Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Beste Beemers,
Heeft er iemand weet of dit bestaat in de handel om mijn verstralers te plaatsen onder de spiegels, een soort van Beugel(support noemen wij dit) voor een R1100RT
Op de valbaren is dit idiaal maar ik heb dit niet en vind het ook te duur, ik heb wel van die kleppendeksel bescherming maar daar word het te warm heb ik de indruk
Hopende op een paar ideën
Met vriendelijke groeten
Brompi
Heeft er iemand weet of dit bestaat in de handel om mijn verstralers te plaatsen onder de spiegels, een soort van Beugel(support noemen wij dit) voor een R1100RT
Op de valbaren is dit idiaal maar ik heb dit niet en vind het ook te duur, ik heb wel van die kleppendeksel bescherming maar daar word het te warm heb ik de indruk
Hopende op een paar ideën
Met vriendelijke groeten
Brompi
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Ik ben ze vooralsnog niet tegengekomen voor de 11xxRT's, kant-en-klaar.
Voor de 1200RT bestaan ze wel;
http://www.bmrproducts.com/proddetail.p ... 20_DLM_R12
Ik ben zelf ooit aan de slag gegaan (toen ik nog een 1100RT bezat) met een "eenvoudige" (brede) L-plaatje gemaakt (van aluminium) die achter(!) de 3x pennen die de spiegelbehuizing op zijn plek houden, te monteren. Aluminium omdat het gemakkelijk(er) in vorm te buigen is zodat het de contouren van de spiegelbehuizing kon volgen en omdat het dun genoeg was opdat de spleet tussen de overige tupperware en de spiegelbehuizing niet te groot werd.
Totdat ik een setje "overheids-beugeltjes" tegenkwam die ik toen in de speakepgaas heb laten monteren.
Maar het voorbereidende werk had ik al zo'n beetje uitgewerkt, alleen kan ik de tekeningen (met de maten e.d) niet meer terughalen van het goudpapier, sorry!
Dus kant-en-klaar niet, maar met enige creativiteit is er wel zelf iets te maken, denk ik zo.
Let wel op;
Aluminium is niet echt stijf en flexibel, als je verstralers van te groot gewicht zijn kan het behoorlijk gaan trillen. Hou in je constructie er dus rekening mee dat 1x bevestigingspunt mogelijk niet genoeg is om dat tegen te gaan.
Voor de 1200RT bestaan ze wel;
http://www.bmrproducts.com/proddetail.p ... 20_DLM_R12
Ik ben zelf ooit aan de slag gegaan (toen ik nog een 1100RT bezat) met een "eenvoudige" (brede) L-plaatje gemaakt (van aluminium) die achter(!) de 3x pennen die de spiegelbehuizing op zijn plek houden, te monteren. Aluminium omdat het gemakkelijk(er) in vorm te buigen is zodat het de contouren van de spiegelbehuizing kon volgen en omdat het dun genoeg was opdat de spleet tussen de overige tupperware en de spiegelbehuizing niet te groot werd.
Totdat ik een setje "overheids-beugeltjes" tegenkwam die ik toen in de speakepgaas heb laten monteren.
Maar het voorbereidende werk had ik al zo'n beetje uitgewerkt, alleen kan ik de tekeningen (met de maten e.d) niet meer terughalen van het goudpapier, sorry!
Dus kant-en-klaar niet, maar met enige creativiteit is er wel zelf iets te maken, denk ik zo.
Let wel op;
Aluminium is niet echt stijf en flexibel, als je verstralers van te groot gewicht zijn kan het behoorlijk gaan trillen. Hou in je constructie er dus rekening mee dat 1x bevestigingspunt mogelijk niet genoeg is om dat tegen te gaan.
- marcel72
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:21
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Hoi,
je zou kunnen kijken naar onderstaand topic. Ik heb dit naar aanleiding hiervan ook op deze manier opgelost. Is echter beide bij een R1200RT.
viewtopic.php?f=61&t=8578
Ik heb ze via twistedthrottle.com uit Amerika laten komen.
Zitten perfect.
Wellicht dat ze ook iets hebben voor de R1100RT
succes
gr.
Marcel
je zou kunnen kijken naar onderstaand topic. Ik heb dit naar aanleiding hiervan ook op deze manier opgelost. Is echter beide bij een R1200RT.
viewtopic.php?f=61&t=8578
Ik heb ze via twistedthrottle.com uit Amerika laten komen.
Zitten perfect.
Wellicht dat ze ook iets hebben voor de R1100RT
succes
gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Degene van TwistedThrottle lijken mij degene van BMR Products?
Omdat TwistedThrottle zelf geen fabrikant is.
Anyhoe, op voorgenoemde pagina staat ook een zelf-bouw project voor de 1100RT die verwijst naar;
http://laudeman.com/r1100rt/
Omdat TwistedThrottle zelf geen fabrikant is.
Anyhoe, op voorgenoemde pagina staat ook een zelf-bouw project voor de 1100RT die verwijst naar;
http://laudeman.com/r1100rt/
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Kijk naar mijn Avatar foto, daar zitten de LED's voor op de cilinderkop-bescherming, Peter uit Dordrecht heeft daar de H3-versie op zitten, die zitten dan weer met een beugel op de 2 schroeven waar de tupperware vast zit.
Maar om je vraag te beantwoorden: heb ze ooit gezien en wel gemonteerd met de 3 klik-schroeven waarmee je spiegels vast geklemd worden, die komen dan de plaatdikte meer naar buiten te staan, weet niet of het knutselen of kopen was.
Maar om je vraag te beantwoorden: heb ze ooit gezien en wel gemonteerd met de 3 klik-schroeven waarmee je spiegels vast geklemd worden, die komen dan de plaatdikte meer naar buiten te staan, weet niet of het knutselen of kopen was.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Bedankt voor de verschillende tips e
- Nokie64
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 01 nov 2010, 11:12
- Type: R1200RT
- Bijz: Dark grey
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
- Locatie: Hoogerheide
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Ik heb ze onder de oliekoeler gemonteerd, dat gaat ook goed mits de lampen niet te groot zijn.
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Goede tip!
En daar zijn (wel) kant-en-klare oplossingen voor de 11xxRT voor te koop.
Van verschillende prijsklassen.
Maar daar heeft de auteur van dit draadje zelf al wat zitten anders had ik dat zeker ook geopperd;
download/file.php?id=4439&mode=view
En daar zijn (wel) kant-en-klare oplossingen voor de 11xxRT voor te koop.
Van verschillende prijsklassen.
Maar daar heeft de auteur van dit draadje zelf al wat zitten anders had ik dat zeker ook geopperd;
download/file.php?id=4439&mode=view
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 08 dec 2015, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nokie64
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 01 nov 2010, 11:12
- Type: R1200RT
- Bijz: Dark grey
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
- Locatie: Hoogerheide
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Nog even een foto opgezocht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Wat ik me bij het lezen van dit topic afvraag: als je de lampen net onder de spiegel hangt vorm je niet echt de aanbevolen driehoek maar meer drie licht punten op een rijtje, waarbij ik me tevens niet aan de indruk kan onttrekken dat, bij een stevige lichtopbrengst van de verstralers, de zichtbaarheid van je richtingaanwijzers van de voorkant gezien erg afneemt.
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Inderdaad, of het raadzaam én nog steeds allemaal goed zichtbaar is en blijft, is een 2e.
Daarom nog een andere mogelijkheid, ter overweging;
Montage nabij de remklauw, heb je gelijk "bochtenverlichting" én de "driehoek"
Bijvoorbeeld(!);
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=121351
en
http://www.google.nl/search?q=r1100rt+l ... nt+caliper
Daarom nog een andere mogelijkheid, ter overweging;
Montage nabij de remklauw, heb je gelijk "bochtenverlichting" én de "driehoek"
Bijvoorbeeld(!);
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=121351
en
http://www.google.nl/search?q=r1100rt+l ... nt+caliper
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
De positie van de lampen is misschien wel mooi maar lampen op bewegende delen is geen succes. Ze gaan snel kapot en het zal er raar uitzien zo'n stuiterende lichtbron omdat hij dan vast zit aan eenn ofafgeveert deel van de vork.Inspector Gadget schreef:Inderdaad, of het raadzaam én nog steeds allemaal goed zichtbaar is en blijft, is een 2e.
Daarom nog een andere mogelijkheid, ter overweging;
Montage nabij de remklauw, heb je gelijk "bochtenverlichting" én de "driehoek"
Bijvoorbeeld(!);
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=121351
en
http://www.google.nl/search?q=r1100rt+l ... nt+caliper
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Ben aangaande de gewenste 'driehoek 'zeer te spreken over mijn eigen oplossing , ik krijg daar regelmatig positieve opmerkingen over.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Ik weet niet wat je exact bedoelt met dat ze snel kapot gaan, maar tegenwoordig wordt er veelal led-lampen gemonteerd.Ton1959 schreef:De positie van de lampen is misschien wel mooi maar lampen op bewegende delen is geen succes. Ze gaan snel kapot en het zal er raar uitzien zo'n stuiterende lichtbron omdat hij dan vast zit aan een ofafgeveert deel van de vork.
Op de degene voor de 1200RT is de montage op 2 punten, de lamp zelf ook en behoorlijk stevig materiaal.
Mij is vooralsnog niet bekend van de US fabrikant dat ze zouden kunnen afbreken of stuk gaan, de kit wordt al sinds 2009 verkocht.
Maar een ieder maakt daarin zijn eigen overwegingen, ik ga ze in ieder geval nog wel monteren. Ooit.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 15 mar 2014, 19:26
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K75 RT
- Land: nl.
- Woonplaats of omgeving: Bollenstreek
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Op mijn heb ik witte knipperlichtglaasjes met LED dagrijverlichting van whitelights.de gemonteerd.
Dit zijn wel geen mistlampen, maar geven veel licht en stralen goed in de breedte zodat de berm of wegbelijning goed zichtbaar is.
Montage is eenvoudig, je hebt geen beugels nodig.
Groet, Pieter.
Dit zijn wel geen mistlampen, maar geven veel licht en stralen goed in de breedte zodat de berm of wegbelijning goed zichtbaar is.
Montage is eenvoudig, je hebt geen beugels nodig.
Groet, Pieter.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Forumlid Sacul heeft zelfs meesturende mistverlichting op zijn R1150RT!Nokie64 schreef:Nog even een foto opgezocht.
Die heeft ze volgens mij gemonteerd op het spatbord/vork.
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Ja, de beste plaats, ik heb mijn mistphares daar ook staan, maar ze kwamen af en toe tegen mijn voorspatbord, maar dat probleem is sinds gisteren opgelost. Heb mijn Rt binnen gedaan voor onderhoud 65000 km en voorvork is bijgevuldNokie64 schreef:Nog even een foto opgezocht.
En rijd veel aangenamer ook nu want bij het optrekken en schakelen ging de neus op en neer,dus kun je wel denken wat het voorwiel dee bij oneffenheden
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Inderdaad Bert, maar ik persoonlijk vind het niet zo mooi ook, de lichten zijn er precies op gesmeten + dat je inderdaad met het probleem van het drielichten punt, je ziet de pinkers niet meerBert M schreef:Wat ik me bij het lezen van dit topic afvraag: als je de lampen net onder de spiegel hangt vorm je niet echt de aanbevolen driehoek maar meer drie licht punten op een rijtje, waarbij ik me tevens niet aan de indruk kan onttrekken dat, bij een stevige lichtopbrengst van de verstralers, de zichtbaarheid van je richtingaanwijzers van de voorkant gezien erg afneemt.
Bert M
Toch bedankt voor de reacties en hopende op nog meer ideeën
- GertH
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
- Type: R1200RT
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
- Locatie: Arum
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Brompi schreef:Inderdaad Bert, maar ik persoonlijk vind het niet zo mooi ook, de lichten zijn er precies op gesmeten + dat je inderdaad met het probleem van het drielichten punt, je ziet de pinkers niet meerBert M schreef:Wat ik me bij het lezen van dit topic afvraag: als je de lampen net onder de spiegel hangt vorm je niet echt de aanbevolen driehoek maar meer drie licht punten op een rijtje, waarbij ik me tevens niet aan de indruk kan onttrekken dat, bij een stevige lichtopbrengst van de verstralers, de zichtbaarheid van je richtingaanwijzers van de voorkant gezien erg afneemt.
Bert M
Toch bedankt voor de reacties en hopende op nog meer ideeën
ik denk dat de tegenligger sowieso je knippers niet ziet als je hem met je verstralers aan te gemoet komt rijden
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Sinds wanneer heeft de hoeveelheid olie in de vorkpoten invloed op vering en demping bij een R met Telelever? Als dat echt van invloed is zou ik maar eens je demper/veer combinatie laten checken bij JJSuspension want dan klopt er iets niet.Brompi schreef:knip knip
Heb mijn Rt binnen gedaan voor onderhoud 65000 km en voorvork is bijgevuld
En rijd veel aangenamer ook nu want bij het optrekken en schakelen ging de neus op en neer,dus kun je wel denken wat het voorwiel dee bij oneffenheden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Een beetje meer of minder zal weinig of geen effect hebben. Maar stel je eens hoe het zal gaan als ik die vokpoot tot de nok toe vol giet met olie. Die olie moet ergens naar toe kunnen als de vork inveert. Als je het olieniveau gaat verhogen dan is de hoeveelheid lucht boven de olie dus minder. Als de vorkpoot luchtdicht is komt er volgens mij ook extra druk op als de motor inveert. Dus hoe meer olie hoe minder luchtmassa dus ik kan me voorstellen dat dit wel effect heeft. Of mis ik iets?Baird schreef:Sinds wanneer heeft de hoeveelheid olie in de vorkpoten invloed op vering en demping bij een R met Telelever? Als dat echt van invloed is zou ik maar eens je demper/veer combinatie laten checken bij JJSuspension want dan klopt er iets niet.Brompi schreef:knip knip
Heb mijn Rt binnen gedaan voor onderhoud 65000 km en voorvork is bijgevuld
En rijd veel aangenamer ook nu want bij het optrekken en schakelen ging de neus op en neer,dus kun je wel denken wat het voorwiel dee bij oneffenheden
- AlphaLorne
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
- Type: R1100RT
- Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Locatie: Almere
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Als ik nog even een suggestie mag doen: viewtopic.php?f=61&t=10299
Nog steeds 0,0 problemen met warmte en het zit er nu al ruim een jaar op. Eventueel zou je, afhankelijk van de vorm van de lampen, ze ook 90graden naar buiten kunnen draaien. Dat kan helpen met airflow en zo staan ze ook iets verder af van de deksels.
Nog steeds 0,0 problemen met warmte en het zit er nu al ruim een jaar op. Eventueel zou je, afhankelijk van de vorm van de lampen, ze ook 90graden naar buiten kunnen draaien. Dat kan helpen met airflow en zo staan ze ook iets verder af van de deksels.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
Dan heeft Brompi er dus te veel in gedaan en verwacht ik tzt lekkage langs de vorkseals. In ieder geval ga je iets doen met equipment dat niet bedoelt is voor deze functie, niet goed dus.Ton1959 schreef:Een beetje meer of minder zal weinig of geen effect hebben. Maar stel je eens hoe het zal gaan als ik die vokpoot tot de nok toe vol giet met olie. Die olie moet ergens naar toe kunnen als de vork inveert. Als je het olieniveau gaat verhogen dan is de hoeveelheid lucht boven de olie dus minder. Als de vorkpoot luchtdicht is komt er volgens mij ook extra druk op als de motor inveert. Dus hoe meer olie hoe minder luchtmassa dus ik kan me voorstellen dat dit wel effect heeft. Of mis ik iets?Baird schreef:Sinds wanneer heeft de hoeveelheid olie in de vorkpoten invloed op vering en demping bij een R met Telelever? Als dat echt van invloed is zou ik maar eens je demper/veer combinatie laten checken bij JJSuspension want dan klopt er iets niet.Brompi schreef:knip knip
Heb mijn Rt binnen gedaan voor onderhoud 65000 km en voorvork is bijgevuld
En rijd veel aangenamer ook nu want bij het optrekken en schakelen ging de neus op en neer,dus kun je wel denken wat het voorwiel dee bij oneffenheden
Ik herhaal: De constructeur heeft bepaald dat ........ we werken met geleide buizen en een losse vering/demper :mrgreen:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Support(Beugel) voor mist/verstralers onder de spiegels
I
Ik snap ook niet waarom ze zo'n onzin vertellen. Maar je zou zelfs de vorkpoten niet kunnen ontluchten in dat geval. Dan krijg je weer hetzelfde als we vroeger deden met de vorkpoten. Extra druk erop zetten heeft wel invloed maar helaas ook snel kans op lekkende vork keerringen. Maar ja dan weer extra inkomsten.Baird schreef:Dan heeft Brompi er dus te veel in gedaan en verwacht ik tzt lekkage langs de vorkseals. In ieder geval ga je iets doen met equipment dat niet bedoelt is voor deze functie, niet goed dus.Ton1959 schreef:Een beetje meer of minder zal weinig of geen effect hebben. Maar stel je eens hoe het zal gaan als ik die vokpoot tot de nok toe vol giet met olie. Die olie moet ergens naar toe kunnen als de vork inveert. Als je het olieniveau gaat verhogen dan is de hoeveelheid lucht boven de olie dus minder. Als de vorkpoot luchtdicht is komt er volgens mij ook extra druk op als de motor inveert. Dus hoe meer olie hoe minder luchtmassa dus ik kan me voorstellen dat dit wel effect heeft. Of mis ik iets?Baird schreef:Sinds wanneer heeft de hoeveelheid olie in de vorkpoten invloed op vering en demping bij een R met Telelever? Als dat echt van invloed is zou ik maar eens je demper/veer combinatie laten checken bij JJSuspension want dan klopt er iets niet.Brompi schreef:knip knip
Heb mijn Rt binnen gedaan voor onderhoud 65000 km en voorvork is bijgevuld
En rijd veel aangenamer ook nu want bij het optrekken en schakelen ging de neus op en neer,dus kun je wel denken wat het voorwiel dee bij oneffenheden
Ik herhaal: De constructeur heeft bepaald dat ........ we werken met geleide buizen en een losse vering/demper :mrgreen: