remlicht werkt niet op voetpedaal

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
bmw r 1150 rt rijder

remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Mannen en vrouwen

Ik heb een r 1150 rt en nu heb ik het volgende probleem als ik de voorrem intrek dan hoor je de servopomp en brand het remlicht maar als ik het voetpedaal in trap dan hoor je geen servopomp en remlicht brand ook niet , op het dashboard brand de rode driehoek en abs knippert heel snel

wie heeft dit al een keer meegemaakt

eventuele oplossingen welkom

gr paul
Laatst gewijzigd door bmw r 1150 rt rijder op 26 mar 2016, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door EileRT »

Vergeet de vrouwen op ons forum niet . . . :O
bmw r 1150 rt rijder schreef:Mannen
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

EileRT schreef:Vergeet de vrouwen op ons forum niet . . . :O
bmw r 1150 rt rijder schreef:Mannen
is aangepast
Inspector Gadget

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de 1150RT lopen de signalen van de schakelaars in het handvat en het voetpedaal via aparte aansluitingen op de ABS-unit.
Dus schakelaar is het niet.

Ik gok dat het vloeistof niveau van de achterste rem te laag is.
Zie ook pagina 68 van je gebruikershandleiding, daar staat het overzicht wat de combinaties van branden en/of knipperen betekenen.

Wanneer is voor het laatst onderhoud geweest?

Tijd om er naar te laten kijken!
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

onderhoud is vorig jaar geweest nu valt mij op dat het rode lampje met driehoek blijft branden en rode lamp met abs heel snel knippert , beide niveau's zijn op peil
op de voorrem werkt de pomp wel goed en achter doet het helemaal niets geen remlicht en ook geen pomp

gr paul
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Inspector Gadget schreef:Bij de 1150RT lopen de signalen van de schakelaars in het handvat en het voetpedaal via aparte aansluitingen op de ABS-unit.
Dus schakelaar is het niet.

Ik gok dat het vloeistof niveau van de achterste rem te laag is.
Zie ook pagina 68 van je gebruikershandleiding, daar staat het overzicht wat de combinaties van branden en/of knipperen betekenen.

Wanneer is voor het laatst onderhoud geweest?

Tijd om er naar te laten kijken!
Is het dan zo dat als het niveau te laag zou zijn dat de pomp dan ook niet draait ? soort van beveiliging ?
Laatst gewijzigd door bmw r 1150 rt rijder op 02 apr 2016, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet dat helaas niet, spijtig genoeg. :(
Ik heb ooit 1x een proefritje gemaakt op een 1150RT en toen besloten het daarbij te laten door de voor mij te moeilijk te doseren remmen.
Helaas, want het schijnt net als de liefde, ff tijd te kosten om te waarderen.

Maar aangezien er sensoren inzitten voor niveau-meting, kan ik mij zo voorstellen dat het systeem inderdaad weigert te werken bij een te laag niveau.
Zie ook de aangehaalde bladzijde van de handleiding.

Maar laat anders je ABS uitlezen, dergelijke fouten zullen ook in het sturingsgeheugen staan, is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Baird »

Zet hem op de middenbok zodat het achterwiel los komt, contact aan en remmen met de voorrrem en voelen of je achterrem remt ......
Check de handleiding wat de knipperende combinaties van lampjes betekent, dat is eigenlijk stap 1 in het vinden van wat hier aan de hand is.

Niet rijden moge duidelijk zijn ........

Voor de zekerheid even het volgende:
Je schreef dat hij vorig jaar onderhoud gehad heeft, ik wil niet moeilijk doen maar ben je bekend hoe het systeem in elkaar steek met de 4 remcircuits, dat het ontluchten en verversen compleet anders is dan bij een normaal remsysteem, wat jij omschrijft lijkt het er op dat de potjes op het stuur en rechtsachter keurig gevuld zijn en de andere reservoirs mogelijk niet.

Het zal wel toeval zijn dat je met je vragen in het andere draadje nu dit probleem hebt. Schroom niet te vragen als dat nodig is, daar is dit forum ook voor.
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Bert

Bedankt voor je antwoord ja ik ben bekend met het systeem en in het bezit de reparatie handleiding van Bmw en daar staan de stappen heel duidelijk in dus dat komt goed .
Voorlopig niet rijden komt ook goed ik mag nu geen enkel voertuig besturen door een ontsteking in mijn schouder en dat gaat nog wel even duren dus ik heb alle tijd .

Als de handelingen zijn uitgevoerd meld ik de bevindingen hier .

gr paul
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Vandaag de remmen ververst en ontlucht volgens reparatiehandleiding is een heel tijdrovend klusje maar er is niets verandert remlicht brand niet en pomp draait ook niet op voetrem .
Op de voorrem doet alles het perfect pomp en remlicht .
lamp met driehoek brand constant en abs lamp knippert zenuwachtig .
als ik de voorrem intrek en de voetrem bedien gaat na korte tijd de lampen om en om knipperen.

wie heeft er nog optie's of raad laat maar horen
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.
Als ik de remvloeistof in beide circuits van het intregaal remsysteem ververst heb,laat ik het altijd even uitlezen gelijk met de motronic.
Gr-Kees.
Kees BMW
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Kees BMW schreef:Goedenavond.
Als ik de remvloeistof in beide circuits van het intregaal remsysteem ververst heb,laat ik het altijd even uitlezen gelijk met de motronic.
Gr-Kees.

Kees

Bedankt voor je antwoord maar die apparatuur heb ik dus niet en motor ligt zo goed als uit elkaar en mag ook de weg niet op heb hem geschorst kan dit jaar waarschijnlijk niet rijden om gezondheids redenen .
Nu las ik ook ergens op internet dat je de boel ook kan resetten via de stekker onder het zadel maar voor de r 1150 rt heb ik dat niet kunnen vinden op internet welke draad ervoor aan massa gelegd moet worden .
Ik heb de ronde stekker onder de duo seat zitten weet iemand welke draad er dan aan massa gelegd moet worden ik hoor het graag

gr paul
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

net toch weer even de schuur in geweest en meten is weten zeggen ze ik heb de remlicht schakelaar doorgemeten en die is goed , nu valt mij op als ik de voorrem intrek dan draait de pomp goed en slaat ook niet af als ik deze vast hou en mijn voetrem in trap gaat de pomp uit en doet hij niks meer tot ik het contact uitzet en weer aan maar dan wel alleen op de voorrem .

wie komt dit bekend voor ?

ik hoor het graag

gr paul
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Baird »

Toch de I-ABS maar eens laten uitlezen, misschien vriendje met motoraanhanger naar de dealer of de GS-911 aanschaffen, met puur mechanische oplossingen gaat dit niet lukken ben ik bang, dus : give me data ......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
bjanolte
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 apr 2013, 21:08
Type: R1150RT
Bijz: Geweldig
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nes a/d amstel

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bjanolte »

het probleem lijkt wel, wat ik zelf ook heb meegemaakt.
bij het verwijderen en weer monteren van de schetsplaat was de 2 polige draad bekneld geraakt en daardoor onderbroken naar de ECU..
na de draad hersted te hebben was mijn probleem uit de wereld.
Ik zou bij de steker rechts de draad van de sensor eens doormeten en mogelijk is daar een onderbreking.
blijkbaar is het systeem intact met de voorremhandel en lijkt me de genoemde sensordraad de oorzaak.
hopelijk heb je succes.
met vriendelijke groet Ad
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

motor weggebracht om uit te lezen en de storing op te zoeken aan het systeem nu maar afwachten ik verwacht morgen een bericht wat er loos is
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

motor weer terug op thuishonk zat een sluiting/storing in een kabelboom die de abs pomp aanstuurt dit is opgelost en alles werkt weer naar behoren gelukkig

bedankt voor het meedenken in deze
bmw r 1150 rt rijder

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door bmw r 1150 rt rijder »

Hier kan een slotje op probleem is opgelost

paul
Inspector Gadget

Re: remlicht werkt niet op voetpedaal

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat kan je zelf doen tegenwoordig; :idea:
2016-04-09_19-23-16.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”