Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vanaf de dag dat ik mijn R1200RT LC kocht vind ik de LED extra schijnwerpers mooi. (LED koplampuitbreiding noemen ze het bij BMW)
Compleet kost een set bij BMW tegen de 500 euro materiaal. Dat slaat in mijn ogen nergens op. Dus............op zoek naar een alternatief.
Toen kwam ik dit tegen (zie foto)
Te koop bij AliExpress voor 40 $ (Set van 2 met schakelaar)

Nu ben ik geen sleutelaar en vraag mij het volgende af:
Gaat de Can Bus moeilijk doen als ik deze aansluit op de R1200RT LC?
Heeft iemand al ervaring met dit soort niet bmw accessoires?

Ik hoor het graag.
Luc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

je kan ze natuurlijk ook direct op de accu aansluiten (wel een zekering ertussen zetten....), dan heeft de CAN-bus er niets mee te maken!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

je kan ze natuurlijk ook direct op de accu aansluiten (wel een zekering ertussen zetten....), dan heeft de CAN-bus er niets mee te maken!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dank je Frank voor je snelle respons.
Aansluiten direct op de accu doe ik bij voorkeur niet omdat ik wil dat stroomtrekkers uitgaan als ik de sleutel uit het contact haal. Het gaat mij geheid gebeuren dat ik overdag een keer vergeet de lampen uit te schakelen en dan met een lege accu in de Eiffel sta. :$
Zo heb ik ook een dubbele USB poort via de Can bus aangesloten waarmee ik tijdens het rijden de GoPro voedt zodat ik geen accu hoef te wisselen.

Verdere ervaringen zijn dus nog steeds welkom _004
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt ook overwegen, hoewel het wellicht ietwat overdone is voor alleen dergelijke verlichting, iets van een CAN-bus aangestuurde relais-box zoals de FuzeBlock, PDM60, Neutrino, en dergelijke.
Die "kijken" naar het in-schakel signaal (van je GPS connector, dimlicht o.i.d) en sturen pas dan (eventueel met in- en uitschakel-vertraging bij sommige) de rest van je niet-OEM elektronica aan (en uit).

Je kunt het op de waterbuffel nog fraaier (en flink duurder!) maken, als je zou Clearwater lampen gebruiken, met hun CAN-Opener;
https://www.clearwaterlights.com//infopg_CANopener.html
&
http://www.webbikeworld.com/t2/clearwater-can-opener/
Voordeel is dat je dan hun verlichting volledig via de bestaande OEM (!) schakelaars kunt bedienen en programmeren.
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Je kunt ook overwegen, hoewel het wellicht ietwat overdone is voor alleen dergelijke verlichting, iets van een CAN-bus aangestuurde relais-box zoals de FuzeBlock, PDM60, Neutrino, en dergelijke.
Die "kijken" naar het in-schakel signaal (van je GPS connector, dimlicht o.i.d) en sturen pas dan (eventueel met in- en uitschakel-vertraging bij sommige) de rest van je niet-OEM elektronica aan (en uit).

Je kunt het op de waterbuffel nog fraaier (en flink duurder!) maken, als je zou Clearwater lampen gebruiken, met hun CAN-Opener;
https://www.clearwaterlights.com//infopg_CANopener.html
&
http://www.webbikeworld.com/t2/clearwater-can-opener/
Voordeel is dat je dan hun verlichting volledig via de bestaande OEM (!) schakelaars kunt bedienen en programmeren.
Werkt het om hem gewoon aan de stroombon links achter de kuip aan te sluiten waar ook de USB is aangesloten? En dan de schakelaar (die ik erbij heb gekocht op het stuur te monteren.
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, zal vermoedelijk vrij weinig problemen geven maar ik ken de waterbuffel niet, noch hoe gevoelig deze is voor "ons hobbyisme" ;)

Volgens jou opgave zou de lamp (per stuk) 15 watt zijn, dus dat is bij 12 volt, per lamp 1,25 ampère.
Dus totaal 2,5 ampère, plus nog je USB adapter.
Weet niet waar vandaan je USB aansluiting nu gevoed wordt, maar als die 5 ampère kan handelen, zal je wel goed zitten. _001
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Ja, zal vermoedelijk vrij weinig problemen geven maar ik ken de waterbuffel niet, noch hoe gevoelig deze is voor "ons hobbyisme" ;)

Volgens jou opgave zou de lamp (per stuk) 15 watt zijn, dus dat is bij 12 volt, per lamp 1,25 ampère.
Dus totaal 2,5 ampère, plus nog je USB adapter.
Weet niet waar vandaan je USB aansluiting nu gevoed wordt, maar als die 5 ampère kan handelen, zal je wel goed zitten. _001
En ja hoor, daar gaan we weer...........................BEDANKT ROB :D _004
Ik ga het proberen als ik de verstralers binnen heb.
(25 euro op ali express en ik zie ze her en der te koop staan in NL tussen de 70 en 100 euro. :$ )
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan! _004
Wie immer. ;)

Pas wel op met zoiets als Ali Xpress, daar wordt ook (te) vaak "imitatie" en "B-keuze" verkocht.
Aan de andere kant, met een dergelijk prijsverschil begrijp ik natuurlijk de keuzes wel.
Het is soms ietwat een gok, maar met een dergelijk laag bedrag, tja, kan je zeker niet ongelijk geven!
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De prijspolitiek van Clearwater een beetje kennende (duur!!), vraag ik me af of zo'n CAN-Opener wel past bij een setje chinese lampjes van $ 40,- _001
Als je toch geld gaat uitgeven, dan liever een fatsoenlijke set lampen gekocht...
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, de Clearwater CAN-opener is primair (en mogelijk: alleen) bedoelt voor hun eigen (ClearWater) led-lampen.
Ja, zeker niet goedkoop, inderdaad zelfs heel duur, maar het hielp mij wel heel veel zichtbaarder te zijn.
En top-service van het bedrijf.
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Voor deze prijs is het voor mij: och laat ik het eens proberen.

Het trieste is dat je verwacht dat je een fatsoenlijke set koopt als je er veel meer voor betaald in nederland maar gewoon genaaid wordt omdat de NL leverancier ook in china besteld :$ En laten we eerlijk zijn, om bijna 500 euro te betalen voor een complete originele BMW set?? Dat is ook pure geldklopperij.

Hoe iedereen ook ertegen aan kijkt...............
Ik zal jullie op de hoogte houden
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Erteetje schreef:En laten we eerlijk zijn, om bijna 500 euro te betalen voor een complete originele BMW set?? Dat is ook pure geldklopperij.
Alle waar is naar zijn geld natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 15 sep 2015, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

voordeel van de standaard versie is wel dat de kabelboom er is, de knop op het stuur en de goede lichtopbrengst (ja toch wel een beetje duur wel werkt goed en ziet er goed uit)
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Bert M »

Er van uit gaande dat de RT/LC nog in de garantie loopt, zou ik zeer terughoudend zijn met het toevoegen van niet-originele accessoires. Je geeft BMW Motorrad wel een hele comfortabele stok om mee te slaan als er iets mis gaat. Zelfs als de eventuele storing niet toe te schrijven is aan de Chinese lampjes, zal BMW er alles aan doen om jou een financiële tik over je vingers te geven en wellicht dat een dergelijke tik duurder uitpakt dan het originele lichtsetje.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door scan »

Inspector Gadget schreef:Alle waar is naar zijn geld natuurlijk.
Alle geld naar BMW :( !
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is inderdaad niet goedkoop, maar daar zijn ook de kwaliteiten naar, ik heb die lampen al eens mogen bekijken. Waterdichte connectoren, goede koeling en bescherming. Nice, very nice.
En zoals door andere aangegeven, het integreert naadloos in het bestaande systeem, zonder risico's op storingen e.d.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef: En zoals door andere aangegeven, het integreert naadloos in het bestaande systeem, zonder risico's op storingen e.d.
Dit laatste is misschien nog wel het aller belangrijkste.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

..als je knoppen winkel aan de linkerkant het goed doet dan heb je geen storingen (ik dus wel) :-)
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door 1-handed »

Ik heb mijn lampen ( van GS ) geschakeld op de achterste acc stekker, met schakelaar
Deze gebruik ik toch niet
Geen storing, groot voordeel de kunt de lampen NOOIT aanlaten

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beamer63
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: omgeving Tilburg

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Het fatsoenljjk aansluiten van de lampen is geen probleem. Als het goed is heeft 1-handed hiervoor nog een mooi schema liggen wat ik hem heb toegestuurd toen hij de GS lampen van mij heeft gekocht en hij heeft dit volgens mij ook destijds op het forum gezet.

Een groter probleem is om ze fatsoenlijk te bevestigen zonder de orginele steunen op de originele plaats !
Of had je dit al opgelost ?
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Beamer63 schreef:Het fatsoenljjk aansluiten van de lampen is geen probleem. Als het goed is heeft 1-handed hiervoor nog een mooi schema liggen wat ik hem heb toegestuurd toen hij de GS lampen van mij heeft gekocht en hij heeft dit volgens mij ook destijds op het forum gezet.

Een groter probleem is om ze fatsoenlijk te bevestigen zonder de orginele steunen op de originele plaats !
Of had je dit al opgelost ?
Nee, dit had ik nog niet opgelost. Ik dacht: eerst maar eens wachten tot de lampen binnen zijn. Kijken of ze echt bevallen en dan verder puzzelen hoe en waar ik ze monteer. In ieder geval bedankt voor de tip voor het aansluiten. Zal eens zoeken of 1 handed het aansluitschema hier gepost heeft.

Leuk om voor te gaan zitten nu het weer weer minder wordt.
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

1-handed schreef:Ik heb mijn lampen ( van GS ) geschakeld op de achterste acc stekker, met schakelaar
Deze gebruik ik toch niet
Geen storing, groot voordeel de kunt de lampen NOOIT aanlaten

Afbeelding
Afbeelding
Wat bedoel je met de achterste acc stekker?
We hebben natuurlijk ook een verschillend model RT :$
Gebruikersavatar
Beamer63
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: omgeving Tilburg

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Beamer63 »

de luchtgekoelde R1200 RT heeft de mogeljkheid ( of afhankeljjk van het gekozen pakket is deze al aanwezig ) een 2e accesoire stekker te monteren in het kontje van de motor.
Door gebruik te maken van deze bedrading ( stuurstroompje van schakelaar naar relais ben je er van verzekerd dat de deze stroomkring automatisch wordt afgesloten als het contact wordt afgezet ) Dit geld uiteraard ook voor de voorste accesoirestekker in de kuip.Je zult dus wel een reais moeten monteren.

Je kunt het ook heel anders bekjjken:

€ 500,00 is best veel geld echter je hebt dan alles compleet dat zo op motor is te bouwen.( plug en play en via computer lampen laten inleren via de dealer.)
Ik schat zo in dat hij dit wel gratis doet als je de set via hem besteld en zegt dat je het leuk vind om zelf op te bouwen.
Het grote voordeel is dat alles perfect past en ook weer zo te demonteren is.
Bij verkoop of inruil van de motor is deze set gemakkelijk weer door te verkopen voor minstens € 250,00 ( hier is gegarandeerd altijd iemand voor te vinden)

Als je dan bekjjkt wat het uiteindeljjk daadwerkeljk heeft gekost valt het mee.

Succes en veel wijsheid tegewenst.

Peter
Gebruikersavatar
Guusvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Venray

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Guusvb »

Erteetje schreef:
1-handed schreef:Ik heb mijn lampen ( van GS ) geschakeld op de achterste acc stekker, met schakelaar
Deze gebruik ik toch niet
Geen storing, groot voordeel de kunt de lampen NOOIT aanlaten


Wat bedoel je met de achterste acc stekker?
We hebben natuurlijk ook een verschillend model RT :$
Luc, ook op de LC zit linksachter direct boven de achterste koffersteun een stekkerdoos. :lol: Ten minste bij mij!

Groetjes,
Guus
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Guusvb schreef:
Erteetje schreef:
1-handed schreef:Ik heb mijn lampen ( van GS ) geschakeld op de achterste acc stekker, met schakelaar
Deze gebruik ik toch niet
Geen storing, groot voordeel de kunt de lampen NOOIT aanlaten


Wat bedoel je met de achterste acc stekker?
We hebben natuurlijk ook een verschillend model RT :$
Luc, ook op de LC zit linksachter direct boven de achterste koffersteun een stekkerdoos. :lol: Ten minste bij mij!

Groetjes,
Guus
Jowww, het kwartje is gevallen.
Ja die heb ik dus ook en die heb ik tot op heden niet in gebruik.

Bedankt allemaal voor het meedenken, de tips en suggesties en waarschuwingen.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

Beamer63 schreef:d
Je kunt het ook heel anders bekjjken:

€ 500,00 is best veel geld echter je hebt dan alles compleet dat zo op motor is te bouwen.( plug en play en via computer lampen laten inleren via de dealer.)
Ik schat zo in dat hij dit wel gratis doet als je de set via hem besteld en zegt dat je het leuk vind om zelf op te bouwen.
Het grote voordeel is dat alles perfect past en ook weer zo te demonteren is.
Bij verkoop of inruil van de motor is deze set gemakkelijk weer door te verkopen voor minstens € 250,00 ( hier is gegarandeerd altijd iemand voor te vinden)

Als je dan bekjjkt wat het uiteindeljjk daadwerkeljk heeft gekost valt het mee.

Succes en veel wijsheid tegewenst.

Peter
Als ik het goed heb kan je de orginele niet achteraf in/op (laten bouwen). Moest fabriek af gebeuren
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lemoi schreef:Als ik het goed heb kan je de orginele niet achteraf in/op (laten bouwen). Moest fabriek af gebeuren
Volgens de BMW prijslijst is het wel achteraf (ook) te installeren & te bestellen;
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/_commo ... _01_14.pdf

(pagina 6)
*1 Montage bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
*6 Vrijschakeling bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
2015-09-22_13-51-28.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:
Lemoi schreef:Als ik het goed heb kan je de orginele niet achteraf in/op (laten bouwen). Moest fabriek af gebeuren
Volgens de BMW prijslijst is het wel achteraf (ook) te installeren & te bestellen;
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/_commo ... _01_14.pdf

(pagina 6)
*1 Montage bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
*6 Vrijschakeling bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
2015-09-22_13-51-28.jpg
Zou ook vreemd zijn als je het wel kunt monteren op een nieuwe motor en achteraf niet meer :$
Ze zijn inderdaad gewoon ook achteraf te bestellen.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

Erteetje schreef:
Inspector Gadget schreef:
Lemoi schreef:Als ik het goed heb kan je de orginele niet achteraf in/op (laten bouwen). Moest fabriek af gebeuren
Volgens de BMW prijslijst is het wel achteraf (ook) te installeren & te bestellen;
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/_commo ... _01_14.pdf

(pagina 6)
*1 Montage bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
*6 Vrijschakeling bij voorkeur door de BMW Motorrad dealer
2015-09-22_13-51-28.jpg
Zou ook vreemd zijn als je het wel kunt monteren op een nieuwe motor en achteraf niet meer :$
Ze zijn inderdaad gewoon ook achteraf te bestellen.

Rob, ik wordt blijkbaar een dagje ouder, geheugen is niet meer wat het geweest is. ;)

Maar er zijn meerdere opties die je achteraf niet meer kunt monteren (ja als je wilt is alles mogelijk) bijv audio installatie
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lemoi schreef: Rob, ik wordt blijkbaar een dagje ouder, geheugen is niet meer wat het geweest is. ;)
Herkenbaar!
Helaas. :cry:
Met bij mij nog wel meer oorzaken & gevolgen. Tja.
Maar net als bij elke beperking leert den mensch er altijd wel mee te leven en/of om te gaan. :$
Lemoi schreef:Maar er zijn meerdere opties die je achteraf niet meer kunt monteren (ja als je wilt is alles mogelijk) bijv audio installatie
[/quote]
Klopt, formeel is niet alles achteraf te monteren, maar soms komt het op de expertise van de bewuste BMW dealeRT of deze er ook zin in heeft, of niet.
Naast de kosten en de mogelijkheid die bepaalde uitbreiding al dan niet te moeten " vrij te schakelen" (lees: software laden, programmeren) via het internet met de fabriek.
En toevallig is dat dus wel mogelijk met deze bewuste led-lampen. ;) _004
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door it's Micky »

Zo heb ik ook een dubbele USB poort via de Can bus aangesloten waarmee ik tijdens het rijden de GoPro voedt zodat ik geen accu hoef te wisselen.
Hier heb ik ook interesse in, kun je laten weten hoe je dit gedaan hebt?
Verder volg ik dit draadje i.v.m. de " uitbreiding" van de lampen

Groet.
Mick
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

it's Micky schreef:
Zo heb ik ook een dubbele USB poort via de Can bus aangesloten waarmee ik tijdens het rijden de GoPro voedt zodat ik geen accu hoef te wisselen.

Hier heb ik ook interesse in, kun je laten weten hoe je dit gedaan hebt?
Verder volg ik dit draadje i.v.m. de " uitbreiding" van de lampen

Groet.
Mick
Hallo Mick,

Achter het linker kuipdeel van de R1200RT LC zit een accessoire stekker die over het contactslot loopt.
Hierop heb ik de dubbele USB poort aangesloten (de USB poort heeft namelijk een blauwe led. Als deze niet over het contactslot zou lopen trekt de led je accu leeg)
Ik heb bij Albrecht de volgende dubbele USB poort gekocht: https://www.conrad.nl/nl/albrecht-unive ... &WT.srch=1

Deze heeft voldoende spanning om je GoPro accu vol te houden.

Ik heb de USB poort ingebouwd, daar waar normaal de radiobediening zit (de radio is het enige dat ik namelijk niet heb op de LC)
Voor foto's zie mijn site: http://www.r1200rt.nl/rt-afbeeldingen/a ... -2014-luc/

Het kost je dikke 25 euro maar is zeer de moeite waard!!!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Gr. Luc
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een alternatief, als ik ook een suggestie mag doen, is een USB stekker in de accessoiresaansluiting.
Tegenwoordig ook haaks verkrijgbaar én 2 ampère;
https://www.mdi-online.nl/haakse-din-st ... ngang.html
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Een alternatief, als ik ook een suggestie mag doen, is een USB stekker in de accessoiresaansluiting.
Tegenwoordig ook haaks verkrijgbaar én 2 ampère;
https://www.mdi-online.nl/haakse-din-st ... ngang.html
Jij mag uiteraard altijd suggesties doen _004 Er hebben al heel veel mensen baat gehad bij jouw suggesties.

Deze is zeker het vermelden waard. Het is een snelle zekere oplossing. Plug en play zo gezegd :lol: Inprikken, usb kabeltje erin en hobbelen maar met de handel.
Het enige argument waarvoor ik voor de ingebouwde versie heb gekozen, is omdat ik het iets verzorgder vind uitzien. Maar natuurlijk is niet iedereen zo pietluttig :D :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jou oplossing ziet er zeer strak uit. _004
Als ik niet beter zou weten, OEM. _005
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Bert M »

Heren,

Graag weer terug on-topic naar de lampen.

[groet]

Bert M
Moderator
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door it's Micky »

Bedankt voor de antwoorden _004 blijf benieuwd naar de montage van de lampen.....
Groet,
Mick
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

it's Micky schreef:Bedankt voor de antwoorden _004 blijf benieuwd naar de montage van de lampen.....
Groet,
Mick
Graag gedaan en wat de lampen betreft: ik zal hier het vervolg posten _004
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb vorig jaar februari mijn R1200RT-LC gekocht MET de lampen uitbreiding. En ja ik heb er de volle mep voor betaald al het ik dat niet direct gevoeld want ik heb gewoon een vast prijs overeengekomen welke ik bij moest betalen bij inruil.
En volgens mij zijn de lampen door de dealer zelf op/aangebouwd want ze moesten eerst nog even puzzelen hoe dit te doen en bij aflevering bleek de bevestiging van de schakelaar op het stuur niet aanwezig omdat deze nog in back-order stond.
Dus ik betwijfel of het daadwerkelijk een -af- fabriek optie is.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Erteetje

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Erteetje »

ErikS schreef:Ik heb vorig jaar februari mijn R1200RT-LC gekocht MET de lampen uitbreiding. En ja ik heb er de volle mep voor betaald al het ik dat niet direct gevoeld want ik heb gewoon een vast prijs overeengekomen welke ik bij moest betalen bij inruil.
En volgens mij zijn de lampen door de dealer zelf op/aangebouwd want ze moesten eerst nog even puzzelen hoe dit te doen en bij aflevering bleek de bevestiging van de schakelaar op het stuur niet aanwezig omdat deze nog in back-order stond.
Dus ik betwijfel of het daadwerkelijk een -af- fabriek optie is.
Het is ook geen af fabriek optie. Ik weet van mijn dealer dat de lampen door hen zelf gemonteerd worden.
Inspector Gadget

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is accessoire die altijd achteraf nog wel gemonteerd dient te worden. Door de dealeRT.
Diverse optionele accessoires, ook degene die je "af-fabriek" besteld. wil (ook) bij BMW niet altijd zeggen dat het daadwerkelijk reeds gemonteerd is, komende vanaf de fabriek.
Maar dat het wel bijgesloten is bij de verzending. En de dealeRT het moet monteren c.q installeren en vrijgeven in de configuratie.
eravenzw

Re: Alternatief koplampuitbreiding R1200RT LC

Ongelezen bericht door eravenzw »

Om extra gezien te worden is het veel simpeler, monteer de Safety Lights module. Of laat deze door hun monteren. Zie onderdelen en de speciale r1200rt module. http://www.safetylights.nl/index.php?p=prijzen. Rij er zelf al 8 jaar mee op rts van bouwjaar 2008 en 2012. En ben zeer tevreden. Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”