Koplampglas r1100rt

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Mesimon

Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Mesimon »

Hallo, ik ben een Britse r1100rt (2000) aan het importeren en deze is door de rdw afgekeurd vandaag vanwege de verkeerde koplampglas, die aan de linke kant omhoog schijnt voor links rijden. Ik zie geen optie behalve het koplampglas vervangen voor een Nederlandse / vaste land variant. Ik hoor graag of er andere ideeen zijn (afplakken mag niet), of of iemand weet waar ik een koplampglas kan kopen, zonder een gele koplamp aan te moeten schaffen?

Alvast bedankt, Simon
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Bert M »

Allereerst van harte welkom op ons mooie RT-forum! Het wordt altijd zeer gewaardeerd als je jezelf even voorstelt in het daartoe geschikte gedeelte van ons forum.

Om je vraag te beantwoorden: we kennen in Nederland diverse bedrijven waar o.a. BMW's gedemonteerd worden. Meer informatie zul je vinden bij "nuttige links"

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
beckysmile

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hallo Simon,

vervangen van de hele koplamp is de eenvoudigste oplossing. Alleen het glas vervangen betekent dat je risico loopt op lekkage, en is waarschijnlijk niet goedkoper.
Lampen zijn er genoeg te koop bij de demontagebedrijven of via marktplaats.

Succes.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door R1nus »

Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Mesimon

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Mesimon »

Heren, bedankt voor de tips. Zo te zien is het vervangen van de koplamp de beste oplossing. Als ik het goed inschat kost het 5 minuten om de lamp te vervangen en 2 uur om alles eraf te halen en terug te zetten om erbij te komen!
beckysmile

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door beckysmile »

Dat is wel een goede inschatting -top-

Veel werk, maar dan heb je ook wat.

Aad
Erteetje

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Erteetje »

Is het intussen gelukt de lamp te vervangen en de fiets te laten keuren?
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is niet je koplampglas dat het licht links omhoog laat gaan. Dat zit in de lamp zelf en de lamphouder. Dat neemt niet weg dat een koplampglas voor Engeland is anders is dan het onze. Sommige koplampglazen geven wel een beter lichtpatroon in een bepaalde richting maar het schildje in de lamp bepaald dat de lichtstraal links in de berm komt of rechts. Soms kan je de lamp nog een nokje verzetten in de lamphouder waardoor de lichtbundel al bijna gelijk is aan onze koplamp. Maar bij veel lamphouders ontbreekt deze mogelijkheid.
Fred001

Re: Koplampglas r1100rt

Ongelezen bericht door Fred001 »

Zelf precies hetzelfde aan de hand gehad. Had het glas vervangen maar was niet voldoende. Afgekeurd door de RDW. Je moet ook de reflector vervangen. Kosten glas. 40 euro. Reflector ongeveer 140 Euro. Dit als ze nieuw zijn bestelt via de BMW dealer.

Vr gr Fred
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”