Michelin Pilot Road 3
Michelin Pilot Road 3
Gaarne nog wat meer ervaringen van forumleden met de Michelin Pilot Road 3, al zie ik op dit forum al wat initiele reacties.
Zelf heb ik op mijn R1100S inmiddels 8200 km weg op mijn voorband PR3, met plm 2000 km hoge snelheid in Duitsland op een trip naar de Stevio en die doet het nog prima.
Hoorde via een collega op een ander forum wat minder goede berichten over de achterband PR3 die op het eind van de levevensduurna 8250 km toch wel erg slipperig werd.
Voordat ik nu besluit wat ik ga monteren achter (is nu een Pilot Road van de eerste generatie) zou ik graag wat feedback van anderen hebben?
Groet,
Renbeamer
Zelf heb ik op mijn R1100S inmiddels 8200 km weg op mijn voorband PR3, met plm 2000 km hoge snelheid in Duitsland op een trip naar de Stevio en die doet het nog prima.
Hoorde via een collega op een ander forum wat minder goede berichten over de achterband PR3 die op het eind van de levevensduurna 8250 km toch wel erg slipperig werd.
Voordat ik nu besluit wat ik ga monteren achter (is nu een Pilot Road van de eerste generatie) zou ik graag wat feedback van anderen hebben?
Groet,
Renbeamer
Re: Michelin Pilot Road 3
Hey Renbeamer,
ben ook wel nieuwsgierig :)
Heb je er nu 9K onder liggen (voor & achter). Rijervaringen zijn goed: sturen ligt, rolt snel de bocht in etc. Met name in de regen geeft de band erg veel vertrouwen. Je kan bijna net zo hard de bocht in als droog. Ook filerijden in de regen (lekker over de strepen) is geen probleem.
Enige nadeel vind ik het cuppen. Bij 4-5k begon de achterband al erg te cuppen. Ben daarna met wat hogere spanning gaan rijden en dat blijkt het cuppen wel te verminderen. Advies is 2,6 voor, 2,9 achter. Er zijn BMW dealers die ze niet verkopen ivm cuppen (of het eerst eens aanwillen zien). Rij zelf met name snelweg (200km per dag woon werk), dat helpt natuurlijk ook niet echt.
Kort gezegd: erg fijne band die veel vertrouwen geeft, wel wat hogere spanning erin.
Zie ook: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ct-14.html
ben ook wel nieuwsgierig :)
Heb je er nu 9K onder liggen (voor & achter). Rijervaringen zijn goed: sturen ligt, rolt snel de bocht in etc. Met name in de regen geeft de band erg veel vertrouwen. Je kan bijna net zo hard de bocht in als droog. Ook filerijden in de regen (lekker over de strepen) is geen probleem.
Enige nadeel vind ik het cuppen. Bij 4-5k begon de achterband al erg te cuppen. Ben daarna met wat hogere spanning gaan rijden en dat blijkt het cuppen wel te verminderen. Advies is 2,6 voor, 2,9 achter. Er zijn BMW dealers die ze niet verkopen ivm cuppen (of het eerst eens aanwillen zien). Rij zelf met name snelweg (200km per dag woon werk), dat helpt natuurlijk ook niet echt.
Kort gezegd: erg fijne band die veel vertrouwen geeft, wel wat hogere spanning erin.
Zie ook: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ct-14.html
Re: Michelin Pilot Road 3
Dank voor de snelle reactie Hauke,
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld! Wat ik op je link zag onderin was nu ook niet erg hoopgevend. Ben over de voorband zelf super tevreden met name sturen bij droog en nat! Nog maar wat ervaringen afwachten !
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld! Wat ik op je link zag onderin was nu ook niet erg hoopgevend. Ben over de voorband zelf super tevreden met name sturen bij droog en nat! Nog maar wat ervaringen afwachten !
Re: Michelin Pilot Road 3
Rij omstandigheden en persoolijke gevoel is erg belangrijk.
De mening van een ander kan helpen soms de verkeerde kant op.
Je was tevreden over de voorband dus waar wacht je op de achterband ook doen en dan zelf ondervinden hoe goed het gaat
De mening van een ander kan helpen soms de verkeerde kant op.
Je was tevreden over de voorband dus waar wacht je op de achterband ook doen en dan zelf ondervinden hoe goed het gaat
Re: Michelin Pilot Road 3
Beste Tooms,
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt over zelf ervaring opdoen; maar dat kan ik altijd nog doen.
Het voordeel van een forum is dat je voordat je een besluit neemt ook eens wat ervaringen van anderen kan meewegen in je uiteindelijke beslissing!
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je zegt over zelf ervaring opdoen; maar dat kan ik altijd nog doen.
Het voordeel van een forum is dat je voordat je een besluit neemt ook eens wat ervaringen van anderen kan meewegen in je uiteindelijke beslissing!
Re: Michelin Pilot Road 3
Ik ben nu m'n voor en achterband aan het vervangen. Hiervoor heb ik , met deze motor, alleen met Metzeler's Z6 interact gereden en kan dus alleen met deze vergelijken.
De MPR3's zijn me beter bevallen. Beide hadden voor mij voldoende grip bij nattigheid maar naarmate ze verder verslijten vind ik de MPR's beter blijven rijden. De Metzeler's gingen meer cuppen en steeds belabberder de bocht door. De MPR's gaan nu ook belabberd overigens, maar minder belabberd zal ik maar zeggen. :lol:
De MPR's zijn ook langer meegegaan:
Metzeler zo'n 16.500 en de Michelin 20.000. Volgens de kmteller heb ik er ruim 22.000 mee gereden maar ik verdenk m'n BMW er sterk van dat 'ie zo'n 10% afwijkt. Eigenlijk zijn alle kilometers van alle banden woon-werk geweest en dus dezelfde rijstijl: Zuunig ree'jen
De MPR3's zijn me beter bevallen. Beide hadden voor mij voldoende grip bij nattigheid maar naarmate ze verder verslijten vind ik de MPR's beter blijven rijden. De Metzeler's gingen meer cuppen en steeds belabberder de bocht door. De MPR's gaan nu ook belabberd overigens, maar minder belabberd zal ik maar zeggen. :lol:
De MPR's zijn ook langer meegegaan:
Metzeler zo'n 16.500 en de Michelin 20.000. Volgens de kmteller heb ik er ruim 22.000 mee gereden maar ik verdenk m'n BMW er sterk van dat 'ie zo'n 10% afwijkt. Eigenlijk zijn alle kilometers van alle banden woon-werk geweest en dus dezelfde rijstijl: Zuunig ree'jen
Re: Michelin Pilot Road 3
Mooie plaatjes Paul en een fijne reactie.
Nu kun je het een en ander goed vergelijken. Aardig wat km gedaan. Je kunt wel zien dat je vooral woon-werk doet want achter zijn ze wat vierkant geworden, dan rijden ze nooit meer zo lekker. Deze band lijkt me dus wel een goede optie, al maakt een zwaluw nog geen zomer .
Nu kun je het een en ander goed vergelijken. Aardig wat km gedaan. Je kunt wel zien dat je vooral woon-werk doet want achter zijn ze wat vierkant geworden, dan rijden ze nooit meer zo lekker. Deze band lijkt me dus wel een goede optie, al maakt een zwaluw nog geen zomer .
Re: Michelin Pilot Road 3
Hier de achterband. Deze is nog net niet tot aan de indicatoren afgesleten. De voorband wel. Ze zijn toch eigenlijk gelijk afgesleten, vergeleken met de Metzeler's: Hier was de voorband 2000 km eerder "op" .
Re: Michelin Pilot Road 3
Hey Paul,
Even wat feedback van een relatieve nieuwkomer op dit forum.
Afgelopen weekend een nieuwe pilot road3 voorband er op laten zetten op basis van de verschillende tests die ik heb gelezen (vorige was Brigestone). Veiligheid vind ik belangrijk, aangezien ik dagelijks ritje Den Haag Amsterdam vv maak op mijn R1100RT. En dan vind ik grip bij een nat wegdek een belangrijk criterium. Ik hoop net zoveel kilometers als jij met deze band te gaan doen.
Even wat feedback van een relatieve nieuwkomer op dit forum.
Afgelopen weekend een nieuwe pilot road3 voorband er op laten zetten op basis van de verschillende tests die ik heb gelezen (vorige was Brigestone). Veiligheid vind ik belangrijk, aangezien ik dagelijks ritje Den Haag Amsterdam vv maak op mijn R1100RT. En dan vind ik grip bij een nat wegdek een belangrijk criterium. Ik hoop net zoveel kilometers als jij met deze band te gaan doen.
- Toni
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:15
- Type: R1200RT
- Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Re: Michelin Pilot Road 3
Vandaag bij Nico van NH-motoren in Assendelft een set MPR3 laten monteren. Dankzij ons forum bij Nico uitgekomen. Ziet er netjes uit en hij heeft prima apparatuur. Daarnaast is hij lid van het dus heeft hij bij mij al een pré . Ik kan niet wachten dat het vieze witte spul van het asfalt verdwenen is _002 en zal mijn ervaringen met jullie delen.
gr Ton
gr Ton
Re: Michelin Pilot Road 3
ik was errug hard toe aan een nieuwe set voor en achter. Heb gereden op mijn 1150 RT met Metzlers , en heb nu op aanraden van Kenny de MRP 3 laten monteren..........Wat een openbaring. Met de Metzelers moest ik hem echt de bocht ingooien en houden, nu gaat het bijna vanzelf. Bochtenwerk is makkelijker ,soepeler ,kortere bochten , of hogere snelheid mogelijk. Eerste indrukken zijn geweldig.
Re: Michelin Pilot Road 3
Versleten banden moet je altijd de bocht in dwingen, daarom vind ik het altijd lastig om te vergelijken, want je vergelijkt oud met nieuw.
Ik ben ook toe aan nieuwe banden en twijfel tussen de Metzelers 8 en de Conti road attack GT????????????????
Groet,
Kees Jan
Ik ben ook toe aan nieuwe banden en twijfel tussen de Metzelers 8 en de Conti road attack GT????????????????
Groet,
Kees Jan
Re: Michelin Pilot Road 3
Hallo,
Ik heb momenteel met de fabrieksbanden (Bridgestone Battlax BT021) zo'n 13.500 km gereden en de voorband is nu wel aan vervanging toe. Achteraan is nog een beetje overschot. Vrijdag komen er nieuwe op MPR3. Ik las dat sommige dealers een afwachtende houding aannemen, maar mijn dealer beveelt ze aan (samen met Metzeler). Ik ben benieuwd :-)
Groeten,
Jeroen
Ik heb momenteel met de fabrieksbanden (Bridgestone Battlax BT021) zo'n 13.500 km gereden en de voorband is nu wel aan vervanging toe. Achteraan is nog een beetje overschot. Vrijdag komen er nieuwe op MPR3. Ik las dat sommige dealers een afwachtende houding aannemen, maar mijn dealer beveelt ze aan (samen met Metzeler). Ik ben benieuwd :-)
Groeten,
Jeroen
Re: Michelin Pilot Road 3
Hoi Jeroen
Ik zou willen dat de dealers de afwachtende houding hadden toen de BT021 uitkwam. Je zal geen spijt krijgen van de MPR3. De grootste verbetering voelde ik met de voorband omdat de BT021 een wel zeer aparte slijtage had.De Bridgestone achter was niet de echte boosdoener.
Ton
Ik zou willen dat de dealers de afwachtende houding hadden toen de BT021 uitkwam. Je zal geen spijt krijgen van de MPR3. De grootste verbetering voelde ik met de voorband omdat de BT021 een wel zeer aparte slijtage had.De Bridgestone achter was niet de echte boosdoener.
Ton
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Michelin Pilot Road 3
Ik ben heel blij met de PR3
Re: Michelin Pilot Road 3
De eerste 1000 km. zeer tevreden over de PR3 voor en achter.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Michelin Pilot Road 3
Vanaf februari de MPR3 achter na een bezoekje aan Kenny. En samen met een goede afstelling van de schokdemper en vering een wereld van verschil. Achter lag een vierkant versleten BT. Ik wist niet wat ik mee maakte. Zowel met nat als nu ook met droog asfalt kom ik tot de conclusie dat mijn RT in deze configuratie meer kan dan ik als berijder en dat is prima: je moet uiteindelijk ook je eigen beperkingen respecteren. Maar het is wel fijn om te weten dat wanneer ik (gevoelsmatig) per ongeluk over mijn eigen limiet heen ga, dat de banden dan in ieder geval nog reserve hebben om dat op te vangen. En dat vertrouwen had ik met de BT's in elk geval niet.
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Michelin Pilot Road 3
Tja, daar kon m'n dealer niet zo heel veel aan doen natuurlijk, in Berlijn vonden ze dat die erop moesten liggen. Ik denk ook dat als ik alle ervaringen lees, de MPR3 een goede band is. Natuurlijk is niet elke vernieuwing ook degelijk een verbetering. Vaak lijkt het oude (bijv, MPR2) beter, want die was men gewoon en het nieuwere type rijdt toch weer net iets anders. Wat je schrijft over de slijtage, die kan ik vast en zeker beamen. M'n achterband ziet er nog redelijk goed uit, de ronde vorm heeft hij nog. De voorband daarintegen heeft het model alsof hij honderden kilometers lang een bocht naar links heeft gemaakt. Op de linkerhelft zit echt een plat vlak. Maar ... nog 2 dagen!Ton1959 schreef:Hoi Jeroen
Ik zou willen dat de dealers de afwachtende houding hadden toen de BT021 uitkwam. Je zal geen spijt krijgen van de MPR3. De grootste verbetering voelde ik met de voorband omdat de BT021 een wel zeer aparte slijtage had.De Bridgestone achter was niet de echte boosdoener.
Ton
Groeten!
Re: Michelin Pilot Road 3
...en dat doet ' ie in feite ook. Dat fantastische moment van het boxerblok trekt de motor naar rechts en jij moet naar links hangen, als in een bocht, om de RT rechtdoor te laten gaan. Ik ben met m'n 2e set MP3 bezig en bevalen nog steeds uitstekend.Jerre84 schreef:De voorband daarintegen heeft het model alsof hij honderden kilometers lang een bocht naar links heeft gemaakt. Op de linkerhelft zit echt een plat vlak.
Re: Michelin Pilot Road 3
Ga maar eens met je hand over het loopvlak van de BT021 . En dan voel je op veel punten een aantal verhogingen op de band. Ik heb nog nooit zo'n rare slijtage gahad en ik zie dit tot nu toe nog niet terug op mijn MPR3. Maar ik zit nog maar op rond de 6000km met de voorband. Mijn verwachting ligt toch wel rond het driedubbele met de MPR3 als voorband.
Zoals het er nu voor staat kies ik volgende keer ook weer voor de MPR3. De achterband ligt er pas kort op dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Zoals het er nu voor staat kies ik volgende keer ook weer voor de MPR3. De achterband ligt er pas kort op dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Re: Michelin Pilot Road 3
Paul cr schreef:
...en dat doet ' ie in feite ook. Dat fantastische moment van het boxerblok trekt de motor naar rechts en jij moet naar links hangen, als in een bocht, om de RT rechtdoor te laten gaan. Ik ben met m'n 2e set MP3 bezig en bevalen nog steeds uitstekend.
Ohw, dan ligt het dus niet aan mij :-) Nu ja, ik had het kunnen weten ... BMW en vliegtuigen ... de eenmotorige gaan ook gemakkelijker de ene richting uit dan de andere, afhankelijk van in welke richting de schroef draait. En ik die dacht dat dat kwam doordat ik mijn tas om te gaan werken altijd in de linker koffer steek Maar goed, 2e set MPR3, ik kijk al uit naar mijn 1e set!
Re: Michelin Pilot Road 3
Zoals gehoopt ... na 1.000km heel tevreden over de MPR3, zowel op nat als droog wegdek! De RT valt vanzelf de bocht in ... Dat was ik op het einde van de BT021 wel anders gewend :-) Een woord, tevreden, en hopelijk tot ze versleten zijn.
Re: Michelin Pilot Road 3
Ook ik heb voor een BT 21 gehad en deze vertoonde een raar slijtpatroon, achter slijt de band op een normale wijze.
Nu heb ik voor, op aanraden van kenny een MP3 liggen en de weinige km die ik er nu mee gemaakt heb geven nog geen voldoende vergelijk met de BT21(nieuw), wel meen ik te voelen dat hij beter de bocht ingaat, maar dat zijn, gezien de nieuwstaat, nog prille, niet onderbouwde gevoelens.
jan
Nu heb ik voor, op aanraden van kenny een MP3 liggen en de weinige km die ik er nu mee gemaakt heb geven nog geen voldoende vergelijk met de BT21(nieuw), wel meen ik te voelen dat hij beter de bocht ingaat, maar dat zijn, gezien de nieuwstaat, nog prille, niet onderbouwde gevoelens.
jan
Re: Michelin Pilot Road 3
Hallo,
Ik ben zeer tevreden over de pr3. Ik heb hem er vorig jaar april omgelegd. Momenteel heb ik er 20000 km meegereden, veel snelweg. Ik vind de grip uitstekend, ook in de winter. Momenteel zit er nog genoeg profiel op om denk ik nog 6 a 10000km mee te rijden.
Voortreffelijke band. Vele malen beter dan de bridgestone bt021 of welke bt dan ook.
Groetjes marcel
Ik ben zeer tevreden over de pr3. Ik heb hem er vorig jaar april omgelegd. Momenteel heb ik er 20000 km meegereden, veel snelweg. Ik vind de grip uitstekend, ook in de winter. Momenteel zit er nog genoeg profiel op om denk ik nog 6 a 10000km mee te rijden.
Voortreffelijke band. Vele malen beter dan de bridgestone bt021 of welke bt dan ook.
Groetjes marcel
- scan
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Michelin Pilot Road 3
20.000 km of meer hoe doe ja dat?
Staat ie soms op een trailer :lol: ?
Staat ie soms op een trailer :lol: ?
- Wim1961
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21 nov 2009, 15:14
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Eygelshoven
Re: Michelin Pilot Road 3
Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?
Wim
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?
Wim
Re: Michelin Pilot Road 3
Ik heb ze er afgelopen dinsdag om laten leggen en 1000 km gereden.
Ben nog niet harder gegaan dan 170 en kan je dus nog niet zeggen hoe ze zich op hoge snelheid gedragen.
Fijne band, in de regen veel grip en lekker sportief door de bochten te jagen. Stuurt heel licht in, je moet er zelfs even aan wennen, De eerste keren dreig je de bocht te kort te nemen, zo licht sturen ze.
Ben nog niet harder gegaan dan 170 en kan je dus nog niet zeggen hoe ze zich op hoge snelheid gedragen.
Fijne band, in de regen veel grip en lekker sportief door de bochten te jagen. Stuurt heel licht in, je moet er zelfs even aan wennen, De eerste keren dreig je de bocht te kort te nemen, zo licht sturen ze.
Re: Michelin Pilot Road 3
Op welke ervaring baseert jou dealer deze informatie? Persoonlijke ervaring of van horen zeggen? Verkoopt hij zelf misschien geen Michelin?Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?
Wim
Re: Michelin Pilot Road 3
PR3 van voor en PR2 achter en 190 kph gereden zonder een centje pijn. Ik denk dat die dealer in de war is met de pan 1300 van een bekend grasmaaiermerk
:-)
:-)
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: Michelin Pilot Road 3
HAHAHA ! Ze maken ook goede buitenboordmotoren hoor ! :-)
Mijn pr2 voorband is na 12dznd km echt op,denk dat de achterband dit net niet haalt. Complete set pr3's bij J&bmotors in Wernhout voor net geen 300 euro!
Incl koffie,ventiel en balanceren,en verwijderingsbijdrage.
Groet Jeroen.
Mijn pr2 voorband is na 12dznd km echt op,denk dat de achterband dit net niet haalt. Complete set pr3's bij J&bmotors in Wernhout voor net geen 300 euro!
Incl koffie,ventiel en balanceren,en verwijderingsbijdrage.
Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Re: Michelin Pilot Road 3
Hoezo een trailer? Gemiddeld 140km per dag snelweg woon/werkverkeer. Incl de wintermaanden met de temperatuur van februari meegerekend. Dan gaat het wel hard qua km. De 20000km zijn echte km er zit nu nog 4 mm profiel op.scan schreef:20.000 km of meer hoe doe ja dat?
Staat ie soms op een trailer :lol: ?
Re: Michelin Pilot Road 3
Inmiddels 11000 km weg op de voorband PR3 en schat 50% versleten. Geen cupping en prima wegligging en stuurvriendelijkheid.
Achter is mijn Michelin PR S versleten tot de "markering" maar omdat die band er op zat toen ik de motor kocht weet ik niet wat die hij als totaal heeft gedaan.
Zelf 12000 km mee gereden.
Ga nu achter voor Bridgestone BT-023 omdat daar op de R1100S goede ervaringen mee zijn in combinatie met de PR3 voor.
Hou jullie op de hoogte!
Achter is mijn Michelin PR S versleten tot de "markering" maar omdat die band er op zat toen ik de motor kocht weet ik niet wat die hij als totaal heeft gedaan.
Zelf 12000 km mee gereden.
Ga nu achter voor Bridgestone BT-023 omdat daar op de R1100S goede ervaringen mee zijn in combinatie met de PR3 voor.
Hou jullie op de hoogte!
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Michelin Pilot Road 3
Is het nou wel zo'n goed plan om voor en achter twee verschillende merken te hebben? Ik heb Kenny vrij snel de Bridgestone achter er laten af peuteren en laten vervangen voor een Michelin PR3, juist omdat mijn voorband ook al een Michelin (PR2) was. Was ook nog eens een wereld van verschil in het rijden en wegligging.
Bert m
Bert m
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Michelin Pilot Road 3
Verschillende merken banden voor- of achter is onverstandig en levensgevaarlijk heeft een expert mij eens verteld.
De banden zijn op elkander afgesteld qua slijtage-patroon, wegligging, waterafvoer e.d.
De banden zijn op elkander afgesteld qua slijtage-patroon, wegligging, waterafvoer e.d.
Re: Michelin Pilot Road 3
Toen bij mij voor de MPR3 op ging en achter de Bridgestone BT21 stuurde de motor al veel beter. De MPR 3 achter 5000 km later gaf eigenlijk weinig verandering ten op zichte van de Bridgestone. Wel was de Bridgestone een stuk slechter in de regen. En omdat ik zelden twee banden tegelijk vervang kan het dus ooit voorkomen dat ook ik twee verschillende merken op mijn motor heb liggen.
Ideaal is natuurlijk twee banden die bij elkaar horen lijkt mij. Maar ja als je het plan hebt om er op dit moment maar 1 te vervangen dan kom je natuurlijk in deze situatie.
Ideaal is natuurlijk twee banden die bij elkaar horen lijkt mij. Maar ja als je het plan hebt om er op dit moment maar 1 te vervangen dan kom je natuurlijk in deze situatie.
Re: Michelin Pilot Road 3
Vandaag ff 200 km/u gedaan. Masjien is nog steeds stabiel bij die snelheid.Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?
Wim
Wat bedoelt je de dealert eigenlijk met hoge snelheid? Zo'n RT haalt helemaal geen echt hoge snelheid............................
Re: Michelin Pilot Road 3
Gaat er maar eens naast lopen dan op die snelheiddoov650 schreef:Vandaag ff 200 km/u gedaan. Masjien is nog steeds stabiel bij die snelheid.Wim1961 schreef:Ik heb momenteel nog de Michelin Pilot Road 2 onder mijn BMW R1200RT, dit tot tevredenheid. Nu wil ik in navolging van velen de MPR3 laten monteren. Echter bij mijn dealer zei men mij dat BMW deze banden niet zou adviseren bij een boxer. Dit vanwege instabiliteit op hoge snelheid.
Is dit verhaal herkenbaar voor iemand? Wat zijn de ervaringen op hoge snelheid?
Wim
Wat bedoelt je de dealert eigenlijk met hoge snelheid? Zo'n RT haalt helemaal geen echt hoge snelheid............................
Re: Michelin Pilot Road 3
Ik doe dit niet zomaar beste Forumvrienden.Ik ben ook opgegroeid met de uitspraak nooit bandensoorten mixen!Is het nou wel zo'n goed plan om voor en achter twee verschillende merken te hebben? Ik heb Kenny vrij snel de Bridgestone achter er laten af peuteren en laten vervangen voor een Michelin PR3, juist omdat mijn voorband ook al een Michelin (PR2) was. Was ook nog eens een wereld van verschil in het rijden en wegligging.
Maar ik zit ook op een speciaal inernationaal forum voor de R1100S en daar hebben 2 collega's dit ook al gedaan met erg veel succes.
Een ervan had zelfs al een PR3 achter versleten, was daar op het eind van het leven van de band niet erg blij over wegens wat hij omschreef als "smeren" en is overgestapt op de BT-023 met erg veel suc6. Met de huidige generatie banden is die combi dus blijkbaar wel mogelijk. Het profiel van de BT-023 lijkt overigens erg veel op mijn huidige Michelin PR S en dat ging ook prima!
Hou jullie op de hoogte!
Re: Michelin Pilot Road 3
Het is natuurlijk wel zo dat het natuurlijk geen bijzondere test is. Hij had een MPR3 versleten en natuurlijk voelt de motor dan beter met een nieuwe achterband zelfs al is het een ander merk. Versleten banden rijden immers niet geweldig.
Ik denk als hij een nieuwe MPR3 geberuikt had de motor ook meteen weer beter zou voelen.
Om te vergelijken of de ene combinatie beter is als de andere zal je ze toch beide nieuw naast elkaar moeten kunnen vergelijken en dat zal niet gebeurd zijn denk ik. En dan denk ik dat twee Michelins als set toch wel beter zullen rijden maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Als het niks is kan je later altijd de Bridgestone voor er ook bijpakken.
Ik denk als hij een nieuwe MPR3 geberuikt had de motor ook meteen weer beter zou voelen.
Om te vergelijken of de ene combinatie beter is als de andere zal je ze toch beide nieuw naast elkaar moeten kunnen vergelijken en dat zal niet gebeurd zijn denk ik. En dan denk ik dat twee Michelins als set toch wel beter zullen rijden maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Als het niks is kan je later altijd de Bridgestone voor er ook bijpakken.
- scan
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Michelin Pilot Road 3
Laten we hier nou niet al te spastisch over doen we praten hier tenslotte over 2 topmerken. Dat gaat zeker goed!
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Michelin Pilot Road 3
Toch 2 opmerkingen, 1 van het Motor forum:
Van banden-pneus-online:In Duitsland mag het niet. Je loopt een (kleine) kans op een boete bij een controle. Maar belangrijker, in het geval van een ongeval kun je er flink wat gezeik met de verzekering door krijgen.
Indien u twee verschillende typen banden gebruikt, probeer dan de volgende regel na te komen: leg de zachtste band voor. Het is namelijk heel belangrijk om een zo goed mogelijke grip op de vooras te waarborgen. Het slippen met de achterkant kan bedwongen worden, terwijl slippen met de voorkant nagenoeg altijd leidt tot een val.
Re: Michelin Pilot Road 3
Even nog een verdere toelichting. Hij wilde achter geen Michelin PR3 meer vanwege de slechte ervaring aan het eind van het leven van die band! En koos dus voor een andere. Hij rijdt inmiddels met z'n tweede BT023 achter, dus dat was wel een goed meetpunt voor me!Het is natuurlijk wel zo dat het natuurlijk geen bijzondere test is. Hij had een MPR3 versleten en natuurlijk voelt de motor dan beter met een nieuwe achterband zelfs al is het een ander merk.
Re: Michelin Pilot Road 3
scan schreef:Laten we hier nou niet al te spastisch over doen we praten hier tenslotte over 2 topmerken. Dat gaat zeker goed!
Het feit dat het twee topmerken zijn heeft natuurlijk niks te maken met het feit of je ze wel of niet als een team op je motor kan gebruiken. Soms kan het werken en meestal niet.
Ton
Re: Michelin Pilot Road 3
doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?
Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
Re: Michelin Pilot Road 3
Hoe was de Bridgestone band dan die normaal voor gemonteerd word in combinatie met de BT023?Opahak schreef:doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?
Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
- scan
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Michelin Pilot Road 3
Als je deze regel door trekt mag je in ook geen MPR3 banden op de BMW monteren.HansD schreef:Toch 2 opmerkingen, 1 van het Motor forum:Van banden-pneus-online:In Duitsland mag het niet. Je loopt een (kleine) kans op een boete bij een controle. Maar belangrijker, in het geval van een ongeval kun je er flink wat gezeik met de verzekering door krijgen.Indien u twee verschillende typen banden gebruikt, probeer dan de volgende regel na te komen: leg de zachtste band voor. Het is namelijk heel belangrijk om een zo goed mogelijke grip op de vooras te waarborgen. Het slippen met de achterkant kan bedwongen worden, terwijl slippen met de voorkant nagenoeg altijd leidt tot een val.
Officiële vrijgave op de R1200 is nog steeds geen feit.
Mijn dealer wees mij daar nog nadrukkelijk op.
Re: Michelin Pilot Road 3
Dat was een bt023 en daar zat na 100 km een grote schroef in. Mijn dealer had geen bt op voorraad vandaar de mp2. Over de bt023 voor kan ik niet spreken.Ton1959 schreef:Hoe was de Bridgestone band dan die normaal voor gemonteerd word in combinatie met de BT023?Opahak schreef:doov650 schreef:Maar waarom zou je per se 2 verschillende merken willen?
Omdat van de een de qachterband beter is ( BT 023) en van de ander de voorband beter is ( mPR2 of 3). Ik heb op mijn 1100 RT noodgedwongen rondgereden op de combinatie BT023 achter en MPR2 voor en dat was geweldig. Alleen de BT023 sleet erg hard, ik heb er maar 11000 km mee gedaan maar een onovertroffen wegligging.
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: Michelin Pilot Road 3
Waarom is er geen vrijgave van de pr3 op een ? Als je op de Michelinsite kijkt en de r1200rt selecteerd geef de site ook in de mpr3 de maten 120/70/17 58w en 180/55/17 73w op ! ?? Dit zijn de juiste maten met de juiste load-index.Michelin zou toch niet gek zijn om geen band te ontwerpen voor 1 van de meest verkochte tourmotors? Of is BMW zelf het nog niet eens met de mpr3?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Re: Michelin Pilot Road 3
Zal wel met de TUV te maken hebben. Dan geldt dat dus alleen voor fietsen die in Duitsland gekentekend zijn.