Velgen spaken en ....

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Rambo

Velgen spaken en ....

Ongelezen bericht door Rambo »

Goeie morgen,

Ik wil mijn motor winterklaar maken en mijn velgen en spaken beschermen tegen pekel.
Dus wil ik tectyl 846 gebruiken.
Nu begrijp ik wel dat je dit spul niet op je remschijf mooi spuiten.
En nu komt mijn vraag ; zijn er nog meer delen van je motor waar je dit beter niet op kunt spuiten bv. je beginstuk van uitlaat.
Heeft iemand daar ervaring mee.

Bedankt !

Remko
Ton1959

Re: Velgen spaken en ....

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik spoot vroeger wel eens bijenwas op de motor omdat dit op auto's ook werd gebruikt en kon het eigenlijk overal veilig opspuiten behalve op de uitlaat en de remschijven. Ik had het daar dus wel opgespoten en het werd een teer zwarte laag die er dus echt moelijk afging. Maar vooral waar je knieen zaten bij de tank is het ook niet fijn om iets te spuiten omdat alles aan je kleding komt. Hetzelfde geld voor omgeving voetsteunen.
Ik heb dit tectylproduct nooit gebruikt ik hoor soms wel dat de tectyl wax ook goed is. Mijn ervaring met tectyl is dat het van de meeste delen vrj goed altijd te verwijderen is . Ik zou op de koelribben van de cylinder een klein beetje aan de onderzijde spuiten en even testen weat het daar doet. Maar uitlaatbochten zou ik niet doen en misschien kan je ook op de onderzijde van de uitlaatdemper een klein beetje spuiten om te kijken wat het doet. Het motorblok zal geen problemen geven(houd wel je peilglas zuiver. En op remklauwen lijkt het mij ook niet veilig. Het spul op kunsstof spuiten heeft natuurlijk ook niet echt veel zin denk ik.
Het blijft altijd moelijk zoiets aanbrengen omdat als je een paar plaatsen niet kan inspuiten je eigenlijk toch de motor weer moet wassen. Ik mix voor veel onderdelen vaak diesel met motorolie en smeer het daar dan meer regelmatig mee in. Op autoblokken zat regelmatig tectyl op in de garage en dat spoten wij er met warm watewr en een ontvetter zo weer af.

Ton
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”