Michelin Pilot Road 3

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

renebeamer

Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Gaarne nog wat meer ervaringen van forumleden met de Michelin Pilot Road 3, al zie ik op dit forum al wat initiele reacties.

Zelf heb ik op mijn R1100S inmiddels 8200 km weg op mijn voorband PR3, met plm 2000 km hoge snelheid in Duitsland op een trip naar de Stevio en die doet het nog prima.
Hoorde via een collega op een ander forum wat minder goede berichten over de achterband PR3 die op het eind van de levevensduurna 8250 km toch wel erg slipperig werd.
Voordat ik nu besluit wat ik ga monteren achter (is nu een Pilot Road van de eerste generatie) zou ik graag wat feedback van anderen hebben?

Groet,

Renbeamer
Hauke

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Hauke »

Hey Renbeamer,

ben ook wel nieuwsgierig :)

Heb je er nu 9K onder liggen (voor & achter). Rijervaringen zijn goed: sturen ligt, rolt snel de bocht in etc. Met name in de regen geeft de band erg veel vertrouwen. Je kan bijna net zo hard de bocht in als droog. Ook filerijden in de regen (lekker over de strepen) is geen probleem.

Enige nadeel vind ik het cuppen. Bij 4-5k begon de achterband al erg te cuppen. Ben daarna met wat hogere spanning gaan rijden en dat blijkt het cuppen wel te verminderen. Advies is 2,6 voor, 2,9 achter. Er zijn BMW dealers die ze niet verkopen ivm cuppen (of het eerst eens aanwillen zien). Rij zelf met name snelweg (200km per dag woon werk), dat helpt natuurlijk ook niet echt.

Kort gezegd: erg fijne band die veel vertrouwen geeft, wel wat hogere spanning erin.

Zie ook: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ct-14.html
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Dank voor de snelle reactie Hauke,
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld! Wat ik op je link zag onderin was nu ook niet erg hoopgevend. Ben over de voorband zelf super tevreden met name sturen bij droog en nat! Nog maar wat ervaringen afwachten !
thooms

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door thooms »

Rij omstandigheden en persoolijke gevoel is erg belangrijk.

De mening van een ander kan helpen soms de verkeerde kant op.
Je was tevreden over de voorband dus waar wacht je op de achterband ook doen en dan zelf ondervinden hoe goed het gaat
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Beste Tooms,

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt over zelf ervaring opdoen; maar dat kan ik altijd nog doen.
Het voordeel van een forum is dat je voordat je een besluit neemt ook eens wat ervaringen van anderen kan meewegen in je uiteindelijke beslissing!
Paul cr

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik ben nu m'n voor en achterband aan het vervangen. Hiervoor heb ik , met deze motor, alleen met Metzeler's Z6 interact gereden en kan dus alleen met deze vergelijken.
De MPR3's zijn me beter bevallen. Beide hadden voor mij voldoende grip bij nattigheid maar naarmate ze verder verslijten vind ik de MPR's beter blijven rijden. De Metzeler's gingen meer cuppen en steeds belabberder de bocht door. De MPR's gaan nu ook belabberd overigens, maar minder belabberd zal ik maar zeggen. :lol:
De MPR's zijn ook langer meegegaan:
Metzeler zo'n 16.500 en de Michelin 20.000. Volgens de kmteller heb ik er ruim 22.000 mee gereden maar ik verdenk m'n BMW er sterk van dat 'ie zo'n 10% afwijkt. Eigenlijk zijn alle kilometers van alle banden woon-werk geweest en dus dezelfde rijstijl: Zuunig ree'jen ;)


AfbeeldingAfbeelding
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Mooie plaatjes Paul en een fijne reactie. _004

Nu kun je het een en ander goed vergelijken. Aardig wat km gedaan. Je kunt wel zien dat je vooral woon-werk doet want achter zijn ze wat vierkant geworden, dan rijden ze nooit meer zo lekker. Deze band lijkt me dus wel een goede optie, al maakt een zwaluw nog geen zomer ;) .
Paul cr

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Paul cr »

Hier de achterband. Deze is nog net niet tot aan de indicatoren afgesleten. De voorband wel. Ze zijn toch eigenlijk gelijk afgesleten, vergeleken met de Metzeler's: Hier was de voorband 2000 km eerder "op" .

Afbeelding Afbeelding
KlaasJan

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door KlaasJan »

Hey Paul,

Even wat feedback van een relatieve nieuwkomer op dit forum.
Afgelopen weekend een nieuwe pilot road3 voorband er op laten zetten op basis van de verschillende tests die ik heb gelezen (vorige was Brigestone). Veiligheid vind ik belangrijk, aangezien ik dagelijks ritje Den Haag Amsterdam vv maak op mijn R1100RT. En dan vind ik grip bij een nat wegdek een belangrijk criterium. Ik hoop net zoveel kilometers als jij met deze band te gaan doen.
Gebruikersavatar
Toni
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Toni »

Vandaag bij Nico van NH-motoren in Assendelft een set MPR3 laten monteren. Dankzij ons forum bij Nico uitgekomen. Ziet er netjes uit en hij heeft prima apparatuur. Daarnaast is hij lid van het RT-forum dus heeft hij bij mij al een pré _004 . Ik kan niet wachten dat het vieze witte spul van het asfalt verdwenen is _002 en zal mijn ervaringen met jullie delen.
gr Ton
jack108

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door jack108 »

ik was errug hard toe aan een nieuwe set voor en achter. Heb gereden op mijn 1150 RT met Metzlers , en heb nu op aanraden van Kenny de MRP 3 laten monteren..........Wat een openbaring. Met de Metzelers moest ik hem echt de bocht ingooien en houden, nu gaat het bijna vanzelf. Bochtenwerk is makkelijker ,soepeler ,kortere bochten , of hogere snelheid mogelijk. Eerste indrukken zijn geweldig.
Kees Jan

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Versleten banden moet je altijd de bocht in dwingen, daarom vind ik het altijd lastig om te vergelijken, want je vergelijkt oud met nieuw.

Ik ben ook toe aan nieuwe banden en twijfel tussen de Metzelers 8 en de Conti road attack GT????????????????

Groet,
Kees Jan
Jerre84

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Jerre84 »

Hallo,

Ik heb momenteel met de fabrieksbanden (Bridgestone Battlax BT021) zo'n 13.500 km gereden en de voorband is nu wel aan vervanging toe. Achteraan is nog een beetje overschot. Vrijdag komen er nieuwe op MPR3. Ik las dat sommige dealers een afwachtende houding aannemen, maar mijn dealer beveelt ze aan (samen met Metzeler). Ik ben benieuwd :-)

Groeten,
Jeroen
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Jeroen
Ik zou willen dat de dealers de afwachtende houding hadden toen de BT021 uitkwam. Je zal geen spijt krijgen van de MPR3. De grootste verbetering voelde ik met de voorband omdat de BT021 een wel zeer aparte slijtage had.De Bridgestone achter was niet de echte boosdoener.

Ton _004
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik ben heel blij met de PR3 _004
ajansen66

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door ajansen66 »

De eerste 1000 km. zeer tevreden over de PR3 voor en achter.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Bert M »

Vanaf februari de MPR3 achter na een bezoekje aan Kenny. En samen met een goede afstelling van de schokdemper en vering een wereld van verschil. Achter lag een vierkant versleten BT. Ik wist niet wat ik mee maakte. Zowel met nat als nu ook met droog asfalt kom ik tot de conclusie dat mijn RT in deze configuratie meer kan dan ik als berijder en dat is prima: je moet uiteindelijk ook je eigen beperkingen respecteren. Maar het is wel fijn om te weten dat wanneer ik (gevoelsmatig) per ongeluk over mijn eigen limiet heen ga, dat de banden dan in ieder geval nog reserve hebben om dat op te vangen. En dat vertrouwen had ik met de BT's in elk geval niet.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Jerre84

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Jerre84 »

Ton1959 schreef:Hoi Jeroen
Ik zou willen dat de dealers de afwachtende houding hadden toen de BT021 uitkwam. Je zal geen spijt krijgen van de MPR3. De grootste verbetering voelde ik met de voorband omdat de BT021 een wel zeer aparte slijtage had.De Bridgestone achter was niet de echte boosdoener.

Ton _004
Tja, daar kon m'n dealer niet zo heel veel aan doen natuurlijk, in Berlijn vonden ze dat die erop moesten liggen. Ik denk ook dat als ik alle ervaringen lees, de MPR3 een goede band is. Natuurlijk is niet elke vernieuwing ook degelijk een verbetering. Vaak lijkt het oude (bijv, MPR2) beter, want die was men gewoon en het nieuwere type rijdt toch weer net iets anders. Wat je schrijft over de slijtage, die kan ik vast en zeker beamen. M'n achterband ziet er nog redelijk goed uit, de ronde vorm heeft hij nog. De voorband daarintegen heeft het model alsof hij honderden kilometers lang een bocht naar links heeft gemaakt. Op de linkerhelft zit echt een plat vlak. Maar ... nog 2 dagen!

Groeten!
Paul cr

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Paul cr »

Jerre84 schreef:De voorband daarintegen heeft het model alsof hij honderden kilometers lang een bocht naar links heeft gemaakt. Op de linkerhelft zit echt een plat vlak.
...en dat doet ' ie in feite ook. Dat fantastische moment van het boxerblok trekt de motor naar rechts en jij moet naar links hangen, als in een bocht, om de RT rechtdoor te laten gaan. Ik ben met m'n 2e set MP3 bezig en bevalen nog steeds uitstekend.
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ga maar eens met je hand over het loopvlak van de BT021 . En dan voel je op veel punten een aantal verhogingen op de band. Ik heb nog nooit zo'n rare slijtage gahad en ik zie dit tot nu toe nog niet terug op mijn MPR3. Maar ik zit nog maar op rond de 6000km met de voorband. Mijn verwachting ligt toch wel rond het driedubbele met de MPR3 als voorband.
Zoals het er nu voor staat kies ik volgende keer ook weer voor de MPR3. De achterband ligt er pas kort op dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Jerre84

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Jerre84 »

Paul cr schreef:
...en dat doet ' ie in feite ook. Dat fantastische moment van het boxerblok trekt de motor naar rechts en jij moet naar links hangen, als in een bocht, om de RT rechtdoor te laten gaan. Ik ben met m'n 2e set MP3 bezig en bevalen nog steeds uitstekend.

Ohw, dan ligt het dus niet aan mij :-) Nu ja, ik had het kunnen weten ... BMW en vliegtuigen ... de eenmotorige gaan ook gemakkelijker de ene richting uit dan de andere, afhankelijk van in welke richting de schroef draait. En ik die dacht dat dat kwam doordat ik mijn tas om te gaan werken altijd in de linker koffer steek :D :D Maar goed, 2e set MPR3, ik kijk al uit naar mijn 1e set!
Jerre84

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Jerre84 »

Zoals gehoopt ... na 1.000km heel tevreden over de MPR3, zowel op nat als droog wegdek! De RT valt vanzelf de bocht in ... Dat was ik op het einde van de BT021 wel anders gewend :-) Een woord, tevreden, en hopelijk tot ze versleten zijn.
swingmill

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door swingmill »

Ook ik heb voor een BT 21 gehad en deze vertoonde een raar slijtpatroon, achter slijt de band op een normale wijze.
Nu heb ik voor, op aanraden van kenny een MP3 liggen en de weinige km die ik er nu mee gemaakt heb geven nog geen voldoende vergelijk met de BT21(nieuw), wel meen ik te voelen dat hij beter de bocht ingaat, maar dat zijn, gezien de nieuwstaat, nog prille, niet onderbouwde gevoelens.

-1150-
[groet] jan
marcel

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door marcel »

Hallo,

Ik ben zeer tevreden over de pr3. Ik heb hem er vorig jaar april omgelegd. Momenteel heb ik er 20000 km meegereden, veel snelweg. Ik vind de grip uitstekend, ook in de winter. Momenteel zit er nog genoeg profiel op om denk ik nog 6 a 10000km mee te rijden.
Voortreffelijke band. Vele malen beter dan de bridgestone bt021 of welke bt dan ook.

Groetjes marcel
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door scan »

20.000 km of meer hoe doe ja dat?
Staat ie soms op een trailer :lol: ?
Gebruikersavatar
Wim1961
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 nov 2009, 15:14
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Eygelshoven

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Wim1961 »

Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?

Wim
doov650

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb ze er afgelopen dinsdag om laten leggen en 1000 km gereden.
Ben nog niet harder gegaan dan 170 en kan je dus nog niet zeggen hoe ze zich op hoge snelheid gedragen.
Fijne band, in de regen veel grip en lekker sportief door de bochten te jagen. Stuurt heel licht in, je moet er zelfs even aan wennen, De eerste keren dreig je de bocht te kort te nemen, zo licht sturen ze.
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?

Wim
Op welke ervaring baseert jou dealer deze informatie? Persoonlijke ervaring of van horen zeggen? Verkoopt hij zelf misschien geen Michelin?
Opahak

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Opahak »

PR3 van voor en PR2 achter en 190 kph gereden zonder een centje pijn. Ik denk dat die dealer in de war is met de pan 1300 van een bekend grasmaaiermerk
:-)
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door jaybmw »

HAHAHA ! Ze maken ook goede buitenboordmotoren hoor _004 ! :-)

Mijn pr2 voorband is na 12dznd km echt op,denk dat de achterband dit net niet haalt. Complete set pr3's bij J&bmotors in Wernhout voor net geen 300 euro!
Incl koffie,ventiel en balanceren,en verwijderingsbijdrage.


Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
marcel

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door marcel »

scan schreef:20.000 km of meer hoe doe ja dat?
Staat ie soms op een trailer :lol: ?
Hoezo een trailer? Gemiddeld 140km per dag snelweg woon/werkverkeer. Incl de wintermaanden met de temperatuur van februari meegerekend. Dan gaat het wel hard qua km. De 20000km zijn echte km er zit nu nog 4 mm profiel op.
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Inmiddels 11000 km weg op de voorband PR3 en schat 50% versleten. Geen cupping en prima wegligging en stuurvriendelijkheid. _004

Achter is mijn Michelin PR S versleten tot de "markering" maar omdat die band er op zat toen ik de motor kocht weet ik niet wat die hij als totaal heeft gedaan.
Zelf 12000 km mee gereden.

Ga nu achter voor Bridgestone BT-023 omdat daar op de R1100S goede ervaringen mee zijn in combinatie met de PR3 voor.

Hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Bert M »

Is het nou wel zo'n goed plan om voor en achter twee verschillende merken te hebben? Ik heb Kenny vrij snel de Bridgestone achter er laten af peuteren en laten vervangen voor een Michelin PR3, juist omdat mijn voorband ook al een Michelin (PR2) was. Was ook nog eens een wereld van verschil in het rijden en wegligging.

[groet]

Bert m
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Verschillende merken banden voor- of achter is onverstandig en levensgevaarlijk heeft een expert mij eens verteld. _001
De banden zijn op elkander afgesteld qua slijtage-patroon, wegligging, waterafvoer e.d.
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Toen bij mij voor de MPR3 op ging en achter de Bridgestone BT21 stuurde de motor al veel beter. De MPR 3 achter 5000 km later gaf eigenlijk weinig verandering ten op zichte van de Bridgestone. Wel was de Bridgestone een stuk slechter in de regen. En omdat ik zelden twee banden tegelijk vervang kan het dus ooit voorkomen dat ook ik twee verschillende merken op mijn motor heb liggen.
Ideaal is natuurlijk twee banden die bij elkaar horen lijkt mij. Maar ja als je het plan hebt om er op dit moment maar 1 te vervangen dan kom je natuurlijk in deze situatie.
doov650

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door doov650 »

Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?

Wim
Vandaag ff 200 km/u gedaan. Masjien is nog steeds stabiel bij die snelheid.
Wat bedoelt je de dealert eigenlijk met hoge snelheid? Zo'n RT haalt helemaal geen echt hoge snelheid............................
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

doov650 schreef:
Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?

Wim
Vandaag ff 200 km/u gedaan. Masjien is nog steeds stabiel bij die snelheid.
Wat bedoelt je de dealert eigenlijk met hoge snelheid? Zo'n RT haalt helemaal geen echt hoge snelheid............................
Gaat er maar eens naast lopen dan op die snelheid Big RT Smile
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Is het nou wel zo'n goed plan om voor en achter twee verschillende merken te hebben? Ik heb Kenny vrij snel de Bridgestone achter er laten af peuteren en laten vervangen voor een Michelin PR3, juist omdat mijn voorband ook al een Michelin (PR2) was. Was ook nog eens een wereld van verschil in het rijden en wegligging.
Ik doe dit niet zomaar beste Forumvrienden.Ik ben ook opgegroeid met de uitspraak nooit bandensoorten mixen!
Maar ik zit ook op een speciaal inernationaal forum voor de R1100S en daar hebben 2 collega's dit ook al gedaan met erg veel succes.
Een ervan had zelfs al een PR3 achter versleten, was daar op het eind van het leven van de band niet erg blij over wegens wat hij omschreef als "smeren" en is overgestapt op de BT-023 met erg veel suc6. Met de huidige generatie banden is die combi dus blijkbaar wel mogelijk. Het profiel van de BT-023 lijkt overigens erg veel op mijn huidige Michelin PR S en dat ging ook prima!

Hou jullie op de hoogte!
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is natuurlijk wel zo dat het natuurlijk geen bijzondere test is. Hij had een MPR3 versleten en natuurlijk voelt de motor dan beter met een nieuwe achterband zelfs al is het een ander merk. Versleten banden rijden immers niet geweldig.
Ik denk als hij een nieuwe MPR3 geberuikt had de motor ook meteen weer beter zou voelen.
Om te vergelijken of de ene combinatie beter is als de andere zal je ze toch beide nieuw naast elkaar moeten kunnen vergelijken en dat zal niet gebeurd zijn denk ik. En dan denk ik dat twee Michelins als set toch wel beter zullen rijden maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Als het niks is kan je later altijd de Bridgestone voor er ook bijpakken.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door scan »

Laten we hier nou niet al te spastisch over doen we praten hier tenslotte over 2 topmerken. Dat gaat zeker goed!
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door HansD »

Toch 2 opmerkingen, 1 van het Motor forum:
In Duitsland mag het niet. Je loopt een (kleine) kans op een boete bij een controle. Maar belangrijker, in het geval van een ongeval kun je er flink wat gezeik met de verzekering door krijgen.
Van banden-pneus-online:
Indien u twee verschillende typen banden gebruikt, probeer dan de volgende regel na te komen: leg de zachtste band voor. Het is namelijk heel belangrijk om een zo goed mogelijke grip op de vooras te waarborgen. Het slippen met de achterkant kan bedwongen worden, terwijl slippen met de voorkant nagenoeg altijd leidt tot een val.
renebeamer

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door renebeamer »

Het is natuurlijk wel zo dat het natuurlijk geen bijzondere test is. Hij had een MPR3 versleten en natuurlijk voelt de motor dan beter met een nieuwe achterband zelfs al is het een ander merk.
Even nog een verdere toelichting. Hij wilde achter geen Michelin PR3 meer vanwege de slechte ervaring aan het eind van het leven van die band! En koos dus voor een andere. Hij rijdt inmiddels met z'n tweede BT023 achter, dus dat was wel een goed meetpunt voor me! ;)
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

scan schreef:Laten we hier nou niet al te spastisch over doen we praten hier tenslotte over 2 topmerken. Dat gaat zeker goed!

Het feit dat het twee topmerken zijn heeft natuurlijk niks te maken met het feit of je ze wel of niet als een team op je motor kan gebruiken. Soms kan het werken en meestal niet.

Ton
doov650

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door doov650 »

Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?
Opahak

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Opahak »

doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?

Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
Ton1959

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Opahak schreef:
doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?

Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
Hoe was de Bridgestone band dan die normaal voor gemonteerd word in combinatie met de BT023?
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door scan »

HansD schreef:Toch 2 opmerkingen, 1 van het Motor forum:
In Duitsland mag het niet. Je loopt een (kleine) kans op een boete bij een controle. Maar belangrijker, in het geval van een ongeval kun je er flink wat gezeik met de verzekering door krijgen.
Van banden-pneus-online:
Indien u twee verschillende typen banden gebruikt, probeer dan de volgende regel na te komen: leg de zachtste band voor. Het is namelijk heel belangrijk om een zo goed mogelijke grip op de vooras te waarborgen. Het slippen met de achterkant kan bedwongen worden, terwijl slippen met de voorkant nagenoeg altijd leidt tot een val.
Als je deze regel door trekt mag je in ook geen MPR3 banden op de BMW monteren.
Officiële vrijgave op de R1200 is nog steeds geen feit.
Mijn dealer wees mij daar nog nadrukkelijk op.
Opahak

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door Opahak »

Ton1959 schreef:
Opahak schreef:
doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?

Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
Hoe was de Bridgestone band dan die normaal voor gemonteerd word in combinatie met de BT023?
Dat was een bt023 en daar zat na 100 km een grote schroef in. Mijn dealer had geen bt op voorraad vandaar de mp2. Over de bt023 voor kan ik niet spreken.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door jaybmw »

Waarom is er geen vrijgave van de pr3 op een -1200- ? Als je op de Michelinsite kijkt en de r1200rt selecteerd geef de site ook in de mpr3 de maten 120/70/17 58w en 180/55/17 73w op ! ?? Dit zijn de juiste maten met de juiste load-index.Michelin zou toch niet gek zijn om geen band te ontwerpen voor 1 van de meest verkochte tourmotors? Of is BMW zelf het nog niet eens met de mpr3?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
doov650

Re: Michelin Pilot Road 3

Ongelezen bericht door doov650 »

Zal wel met de TUV te maken hebben. Dan geldt dat dus alleen voor fietsen die in Duitsland gekentekend zijn.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”