemturbo »

Is dat een set of per stuk?
Boswachter
Ton1959

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Maar als je bandenspanning dus 0,5bar gezakt is gaat die led knipperen. Dat zou dus normaal maanden duren voordat dit het geval is. En ik controleer de bandenspanning toch wel elke twee / drie weken. Dus dan zou dit alleen aangeven dat je een lekke band hebt. Die 0,5 bar voel je ook gewoon want dat is behoorlijk veel. Maar je weet in ieder geval 'smorgens voordat je wegrijd dat je de motor gebruiken wel kan vergeten omdat je band lek is.
Tenzij je iemand bent die nooit zijn bandenspanning corrigeert dan heb je met dit hulpmiddel een herinnering.

Ton
Erikh

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Erikh »

Elke week de bandenspanning ff checken is goedkoper.
Heb geen vertrouwen in dit soort gadgets.
Inspector Gadget

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

clemturbo schreef:Is dat een set of per stuk?
Dat is per paar.
Ton1959 schreef:Maar als je bandenspanning dus 0,5bar gezakt is gaat die led knipperen.....
Bij de Fire Fly is het bij een verlies van 4 PSI, en dat is 0,27579 Bar, als ik het goed uitreken?
Ik ben het met je eens dat je het normaal gesproken zou moeten voelen, maar dan rij je al.
Dit systeem geeft een "real time" waarschuwing vóórdat je gaat rijden.
En tijdens het rijden, lijkt mij een gigantische afleiding als je ’s avonds aan het rijden bent.
Maar goed, het is 1 van de vele oplossingen.
Zoals;
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... zeige.html
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... ntrol.html

Het is een hulpmiddel, en ook hulpmiddelen kunnen falen. (of onnauwkeurig zijn, etc, etc)
Ton1959

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heb jij ook een spiegeltje Rob zodat je dat ledje ziet tijdens het rijden Big RT Smile

Ton _004
Inspector Gadget

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is wel dat ik soms ehm, naast de motor lig, :oops: maar een spiegeltje heb ik inderdaad niet. ;)
Ik heb wel meerdere spiegels op de motor. ;)

Maar waar ik op doelde is dat de makers geven aan dat je de led op "several feet" afstand al zou kunnen zien, dus me dunkt dat het 's avonds, als die led aan is, best wel zichtbaar zal zijn. Ook als je op de motor zit, en die led loopt te knipperen.
Kijk maar eens naar hun YouTube film, de led knippert een aardig eind voor het vaderland weg, qua lichtval en spreiding e.d.
Alsubegrijptwatikbedoel. ;)
Ton1959

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is handig dat je het ziet voor dat je wegrijd dat je bandenspanning niet goed is en 0,27 bar is beter dan 0,5 bar. Ik ga de film eens kijken op youtube. Voor mij dus eigenlijk meer een lekke band indicatie omdat ik vaak genoeg mijn band op spanning zet

Ton _004
vioma

Re: controle bandenspanning

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb voor de liefhebber nog een setje Tiremoni chekair TM-400 liggen ,werk goed ,is nieuw duur(184 euro),
maar nu teab ;) 25 euro :?: _001

Verkocht aan forum lid .
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”