verschillende banden op de R850RT

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door wil51 »

De motor die ik enkele weken geleden heb gekocht, heeft verschillende merk banden. Voor een Metzeler roadtec Z6 en achter een Michelin Macadam. Lijkt mij toch onverstandig. Banden zijn vrij nieuw, dus waarom zou de vorige eigenaar dit gedaan hebben?
Mototaz

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door Mototaz »

Ik vermoed als ik naar de achterband kijk voor budgetaire redenen, de michelin macadam is een budgetband. Zat er bij mijn vorige motor in het begin ook onder, was er uiterst ontevreden over. 8-)
thooms

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door thooms »

Het is natuurlijk het mooiste om de zelfde merk type banden onder je motor te hebben.
Maar het is niet strikt noodzakkelijk het kan echt prima rijden heb ik vaker gedaan.
De voor band was nog goed en wilde eens een ander merk proberen of andersom is ook gebeurd.

Als je motor goed rijd laat je dan niet gek maken daardoor.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De Z6 is een radiaalband en de Macadam een diagonaal. Lijkt me niet een aan te bevelen configuratie! Ook qua stijl is dit een hele vreemde combinatie, de Z6 is meer gericht op sportief toeren, terwijl de Macadam meer voor het rustige werk is. Als ik het mocht zeggen, zou ik de Macadam zo snel mogelijk vervangen door een Z6 of vergelijkbaar.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
doov650

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door doov650 »

Er is maar 1 advies: de Macadam direct vervangen door een band die wel kleefvermogen heeft. De bijnaam van die band is niet voor niets Mak an dan.
thooms

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door thooms »

Ik denk dat het best genuanceerd kan als de goede man geen enkel probleem heeft hoeft je er ook niets aan te doen

Kijk dat het niet ideaal is alla
Je moet ook geen probleem kweken als die er niet is.
Gebruikersavatar
clemturbo
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: enschede

Re: verschillende banden op de R850RT

Ongelezen bericht door clemturbo »

Ik had op mij K100 macadam banden zitten, niets mis mee, gaan lang mee, sturen goed, en kleven goed in de bochten, heb er verscheidene tourtochten
mee in de bergen gereden. Nou zal de combinatie radiaal/diagonaal niet de ultieme combinatie zijn, maar als de band nog goed is, gewoon laten zitten en rijden. Mocht het niet bevallen kun je hem altijd nog vervangen.
Boswachter
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”