los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Zag ik afgelopen week ineens onder in de koplampunit een los beugeltje liggen. Geen idee hoe het er kwam. Direct een paar foto's gemaakt. De volgende dag was het kennelijk weer naar achteren geschoven want het was niet meer zichtbaar. Een paar dagen later zag ik het weer.
Volgens de dealer is het het klemmetje waar de gloeilamp mee vast zit.
Reparatie zal niet makkelijk zijn. Volgens de dealer moet de hele koplampunit uitgebouwd worden om er bij te kunnen. Meer mensen die dit gehad hebben?
Afbeelding
Afbeelding
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Inspector Gadget

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wellicht dat de navolgende methodiek geprobeerd kan worden? _001
viewtopic.php?f=31&t=10337&p=116472
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Nog onder garantie, dus vooral niet zelf gaan prutsen lijkt mij. Laat de dealer het maar oplossen!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Nee, dit is wat anders. Allereerst betreft het de LC uitvoering met één gedimd groot licht. en volgens de dealer (v.Harten) Zou het het klemmetje zijn waarmee de lamp in de fitting vast zit. En dat zou nooit los mogen komen, althans niet van de fitting.
Daarnaast blijkt volgens hem dat het vervangen van de lamp van het gedimd groot licht bij de LC nog veel lastiger is als bij de voorganger. Er is nog veel minder ruimte om er bij te kunnen.
En ja, hij staat nu bij de dealer om het te laten herstellen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Inspector Gadget

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

ErikS schreef:Nee, dit is wat anders. Allereerst betreft het de LC uitvoering met één gedimd groot licht.
Is dan niet in tegenspraak, het is of gedimd of groot licht? _001
ErikS schreef: ..Zou het het klemmetje zijn waarmee de lamp in de fitting vast zit. En dat zou nooit los mogen komen, althans niet van de fitting.
Dat het object het klemmetje van een lampfitting is, had ik al herkend. En dat het niet hoort, ook duidelijk.
Maar het klemmetje zal óf in de houder geklemd zitten of in een paar piepkleine gaatjes zitten, of een combinatie (als zijnde een scharnier en klem)
Zoals het bij de voorgaande 1200RT's

Maar wat ik probeerde aan te geven, is de methodiek van via het lampengat, al dan niet via een stofzuiger & dun slangetje of een magneet-stokje.
Of, die gebruik ik soms ook mits er enige ruimte voor een hand is, lange(re) operatie-afklem tangetjes.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik dacht dat de wettelijke termen waren Gedimd groot licht en groot licht. Maar ik kan natuurlijk ook zeggen het dimlicht.
En voor zover ik weet moet het beugeltje inderdaad aan een kant scharnieren en aan de andere kant klemmen (op twee punten). Helaas is er nagenoeg geen ruimte achter de koplampunit om er goed bij te kunnen. Daarom heb ik het probleem maar bij de dealer neergelegd.
Ik was eigenlijk alleen benieuwd of dat dit probleem vaker voorgekomen was.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: los beugeltje in de koplampunit R1200RT-LC

Ongelezen bericht door ErikS »

gisteren aan het einde van de middag de motor weer retour. Het was inderdaad een hele operatie geweest maar. . . uiteindelijk bleek dat bij de fabricage er kennelijk een beugeltje van de koplampbevestiging (extra) achtergebleven was in de behuizing want de lamp dat nog steeds gewoon vast in de reflector.
Ze hebben het beugeltje er uit gevist en e.e.a. is onder garantie verholpen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”